Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.

Mitsubishi Carisma – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mitsubishi Carisma

Liczba ocen: 1 118
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~DarQ_
Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW
Mitsubishi Carisma
Obłędne, niedoceniane auto. Często zmieniam samochody, z powodu pracy :) Na carismę trafiłem przypadkiem, jechałem zakupić inne auto które okazało się złomem (BMW E61), z racji wczesnej pory sprawdziłem najświeższe ogłoszenia i oto ona- Mitsubishi Carisma 2004r ostatni wypust, w najlepszym z możliwych silników 1,6 16V instalacja LPG BRC montowana w ASO,(omijać 1,8GDI) sprzedawał właściciel który miał ją kilka lat a nie handlarz, o swoim aucie wiedział dużo i dobrze o nie dbał. Warto też dodać że uwielbiam japońską motoryzację, bo japończyk nigdy nie stanął mi na drodze, zardzewieje -ale dowiezie ;) Carisma jest w Polsce samochodem niedocenianym, w chwili obecnej samochód można kupić za śmieszne pieniądze, jest wiele aut z dobrym wyposażeniem, klima, elektryka, wszystko co potrzebne do szczęścia, do tego multum części które nie są drogie oraz prosta budowa - naprawi ją przeciętny mechanik. Volvo v40 /s40 to jej kuzyn ;) Cari jest kapitalną propozycją dla młodego kierowcy na pierwsze auto, dojazdy do pracy czy szkoły. Spisuje się wyśmienicie jako 2gi samochód, jest mniej prestiżowy ale niezastąpiony ;) J
4,9
~Carisma 1.8GDI 2003
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
Mitsubishi Carisma
Przy zakupie nie sugerowałem się marką. W niskim budżecie trafiło się auto w bardzo dobrym stanie technicznym. Po kilku kilometrach jazdy testowej wiedziałem, że to auto dla mnie. Wg mnie auto w Polsce jest nie docenione. Po kilku inwestycjach (rozrząd, opony i serwis układu wydechowego) otrzymałem auto, które świetnie się prowadzi, jest dość komfortowe i całkiem ekonomiczne. Mam nadzieję, że posłuży jeszcze kilka dobrych lat. Jest kilka szczegółów, które mogłyby być lepsze, np. jakość plastikowów i jakość plastikogumowej obudowy kluczyka, ale ogólnej oceń b14 to nie zmienia. Auto na 5 w kategorii cena/jakość.
4,1
~Ironclad
Sedan 1.6 90KM 66kW
Mitsubishi Carisma
Wygodny, niezawodny mimo wieku i przebiegu oraz rozsądny, jeśli chodzi o koszty eksploatacji samochód. Kupiony, jak większość moich dotychczasowych wozów - z potrzeby chwili - okazał się wiernym towarzyszem zarówno w mieście, jak i na trasie. Automatyczna skrzynia, która stanowiła dla mnie z początku powód do niepokoju, okazała się wyjątkowo przyjemnym dodatkiem, który czyni jazdę w korkach mniej uciążliwą. Oczywiście - w tej beczce miodu jest całkiem sporo dziegciu, ale przecież nie ma samochodów idealnych...

Raporty spalania Mitsubishi Carisma

Liczba raportów: 1 082
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma
6,9 – 8,3
l/100 km
5,8 – 7,5
l/100 km
7,8 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Mitsubishi Carisma
Silnik 1,6 o mocy 90 KM jest świetny na codzień, choć w trasie trochę brakuje mocy ale przy sprawnym operowaniu biegami da się wyprzedzać. Spalanie w cyklu miejskim w Warszawie to 8-9 litrów (zależy od natężenia ruchu, pory roku, włączonej klimatyzacji, obciążenia samochodu itp. Minimalne spalanie jakie mi się udało osiągnąć na trasie z Warszawy do Hajnówki w Białowieskim Parku Narodowym to 6,12 litra gazu (jazda z prędkościami 70-90 km/h) przy cenie gazu 1,75 PLN/litr wtedy = 10,71 zł/100 km. Koszt porównywalny z samochodami elektrycznymi... Na autostradzie do 120 km/h spala 7 litrów, ale raz jechałem cały czas 160-190 km/h na autostradzie w Niemczech to spalił 13,5... O dziwo często w trasie palił więcej niż w mieście, czyli ok. 9-11 litrów ale to dlatego, że w mieście jeździ się wolniej i można często się nie zatrzymywać jak się dobrze zna cykle świateł, a w trasie to prędkości są większe.
10,0
Liczba komentarzy: 2
Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Mitsubishi Carisma
Ogólnie spalanie jest małe ale tylko na lpg na pb palił mi średnio około 9 na sto a na kompie było 7.4 .Dwa lata temu zamontowałem lpg i od tego czasu jest mega tanio średnio pali około 9.4-10.4 l/100 km. Pech sprawił że zagazowałem wersję poliftową gdzie jest pedał gazu sterowany potencjometrem i na gazie przez to czasem lubi pofalować obrotami lub zgasnąć, wersje przedliftowe były o wiele lepsze do lpg tam gaz jest sterowany linkom i tam silnik nie falował obrotami ani nie gasł .Wiem coś na ten temat bo to moje 2 gdi w carismie. Dodam jeszcze że wtryskiwacze wbrew opinii nie są takie delikatne w poprzedniej carsmie przestały działać po 3 latach kupiłem używane z allegro za 180 zł komplet i te wytrzymały do końca auta czyli do kasacji spowodowanej wypadkiem auta.
10,7
Hatchback 1.8 16V GDI 122KM 90kW
Mitsubishi Carisma
Auto całkiem dynamiczne, ma ciekawą sywetkę ale przy 122 KM i niecałym 180Nm spalanie między 10-12l / 100km to porażka. LPG się tu nie wciśnie, bo jest bezpośredni wtrysk... Gdyby mitsu miało turbo i 150Hp + to byłbym w stanie zaakceptować takie spalanie, a takto zmieniłem Cari na Toyotę w dieslu.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 57
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
4 komentarze
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie