Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

Michał, 3 lata temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 228 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń
Inne : Komfort: Karta HF, automatyczne światła - bez tych systemów ciężko żyć.
5,0
Całokształt
Udane i solidne auto. Nie oferuje prestiżu, ale jest ładne, dość komfortowe i ma wiele przydatnych udogodnień jakie ciężko znaleźć w autach konkurencji poza najdroższymi konfiguracjami.
Wrażenia
4,0
Silnik
110KM daje radę, powyżej 120-130km/h nadal jakoś przyspiesza, jednak mógłby mieć więcej mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Działa, biegi wchodzą jak powinny, typowa konstrukcja na linkach. Minus za krótkie przełożenia (poprawione chyba po 2014) .
5,0
Układ jezdny
Mógłby być lepiej wyciszony, jednak w tej klasie jest dobrze. Skręca i hamuje jak trzeba po założeniu markowych tarcz i klocków. Przy odrobinie starania da się zarzucić tyłem na mokrych łukach, jednak od razu interweniuje kontrola trakcji.
4,0
Karoseria
Ładna, pojemna, dobrze zabezpieczona przed korozją.
Komfort
3,0
Widoczność
Gdyby nie czujniki parkowania to z tyłu bardzo słabo. poza tym może być.
5,0
Ergonomia
Po przyzwyczajeniu wszystko na swoim miejscu. Olbrzymi minus za brak uchwytu na kubek (wersja z GPS). Auto nie jest przeładowanie przyciskami, a te są dostępne i intuicyjne. Wielki plus za składane oparcie siedzenia pasażera z przodu - można włożyć naprawdę długie pakunki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna daje radę, przy dużych upałach mogłoby być trochę lepiej. Może to oznaka zużycia sprężarki klimatyzacji?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W klasie C z tamtych lat jest naprawdę dużo miejsca. Na tylnej kanapie spokojnie podróżują dwie osoby. Bagażnik ustawny i pojemny. Niewielka liczba schowków mi nie przeszkadza.
3,0
Wyciszenie
Do 120KM/h jest dobrze, powyżej słabo. Silnik słychać w kabinie ale nie przeszkadza. W porównaniu do Focusa MK2 czy Auris II jest lepiej, jednak w porównaniu do Megane II generacji mamy krok w tył.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadbany egzemplarz nie jest kosztowny w utrzymaniu - części eksploatacyjne są tanie. Duża dostępność części z demontażu lub nowych oryginalnych w dobrych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawdziwy dostęp bezkluczykowy, automatyczna klima, światła i wycieraczki - a wszystko to działa jak tego oczekuję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pięć lat głównie eksploatacja. Poddał się zamek w tylnych drzwiach (przestały się ryglować) i padł czujnik ciśnienia doładowania, nic więcej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z większych wymian były dwa wtryskiwacze, jednak przyczyną były zaniedbania poprzedniego właściciela, doprowadził filtr paliwa do zabrudzenia w takim stopniu, że auto gasło przy większej szybkości. Do tego przy 225kkm wymieniłem sprzęgło, jednak to normalna eksploatacja. Dwumasa nadal daje radę, turbina też. DPF zapchał się po uszkodzeniu czujnika ciśnienia doładowani, ale to efekt innej usterki, nie awaria DPF.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour