Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mazda CX-7

Lata produkcji: 2007 - 2012
Segment: Duże SUVy
Model należący do klasy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2007-2012. Pierwszy samochód Mazdy w tej klasie. Jego pierwowzorem był prototyp MX-Crossport. Z kolei w Stanach Zjednoczonych i Japonii CX-7 zastąpił model Tribute, od którego różnił się mniejszymi właściwościami terenowymi. Auto było konstrukcyjnie powiązane z modelami MPV, Mazda 5 i Mazda 6 MPS. Stylistycznie pokrewne z większym CX-9. W 2009 roku model przeszedł face-lifting, a w 2012 roku został zastąpiony przez Mazdę CX-5.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy SUV Mazdy, który jednak nie wygląda jak SUV. Przez bardzo delikatne linie przypomina raczej minivana. W porządku, ale co w tym złego? Jak dla mnie, ładny samochód.
Luzacjusz: Moja reakcja na ten samochód była taka, jak reakcja mojego kolegi z Ameryki na widok bigosu. On nie wiedział, czym chce go truć, ale jak już zjadł, to stwierdził, że dobre. Ja też nie wiem, co to za samochód, ale chyba mi się podoba.

Już samym swoim wyglądem CX-7 informuje, że pomimo nawiązań do terenówek ma z autami na bezdroża niewiele wspólnego. Nadwozie zostało co prawda wysoko zawieszone i ozdobione muskularnymi przetłoczeniami, ale jego sylwetce bliżej do dynamicznie wystylizowanego kombi niż roboczego off-roadera. Auto zwraca na siebie uwagę przede wszystkim profilem bocznym - duże połacie blachy i wąskie, charakterystycznie ukształtowane szyby nadają wyglądowi sportowy charakter. Wielbicielom chromowanych dodatków polecamy delikatnie odświeżony model po liftingu.

Sportowe wzornictwo znalazło zastosowanie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz japońskiego crossovera. Co ważne, kokpit Mazdy CX-7 ma nie tylko miłą dla oka formę, ale ponadto może pochwalić się dobrymi materiałami wykończeniowymi, perfekcyjnym spasowaniem, znakomitą czytelnością zegarów oraz prostotą obsługi (przycisków na kokpicie jest wprawdzie sporo, lecz zostały one rozplanowane z głową). Przy okazji wspomnianego liftingu nadwozia poprawiono czytelność wyświetlacza komputera pokładowego, który znajdziemy na szczycie konsoli centralnej.

Po masywnej karoserii możemy spodziewać się znacznej przestrzeni dla podróżnych i na walizki, ale nic z tego - w tej konkurencji japońskiemu autu bliżej do kompaktowych kombi niż limuzyn klasy średniej. W codziennej eksploatacji miejsca powinno mimo wszystko wystarczyć, a użytkowanie kabiny uprzyjemnia spora ilość schowków i funkcjonalnych rozwiązań. Komfortowe fotele mogłyby nieco lepiej podpierać ciała podczas pokonywania ostrych zakrętów.

Skoro już o ostrych łukach mowa, pora powiedzieć kilka słów o najważniejszym atucie crossovera Mazdy, czyli właściwościach jezdnych. Sportowo zestrojone zawieszenie, precyzyjnie działający układ kierowniczy i dopracowany napęd 4x4 (spotykany w większości egzemplarzy) sprawiają, że dynamiczne pokonywanie serpentyn to bułka z masłem, a wyprowadzenie pojazdu z równowagi okazuje się dla kierującego sporym wyzwaniem. Dodając do tego odpowiednie resorowanie nierówności oraz skuteczność pokonywania lekkich przeszkód terenowych (np. głębokiego śniegu), otrzymujemy podwozie, które zasługuje na złoty medal.

Podczas gdy do jakości wykonania wnętrza trudno jest mieć jakiekolwiek zastrzeżenia, na takowe zapracował sobie lakier nadwozia - momentalnie pojawiają się na nim rysy i odpryski. W tempie błyskawicznym zużywają się też hamulce. Elektryka i zawieszenie niedomagają rzadko, problem mogą natomiast stanowić łańcuch rozrządu w silniku benzynowym oraz filtr cząstek stałych i turbosprężarka w dieslu. Mazda CX-7 cieszy się dużym zainteresowaniem, ale jej podaż jest niewielka, co podnosi ceny. Niemało kosztuje też jej eksploatacja, bo części zamiennych jest niewiele, a budowa samochodu nie należy do prostych. Na plus trzeba zaliczyć za to bogate wyposażenie wszystkich aut.

