Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda CX-7

Model należący do klasy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2007-2012. Pierwszy samochód Mazdy w tej klasie. Jego pierwowzorem był prototyp MX-Crossport. Z kolei w Stanach Zjednoczonych i Japonii CX-7 zastąpił model Tribute, od którego różnił się mniejszymi właściwościami terenowymi. Auto było konstrukcyjnie powiązane z modelami MPV, Mazda 5 i Mazda 6 MPS. Stylistycznie pokrewne z większym CX-9. W 2009 roku model przeszedł face-lifting, a w 2012 roku został zastąpiony przez Mazdę CX-5.

Mazda CX-7 2009 - silnik
Mazda CX-7 2009 - lewy bok
Mazda CX-7 2009 - koło
Mazda CX-7 2009 - tył - bagażnik otwarty
Mazda CX-7 2009 - drzwi kierowcy od wewnątrz
Mazda CX-7 2009 - widok ogólny wnętrza
Mazda CX-7 2009 - pełny panel przedni

Już samym swoim wyglądem CX-7 informuje, że pomimo nawiązań do terenówek ma z autami na bezdroża niewiele wspólnego. Nadwozie zostało co prawda wysoko zawieszone i ozdobione muskularnymi przetłoczeniami, ale jego sylwetce bliżej do dynamicznie wystylizowanego kombi niż roboczego off-roadera. Auto zwraca na siebie uwagę przede wszystkim profilem bocznym - duże połacie blachy i wąskie, charakterystycznie ukształtowane szyby nadają wyglądowi sportowy charakter. Wielbicielom chromowanych dodatków polecamy delikatnie odświeżony model po liftingu.

Sportowe wzornictwo znalazło zastosowanie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz japońskiego crossovera. Co ważne, kokpit Mazdy CX-7 ma nie tylko miłą dla oka formę, ale ponadto może pochwalić się dobrymi materiałami wykończeniowymi, perfekcyjnym spasowaniem, znakomitą czytelnością zegarów oraz prostotą obsługi (przycisków na kokpicie jest wprawdzie sporo, lecz zostały one rozplanowane z głową). Przy okazji wspomnianego liftingu nadwozia poprawiono czytelność wyświetlacza komputera pokładowego, który znajdziemy na szczycie konsoli centralnej.

Po masywnej karoserii możemy spodziewać się znacznej przestrzeni dla podróżnych i na walizki, ale nic z tego - w tej konkurencji japońskiemu autu bliżej do kompaktowych kombi niż limuzyn klasy średniej. W codziennej eksploatacji miejsca powinno mimo wszystko wystarczyć, a użytkowanie kabiny uprzyjemnia spora ilość schowków i funkcjonalnych rozwiązań. Komfortowe fotele mogłyby nieco lepiej podpierać ciała podczas pokonywania ostrych zakrętów.

Skoro już o ostrych łukach mowa, pora powiedzieć kilka słów o najważniejszym atucie crossovera Mazdy, czyli właściwościach jezdnych. Sportowo zestrojone zawieszenie, precyzyjnie działający układ kierowniczy i dopracowany napęd 4x4 (spotykany w większości egzemplarzy) sprawiają, że dynamiczne pokonywanie serpentyn to bułka z masłem, a wyprowadzenie pojazdu z równowagi okazuje się dla kierującego sporym wyzwaniem. Dodając do tego odpowiednie resorowanie nierówności oraz skuteczność pokonywania lekkich przeszkód terenowych (np. głębokiego śniegu), otrzymujemy podwozie, które zasługuje na złoty medal.

