Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Jacek z Wroclawia, 14 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny, dynamiczny, elastyczny, cichy i kulturalny, doskonale współpracujacy z napedem i skrzynia biegow. Najbardziej lubie ten moment, kiedy leciutko slychac (a po ulamku sekundy czuc) dzwiek wlaczajacej sie turbiny. Ten Passat po prostu JEDZIE. I to jak jedzie !
5,0
Całokształt
Doskonałe auto - świadczy o tym fakt, ze - nie lubiąc niemieckich samochodów i mając szansę odkupienie od firmy tego Passata - zrobiłem to bez wahania. Teraz jeździ nim żona (która tez go lubi).
Wrażenia
5,0
Silnik
Przez wiele lat jeździłem japońskimi samochodami słusznie uważając, ze nie ma nic lepszego. Rodzina sie powiększyła, wiec kupiłem Dodge\'a Grand Caravana i przez 7 lat kochałem go z wzajemnością. Dzieci podrosły i przypadkowo zacząłem jeździć służbowym VW Passatem 1.8T. Kiedyś zarzekałem się, ze nigdy nie wsiądę do niemieckiego samochodu. I dalej tak uważam - z jednym wyjątkiem: VW Passat 1.8T. To auto jest jak nie-niemieckie. Szczegóły poniżej.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi w każdą stronę wchodzą idealnie, dynamiczne schodzenie w doł jest płynne i natychmiast odnotowywane przez silnik. Przydałby sie 6 bieg na autostradach.
5,0
Układ jezdny
Na normalne drogi zawieszenie jest idealne, ale my nie mieszkamy w normalnym kraju z normalnymi drogami. No ale to w końcu nie wina Passata. Tak wiec ocena: 5. Zawieszenie jest miękko komfortowe, auto trzyma sie drogi niemal idealnie (lekko nadsterowne, ale bez przesady). System EPS trochę za bardzo czuły, ale można go odłączyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Szerokie słupki z przodu nie przeszkadzają, lusterka bez problemu wyłapują obrys samochodu, wiec przy cofaniu czy parkowaniu nie ma problemu. Duża przednia szyba to plus. Jedyne co mi przeszkadza to brak wycieraczki na tylnej szybie (ale w końcu to sedan, a nie hatchback). Doskonałe światła ksenonowe - świetna widoczność do przodu.
5,0
Ergonomia
Robiłem nim wakacyjne trasy po kilka tysięcy kilometrów (np. Polska-Chorwacja-Włochy-Francja-Niemcy) z zoną i 3 dzieci (bagażnik dachowy) - nikt nie narzekał na brak wygód. Przyciski i obsługa - intuicyjne. PIĘKNE podświetlenie zegarów (takie nie-niemieckie).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i sprawnie - zarówno zimą jak i latem - dochodzi do zadanej temperatury. Rozkład nawiewu precyzyjny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu ocena powinna być 10, a nie 5. Duże, wygodne auto z potężnym bagażnikiem. Piec osób na 6 tygodni wakacji zapakowało się bez problemu. Siedzenia dla kierowcy i pasażera oraz ich ustawienia idealne. Po trasie non-stop (krótkie przystanki na papu i tankowanie) 1,300 km oboje wysiedliśmy bez oznak zmęczenia czy niewygody.
5,0
Wyciszenie
Kilka razy po zatrzymaniu sie na parkingu żeby odebrać telefon odruchowo chciałem przekręcić kluczyk, bo nie wiedziałem (przy otwartych oknach), ze silnik jest włączony. Przy szybkości do 130-140 km w środku jest cicho. Potem słychać szum wiatru. No i lekki pomruk tego świetnego silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
150 KM ma swoje prawa. Teraz autem jeździ żona i po mieście średnie zużycie wychodzi jej 9,8 l/100 km. U mnie było 10,5 l/100 km. Na trasie średnie zużycie to 8-9 l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ten model jako nowy kosztował ok. 100,000 zl. Za tę cenę nie kupiłbym go w żadnym wypadku. Generalnie VW sa przecenione, ale ten 1,8T jest po prostu świetny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sonda lambda, przepływomierz i jeden z ksenonów. Wszystkie awarie po przebiegu 90,000 km. Poza tym OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
10,6
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan