Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziaÅ‚a debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowaÅ‚a prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowiÅ‚ pierwszÄ… bazÄ™ dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosiÅ‚ nazwÄ™ Minagi; część pomysÅ‚ów zaczerpniÄ™to też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofiÄ… „Kodo – Soul of Motion”, byÅ‚ Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Mazda Skyactiv platform, którÄ… dzieliÅ‚ z MazdÄ… 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83,5 x 91,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Witamina
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 (rok produkcji 2015) to dla mnie auto bardzo uniwersalne i wszechstronne, oczywiście wszyscy chwalą wrażenia z jazdy i to jest niepodważalny atut tego auta, ale potrafi być również nad wyraz praktyczne. Sprawdza się podczas wakacji, wypadów w góry, jeździe miejskiej, podczas wygodnego przewożenia pasażerów, czy też do transportu wielu codziennych przedmiotów, których wymaga prowadzenie własnej działalności. Auto do ekonomicznej jazdy ale też i perfekcyjnego pokonywania zakrętów - ja chwalę sobie przede wszystkim Mazdkę do zwykłego przemieszczani się z punktu A do punktu B.
4,5
~wrosiak
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
dzisiaj już mogę się wypowiedzieć nt Madzi, bo mam już takową ponad dwa lata. Auto bardzo ładne, dokładnie zrobione, rzekłbym z "gustem" a o gustach się nie dyskutuje - mnie się bardzo podoba. Na razie niezawodne, bardzo ekonomiczne jak na rozmiar. Koszt utrzymania... ( nie powiem czy to dużo czy mało - nie wiem ile kosztują inne auta na przeglądach ) ... po 20000 - przegląd 900 zł po 40000 - przegląd 1200 zł ( bez jakichś dodatkowych gwarancji na nadwozie, dodatkowych gwarancji itp itd - podstawowe rzeczy). Prowadzi się bardzo dobrze, chociaż coś jest nie tak z zagłówkami są akurat tak, że mam wrażenie jakbym się ciągle musiał pochylać - o ile jako kierowcy - psuje mi to - bo się nie rozkładam jak na kanapie - to jako pasażer... średnio to wygodne - pasażer powinien móc odchylić głowę lekko... Tylne siedzenia - bez zarzutu.
4,9
~Benek
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Świetne, uniwersalne auto. Ma lekko sportowe osiągi do szybkiej jazdy w trasie, a jednocześnie posiada możliwości pokonywania lekkiego terenu. Dodatkowo jak na swój charakter i masę jest wyjątkowo oszczędny - średnia spalanie to 6,2 (mierzone wskazaniami komputera, potwierdzone własnymi kilkukrotnymi obliczeniami bo nie chciało mi się wierzyć w tak małe spalanie) przy normalnej jeździe, a więc szybko ale z głową i bez szaleństw typu gaz do dechy choć palą się czerwone światła na skrzyżowaniu oddalonym o 50m;
Åšrednie spalanie dla Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2015-2017
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Po Facelifcie, Skypassion, 4x4, Automat, bez I-Eloop. Autko zaskakuje ale trzeba też uważać na rodzaj jazdy i dynamikę jazdy w mieście. 1. Przy maksymalnym zamulaniu/dziadkowaniu/eco-drivingu + tempomat, trasy krajówkami przy ok 80-85km/h to wynik nawet 5,9l/100. 2. Przy zwykłej jeździe w cyklu miejsko-pozamiejskim to spalanie w okolicach 7.5l - 8l/100. 3. Przy jeździe w mieście, kilka/kilkanaście km na jeden przejazd, to ciężko zejść z 10l, co ciekawe możne jeździć dynamicznie i nie zwiększa to znacznie zużycia, dzięki zmiennej fazie rozrządów. Przy dłużysz trasach miejskich po rozgrzaniu silnika można wywalczyć 9l/100. 4. W trasie (I tu należy uważać na wiatr, czy jest w plecy czy w twarz i czy jest deszcz, bo wyniki mogą być różne ze względu na niższą aerodynamiczność SUV'ów) przy prędkości 130km/h na liczniku, przy dobrym wietrze jest to 7.5l/100 a przy gorszym 8.5l/100. Zwiększanie prędkości z 130km/h o 10km/h-15km/h potrafi zwiększyć spalanie o 1l/100 i rośnie wykładniczo więc nie polecam walczyć z oporami no chyba że te 20/30 minut w dojeździe do celu robi znaczną różnicę. Jeżdżę głównie na tempomacie, czasami nawet w mieście mi się zdarza włączać jak jest mały ruch. Takie wyniki uważam za przystępne, szczególnie że rozglądam się obecnie za hybrydą i szczerze powiedziawszy w tych rozmiarach ciężko nawet hybrydzie zmniejszyć spalanie więcej niż 20% od tej Mazdy, więc jak sporo nie jeżdżę to może nawet zrezygnuję z przesiadki, ponieważ koszt zakupu to właśnie 20-30% więcej, czyli w moim przypadku się niweluje, a tu mam przynajmniej ładne autko z ciekawą skrzynią i zawieszeniem które nie boi się dynamicznej jazdy.
6,2
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
na benzynie 25 kilometrów dwa razy dziennie, z czego ok 4 km autostradą. Jazda prawie zgodnie z przepisami, ale bez brawury. Kontrolować wskaźnik zużycia i da się naprawdę bez LPG tanio jeździć autkiem. Jak ktoś nie wierzy... średnia prędkość 46 km/h - zanim skrytykujesz zobacz swoją średnią prędkość...
7,1
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
jeśli się delikatnie operuje gazem i zwraca uwagę na wskazania zmiany biegów (ale bez przesady - nie jeździć poniżej 1,5 tys. obrotów) to spalanie w mieście może zejść poniżej 8l. Nie lubi jazdy na krótkich dystansach, kiedy spalanie rośnie wyraźnie

Usterki Mazda CX-5 I

Liczba wpisów: 12
Mazda CX-5 I SUV Facelifting