to jest mój kolejny samochód niemiecki ( VW, AUDI, MERCEDES) komfort jazdy porównywalny z MB E-klasa, bezawaryjnośc - również, doskonały samochód, na który zawsze można liczyć, ale wszelkie regulacje i naprawy wykonywać w dobrych i sprawdzonych warsztatach ( serwis strasznie drogi i niekoniecznie posiadający specjalistyczną wiedzę - mam smutne doświadczenia)
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest niesamowite, jaka moc drzemie w tym silniku. Staram się jeździć bez szaleństw, ale czasami daję się sprowokować i wtedy silnik pokazuje swoje drugie oblicze - to jak sportowy samochód
5,0
Skrzynia biegów
automat z tiptronic - w zasadzie funkcja kick-down nie zmusza do stosowania tiptronicu, ale czasami w mieście przy szybkiej zmianie pasa i chęci wykorzystania pełnej mocy silnika - rewwwelacja
5,0
Układ jezdny
bardzo dobrze trzyma się drogi, nie sposób wpowadzić go w poślizg, na szybko pokonywach zakrętach jedzie jak po szynach
Komfort
4,0
Widoczność
wariant, a więc do tyłu muszę chyba założyć PDC , bo już tylny zderzak zarysowałem przy cofaniu
5,0
Ergonomia
wszystko na miejscu w zasięgu wzroku i ręki, wspaniale wyprofilowane fotele ( skóra - alcantara), nawet długie podróże nie są odczuwane, doskonała NAVI ( duża), wspanile zestrojone radio, ale najlepiej słuchać płyt , bo w trakcie jazdy " gubi" stacje
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronic -zimą błyskawicznie nagrzewa, latem nawet w największy upał doskonale trzyma temperaturę( raz na 2 lata dać do przeglądu , ale tylko do bardzo dobrego ,specjalistycznego warszatu - ) -podrzewane siedzenia - wspaniała rzecz zimą
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód - regulacja kolumny kierownicy i siedzeń - mnóstwo miejsca - z tyłu siedzisko mogło być 1-2 cm dłuższe - ale miejsca jest bardzo dużo- bagażnik po złożeniu tylnych foteli może służyć swobodnie za sypialnię
4,0
Wyciszenie
to jednak diesel i trochę go słychać, gdy nie jest włączone radio
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
automat tiptronic combi - full opcja - latem miasto - 9 , trasa 6,5 do 130 km przy 150 - autostrada 7-7,5
2,0
Stosunek jakość/cena
drogi, dlatego nic dziwnego, że poszukiwane są egz. powypadkowe i sprowadzane do Polski. Ale dobrze zrobiony ( byle nie total schaden) bedą dobrze służyć
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O dziwo przy 95000 wymieniłem lewy przegub, ale nie zauważyłem pękniętej osłony gumowej i piach zrobił swoje, poza tym - klocki,olej co 15000 ( Mobil 1) , co 20000 wymieniać filtr przeciw pyłkowy , bo zaczną ( zimą ) zaparowywać szyby.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie ( przejechałem około 40tys. km) jest bardzo dobrze, oby tak dalej