Szukaj

Lista ocen Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009 (68) - Silnik

Na liście zabraknie 48 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Roman
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Dynamiczny, cichy, oszczędny. Mimo, że to F9Q, nie sprawiał żadnych problemów, poza normalnymi typowym dla współczesnym diesli. Tuż po zakupie okazało się, że trzeba wymienić EGR, potem ani razu nie sprawiał problemów. Przy przebiegu 220 tys. km wymienione profilaktycznie panewki. Przy 280 tys. km zregenerowane turbo. Olej wymieniany regularnie co 12-15 tys. km. Lany jedynie pełny syntetyk, do samego końca. Wtryski do końca oryginalne,...
5,0
~Darek
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Nie mam do silnika uwag, chociaż słyszałem o nim różne opinie. jest sprawny, oszczędny i jak do teraz nie zawiódł mnie. Jeśli coś się psuło, to elementy osprzętu ale i tutaj nie było znaczących usterek. Receptura leży w powiedzeniu "jak dbasz, tak masz". Wymiana oleju co 15 000 km razem z wszystkimi filtrami (oleju, powietrza, kabinowym, paliwa co 30k) dobrze robiła silnikowi. Oczywiście trzeba też go szanować i pamiętać że to turbo.
4,0
~Pietruch71
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
UWAGA!!!Kultura pracy, elastycznosc, spalanie wszystko wspaniale. Jednak ten silnik ma wade fabryczna ktora ujawnia sie po ok 150-200 tys. Sa to panewki, które przekręcają sie niszczac silnik(wymiana silnika lub naprawa ok 6000 zł). Jezeli chcesz kupic samochód z tym silnikiem wymień panewki!!! Reszta bolaczek podobna jak w dieslach tej generacji (kolo dwumasowe,turbo,wtryski=kupa kasy :) Jesli Scenic to tylko benzyna.
4,0
~langvandock
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Bardzo elastyczny (doskonały jak na tę klasę auta moment obrotowy), no i 6-cio przekładniowa skrzynia w standardzie, 6-tka nawet już przy 95km/h na prostej - zatem spalanie od razu w dół. Trochę głośny, co daje się we znaki przy dłuższych trasach. Trzeba jednak brać poprawkę, że to VAN, więc silnik jest tuż przed nogami kierowcy. Mógłby być lepiej wyciszony.
4,0
~Xawer197
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Sam silnik to bardzo fajna jednostka- mocny jak na 120 koni, radzi sobie bez problemu z masa auta i w kazdych warunkach. Osprzet silnika to juz inna bajka- słabo i awaryjnie. Nie mniej jednak dam 4...chyba dlatego ze naprawde fajnie sie tym autem jezdzilo. Lepiej niz 140 konnymi benzynami, dla zwyklego uzytkownika wystarcza w 100 procentach.
4,0
~Grzegorz
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Od razu po zakupie ujawniła się usterka, przy dynamicznej jeździe utrata mocy do minimalnego podawania paliwa. Nikt nie potrafił tego zdiagnozować aż do teraz. Wystarczy puścić gaz, depnąć i jedzie dalej. Na próbę przy okazji zerowego ruchu na ulicy, przytrzymałem mu tak gaz, zszedł do 1000 obr i nigdy nie gasł
5,0
~Marcodab
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Jest to mój trzeci scenic,a ogólnie to czwarty francuski diesel.Mogę spokojnie powiedzieć,że francuskie diesle są najlepsze na świecie.Jeśli chodzi o ten model ,to silnik jest bardzo dynamiczny i elastyczny.Jedynym problemem był układ odpowietrzania skrzyni korbowej,po małej modyfikacji silnik sprawuje się świetnie.
4,0
~Pietia_1982
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Jak na razie bez problemów i mam nadzieję, że tak zostanie. Silnik chodzi równo i cicho, spalanie nie najgorsze, ale zobaczę przy tankowaniu jakie jest rzeczywiste. Moc i moment ok ale wiadomo tych zawsze mało, nie wiem tylko czy jest sens tuningować ten silnik. Każdy wie z jakimi problemami się trzeba zmagać.
3,0
~Hell
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Silnik posiada wystarczającą moc do niemałej masy (1500kg). Wadą jest wysokie spalanie w cyklu miejskim. Najwięcej zła zrobił serwis Renault, który zaleca wymiany oleju co 30 000. Powoduje to, że 11-letnie auta z przekręconymi licznikami to skarbonki bez dna...
4,0
~Bb
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Jeśli chodzi o kulturę pracy jest ok, ale nie rewelacyjnie. Zanim się rozgrzeje trochę klekocze, ale później jest dobrze, Silnik bardzo elastyczny, można wyprzedzać bez redukcji. Bardzo mocny w dolnym zakresie obrotów, nie ma potrzeby kręcenia silnika powyżej 3 tys.
Renault Scenic II