Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

joachim@poczta.pl, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Focus I Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo \"plaski \" wykres momentu obrotowego \\jak na silnik benzynowy ktory nie posiada zmiennych faz rozrzadu\\ . Mozna spokojnie przyspieszac od 2400 obr\\min silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : - zabrudzony silnik krokowy wolnych obrotow
Układ elektryczny : -wylacznik swiatel pod kierownica
Zawieszenie : - laczniki drazka stabilizatora przod - nawet co rok!!!!!
4,0
Całokształt
Jak na tego typu samochod naprawde nie jest zle , posiadam samochod z poczatku okresu produkcji , wiec posiada \"choroby wieku dzieciecego.\"
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim zdaniem to najlepsza jednostka napedowa do tego samochodu uwzgledniajac mase samochodu.Silnik ma bardzo dobrze \"osadzony\" moment obrotowy , praktycznie juz od 2400 obrotow bardzo ladnie przyspiesza . Powyzej 3500 obr. staje sie glosny ale ponizej bardzo przyzwoicie cicho.Na obrotach jalowych - patrz na obrotomierz!!!
4,0
Skrzynia biegów
Do doskonalosci daleko , haczy wsteczny i czasami jedynka ale idzie sie przyzwyczaic.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry ale na naszych drogach troche za twardy ale sie przyzwyczailem a bylo trudno gdyz jezdzilem wiele lat\" Beczką\"
Komfort
4,0
Widoczność
Slabo do tylu - ja wymontowalem srodkowy tylny zaglowek .
5,0
Ergonomia
W 1998 roku bylo to naprawde nowoczesne wnetrze i zostalo do dzisiaj / co zrobiono w nowym Focusie ? / troche gorzej z jakoscia materialow - trzeszcza plastyki ,oraz tylna polka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przecietnie,parowanie przedniej szyby trudno schodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ta klase samochodu wyjatkowo dobrze, bardzo duza przestrzen do przedniej szyby - to zadecydowalo o kupnie tego samochodu.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h i 3000 obr silnika w miescie bardzo cicho na biegu jalowym calkowita cisza. Jazda w trasie z wiekszymi predkosciami - uciazliwa , ale pomruk silnika jest przyjemny. Jesli sa stuki w zawieszeniu to konieczna wymiana lacznikow drazka stabilizatora z przodu - przy naszych drogach nawet co roku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Precietnie , z przewaga stania w korkach w Trojmiescie - ponizej 10 l / 100km - latem troche mniej. Unikac serwisow Forda , naprawde bardzo drogo i nie zawsze sumiennie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno powiedziec w 1999 roku byla to naprawde nowosc , choc wyposazenie w wersji podstawowej bylo ubogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawde nie jest zle jak na 10 lat . Niektore elementy naprawde sa dlugowieczne i do dzisiaj dzialaja prawidlowo , wymiana czesci typowo eksploatacyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo 10 letniej eksploatacji oraz prawie 100000 km przebiegu i to glownie w ruchu wielkomiejskim brak powaznej usterki technicznej.Pomimo zlej opini co do jakosci powlok lakierniczych oraz korodujacych blach nadwozia - mojego samochodu to nie dotyczy. 10 lat i bez zadnych ognisk korozji i ubytkow lakieru./ moze mialem szczescie/.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
9,0
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback