Szukaj

Lista ocen Ford S-Max I Van Facelifting (52) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 18 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Lux
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Żeby była jasność - oceniam skrzynię Powershift, czyli dwusprzęgłowy automat a'la DSG. Jej zaletą jest wygoda, ale trwałość jest dramatyczna. W moim aucie naprawiana była przy przebiegu 140tys. km, a kompletnie "klękła" przy 290 tys. Koszty wymiany oleju są znaczne i trzeba to robić raz na około półtora roku, żeby utrzymać jej sprawność. Sama skrzynia zmienia biegi sprawnie, ale tylko w górę. Redukowanie jest ponurym żartem. Wciśnięcie gazu do...
3,0
~Luks
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Skrzynia Powershift przez większość czasu pracuje poprawnie, ale nie radzi sobie z szybką redukcją biegów. Na autostradzie ciężko wykorzystać dostępną moc, bo skrzynia nie chce redukować, a mieście czasem za często wrzuca wyższy bieg. W trybie jest dużo lepiej, ale cały napęd jest wtedy bardzo mocno słyszalny w kabinie. Ciekawostka: W mieście w trybie SPORT auto pali duużo mniej, bo skrzynia nie wrzuca bez potrzeby co chwila 6. biegu. Trybu...
3,0
~Grzesfire
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Skrzynia chodzi dobrze i precyzyjnie. Przełożenia są dobrze zestawione, lewarek nie ma zbyt długich wychyleń. Niestety nie jest to skrzynia do szybkiej i sportowej jazdy, gdy chcemy szybko przyspieszyć i wejść na wyższe obroty, zamiana biegów nie jest płynna i szybka, a wyczuwa się drobne haczenie co spowalnia proces zmiany biegu. Na 6 biegu, jazda autostradą, jest ekonomicznie w zakresie prędkości 120-130 km/h.
4,0
~Piotr M
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Długie biegi, pozwalają zaoszczędzić zbędnego machania po mieście. Na minus "pykanie" przy zmianie 1-2-3, według instrukcji przed zmianą biegu a po wciśnięciu sprzęgła należy odczekać 3s
3,0
~Maciej B
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
no to jest katastrofa. cały komfort trafia szlag przez jakieś udziwnienia typu po wysprzęgleniu silnik jest jeszcze przez ok 1 s. na wyższych obrotach. Cięgła mają jakieś odważniki poprawiające ich pracę etc. W efekcie albo ja coś nie potrafię (ale w innych potrafiłem), albo coś jest nie tak. W efekcie zmiana biegów jest nieprecyzyjna i mam ciągle wrażenie, że coś się haczy.
4,0
~radmol
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Ja nie widzę wad samej pracy skrzyni natomiast mam zastrzeżenia do zestopniowania biegów 1 i 2. Otóż 2 zaczyna się za daleko i czasami jak się przejeżdża przez tysiące hopek, które obecnie wszędzie się montuje (po co??) to auto nie jedzie na 2 i trzeba redukować na 1. Lewarek chodzi sprężyście bez zastrzeżeń.
2,0
~el.jot
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Jedyny minus tego samochodu to zestrojenie 6-biegowej skrzyni. Szóstka powinna być nadbiegiem do jazdy w trasie, po autostradzie. A tu zaskoczenie. 60-70 km/h i już się domaga wrzucenia szóstego biegu. Begi są tak krótko i ciasno zestrojone że jazda po mieście to praktycznie ciągłe wachlowanie lewarkiem.
3,0
~Miłośnik ESMAKSÓW
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Power Shift jest słabiutki, szarpie w korkach, brutalnie przełącza biegi przy znacznym przyśpieszaniu. Poprzednio miałem smaxa z klasycznym automatem i było znacznie lepiej. W starym automacie się nie wyminiało oleju i filtrów -tak zalecał ford a nowym to dość kosztowne
4,0
~las
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
PowerShfit jest niezły, ale z biegiem czasu zamula. Pomaga aktualizacja softu do...kolejnej aktualizacji. Aby działała bez problemu koniecznie trzeba zmieniać olej co 60 tys. i oczywiście traktować delikatnie kiedy olej się nie rozgrzeje.
5,0
~mangomel
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Nic nie haczy, nie ma mieszania w garnku - wszystko wchodzi lekko i na klik. Na minus - wyczuwalny lekki luz, ale może to z uwagi na zużycie. Przełożenia są rozsądne - niezbyt długa dwójka sprawia, że auto jakoś tam się zbiera.
Ford S-Max I Van Facelifting