Szukaj

Lista ocen Skoda Favorit (299) - Silnik

Na liście zabraknie 223 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~_MAX_
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Witam Skodę kupił mój ojciec jeszcze w byłej Czechosłowacji, Wyjeździła sporo i sporo przewiozła. W aucie nie było żadnych poważnych napraw za wyjątkiem wymiany łańcuszka rozrządu i części normalnie się zużywających podczas eksploatacji.Jedyną bolączką to słabe blachy i niestety konieczność większego dbania o czystość woziku aby nie wyglądał na wrak. Silniki Skody są niezawodne! to marzenie w dzisiejszych czasach ( w końcu kiedyś marka...
3,0
~Mirek
Skoda Favorit
Kombi 1.3 54KM 40kW
Silnik kojarzy mi się z młynkiem do kawy. Przy obrotach wyższych niż 2700 na minutę zaczyna ryczeć i buczeć dokładnie tak samo jak młynek do kawy który kręci się tym szybciej im mniej w nim grubych ziaren kawy. Dynamika tego silnika kończy się na 3500 obrotów. Później to już tylko wiara kierowcy rozpędza samochód. 18 sekund do setki powinno wytłumaczyć wszystko. Ogólnie kultura pracy i warkot są nazwyczaj uciążliwe, a miałem podobno jeden z...
4,0
~artmich@onet.pl
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 54KM 40kW
odpala przy -30 i od razu na gaz przezucam. Przy odrobinie umiejetnosci niezle sobie radzi z wyprzedzaniem na trasie jesli jada max 2 osoby. tanie naprawy,przez 16 lat poluzowało sie raz koło łancuszka rozrzadu- łansuszek raz zmieniony przy 50 tys km,napr.rozrusznika itp, do gaznika łap jeszcze nikt nie pchał choc juz gaz go poddemolował troszke kiedys na trasie ponizej 5L pb nie wiem jak dzis bo na lpg 2 butle juz cwicze(11lat lpg-raz wymiana...
4,0
~James
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Jeśli silnik jest po remoncie, lub dobrze utrzymany i pielęgnowany (czyt. uzupełniane płyny eksploatacyjne), to nie wymaga większych wkładów finansowych poza ew. doszczelnieniami. Wadą projektową silnika jest podtrzymanie rurki powrotnej (z chłodnicy cieczy) na śrubie mocującej misę olejową. Powód: drgania zmuszają nas na doszczelnienie misy olejowej średnio co 30 tyś. km. Silnik chodzi równo i jest dość elastyczny. Lubi wysokie obroty...
4,0
~paweł
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 54KM 40kW
Silnik całkiem przyzwoity, dynamiczny. Dobrze sobie radzi, w szczególności jeśli na pokładzie jest tylko kierowca. Na pięć osób i bagaż trochę za słaby, ale jechać się da. Konstrukcja udana (jak na czasy, z których pochodzi). Niestety w upalne dni w korku lubi się przegrzać - rozwiązaniem są termostaty kontrolujące przepływ płynu chłodzącego przez chłodnicę o niższych wartościach temperatur, dzięki czemu silnik szybciej się chłodzi).
4,0
~Tremi
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 54KM 40kW
Silnik 5-6 lat temu przeszedł kapitalny remont, przez ponad rok u poprzednika nie widział benzyny na oczy, bo pompka się rozleciała. Przez ten okres odpalał z gazu od 1 kopa bez żadnych zastrzeżeń. Po trasie wyciągnął max 145km/h przy spalaniu 9-10L/100km... po regulacji gazu jest dużo bardziej mułowaty ale spalanie spadło do 7-8L/100km. Aktualnie trochę cieknie.
4,0
~robsi_zly@o2.pl
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 54KM 40kW
silnik jest bdb ale ma swoje zajawki luzy na zaworach jak ktoś lubi cisnąć to co jakieś 40 tyś regulacja a i oczywiście kopółka palec ma luz na sprzęgiełku trzeba go usunąć i 150km/h na LPG musi iść dobrze jest podać ciepłe powietrze prosto z kolektora to dla oszczędnych 1-1.5 litra gazu mniej pamiętaj o czystym filtrze powietrz ssanie na mnini
4,0
~James
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Dość głośna praca silnika, jednak jego niezawodność i wytrzymałość bije to na łeb. Do minusów należy układ wydechowy, który rozszczelnia się notorycznie w miejscu łączenia środkowego tłumika z dwururką podczas dłuższej jazdy po autostradzie. Silniki te wytrzymują bezproblemowo nawet 650 tyś. km, a i spotkałem już samochód z przebiegiem blisko miliona km.
3,0
~k. z koszałkowa
Skoda Favorit
Kombi 1.3 54KM 40kW
Silnik nieco za słabiuśki jak na tak pakowne auto (wersja gaznikowa), po usunieciu jakiejś usterki w rozruszniku pali bez problemu od doslownie "kopniecia" . Gorzej kiedy silnik jest dobrze nagrzany. Nadal denerwuje mnie dzialanie ssania - po wlaczeniu trzeba jechać, bo silnik wyje pozbawiony obciazenia. Wylaczenie ssania to murowane zgaśniecie silnika :)
Dziennik kosztów dla Skoda Favorit
Średni koszt przejechania 100 km
48,50 zł
9,4
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~Inżynier
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 54KM 40kW
Oceniając rzetelnie-> Silnik to stara konstrukcja i nie ma co od niej wymagać \"Cudów\". Jeżeli ktoś zamierza normalnie użytkować Skodę to nie będzie zniesmaczony. Podoba mi się cicha praca tego silnika. Prosta budowa to duży plus tego silnika. Trzeba uważać na rozrząd (koła zębate i łańcuszek).
Skoda Favorit