Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991

Lata produkcji: 1984 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Vivax Falciparum
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Mniej więcej rok temu (Maj 2010), udało mi się znaleźć zadbanego Golfa, wersja Madison, z piękną niebieską tapicerką, felgi pirelli dedykowane do tego modelu, zachowany w oryginale, nie licząc półsekwencyjnej instalacji gazowej. Poprzedni właściciel posiadał go osiem lat, wymieniał wszystko na czas, garażował go, a ja otrzymałem od niego wszystkie (sic!) faktury z napraw wykonanych w tym okresie. Golf kosztował mnie 3300zł - suma za którą jak uważa wiele osób nie da się kupić dobrego samochodu. Golf jest perfekcją, złotym środkiem, pomiędzy tym ile pieniędzy nań przeznaczamy, a tym co otrzymujemy zamian. Auto jest konstrukcyjnie przemyślane, niewiarygodnie tanie w utrzymaniu, a radość z jazdy jest ogromna. Ja używam samochodów dosyć brutalnie, moja noga jest ciężka, a drogi które pokonuje - dziurawe. Golf wytrzymuje wszystko. Polecam to auto, nie ma w swojej klasie konkurencji. Ponadczasowy, klasyczny już wygląd, wewnątrz i zewnątrz. Powszechna dostępność części, prostota konstrukcji. No i jakość wykonania tego samochodu. Na mojej dwójce, po 20 latach nie ma nawet odrobiny korozji. Nigdzie. Musze też dodać, że jest olbrzymia różnica między lepszymi, bogatszymi wersjami, zachowanymi w dobrym stanie, a \'nagusami\', naprawianymi na najtańszych częściach. Jeśli w przyszłości wykażę się takim rozsądkiem, jak przy kupowaniu Golfa, to moje następne auto też będzie pochodzić z grupy VAG i będzie to jedna z konstrukcji z lat 80.
4,3
~dzonks@gmail.com
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Uważam zakup tego samochodu za jedną z najbardziej uzasadnionych decyzji swojego życia i nie żałuję tego w najmniejszym procencie. Kupiłem go w listopadzie 2008 roku od gościa, który sprowadził go z Niemiec, z przebiegiem 190 tysięcy kilometrów. Do wymiany była tylna belka (skrzywiona) i lakier na boku do poprawy. Trochę pracy wyeliminowało problemy z elektryką, czujnikami itp, poza tym doinwestowałem autko (nowy kompletny układ zapłonowy, hamulce itp). Nie działa ABS, ale nie planuję go naprawiać. Mam centralny zamek, wspomaganie, Webasto, cztery lampy z przodu. Samochodem zrobiłem w ciągu 10 miesięcy 25 tysięcy kilometrów. Jest niesamowicie niezawodny - dwa razy jakieś drobiazgi padły, ale to takie totalne szczegóły. Leję i jeżdżę nie martwiąc się o to że nie dojadę do celu. Pali dość sporo - ma na to też wpływ fakt że mam coś nie tak z silnikiem, ogarnę to na wiosnę - ale w stu procentach rekompensuje to niezawodność. Nie mam gazu bo nie mam zamiaru w 21 letnim aucie pruć wszystkiego żeby wprowadzić kolejną rzecz, która może się popsuć. Jeśli ktoś szuka niezawodnego auta które zawsze dowiezie - polecam Golfa, aczkolwiek trudno kupić w fajnym stanie od kogoś normalnego. Obiektywnie rzecz ujmując jest to bardzo dobry w tych pieniądzach samochód. Kosztuje tyle co 10 lat młodszy fiat uno czy poldek - jest to całkowicie zrozumiałe. Polecam!
4,3
~Artur
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Samochód kupiony rok temu (Lipiec 2021) od pierwszego właściciela, który dbał o niego jak o niemowlaka, garażował go, dbał o blacharkę, wymieniał podstawowe rzeczy w silniku itp. Samochód ten to wersja Country, a więc jedna z najrzadszych wersji Golfa 2, dałem za niego 29,900 euro.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Zużycie paliwa przy instalacji LPG nie przeraża. Dodam, że najwyższy wynik osiągam kiedy wskazówka obrotomierza praktycznie nie opuszcza czerwonego pola, więc jak dla mnie jest bardzo dobrze. Ceny przeglądów i napraw? Części do znalezienia za grosze na szrotach, w sklepach szeroki wybór tanich zamienników, bardzo często dostępnych od ręki. Czego w aucie nie zrobimy samemu, to zrobi to za nas 'Pan Rysiek' z sąsiedniej wsi, za naprawde niewielką opłatą. Rok użytkowania tego samochodu (rzeczy eksploatacyjne, do których po jeździe polskimi drogami zaliczam też elementy zawieszenia) to koszt ok 600zł. Serio. To daje nam średnie wydatki 50zł miesięcznie. Musze dodać jednak, że kupiłem zadbany egzemplarz, nie wymagający na starcie żadnych inwestycji.
7,6
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Dam piątkę. Jeżeli chodzi o ceny części, tanie jak barszcz i łatwo dostępne. Dajmy na to kompletny rozrząd na cześciach najlepszej firmy 220zł z robocizną. Chyba, że mamy "białego kruka" to z niektórymi elementami aby zdobyć może być problem. Naprawy ? Może nie tyle co naprawy a wymiana elementów które się zużywają gdyż nic się tutaj nie psuje, to samemu czyli 0zł. Paliwo. Jeżeli chodzi o miasto to wiru w baku nie ma, Golfik zadowoli się 9-10 litrów benzyny. czyli prawie jak każde auto w benzynie, a tutaj mamy jeszcze duży silnik, dla porównania Golf II z silnikiem 1.3 pali tylko 2 litry mniej, a mocy ma dużo mniej. Motor 1.6 litr mniej. Jeżeli chodzi o trasę to inna bajka. Wierzcie lub nie, ale udało mi się zejść do dokładnie 4 litrów na 100 kilometrów, lecz był to eksperyment ile najmniej spali, normalnie na trasie zadowoli się około 6-7 litrami benzyny co uważam jak na auto z lat 80.90 za bardzo dobry wynik. Kto wtedy myślał o ekonomiczności ? W zimie przy kilunasto stopniowym mrozie nie jest zbyt kolorowo, na pewno więcej niż 10 na mieście.
9,2
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Model CARAT (najbogatsza wersja golfa II) na mechanicznym wtrysku i automatycznej skrzyni biegów, nic się nie sypie do dziś!!! Jazda tym samochodem to poezja, jeżdże dużo tras i początkowo sceptycznie byłem nastawiony do automatu pozatym wszyscy mi odradzali ten samochód bo komputer elektryka i automat się bedzie sypał a tu guzik prawda jeździ jeździ i nie chce stanąć. Dynamika wbrew pozorom bardzo dobra z wyprzedzanie wypasionych fur nie mam problemu, oczywiście nie jest to samochód rajdowy ale mała masa plus duży silnik robią swoje poza tym ma tylko trzy biegi. W tej chwili częściej jeżdżę mazdą 323f bg ale nie mam już takiej frajdy z jazdy jak golfem a spalanie mimo ręcznej skrzyni wyższe.

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II