Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

HABI_Poznań habi7@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 85 tys. km
Volvo V40 I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Myśle ze za duzo nie musze tu pisać bo dośc obszernie rozpisałem się wczesniej... :) ale jeśli trafi sie na dobry egzemplasz tego autka to tylko jeździć..:D
Wrażenia
4,0
Silnik
Z dobrych cech jak na zaledwie 90KM autko w miare zrywne... oczywiście nie możemy tu oczekiwać niewiadomo jakich osiągów sportowych, ale do codziennej spokojnej jazdy jest OK. Silnik pracuje w miare cicho do ok.3000obr/min. powyzej robi sie nieprzyjemnie. Nie ma też co tu zabardzo chwalić, gdyż jest to silnik francuskiej konstrukcji (Renault R19). Silniki te są moim zdaniem odrobine przesilone, ponieważ przy zbyt intensywnej ekslpoatacji siadają uszczelki pod głowicą, pękają głowice. Bardzo wrażliwa pompa wstryskowa, co gorsza jest to pompa LUCASa i jest mało warsztatów, które profesjonalnie potrafią sie nią zająć.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzyna pracuje dobrze... przełożenia w miare do możliwości silinka prędkość max to ok 185Km/h. Jedynu powtarzający się mankament to plastikowe tulejki mechanizmu zmainy biegów... potrafią się szybko wypracować i są problemy z wrzuceniem jedynki czy biegu wstecznego... pozatym OK
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to chyba moim zdaniem najlepszy element Tego samochodu...(przynajmije w moim autku) Przy oczywiście sprawnym zaweszenie, auto niemal klei się do drogi... wielki PLUS... HAMULCE bardzo czułe.. najmniejszy poślizg i ABS odrazu reaguje wielki PLUS...
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność moim zdaniem jest na bardzo przyzwoitym poziomie... nie ma co narzekać .. OK
5,0
Ergonomia
Wszystko bardzo starannie dopracowanie (jak na tamte lata :-) ) To co potrzebne jest pod ręką.. OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam auto wyposażone w CLIMATRONIC działa prawidłowo... tylko kwestia nauki odpowiedniego obsługiwania się nim...:-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu pojazdu miejca jest wystarczająco... z tyłu.. hmm...raczej też dobrze ale bardziej jednak przeznaczone dla 2, a nie 3 pasażerów
4,0
Wyciszenie
wyciszenie pojazdu bym powiedział bardzo przyzwoite... przy około 100-110km/h jedzie sie bardzo przyjemnie..:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu jest temat woda... wszystko zalezy jak się trafi... moja "40" pali niestety dośc dużo w trasie ok 6-7ltr/100km przy bardzo delikatnej jeździe w miescie około 8-9ltr/100km przy bardziej zrywnej 9-10ltr/100km.. więc rewelacji nie ma nie ukrywam ze do regulacji mam pompe wtryskową co najprawdopodobniej bardzo poprawi osiągi... Przeglądy robie sam :-) ceny niektórych zamienników bardzo przystępne... na poziomie innych samochodów tej klasy.
4,0
Stosunek jakość/cena
j/w... jak dobrze trafisz to nie pożałujesz...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu V40 wypada raczej dośc dobrze... do tej pory oprócz wczesniej wymienionych tulejek plastikowych przy mechanizmie zmiany biegów (orginał kpl. 110zł ale mozna dostac taniej), do wymiany miałem rezystor od dmuchawy nawiewu kabiny (orginał ok 160zł), no i czasem siadają świece żarowe (mozna kupic za 14zł)...tak nic wiecej mi się nie działo wiec jest OK..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli chodzi o powazne usterki to juz nie jest tak kolorowo... niestety :-( w moim przypadku musiałem zrobić kapitalny remont silnika...i nie było to spowodowane uszkodzeniem rozrdządu.. uszkodzona głowica, dwa cylindry, dwa tłoki, tubrina (lekki luz na ośce), zapchana chłodnica, OGÓLNIE JEDYNY CZARNY SCENARIUSZ JAKI MOZE BYC W SAMOCHODZIE !!!! koszt naprawy wyszedł mnie około 5,5tyś zł... (szlif bloku, wcisnięcie dwóch nowych tulei, dwa nowe tłoki, turbina po regeneracji, regenerowana głowica, chłodnica, kpl. uszczelek, termostat, nowy rozrząd) jest to cena bez robocizny... naszczescie jestem mechanikiem i mogłem to zrobic sobie sam... teraz silniczek chodzi bardzo ładnie jedyne co zostało to dość duże spalanie... ale mam nadzieje ze jest to tylko kwestia regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku...
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.9 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I