Szukaj

Lista ocen Subaru Forester III 2.0D 147KM 108kW 2009-2012 (38) - Silnik

Na liście zabraknie 12 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~andov
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru boxer diesel nie przypomina silnika Diesla. Gdyby nie krótka 1-ka i 2-ka oraz limit 4500 obr/min miałoby się wrażenie, że to silnik benzynowy. Silnik szybko wkręca się na obroty. Brzmienie jest bardzo zbliżone do benzyny, tu nie usłyszy się charakterystycznego dla starych diesli „cykania”. Zużycie oleju małe - ja w praktyce dolewałem 0,5-0,7 L po około 8-10 tyś km aby jeździć blisko poziomu max. Duży moment obrotowy powoduje, iż...
3,0
~striker
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Super, gdyby nie usterki, to byłby to ideał silnika dieslowskiego. Kocha wysokie obroty, wkręca się jak szatan. Mega wysoki moment obrotowy juz od 2 tysięcy obrotów. Usterki: - Jaja z sprzęgłem w pierwszych latach produkcji ( SIP zmieniło soft ECU aby nie palono sprzęgieł, osoby, które miały przyjemność Subaru Boxer Diesel (SBD) z pierwszych lat produkcji twierdzą, że ten silnik został wykastrowany przez zmianę oprogramowania). - Jeszcze...
5,0
~karel
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Pomimo złej opinii w internecie absolutnie nie podzielam tej opinii. Silnik bardzo oszczędny - prze ten dystans ponad 170 tys. średnie spalanie, to niecałe 7l/100 km. Przy stałym napędzie na 4 koła i aerodynamice kredensu uważam, że to wynik rewelacyjny. Brzmienie silnika niepowtarzalne, przyspieszenie super. Z awarii zdarzyła się konieczność wymiany napinacza paska. Nie dopadła mnie żadna poważna awaria (panewki czy wtryskiwacze, które...
5,0
~Robert
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Co 10 tysięcy wymiana oleju i filtrów. Raz na jakiś czas warto sprawdzić poziom oleju. Jeśli jeździmy głównie po mieście to warto co 4-5 tankowanie dodać do paliwa dodatku do czyszczenia DPF. Jeździłem kilkoma Dieslami Subaru i każdy z nich miał nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Mechanicy potwierdzają tę prawidłowość i póki co mają rację, że nie ma się czym martwić. Taki jego urok.
5,0
~Robert
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Co 10 tysięcy wymiana oleju i filtrów. Raz na jakiś czas warto sprawdzić poziom oleju. Jeśli jeździmy głównie po mieście to warto co 4-5 tankowanie dodać do paliwa dodatku do czyszczenia DPF. Jeździłem kilkoma Dieslami Subaru i każdy z nich miał nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Mechanicy potwierdzają tę prawidłowość i póki co mają rację, że nie ma się czym martwić. Taki jego urok.
5,0
~Robert
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Co 10 tysięcy wymiana oleju i filtrów. Raz na jakiś czas warto sprawdzić poziom oleju. Jeśli jeździmy głównie po mieście to warto co 4-5 tankowanie dodać do paliwa dodatku do czyszczenia DPF. Jeździłem kilkoma Dieslami Subaru i każdy z nich miał nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Mechanicy potwierdzają tę prawidłowość i póki co mają rację, że nie ma się czym martwić. Taki jego urok.
3,0
~Jerzy
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
W wersji, którą posiadam obracające się panewki i pęknięcie shortblocka to podobno standard przy ok. 170 kkm, przy czym większośc kosztów naprawy wzięło na siebie Subaru, pomimo upływu gwarancji (bardzo duży plus, ale wolałbym dać plus za brak usterki! Poza tym naprawa trwała ponad miesiąc).
5,0
~Jarek
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Diesel i bez klekotu? Hmm... tak to tylko w Subaru:) Silnik bardzo elastyczny za sprawą potężnego momentu obrotowego a na dodatek bardzo cichy i ekonomiczny. Jego obsługa to regularne sprawdzanie (przy każdym tankowaniu) poziomu oleju - na szczęście nie bierze oraz przeglądy w dobrym ASO (olej, filtry)
5,0
~hiniek
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
co do zasady nie można się do pracy silnika przyczepić, bardzo wdzięcznie pracuje, dobrze brzmi, elastyczny, choć jedna uwaga: kilka razy zdarzyło się, że na wolnych obrotach (np. po zatrzymaniu na światłach) popadł w krótkie drgania).

Subaru Forester III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

1,0
~Nigdywiecejsmiecia
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Silnik jest oszczedny i przyjemny akustycznie ale jesli chodzi o jakosc to japonczycy mogliby przyjechac na lekcje do daci. Motor zostal oslabiony bo sprzeglo jest chyba z tektury wiec sie sporo pogorszyly jego osiagi.
Subaru Forester III