Szukaj

Lista ocen Alfa Romeo 156 I Sedan (408) - Silnik

Na liście zabraknie 309 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~sWr
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Przyspieszanie OK, oczywiscie nie od razu, trzeba dac jaj chwile na rozgrzanie silnika. Wyprzedzanie przy 80-90 km/h zbiera sie bardzo dobrze i z 4 biegu mozna spokojnie wyprzedzać. Na wyższych obrotach nie słychać że to klekot. Przy staniu w korkach silnik gra :) Co do max. osiągów to w instrukcji napisano 188km/h. Udało mi się max. 170km/h (w niemczech na autostradzie bez ograniczenia) ale jezdze nia od niedawna :)
3,0
~dmn
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Co tu dużo mówić, 144km, wysokobrotowy, na drodze wiekszosc przecietnych aut nie ma szans. Świetnie brzmi na oryginalnym wydechu, sama frajda przy wciskaniu gazu do dechy.. Przyspieszenie jest na prawde swietne. Silnik trzeba szanować, jak ktoś chce to auto mieć tylko w celu przejazdu od pkt A do pkt B przy tym wlewajac paliwo i sprawdzajac od czasu do czasu olej, to auto mu długo nie posłuży.
4,0
~Falcor
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
155 koni potrafi sprawić, że wyprzedzanie w trasie jest przyjemnością. Ciężko tym jechać przepisowo, bo samochód sam pcha się do przodu. Silniki Twin Spark nie były może rewelacyjne, ale złe opinie o nich są przesadzone. Wymagają regularnej wymiany oleju i trochę falują im obroty, ale jest to łatwe i dość tanie do usunięcia (zwykle wystarczy przeczyścić przepustnicę). Brzmią przy tym całkiem nieźle.
5,0
~Alfisti_159
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
2.4 JTD 10V pierwszej generacji to prawie doskonały silnik: - niesamowicie trwały, żadnej usterki, żadnych śladów zużycia na wałku, turbo oryginał - ekonomiczny (średnio ok. 6,8 l/100 km przy dynamicznej jeździe), - bardzo zwrywny (choć ja miałem chipa na 170KM). Wady: - nieco hałasuje przy wyższych obrotach, - łańcuszek napędu wałka wyrównoważającego brzęczy (problem znikł w CF3)
4,0
~neegehks
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 T.S. 150KM 110kW
Silnik pracuje poprawnie i równo, zapala dobrze ale bendix w rozruszniku za wolno wraca i trochę rzęźnie przy starcie, rozrząd trochę głośno klepie (podobno normalne bo to 16V), jest lekko olejożerny, tak 1 do 1.5 L na 10000 km zeżre ale podwyższam ocenę za moc :), 150 KM daje już poczucie mocy, dobrze ciągnie od 3500 obr/min do 7000 obr/min, da się poszaleć :) Niech moc będzie z wami, Yoda...
5,0
~Paweł Krasowiecki
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Silnik JTD jest genialny!!! Bardzo tani w utrzymaniu, trwały, bardzo dynamiczny oraz z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. No i kultura pracy!! Na wysokich obrotach brzmi jak rasowy silnik benzynowy. Na jałowym jedynie delikatnie słychać że pracuje silnik na olej napędowy - Alfa Romeo z koncernem Fiata JAKO PIERWSI na świecie zastosowali technologię common rail.
3,0
~emil
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Silnik hmmm dobre osiągi ale i tez wady przy około 100tys do wymiany przepływomierz(cena około 500zł)przy 115tys zaczeły falować obroty na biegu jałowym z tego co wiem to do wymiany silniczek krokowy(cena 500zł)od około 120tys przy zapalaniu przez około 3sek słychac klekotanie pewnie reduktor zmiany rozrządu(ceny nawet nie chce wiedzieć).Osiągi OK ale i Awaryjny:(
4,0
~Rudi
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Duzo jezdze,wiec jakies 10msc temu zdecydowalem sie na montaz instalacji LPG(wtrysk sekfencyjny)wloskiej firmy OMVL.Silnik pracuje bez zarzutu,chociaz trzeba to sobie powiedziec-nie lubi kiepskich olejow typu 5W.Osobiscie jezdze na 10W60(LIQUI MOLY) i jest EXTRA.Sam jestem w szoku ze jezdze,jezdze i nic.Wariator narazie siedzi cicho(uciszam go regularnie MoS2)
4,0
~Daro
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
1.9 JTD 8v, podstawowy JTD, nieskomplikowany, nie do zdarcia, dosc dynamiczny ale troche mu brakuje jednak mocy. Praktycznie bezusterkowy przy przebiegu 270 tys. Eksploatowalem go 5 lat w kazdych warunkach. Na tych 270 tys było jeszcze oryginalne turbo, oryginalne sprzeglo. Jedynym elementem ktory sie zepsul przez 5 lat bylo lozysko alternatora.

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63

Alfa Romeo 156 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

5,0
~Nerx
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Silnik bardzo elastyczny, wspaniale brzmi, każdy się za nim obejrzy na ulicy. Do tego jest \"pancerny\". Ciężko go zajechać. Wystarczy dobry olej zmieniany na czas i jeździmy praktycznie bezawaryjnie. Stereotypy o awaryjności alfy nie dotyczą V6, zapamiętajcie to wreszcie ;) Pali swoje ale przy normalnie jeździe można utrzymać 10/100
Alfa Romeo 156 I Sedan