Szukaj

Informacje o Nissan Micra

Lata produkcji: 1982 – teraz
Segment: Auta małe
Nissan Micra to ,należący do segmentu B, miejski hatchback, który w historii japońskiej marki jest najmniejszym (wyłączając krótki czas produkowania modelu Pixo) oraz najchętniej kupowanym autem – z hal produkcyjnych wyjechało już ponad 6 mln egzemplarzy Micry. Samochód wprowadzono na rynek w roku 1982 jako „March” (w Japonii – „Machi”). W katalogu marki Nissan Micra miała być następcą modelu Cherry i stać się silną konkurencją dla Hondy City, która wówczas święciła triumfu na japońskim rynku. Model od samego początku został również dobrze przyjęty na Starym Kontynencie – stał się laureatem nagrody Europejskiego Samochodu Roku 1993, jako pierwsze auto z Japonii.
czytaj więcej
Powagosław

Nissan odmienił swojego malucha i wszystkie zmiany zasługują na dobre słowo. Micra wygląda jak model premium, jakkolwiek określenie premium w tym segmencie jest zasadne. Niestety, dotyczy to również ceny.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że Constantin Fahlberg odkrył sacharynę tylko dlatego, że po doświadczeniach ze smołą węglową nie umył rąk, na których pozostał słodki ślad? Nissan projektując Micrę przypadkowo stworzył pierwszy samochód o obliczu chomika. Spójrzcie tylko w ten pyszczek.

~Luzacjusz

Nissan Micra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Nissan Micra

Liczba ocen: 573
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Brak poważnych usterek + Silnik

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Anna
Hatchback 3d 1.2 i 16V 80KM 59kW
Nissan Micra III
Świetne, małe, bardzo plastikowe autko dla kobiety mieszkającej w mieście. Najlepiej młodej, bo jest niedrogie i nie szkoda je poobijać troszeczkę ;) Jeździłam micrą cały okres studiów i dla takiej osoby polecam to auto - raczej nie wyobrażam sobie przewozić nim wózka i dzieci. Nie nadaje się także do jeżdżenia w trasy - przy prędkości 130km/h zaczyna rozwijać skrzydła, przy 140-150 modliłam się, żeby autko się nie rozpadło na części ;) Jednocześnie z biegiem lat w aucie w kabinie stopniowo zaczęły odpadać różne plastikowe części, część wciąż nie wiem, skąd się wzięła......... Wchodzenie pasażera do auta łącznie z uszczelką to była norma :P Auto przeżyło jedną kolizję - u mnie skasowany przód łącznie z chłodnicą, w drugim aucie (vw passat starszy) mała rysa na zderzaku.... Wniosek jest jeden, jaka jest jakość plastikowego przodu micry. Przy okazji blacharki po wypadku okazało się, że drzwi od kierowcy były już malowane, więc nie jest możliwością kupienie auta w stanie nieklepanym w tym wieku. Niemniej jednak auto polecam, jest cudowne i przeurocze. Szczególnie kolor czerwony z felgami Enzo - prawie jak Ferrari ;)
3,7
~Damian
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
Nissan Micra II
Witam, autko to kupiłem od koleżanki na dojazdy do pracy. Ogólnie jeśli chodzi o ekonomię to jest ok. Z problemów jakich miałem to: ciężko chodząca skrzynia biegów (za 100zł mechanik naprawił i jest ok), skrzypiąca wycieraczka od strony kierowcy (źle wyregulowane ramię), a teraz zmagam się z piszczącym paskiem klinowym. Nie są to jakieś poważne usterki i auto dobrze się sprawuje, idealny na dojazdy do pracy. Na trasy już gorzej bo ma małą ilość Km co objawia się tym że przy 130km silnik buczy, a wyciszenie tego auta przy takich prędkościach nie jest idealne. Ogólnie jeśli ktoś szuka auta na dojazdy do pracy - polecałbym, na dłuższe trasy powyżej 200km- niekoniecznie. Na pewno jest ono ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie szczególnie w dieslu.
3,9
~Tomek
Hatchback 5d 1.2 80KM 59kW
Nissan Micra IV
Auto kupiłem z salonu, rocznik 2015 o statusie "używany" gdyż to był samochód zastępczy dla klientów. Przebieg 9000, pełna gwarancja i świetna cena. W wersji Acento za 34 000 i to głównie przeważyło. Na razie więc wstępne wnioski, prawdziwa ocena za kilka lat kiedy trochę pojeżdzę. Auto w tej wersji dla mnie jest ładne, nie jest tak typowo babski jak wcześniejsze wersje Micry. We wnętrzu niespodziewanie dużo miejsca, choć z tyłu 3 osoby już będą czuły że to małe auto. Rewelacyjny układ kierowniczy, bardzo lekko chodząca kierownica. Czytałem że biegi w tych autach są źle zrobione, natomiast w moim samochodzie są wręcz rewelacyjne. Żadnego zgrzytania, "1" jak i każdy bieg wchodzą beż najmniejszego wysiłku za każdym razem. Silnik jest bez turbo i dwumasy więc liczę że nie będzie z nim problemów. Natomiast do spokojnej jazdy w mieście się nadaje, przyśpieszenie jako takie jest dopiero na wyższych obrotach ale wtedy już bardzo słychać silnik. Na razie chodzi cicho i dla mnie to mruczenie jest przyjemne. Zdecydowanie największą wpadką jest to co często piszą ludzie o tym aucie - beznadziejne wyciszenie. Powyżej 60 km jest delikatnie uciążliwe, a gdy jest mokra nawierzchnia to już całkiem porażka. Na początku cały czas sprawdzałem czy szyby są pozamykane - słychać wyraźny szum w środku. W tym elemencie Nissan wręcz odwalił żenadę, Matiz co szokujące wydaje mi się o wiele cichszy. Tak więc jeśli planujesz dojazdy do miasta to przejedź się najpierw tym autem abyś potem nie był rozczarowany. A resztę ocenię po latach, liczę na niezawodność i niskie koszty eksploatacji - to był główny czynnik przy wyborze. Dodam jeszcze że ma rewelacyjny promień skrętu.Podsumowując: na miasto auto super, z tyłu sporo miejsca jak na tą klasę auta, jeśli jeździsz nawet w krótkie trasy - poważnie się zastanów. Gdyby nie to fatalne wyciszenie na ten moment byłby to rewelacyjny samochód. Ale nie jest... Oby odpłacił bezawaryjnością, ale to napiszę za jakiś czas.

Raporty spalania Nissan Micra

Liczba raportów: 506
Średnie spalanie dla Nissan Micra
5,3 – 8,2
l/100 km
4,6 – 5,3
l/100 km
6,9 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hatchback 5d 1.4 i 16V 88KM 65kW
Nissan Micra III
Samochód z roku 2003. Czyli pierwsze egzemplarze. Serwisowany od początku do chwili obecnej przez Serwis Nissana a potem i obecnie przez mechanika z Nissana. Tylko dobrej jakości części zamienne oraz dobry olej Shell Helix 10W60 pełny syntetyk. Regularne: serwis (raz na rok jak przy Japończykach), wymiana płynów oraz niezbędnych podzespołów. Auto praktycznie bezawaryjne jeśli nie jest katowane i po dzwonie. Od początku 2-óch kierowców a od 2óch lat już jeden. Leję paliwo, płyn do spryskiwaczy i jeżdżę. Z "grubszych" napraw: wymiana obu pasków wieloklinowych (od pompy wody oraz alternatora), wymiana przegubu, końcówek drążków kierowniczych oraz łączników stabilizatora. Naprawa zacinającej się stacyjki, tarcz hamulcowych, klocków, szczęk oraz bębnów. Tyle. Kroi się wymiana tłumików: środkowego i końcowego a ściślej samych rur. Ale ich osobno dostać nie można a odcinać i spawać nie ma sensu ze względu na koszt i ponowną wymianę po max roku. Zdecydowanie mogę polecić ten model osobom niepotrzebującym auta z dużym bagażnikiem oraz przemieszczających się przez większość roku głównie po mieście i w korkach. Małe gabaryty, niskie ceny części zamiennych, znikoma awaryjność. Micra 88 km/benzyna, 2003 rok prod/ 5D, 123 kkm przelotu, pełna opcja Tekna.
4,9
Hatchback 0.9 IG-T 90KM 66kW
Nissan Micra V
Najlepsze spalanie uzyskałem w trasie z Zakopanego do Katowic przy jeździe w terenie zabudowanym 55km/h i poza 75km/h spalanie wyniosło 3,3 l/100km. Ogólnie w trasie spalanie oscyluje pomiędzy 4 a 5 litra. Jeżdżąc głównie w mieście w aglomeracji śląskiej średnie spalanie to 5,5 l/100km. Przy dynamicznej jeździe spalanie wzrasta nawet do 6,5 l/100km, również przy prędkościach autostradowych np. 140 km/h spalanie wzrasta do ponad 6l/100km
5,5
Hatchback 0.9 IG-T 90KM 66kW
Nissan Micra V
Auto nowe na dotarciu jeszcze. Trasa ponad 300 km w tym 200km autostrada i stanie 20minut w korku przez roboty drogowe na autostradzie, spalanie na całym odcinku wyszło 4,6 L/100 km , predkosc srednia na autostradzie 120km/h . Obawiałem się po opiniach tego silnika ale okazał się bardzo oszczędny i dynamiczny. Turbinka ładnie pcha do przodu. Dużo robi mała masa Micry. Naprawde silnik godny polecenia