Podczas gdy do jakości wykonania wnętrza trudno jest mieć jakiekolwiek zastrzeżenia, na takowe zapracował sobie lakier nadwozia - momentalnie pojawiają się na nim rysy i odpryski. W tempie błyskawicznym zużywają się też hamulce. Elektryka i zawieszenie niedomagają rzadko, problem mogą natomiast stanowić łańcuch rozrządu w silniku benzynowym oraz filtr cząstek stałych i turbosprężarka w dieslu. Mazda CX-7 cieszy się dużym zainteresowaniem, ale jej podaż jest niewielka, co podnosi ceny. Niemało kosztuje też jej eksploatacja, bo części zamiennych jest niewiele, a budowa samochodu nie należy do prostych. Na plus trzeba zaliczyć za to bogate wyposażenie wszystkich aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy SUV Mazdy, który jednak nie wygląda jak SUV. Przez bardzo delikatne linie przypomina raczej minivana. W porządku, ale co w tym złego? Jak dla mnie, ładny samochód.
Luzacjusz: Moja reakcja na ten samochód była taka, jak reakcja mojego kolegi z Ameryki na widok bigosu. On nie wiedział, czym chce go truć, ale jak już zjadł, to stwierdził, że dobre. Ja też nie wiem, co to za samochód, ale chyba mi się podoba.

Wersje nadwozia Mazda CX-7

Silniki Mazda CX-7

Lista silników:
2.3 MZR DISI Turbo (260KM), 2.3 (258KM), 2.3 (244KM), 2.2 MZR-CD (173KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Ten model robi coraz większą karierę, a silniki tylko mu w tym pomagają. Fakt, wybór jest kiepski, bo w ofercie jest tylko jeden diesel i jedna „benzyna”. Za to jaka! Z pojemności 2.3l wyciska od 244 do 260KM! Elastyczność całkiem niezła, moment obrotowy powala, a wyciszenie kabiny zasługuje na uznanie. Wyciśnięcie takich parametrów z niedużego silnika musi mieć jednak wady i podczas manewrowania wozem na niskich obrotach motor wyraźnie się męczy i tylko czeka, aż uruchomi się turbosprężarka. Podczas powolnej jazdy w terenie również brakuje mu trochę mocy, ale co tam – na gładkich prostych to auto czuje się za to świetnie. Diesel jest przeznaczony dla spokojnych kierowców. Ma 2.2l i 173KM. To dobra konstrukcja, elastyczna i cicha, ale CX-7 sporo waży, dlatego z tym motorem daleko mu do temperamentu wersji benzynowej. Jest za to stosunkowo oszczędny i niewymagającym kierowcom się spodoba.

Publikacje o Mazda CX-7

SUV z przytupem - Mazda CX-7
 
Nasz test

Mazda CX-7 nie udaje terenówki. Producent mówi wprost: to auto ma łączyć frajdę z jazdy samochodem sportowym z funkcjonalnością crossovera lub SUV-a.

Mazda CX-7 - cukier na lukier
 
Nasz test

Mówiono mi w dzieciństwie, że nie słodzi się herbaty, do której podano ciastka - bo będzie za słodko. I tak się już nauczyłem na całe życie. Lecz dzisiaj, siadając do pisania tego artykułu, musiałem złamać tę regułę, bo ten samochód jest jak lukrowane ciastko: ładny, apetyczny i... bez bicia się przyznaje,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda CX-7

Społeczność kierowców Mazda CX-7autoWcentrum - społeczność Mazda CX-7

najwyższe oktanyAuta - Mazda CX-7

Mazda CX-7 Mazda CX-7 29,35

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda CX-7

Katalog nowych aut

Mazda CX-7

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mazda CX-7
 

Najpopularniejsza wersja Mazda CX-7

Mazda CX-7

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mazda CX-7
 

Mazda CX-7 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club
Rocznik: 2013. Przebieg: 100 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 39 490 zł 33 490 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT
Rocznik: 2014. Przebieg: 711 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 67 790 zł 61 000 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mazda CX-7

Mazda CX-7
2.3 benzyna 260 KM
61 000 km, 2009
69 000 PLN
Mazda CX-7
2.3 benzyna 260 KM
159 km, 2009
46 500 PLN
Mazda CX-7
2.3 benzyna 254 KM
67 000 km, 2007
58 900 PLN
Mazda CX-7
2.3 benzyna
99 200 km, 2007
49 900 PLN

