Szukaj

Lista ocen Ford Focus III (184) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Na liście zabraknie 244 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~lukiii
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Kolejny mój wpis po magicznej liczbie 200 000km. Pojawiła się pierwsza usterka. Mianowicie pojawia się komunikat - awaria wspomagania kierownicy. Auto odstawione do warsztatu - sytuacja pojawiła się kilka razy i pomimo wgrania nowego softu nie znikła. Decyzja do wymiany przekałdnia kierownicza - auto służbowe. O efektach napiszę później. Podsumowując: w dalszym ciągu jestem bardzo zadowolony z auta. Po tym przebiegu tylko raz odmówił...
4,0
~Daniel
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
P0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości. Mechanicy sugerują, że to problem z sondą lambda, bo w tak młodm samochodzie katalizator nie mógł się zapchać. Nie zapchał się, tylko się stopił... W silnikach benzynowych 1.6 niedomaga cewka zapłonowa (drobiazg), ale jak świeca nie dostanie prądu, to mieszanka paliwowo-powietrzna wleci kolektorem wydechowym prosto na rozgrzany katalizator i tam się spali podgrzewając go do...
1,0
~lewap02
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Tutaj jest największy problem - przy przebiegu 100tys km odwrócona panewka w jednym z cylindrów. Naprawa (nowy wał korbowy, korbowód i panewka) kosztowała ok. 5000zł. Mechanik, który mi to naprawił, nie był w stanie podać konkretnej przyczyny - prawdopodobnie chwilowy problem ze smarowaniem silnika. Ja auta nie katowałem (ani na zimnym ani na ciepłym silniku), ale nie wiem, jak jeździli poprzedni właściciele i czy mogło to mieć wpływ na tą...
2,0
~kayenne1
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Akcja serwisowa dot. uślizgu sprzęgła w samochodach z ASS polegała na wgraniu softu, który obcinał moment. Niebywałe. Po licznych interwencjach uzyskałem robociznę i wymianę koła dwumasowego w ramach gwarancji, ale za sprzęgło musiałem zapłacić, chociaż to jego wada materiałowa była przyczyną "szarpania" i zniszczenia dwumasy. Rok walki z Fordem. Od ok 25 kkm przebiegu do wymiany przy 36,5 kkm .ASO stanęło na wysokości, Ford Polska nie...
3,0
~progrand
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Przy 140 000 km padły wszystkie wtryskiwacze, ze względu na to iż są piezoelektryczne i jest to osprzęt firmy VDO Siemens nie można ich regenerować. Koszt 3000-4000zł. Powodem była opiłkująca pompa wysokiego ciśnienia CR, której też nie można regenerować, nie są dostępne części. W grę wchodziła tylko wymiana na inną używaną, gdyż nowa to kolejne 3000zł. Naprawa zakończyła się więc wydatkiem 4000zł, nie spodziewałem się czegoś takiego przy...
3,0
~bzybas
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Dziwna awaria. Niby drobna, bo sama zniknęła, najprawdopodobniej błąd komputera sterującego, ale jednak auto było unieruchomione. Po spokojnej trasie 25km, następnie postoju (około 15minut), uruchomieniu i przejechaniu 200m, po kolejnym postoju (2minuty) brak możliwości ponownego uruchomienia. Żółta kontrolka awaryjna + informacja na komputerze "Awaria silnika, skontaktuj się z serwisem" i lipa. Kilka prób i to samo. Na szczęście...
4,0
~PierwszyFord
Ford Focus III
Sedan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Nie dotyczy 5lat gwarancji mam nadzieję, ze to mnie uchroni przed większymi wydatkami. Po prawie 9 latach z TurboDieslem świadomie wybrałem benzyniaka bez turba. Słąbszy ale w Skodzie "zaliczyłem" wymianę dwumasy + sprzegła oraz awarii zaworu tubospręzarki co łacznie kosztował prawie 3200PLN. Tutaj nie ma mocy ale nie ma też koła dwumasowego, turbiny czy filtra DPF
1,0
~Bogdan
Ford Focus III
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Pierwsze holowanie po 5000 - zablokowany immobilizer. Drugie holowanie nie można odpalić -nie wiadomo co wymieniono coś w elektronice. Trzecie holowanie 55000 poszło sprzęgło. Wymieniono tarcze hamulcowe, końcówki drążków, gumy na stabilizatorach i tak gdzieś jeszcze puka (Samochodem jeździ kobieta 50 l robi 1000 km rocznie więc o żyłowaniu nie ma mowy)
3,0
~Rabliw
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
Problem powszechny tych aut: świecący check engine sygnalizujący słabą wydajność katalizatora. Katalizator sprawdzony, przeczyszczony jest ok. Sondy lambda wymienione. Po skasowaniu błędu po paru dniach check zaświeca się ponownie, po podpięciu wskazuje ten sam błąd. Walczę z tematem już rok i ręce opadają. Podobno ten typ tak ma.
2,0
~Reczo17
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Silniki Ecoboosta posiadają kilka wad fabrycznych. Jedną z nich jest brak czujniku płynu chłodzącego (co poprawiano na akcji serwisowej) oraz bardzo słabej jakości przewody chłodnicze. Skutkiem ww. Problemów jestem ryzyko przegrzania silnika. Do tego dochodzą sprasowane tuleje w bloku, co determinuje ryzyko ich awarii.
Ford Focus III