Usterki Nissan Micra

Liczba wpisów: 54
Przeciek od strony pasażera.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Szperając w sieci w poszukiwaniu rozwiązania problemu z wodą na wycieraczce pasażera, dowiedziałem się, że nie tylko ja mam taki problem. Nawet po niewielkim deszczu pojawiał się przeciek spod schowka. Rozwiązanie jest bardzo proste a cała operacja zajmuje nie więcej jak 20 minut. Potrzebne będą: 1. silikon 2. czysta szmatka 3. klucz do wycieraczek 4. trochę chęci ;) Zaczynamy od odkręcenia wycieraczek. Następnie demontujemy plastik pod przednią szybą. Jest on na kołkach więc może być nieco kłopotu. Gdy uporamy się z plastikiem naszym oczom ukazuje się rynna, którą spływa woda a w niej po prawej stronie Micry dziurka z zaślepką. Oto powód naszych powodzi. Zaślepkę wyciągamy, czyścimy szmatką. Otwór również przecieramy, czyścimy. Obsadzamy zaślepkę na silikonie i już! Problem z głowy. Zabieg przeprowadziłem dwa lata temu, do dziś nie przeciekła, ani kropelka. Pozdrawiam!
Zmniejszona moc, niskie obroty.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż "gubi" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment "bu, bu, bu" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Domyśla się może ktoś co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
chwilowe spadanie obrotów
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Witam. Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż \"gubi\" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment \"bu, bu, bu\" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Proszę o pomoc... Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 21
4,0
Hatchback 1.3 i 16V 75KM 55kW
Nissan Micra II
instalacja: BRC JUST HEAVY
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 460 tys. km
Instalacja założona w 2004 roku w maju. do autka o przebiegu 30.000 km. Gaz 2 generacji wiadomo jakąś część mocy zabiera przez zwężkę w dolocie, ale nie jest to jakieś straszne. Instalacja założona w Łodzi, w zakładzie Eko Auto ul Rokicińska, i tam serwisowana do dnia dzisiejszego. auto dopiero przy 450 tysiacach km wymagało generalnego remontu ( gaz wypalił zawory)....
4,5
Hatchback 5d 1.2 80KM 59kW
Nissan Micra IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 9 tys. km
użytkowana przez: 8 tys. km
Niezawodna Micra z silnikiem 1.2 80KM. Pokonałem nią dystans 340 tys km z czego 220 tys przeszło na lpg. Auto jak i instalacja (model Winner) nie do zajeżdżenia. Poza regularnym serwisem nic nie dokładałem do instalacji nadal jeździ na tych samych podzespołach.
5,0
Hatchback 5d 1.2 i 16V 65KM 48kW
Nissan Micra III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Założona instalacja Zavoli Winner. Silnik dobrze współpracuje z gazem, mam ją prawie dwa lata i serwis odwiedzałem jedynie na przeglądy. Spalanie w granicach 8l/100km w zależoności od warunków. O mocy nie piszę, bo auto typowo miejskie. Zimą żadnych problemów z przechodzeniem na LPG. Ogólnie instalację oceniam pozytywnie, montaż zwrócił się po niecałym roku.
Nissan Micra