Dane techniczne Mazda CX-7

Silniki

Moc silników 161-260 KM

Poj. silników 2 184-2 500 cm3

Prędkość maks. 177-211 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,2-11,3 s

zobacz dane techniczne

Oceny Mazda CX-7

Średnia ocena modelu

na podstawie 93 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.18

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Mazda CX-7

Podstawową i bardzo uciążliwą wadą auta jest szarpanie przy ruszaniu. Praktycznie niemożliwe jest płynne ruszenie z miejsca. Przy wolnym ruszaniu ... więcejtrzeba z wielkim wyczuciem operować sprzęgłem i gazem. Przy próbie szybszego ruszenia np. w sytuacjach awaryjnych niemożliwe jest płynne ruszenie bez bardzo wyraźnego szarpnięcia. Mam 45 lat, miałem przynajmniej 10 samochodów i przejechałem kilkaset tysięcy kilometrów. Kupiłem najdroższy samochód jaki dotychczas miałem i jestem najbardziej rozczarowany. ukryj
dodano 25.08.2010 przez
Ogólnie auto sprawia wiele frajdy, mimo że nie jest to demon szybkosci (ale ja juz sie wyszalałem, teraz spokojnie tatusiuje). ... więcejSzukałem auta które poradzi sobie moja fatalna droga (mieszkam na zadupiu i ok 500m do domu musze przejechac po nieutwardzonej drodze, która na wiose/jesien jest jednym wielkim błociskiem, a w jątkowo śnieżne zimy, jedna wielką zaspą.) a jednocześnie będzie ładne (a to jest i to bardzo), nietuzinkowe i niezawodne. Jest to moja 2 nowa Mazda i póki co jestem wiernym fanem tej marki. Z zaspami śnieżnymi poradziała sobie wyśmienicie. Ma 2 małe wady: 1. to mniejsza ilość miejsca niz miałem w kombi (Mazda 6) i gorsze siedzisko siedzenia (krótsze nieco), które na długiej trasie (jazda 10godzinna) powoduje że nogi sie bardziej męczą. Z całym sercem jednak polecam. ukryj
dodano 22.03.2011 przez
Dlugo zwlekalem z kupnem tego auta poniewaz czekalem na diesla,jedna jazda probna rozwiala wszelkie watpliwosci,ktos kiedys powiedzial"zycie jest za krotkie ... więcejby jezdzic dieslem"i w tym przypadku mial 100%racji. Ktos tu kiedys sie zastanawial dla kogo jest ten samochod?Odpowiadam:Auto to jest dla ludzi ,ktorzy cenia sobie komfort ,bezpieczenstwo i wygode nie zwazajac na prestiz marki. Dla tych ,ktorzy nie przeliczaja wartosci kazdego przejechanego kilometra. Dla tych, ktorzy lubia sie wyrożniac w tlumie innych samochodow,w 2009roku Mazda w Polsce sprzedala niewiele ponad 200szt.tych egzemplarzy. Dla tych maja odrobine fantazji i ....kasy;-) ukryj
dodano 02.03.2011 przez
Ideałów na świecie jest mało, dlatego nie dam 5 gwiazdek, ale ogólnie to bardzo udane auto. Jak każdy suv to ... więcejjest kompromis, ale tu oprócz elementów dużego kombi i auta terenowego mamy elementy auta sportowego i takiego, co to pod teatr można podjechać, a wszystko za przystępną cenę i solidnym wydaniu. Pali dużo, ale nie więcej niż inne auta o tej mocy i masie (zobaczcie ile pali mniejsza i nie wiele mocniejsza Impreza STi). ukryj
dodano 11.01.2011 przez
Zobacz oceny Mazda CX-7 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mazda CX-7

Pb
7,93 - 16,33
Na podstawie 95 raportów spalania
ON
6,77 - 12,80
Na podstawie 11 raportów spalania
LPG
11,33 - 16,47
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mazda CX-7

Samochodem zrobilem przez rok ok 35k km wiec sprawdzilem go naprawde dobrze. Udalo mi sie osiagnac 8.5l ale tylko na ... więcejkrajowej drodze 90/100kmh i grzecznie przyspieszajac (nie przepadam za taka jazda). Ten samochod nauczyl mnie jak jezdzi sie ekonomicznie ;) Generalnie spalanie oscyluje w okolicy 12l srednio. W miescie jezdzac dynamicznie to 14/16l. Na trasie autostrada/miasto wawa/krajowa droga wychodzi 11/12litrow srednio. Jak dla mnie samochod jak na swoja moc (260KM) pali w miare rozsadnie. Przyznam ze brakuje dwoch cylindrow i to sie czuje jezdzac po dziurach, trzeba go "dogazowywac". Przy v6 byloby znacznie wiecej mocy od dolu. Ludzie ktorzy pisza ze im samochod pali 16-18 litrow powinni udac sie na nauke doszkalajaca lub do serwisu :D Rozumiem ze japonczyk lubi wysokie obroty, ale zeby Ciagle isc powyzej 5k rpm... Mazdzina lubi popic jak kazdy samochod benzynowy ktory ma powyzej 250KM. Jesli ktos narzeka na spalania przy tym silniku/masie i zalaczanym 4x4 ktory naprawde fajnie sie sprawdza (oczywiscie nie w terenie!) to oznacza ze slabo zaplanowal wydatek i zakup samochodu :) ukryj
dodano 01.11.2014 przez
Samochodem zrobilem przez rok ok 35k km wiec sprawdzilem go naprawde dobrze. Udalo mi sie osiagnac 8.5l ale tylko na ... więcejkrajowej drodze 90/100kmh i grzecznie przyspieszajac (nie przepadam za taka jazda). Ten samochod nauczyl mnie jak jezdzi sie ekonomicznie ;) Generalnie spalanie oscyluje w okolicy 12l srednio. W miescie jezdzac dynamicznie to 14/16l. Na trasie autostrada/miasto wawa/krajowa droga wychodzi 11/12litrow srednio. Jak dla mnie samochod jak na swoja moc (260KM) pali w miare rozsadnie. Przyznam ze brakuje dwoch cylindrow i to sie czuje jezdzac po dziurach, trzeba go "dogazowywac". Przy v6 byloby znacznie wiecej mocy od dolu. Ludzie ktorzy pisza ze im samochod pali 16-18 litrow powinni udac sie na nauke doszkalajaca lub do serwisu :D Rozumiem ze japonczyk lubi wysokie obroty, ale zeby Ciagle isc powyzej 5k rpm... Mazdzina lubi popic jak kazdy samochod benzynowy ktory ma powyzej 250KM. Jesli ktos narzeka na spalania przy tym silniku/masie i zalaczanym 4x4 ktory naprawde fajnie sie sprawdza (oczywiscie nie w terenie!) to oznacza ze slabo zaplanowal wydatek i zakup samochodu :) ukryj
dodano 01.11.2014 przez
miasto 15l/100km przy normalnej jeździe bez szpanu, trasa 10,5 bez przeciążania turobsprężarki - natomiast ok 12l przy szybkiej jeździe: przykład ... więcejGdynia - Warszawa 330 km w 3 godziny, średnio pomiędzy 11,7 - 13l/100 km. konkretnie posiadam wersje 2.3T 244km automat. po prostu bajeczna jazda, wciskasz gaz i śmigasz! wysokie spalanie? nie sądzę... taka moc, waga auta 1800kg, turbosprężarka. jeśli wolisz diesel´a to nie wiesz co tracisz. jakość wykonania bardzo dobra. sprzęt BOSE´a - poezja. fotele skórzane podgrzewane bardzo wygodne, nie męczą kręgosłupa jak zwykłe fotele. ogólnie polecam. auto warte swojej ceny. ukryj
dodano 11.12.2009 przez
podczas tankowania czuję się jak w USA - nie boli, jadąc w mieście czy poza nim nie oszczędam w przyciskaniu ... więcejpedału gazu, mam frajdę z jazdy, nie łamiąc przepisów.a przede wszystkim oszczędzam środowisko czego każdemu życzę. Wydając "wiele" miesięcznie na benzynę zauważyłem prawdziwy komfort w wiekszym zasileniu portfela żony na "drobne wydatki" a komentarze w stylu -takie auto i gaz- traktuję jak zazdrość polecam każdemu!-spalanie podobne do benzyny moc taka sama tylko frajda nieograniczona- z jazdy oczywiście- ukryj
dodano 15.12.2009 przez
jesli chodzi o spalanie. ktos tu marudził, ze spalanie w miescie na poziomie 10l to dużo. Ale weźcie pod uwage ... więcejfakt ze to auto na pusto wazy 1800kg, z kierowca i pasazerem juz prawie 2 tony. Ja uważam ze to rozsądne spalanie, szczególnie jesli porównamy do wersji benzynowej 2.3DISI która spala w miescie ok 16l przy w miare spokojnej jeździe, ceny napraw itp nie znam - mimo ze jeźdze 11 miesięcy nadal jestem przed pierwszym przeglądem ukryj
dodano 22.03.2011 przez
Zobacz raporty spalania Mazda CX-7 Dodaj raport spalania

Dealerzy Mazda

Aso Mazda Kozłowski Szczecin

Mazda Kozłowski Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 31B

Więcej

AUTO AG

BIG AUTOHANDEL Mazda Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Aleja Sikorskiego 19

Więcej

AUTOART JAREMKO

AUTOART JAREMKO Mazda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Mińska 41a

Więcej

BEMO MOTORS

Bemo Motors Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Aleja Krakowska 169

Więcej

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k.

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k. Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Św. Wincentego 92

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mazda CX-7

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

166

Przejechany dystans

53 436 zł

Zatankowanego paliwa

30 437 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

8

Wydanych pieniędzy

9 447 zł

Średnie wydatki na auto

2 362 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

6

Wydanych pieniędzy

26 727 zł

Średnie wydatki na auto

6 682 zł

ZOBACZ 4 dzienniki kosztów Mazda CX-7 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mazda CX-7

Liczba wpisów: 10
komentarzy(2)
komentarzy(5)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mazda CX-7 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Mazda CX-7

Liczba wpisów: 9
Założyłem GAZ BRC do MAZDY CX7 2.3 T 258KM - jestem mile zaskoczony jak to wspaniale pracuje. Praktycznie różnica nieodczuwalna. ... więcejCała zasług to profesjonalne założenie instalacji, a to wszystko w firmie z Katowic " KKL ul. Gen.J.Hallera 20C Katowice " - miło i profesjonalnie. Serdecznie wszystkim polecam. ukryj
dodano 11.08.2013 przez
Trafiłem do tego warsztatu z polecenia od znajomego. To mój pierwszy samochód na gazie i jestem bardzo miło zaskoczony - ... więcejsamochód jezdzi super. Instalacja jest tak zamontowana,że na stacji diagnostycznej szukali jej poł godziny pod maską. Zdecydowanie polecam ten warsztat. ukryj
dodano 12.03.2011 przez
Miałem obawy przed montażem instalacji do silnika z bezpośrednim wtryskiem i turbo, teraz wiem że moje obawy były bezpodstawne silnik ... więcejpracuje perfekcyjnie i instalacja działa bez żadnych problemów. Zużycie paliwa jest mocno zadowalające pon 13l/100 LPG i max 1l/100 benzyny ukryj
dodano 18.01.2012 przez
Instalacja vialle liquid si funkcjonuje bezblednie ,montaz odbyl sie w zkladzie pana W. Jonczynskiego w radomiu.Estetyks to duzy plus tego ... więcejwarsztatu.jestem zadowolony z takiego wyboru.Polecam w 100%. ukryj
dodano 19.10.2014 przez
Bardzo dobrze dobrana instalacja do potrzeba samochodu. Mój znajomy z Energy Piotrek dobierał te urządzenie i jest perfekto:)
dodano 07.04.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda CX-7