Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

Kuba B, 6 lat temu
Silnik 3.0 530d 218KM 160kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najlepszy silnik jaki miałem z wszystkich samochodów które posiadałem. Spalanie niskie jak na takiego potwora, elastyczność, niezawodność, moc No i to wbijanie w fotel :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przewalające się żarówki, komunikaty o przebitej oponie, właściwie wsiadając do auta w pewnym momencie przestałem zwracać uwagę na komunikaty, bo w większości były to fałszywe alarmy.
4,0
Całokształt
Auto rewelacyjne, wygodne, duże, bezpieczne, szybkie, z niskim spalaniem. Ma świetny wygląd i tak tez jeździ. Byłem bardzo zadowolony z tego samochodu, kiedyś wrócę do BMW z 3 litrową rzędówką.
Wrażenia
5,0
Silnik
Potęga, pancerny i bardzo trwały silnik z mega wykopem i wspaniałym brzmieniem.
5,0
Skrzynia biegów
Gładziutko przerzuca biegi, super sprawa przy 3 litrowym silniku.
4,0
Układ jezdny
Układ jest doskonały, jednak z biegiem czasu wymaga sporych nakładów, żeby utrzymać go w dobrym stanie technicznym. Po dłuższej eksploatacji niestety autem zaczyna nosić na koleinach, naprawa załatwia sprawę. W przypadku konieczności regeneracji maglownicy, jest problem z regeneracja przekładni z active steering, mało który warsztat to robi.
5,0
Karoseria
Jeżeli auto nie miało poważnego dzwona, to fabryczne zabezpieczenie Antykorozyjne jest naprawdę Ok. Samochód miał 15 lat i grama rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą jak to w BMW, wsiadasz robisz 1200km i nie czujesz ze przejechałes pol Europy. Wszystkie przyciski intuicyjne. Jedynie brak uchwytu na kubek może trochę doskwierać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne, do tego niezawodne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tylu sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów, tylna kanapa stworzona do przewożenia prezesów :)
4,0
Wyciszenie
Diesel ma swoje plusy, jednak przy mocnym bucie potrafi zawyć. Jeździłem BMW w benzynie, uważam ze wyciszenie było ciut lepsze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No niestety, ale części do napraw najtańsze nie są. Przepływomierz około 800zl, przednie tarcze z klockami około 1000zl, tylna Piasta z łożyskiem kpl 1200zl, koło pasowe około 1000zl, wahacz Ok 350zl/szt. Do tego dochodzi każdorazowa diagnostyka komputerowa, oraz konieczność znajomosci napraw BMW, a z tym w warsztatach bywa nie najlepiej przez co koszty utrzymania wskutek niewłaściwych diagnoz mogą sporo wzrosnąć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ elektryczny to pięta achillesowa tego modelu. Przy wahaniach napięcia z akumulatora lub alternatora, choinka na blacie może przerazić. Stopień skomplikowania instalacji (światłowody) na pewno nie ułatwiają diagnostyki. Całe szczęście ze z większością drobnych usterek da się kontynuować jazdę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem usterek większego kalibru.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E60 Sedan