Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

kluch369, 13 lat temu
Silnik 1.4 e 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Megane I Hatchback 1.4 e 75KM 55kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Tej części samochodu naprawdę nie można się przyczepić
4,0
Całokształt
Co do usterek to póki co nie jest zbyt wiele do czego można się przyczepić, bardziej do części parametrów samochodu i ergonomii. Na pytanie czy bym kupił go jeszcze raz: tak kupiłbym gdybym zaczynał przygodę kierowcy, jednak teraz wybrałbym też megane, ale z większym silnikiem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeśli jeździ się samemu to jest dobrze, niestety przy większej ilości pasażerów nie jest już tak miło. Przy wyprzedzaniu redukcja do 4 i jakoś leci (wyprzedzanie pojazdu jadącego ~90km/h). Najwyższy moment obrotowy jest przy obrotach powyżej 4000obr/min! Nie wpływa to zbyt dobrze na elastyczność silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Najbardziej drażni długa dźwignia zmiany biegów. Przy włączaniu biegu 5 trzeba się trochę rozciągnąć żeby go włączyć. Ogólnie nie pozwala na zbyt szybką zmianę biegów. Przy niższych obrotach dźwignia wpada w pokaźne drgania. Skrzynia nie należy do najprecyzyjniejszych, ale najgorsza też nie jest.
3,0
Układ jezdny
To chyba standard jak na renówki, delikatne zawieszenie, trzeba delikatnie obchodzić się po gorszych drogach. Dość miękkie zawieszenie, na zakrętach pokonywanych przy wyższych prędkościach, potrafi się nieprzyjemnie przechylać.
Komfort
4,0
Widoczność
Wiadomo, Fiat Uno to to nie jest. Spokojnie można się przyzwyczaić, tylna szyba nie taka zła jak mówią. Przyzwoite lusterka boczne w których widać co trzeba.
3,0
Ergonomia
Pokrętła od nawiewów poniżej gałki dźwigni biegów, trzeba się przeciskać między dźwignią a pokrętłami jeśli mamy bieg 3 czy 5. Przycisk od zamka centralnego czy świateł awaryjnych, zdarzają się włączyć przez pasażera nogę. Mam 182cm wzrostu, jeśli ustawię sobie odpowiednią odległość fotela od pedałów, to do reszty robi się już trochę daleko, czyli biegi, pokrętła nie wspominając o przyciski od awaryjnych
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest naprawdę dobrze! Szybko zdmuchuje niepotrzebną parę na szybach i potrafi szybko nagrzać w samochodzie :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla każdego jest wystarczająco dużo miejsca, ale jednak nie jest go tak dużo jak np w Octavi, czy hondzie accord
4,0
Wyciszenie
90km/h jest całkiem cicho, lecz jadąc już 100km/h słychać znaczącą zmianę głośności w samochodzie. Z każdą kolejną jednostką prędkości głośność będzie dość znacząco wzrastała
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów, to można zaliczyć nie zamykające/otwierające się jedne drzwi od czasu do czasu. Drażniący potrafił być też luzujący się tłumik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko było znaleźć \'majstrowi\' przyczynę klekoczącego zawieszenia w przednim lewym kole. Trzeba było żyć z tym przez jakiś czas. Od czasu do czasu problemy z tylnymi światłami.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 e 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Hatchback 1.4 e 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,50 zł
8,0
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Hatchback