Szukaj

Lista ocen Kia Venga (69) - Silnik

Na liście zabraknie 36 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Dd
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Wcześniej miałem Hyundaia ix20 (bliźniak Vengi) z silnikiem 1,4 benzyna, 5-cio biegowa skrzynia i był nad wyraz dynamiczny w mieście, nawet na autostradzie dawał radę (140 km/h ok 4300 obr/min silnika) tylko troszkę głośno się już robiło. Teraz wybrałem 1,6 benzyne, ze względu na większą moc i moment (jest różnica) i na 6-cio biegową skrzynię. Chociaż, spodziewałem się wiekszej różnicy w obrotach silnika przy 140 km/h a jest raptem 200 obrotów...
5,0
~mrysiek
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Biorąc pod uwagę parametry silnika, w tym jego pojemność i moc - ocena najwyższa. Jednostka nieduża, ale jeździ lepiej niż można by się spodziewać. Bardzo dobrze ciągnie już z niskich obrotów, ale i na wyższe wkręca się całkiem dobrze (za wyjątkiem okresu docierania gdzie silnik był bardziej ospały). Nie odczuwa się włączania klimy poprzez spadek mocy jak to ma miejsce w hondzie, tak samo czy jest na pokładzie komplet pasażerów czy jadę sam...
5,0
~Bartosz Reda
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
124 konie mechaniczne przy tak małej masie doskonale radzą sobie w trasie. 6 biegów świetnie spisuje się na trasie, przy 140 km/h nadal dość cicho. Ciekawostka - mam system start-stop i w przypadku, gdy auto zgaśnie, wystarczy wrzucić luz i od razu sam odpala. Po 7000 kilometrach silnik zrobił się żwawy, wystarczyło parę razy go przepędzić przez obwodnicę trójmiejską i nabrał wigoru. Do setki poniżej 10 sekund - mierzone kilka razy z dwoma...
4,0
~fr3sh
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
1.4 benzyna dobrze sprawdza się z mieście i o ile nie mamy ułańskiej fantazji spokojnie sprawdzi się w trasie. Przy mocno załadowanym samochodzie raczej nie ma co liczyć na energiczne wyprzedzanie, ale nie jest źle. W mieście za to w ogóle nie czuć, że silnik ma tylko 90 koni. W zupełności wystarcza. Silnik bardzo cichy, prawie bezgłośny na biegu jałowym, a w kabinie zaczyna lekko mruczeć dopiero tuż przed 3000 obrotów. Na trasie...
5,0
~Andrzej32
Kia Venga
Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
Spalanie po mieście oscyluje w okolicach 8,00, świetna elastyczność (baaaardzo pasuje mojej żonie wrzucanie 6 biegu przy 50 km/h - diesel by się rozsypał przy takim katowaniu). Do tego fajnie "mruczy" wydech a ja jak ją czasem biorę do pojeżdżenia po mieście to mam ubaw przy startach spod świateł. Bajka. Gorąco polecam. Do tego nie ma się tu specjalnie co zepsuć bo to zwykłe DOHC.
4,0
~Blad
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Silnik w miarę cichy. Dobrze spisuje się w zakresie niskich obrotów, ale ku mojemu wielkiemu zdziwieniu nie zachwyca mocą w zakresie wysokich obrotów. Zazwyczaj kręcenie auta w zakres wysokich obrotów nie powoduje żeby auto szczególnie dobrze przyspieszało. Generalnie szału mie ma, ale przecież to słaby silnik więc trudno spodziewać się super osiągów. Wystarcza do w miarę sprawnego poruszania się.
4,0
~krzysiek
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW
Silnik to tzw stara szkoła: 1,4 - 90KM, niewysilony, brak turbiny, brak dwumasy, łańcuch rozrządu - nie ma co się zepsuć. Na wolnych obrotach silnika nie słychać i nie czuć drgań. To na plus. Na minus - troszkę brak mocy poza miastem do wyprzedzania. Oczywiście na autostradzie pojedzie tyle ile przepisy pozwalają i więcej ale brakuje 6 biegu. Byłoby ciszej w aucie i oszczędniej.
4,0
~Baha
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
całkiem mocny i do poruszania się po mieście w zupełności wystarczający a i na trasie spokojnie można pomykać nawet 130-140 km/h w komforcie , jego minus to mógłby trochę mniej palić szczególnie w mieście w korkach i przy szybszej jeździe , silnik przy 90km/h ma 2000 obr/min , przy 120km/h ok. 2750 obr , przy 140km/h ok.3100-3200 obr
5,0
~konradius
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Z upływem kilometrów robi się coraz cichszy, pomimo iż nie słychac go prawie wcale. Do 5 tys. przebigu słyszalny po 125 km/h ale znowu cicho przy 150. Elastyczność też się poprawia, wcześniej nie było sensu wciskać gazu do końca, a po 6 tys. ciągnie w całym zakresie pedału gazu. Pomiędzy 2, a 3 tys. obrotów dziura mocy, do której trzeba się przyzwyczaić.
Dziennik kosztów dla Kia Venga
Średni koszt przejechania 100 km
25,33 zł
6,2
l/100km
7,3
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~Kusybox
Kia Venga
Mikrovan 1.6 CRDi 128KM 94kW
No cóż...Kultura pracy całkiem niezła. Kabina nieżle wyciszona. Ale, przez \"grzebanie\" KIA w opogramowaniu tego niezłego i znanego już z Ceed\'a silnika - zbyt mała dynamika. Ponoć padały turbiny i zmieniono charakterystykę jednostki. Gdyby nie to, byłoby \"dobrze\". A tak wyszedł mół. Gdzie te konie nie wiem.
Kia Venga