Ocena auta Mazda CX-7

Wybrane opinie

Mazda CX-7 SUV 2.3 (244 KM)

Właśnie wchodzi wersja europejska benzynowa ze skrzynią manualną.W połowie 2008 roku będzie dizel 2.2 /160 KM myślę że dizel będzie miał większe zainteresowanie,mając na uwadze to że do Polski wraca oficjalne przedstawicielsywo Mazdy.Puki co silnik benzynowy daje wiele radości z jazdy.Polecam ten samochód ludzą którzy dotychczas kupowalu kombi średniej klasy jest to wspaniała alternatywa.Prowadzi się go identycznie jak auto osobowe.Myślę że CX 7 odniesie sukces rynkowy nawet w Polsce kiedy to dystrybutor zacznie od szerokiej reklamy w mediach.Jeśli model ten będzie montowany tylko w Japoni to ma szanse być najlepszym i najmniej awaryjnym w klasie.Czekam na test TVN TURBO wykonany przez Adama Kornackiego-jest w tym najlepszy.Pozdrawiam!!

dodał: LUKTYR
Mazda CX-7 SUV 2.3 (258 KM)

Przepiękna linia nadwozia i wspaniały (niewyobrażalnie ,jak na tą pojemność) mocny silnik. Bez najmniejszych kompleksów wobec Audi, BMW czy Mercedesa. No może napewno prestiż inny. Ale jeśli to dla kogoś nie ma znaczenia to Mazda CX-7 jest rewelacyjna. Wykończenie wnętrza, jakość plastików, aluminium i skóry porównywalna lub lepsza jak w autach niemieckich z wysokiej półki. To ciekawy model bo jest większy i z lepszy silnikiem jak błędnie porównywane do niego Volvo XC60, VW Tiguan, Ford KUGA czy Renault Caleos)nieszczescie). Wydaje się że jest z innego towarzystwa. A nawet o tej Maździe nie mówi się za wiele bo chyba wszyscy konkurenci czują wielki respekt.

dodał: moran502 malpa wp.pl
Mazda CX-7 SUV 2.3 (258 KM)

Osobiscie jestem bardzo zadowolony z tego auta. Pojechalem po nowa Mazdę 6 kombi, wyjechalem z salonu CX-7. Kazdy kto wsiadzie do tego auta,przejedzie sie nim bedzie wiedzial o czym mowie. Doskonale zaprojektowany samochod przez ludzi dla ludzi. Przemyslane rozwiazania. MAZDA wejdzie spowrotem z wielkim hukiem na polski rynek i zrobi spora konkurencje zadomowionym juz w Polsce markom.

dodał: bary@rowery.wroc.pl
Mazda CX-7 SUV 2.3 (258 KM)

Doskonały samochód, mocny silnik, drapieżny design, dobre zawieszenie, porządne materiały, nagłośnienie BOSE'a. Minus za brak pełnej regulacji kolumny kierownicy i podłokietnika, klime jednostrefową i .... maskę silnika na bagnecie a nie teleskopach(no panowie inżynierzy z mazdy - wstyd)

dodał: Ozyrys4@hotmail.com
Mazda CX-7 SUV 2.3 (244 KM)

Jestem bardzo zadowolony z zakupu, mój jedyn błąd to zakup auta w salonie EM-Cars DYGA - stanowczo odradzam - brak profesjonalizmu, chamstwo, zdawkowe traktowanie klienta i wiele innych. Auto godne polecenia.

dodał: kolotz

Opinie o instalacji LPG

Mazda CX-7

  • 1.
  • 5,00 Mazda CX-7 2.3 (258KM) 2007r.
    dodał: MICHAŁ, 11.08.2013

    Założyłem GAZ BRC do MAZDY CX7 2.3 T 258KM - jestem mile zaskoczony jak to wspaniale pracuje. Praktycznie różnica nieodczuwalna. Cała zasług to profesjonalne założenie instalacji, a to wszystko w firmie z Katowic " KKL ul. Gen.J.Hallera 20C Katowice " - miło i profesjonalnie. Serdecznie wszystkim polecam.

