Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

SpeedyGonzalez, 10 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 321 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dość dynamiczny motor. osobiście liczyłem na coś słabszego ale 90KM daje po sobie znać nawet z instalacją LPG potrafi przy szybkim ruszeniu wbić w fotel ;) oczywiście pamiętajmy że te samochody mają już po ponad 20 lat tak więc szału się nimi robić już zbyt nie powinno, dla bezpieczeństwa własnego i innych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : No tak tutaj przy niskich obrotach tapicerka lubi dać o sobie znać i trzeszczy ale tak to nic innego
Układ elektryczny : bywa że przecierają się w niektórych miejscach kable od radia, lub czasem traci sygnał (nie z winy anteny) poza tym, nic
Zawieszenie : przy obniżonym zawieszeniu czuć każdy nawet najmniejszy dołek, w połączeniu z tapicerką miewam wrażenie że przebiłem oponę, pozatym przy 2 osobach na tylnych siedzeniach przy lekkich podskokach koła mogą trzeć
4,0
Całokształt
Samochód świetny, jeśli chodzi o młodych kierowców takich jak ja. Za cenę kupna nie jest tak szkoda go np. rozbić. a rok lub dwa lata się pojeździ, części może kupić dziecko za kieszonkowe. poza tym wersja 5 drzwiowa jest bardzo wygodna. Jak to mawiam samochód bez elektrycznych bajerów ale za to z duszą : )
Wrażenia
4,0
Silnik
Po kupnie miałem jedynie problem z zatarciem się łożyska na alternatorze, alternator dokupiłem na szrocie za grosze i lata jak nowy, poza tym nic złego się nie dzieje poza tym że silnik chodzi jak traktor ale to 1.8 w końcu
5,0
Skrzynia biegów
żadnych problemów, biegi troszkę długie ale nie sprawiają problemów po mieście spokojnie i oszczędnie mogłem jeździć na 4 a w razie czego mogłem przyspieszyć.
4,0
Układ jezdny
przy większych prędkościach czuć drgania, no cóż samochód nie należy do najnowszych, trzeba się przyzwyczaić do takich rzeczy, poza tym na szerokich oponach trzyma się dość solidnie drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
bardzo szeroki słupek między tylnymi drzwiami a tylną szybą troszkę utrudnia wyjazd z parkingu zza jakiegoś większego pojazdu. Samochód w wersji 5 drzwiowej ma również małe szyby co czasami przeszkadza zwłaszcza jak ktoś siedzi obok.
4,0
Ergonomia
Nie mam zarzutów, w samochodzie jest dość mało przestrzeni z przodu, ale za to radio i panel nawiewu jest wysoko położony dzięki czemu nie muszę się podczas jazdy schylać i szukać co i jak.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w moim przypadku poprzedni właściciel wymienił nagrzewnicę, i powiem krótko, nawet w kilku stopniowe mrozy grzeje i to tak jakbym siedział pod kołdrą : )
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Stanowczo za mało przestrzeni dla kierowcy i pasażera, jak napisałem wyżej strasznie przeszkadza rozglądanie się z pasażerem obok, czasami zdarza mi się kopnąć kolanem w kierownicę, za to przestrzeń z tyłu jest luks : )
4,0
Wyciszenie
Tu wolałbym się nie wypowiadać z racji tego że mam zrobiony przelot na tłumiku, więc nawet przy dobrym wyciszeniu byłoby go słychać. Jednak porównując dźwięk z zewnątrz a wewnątrz wyciszenie jest dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Osobiście wiecznie tankowałem za 20 i robiłem około 97km spokojną jazdą w mieście poza miastem 90-100 jedak jak chce się pośmigać to strasznie żre gazu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Osobiście mogłem się targować bardziej 3000 to cena optymalna. ale jazdę masz gwarantowaną na dość długo bez większych usterek. Trzeba tylko pamiętać o tym aby nie kupić sobie tzw. "Miny"
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzadko, i zazwyczaj da się je naprawić śrubokrętem/kluczem bądź WD40 i taśmą klejącą, samochód nie ma wielce skomplikowanej elektryki i jest banalnie prosty, dlatego młody kierowca może się poznać co i jak zrobić w razie awarii.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie miałem nim jakiejś poważnej usterki, oczywiście jeśli obchodzi się z samochodem poprawnie i się nim jeździ a nie np. kręci kółka pod biedronką na suchym asfalcie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II