  • 2.
  • 4,50 Mazda CX-7 2.3 (258KM) 2008r.
    dodał: mazda cx7, 12.03.2011

    Trafiłem do tego warsztatu z polecenia od znajomego. To mój pierwszy samochód na gazie i jestem bardzo miło zaskoczony - samochód jezdzi super. Instalacja jest tak zamontowana,że na stacji diagnostycznej szukali jej poł godziny pod maską. Zdecydowanie polecam ten warsztat.

  • 3.
  • 4,50 Mazda CX-7 2.3 (258KM) 2009r.
    dodał: Michał, 18.01.2012

    Miałem obawy przed montażem instalacji do silnika z bezpośrednim wtryskiem i turbo, teraz wiem że moje obawy były bezpodstawne silnik pracuje perfekcyjnie i instalacja działa bez żadnych problemów. Zużycie paliwa jest mocno zadowalające pon 13l/100 LPG i max 1l/100 benzyny

  • 4.
  • 5,00 Mazda CX-7 2.3 (258KM) 2010r.
    dodał: Juras J, 07.04.2014

    Bardzo dobrze dobrana instalacja do potrzeba samochodu. Mój znajomy z Energy Piotrek dobierał te urządzenie i jest perfekto:)

  • 5.
  • 5,00 Mazda CX-7 2.3 (244KM) 2007r.
    dodał: mazc7, 29.05.2009
  • 6.
  • 5,00 Mazda CX-7 2.3 MZR DISI Turbo (260KM) 2009r.
    dodał: Olek75, 05.02.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda CX-7

Mazda CX-7

16 komentarzy

15 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~matix~matix

Do ~szopi: Mam "styczność" z takim autem na co dzień, stało się troszkę mniej żwawe... ale w zasadzie dalej jest to demon... :D

~szopi~szopi

Witam mam mazde cx -7 2007 260 km i sie tak zastanawiam czy gaz to dobry pomysl bo bardzo malo jest opini moze ktos jezdzi jusz trocha takim autem jak zeczywiscie wychodzi spalanie

~ALBI~ALBI

SŁYSZAŁEM ŻE SPALANIE W CX7 JEST MNIEJSZE JAK SIĘ ZROBI NOWY PROGRAM OD 2 DO 5 LITRÓW

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 824
Przejechany dystans
14 111 273 km
Zatankowanego paliwa
722 619 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 953
Wydanych pieniędzy
1 078 444 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 214
Wydanych pieniędzy
1 481 229 zł
Średnie wydatki na auto
1 705 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (869)

Testy zderzeniowe Mazda CX-7

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda CX-7 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda CX-7 2.2 diesel, RHD
2010

Mazda CX-7
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda CX-7

Na podstawie 105 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Dziadek, dodano: 25.05.2011 23:37

Jak na taki samochód to niezła.Inna sprawa,że trzeba nim przejechać ze dwa razy więcej kilometrów niż innym, żeby uznać że ma się go opanowanym.Mam głównie na myśli pedał gazu._Przeglądy w normie.

pełny raport Mazda SUV 2.3

autor: Blady, dodano: 03.12.2012 21:05

Samochód mało ekonomiczny ale piękny, w jeździe głównie miejskiej spalanie ok 14.7 na autostradzie udało się zejść do ok. 9 l.

pełny raport Mazda SUV 2.3

autor: wojtek wbalkow, dodano: 27.12.2008 16:40

przesiadlem się z mondeo 1,8 benzyna narazie jeszcze się nie nacieszyłem jazdą i ma to odzwierciedlenie na stacji paliw średnio 13,6l/100km ,ala ceny paliw spadają

pełny raport Mazda SUV 2.3

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda CX-7

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda CX-7

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda CX-7
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda CX-7, oglądali także