Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Opel Antara

Model należący do klasy kompaktowych SUV-ów produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla Antara wypełnia lukę po wycofanym ze sprzedaży w 2003 roku modelu Frontera. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Thetta, którą dzielił między innymi ze swoim koreańskim pierwowzorem, Daewoo Winstormem. Model bazuje na prototypie Antara GTC, technologicznie powiązany jest także z Chevroletem T2X. W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Antara, w Australii – jako Holden Captiva Maxx, w Ameryce Północnej – jako Saturn Vue, a na innych rynkach również pod nazwami GMC Terrain i Chevrolet Captiva.

Opel Antara Facelifting - lewy przedni reflektor - wyłączony
Opel Antara Facelifting - prawy bok
Opel Antara Facelifting - lewy tylny reflektor - wyłączony
Opel Antara Facelifting - widok z przodu
Opel Antara Facelifting - tylna kanapa
Opel Antara Facelifting - tylna kanapa
Opel Antara Facelifting - tylna kanapa złożona, widok z boku

Oglądając Antarę z zewnątrz trudno rozpoznać, że kryje ona „pod skórą” mechanikę Chevroleta Captivy. Nikłe podobieństwo do koreańskiego bliźniaka można uznać za zaletę lub też wadę – to już kwestia gustu. Faktem jest, że model spod znaku błyskawicy ma zwartą, miłą dla oka sylwetkę, w którą udanie wkomponowano detale charakterystyczne dla aut Opla oraz akcenty świadczące o (pseudo)terenowym charakterze auta. Nadwozie przeszło w 2011 roku lifting, który odświeżył nieco reflektory, przednie wloty powietrza, zderzaki oraz tylne lampy.

Pozostając jeszcze przy liftingu warto dodać, że wspomniane modernizacje zewnętrze poszły w parze z (jeszcze bardziej) subtelnymi poprawkami wnętrza. W ramach zmian delikatnie uatrakcyjniono wygląd deski rozdzielczej i udoskonalono jakość wykończenia. Trzeba jednak jasno przyznać, że i przed zmianami wzornictwo, materiały oraz spasowanie elementów kokpitu prezentowały wysoki poziom. Dla osoby zajmującej miejsce za „kółkiem” nie bez znaczenia są ponadto ergonomicznie rozplanowane przyciski oraz czytelne wskaźniki. Pochwalić trzeba również znakomitą widoczność uzyskaną dzięki wysokiemu zamontowaniu fotela i dużemu przeszkleniu karoserii.

Do pokonywania Antarą dłuższych tras zachęcają wygodne siedzenia, odpowiednia obszerność kabiny pasażerskiej oraz skuteczne jej wyciszenie. Rodzinnemu wykorzystaniu auta nie sprzyja z kolei przestrzeń bagażowa – kufer ma mizerną pojemność, a jego efektywne zagospodarowanie utrudnia dość wysoki próg i niezbyt regularna forma.

Zawieszenie to mocna strona niemieckiego SUV-a. Jego udane zestrojenie sprawia, że samochód stabilnie prowadzi się na zakrętach i nie ma problemu z pokonywaniem nawet najpotężniejszych wyrw w jezdni. Do poprawki kwalifikuje się natomiast układ kierowniczy, który nie daje kierowcy odpowiedniego wyczucia tego, co dzieje się z kołami. Jeśli chodzi o zdolności terenowe, układ napędowy sprawnie radzi sobie z przeszkodami, ale niezbyt pokaźny prześwit, delikatne osłony podwozia i liczne nakładki nadwoziowe nie skłaniają do zapuszczania się w bezdroża.

Podczas, gdy bliźniacza Captiva spotkała się z ciepłym przyjęciem przez klientelę, opisywana Antara zajęła w segmencie SUV-ów pozycję statysty. Skąd ta różnica? To proste – podczas, gdy Chevrolet zaproponował nabywcom niskie ceny, Opel skalkulował bardzo wygórowane kwoty zakupu. Co prawda przy okazji liftingu poprawiono korzystność oferty, jednak nadal opisywany model jest propozycją dla majętnych. Dobrze, że wysoka cena idzie w parze z wysokim standardem wyposażenia – seria obejmuje komplet airbagów czołowych, bocznych i kurtynowych, podgrzewane fotele, automatyczną klimatyzację, jak i 17-calowe alufelgi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ładna, dynamiczna stylizacja to w klasie SUV-ów absolutnie nic wyjątkowego. Opel nie dość, że spóźnił się z wejściem do tego mocno już obsadzonego segmentu, to jeszcze trochę przesadził z ceną.
Luzacjusz: Załóżmy, że kupuję SUV-a. Pytam Antarę: „Dlaczego ty?” Co odpowiada Antara? „Bo jestem SUV-em”. Sorry Oplu, ale mnie to nie wystarcza i nie przekonuje.

Wersje nadwozia Opel Antara

Silniki Opel Antara

Lista silników:
2.4 Twinport ECOTEC (167KM), 2.4 ECOTEC (140KM), 3.2 V6 ECOTEC (227KM), 2.0 CDTI ECOTEC (150KM), 2.0 CDTI ECOTEC (127KM), 2.2 CDTI ECOTEC (184KM), 2.2 CDTI ECOTEC (163KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Opel Antara

Opel Antara - face lifting na kłopoty

Corsa, Astra, Insignia - tych modeli Opla nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Zupełnie inaczej ma się sprawa z Antarą. Model ten zastąpił w 2006 roku Fronterę, która okazała się dla Opla prawdziwym hitem rynkowym. Niestety, nowy model nie powtórzył jej sukcesu i do dziś sprzedaje się kiepsko, by nie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Antara

Opel Antara na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AntaraautoWcentrum - społeczność Opel Antara

najwyższe oktanyAuta - Opel Antara

Opel Antara SMOK lub Smoczyca 36,69

Opel Antara 2.0 CDTI 4X4 COSMO 53,56

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Antara

astra80 66,83

competizione 80,48

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Opel Antara

od 111 950 zł do 144 750

<
<

Dostępne silniki

Diesel (163 - 184 KM): 2.2 CDTI ECOTEC

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Antara
 

Najpopularniejsza wersja Opel Antara

Opel Antara 2.2 CDTI ECOTEC 163KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

elektryczne szyby

Dostępne kolory

Cena katalogowa

111 950

Zobacz ofertę Opel Antara 2.2 CDTI ECOTEC 163KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Opel Antara najczęściej porównywane z:

Toyota RAV4
D-4D 125 (124 KM)
Volvo XC60
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Juke Acenta X-Tronic Nissan Juke Acenta X-Tronic
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 71 800 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan X-Trail ACENTA - NISSAN CONNECT, SZKLANY DACH, PAKIET BEZPIECZEŃSTWA Nissan X-Trail ACENTA - NISSAN CONNECT, SZKLANY DACH, PAKIET BEZPIECZEŃSTWA
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 km. Silnik: 1.6 96KM .
Cena: 137 000 zł
Zyskujesz: 3 100 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Opel Antara

Wybrane opinie

Opel Antara SUV 2.0 CDTI ECOTEC (150 KM)

..dla mnie super ...2 miesiące szukałem "wysokiego " auta...testowałem i RAVkę , Hondę CRV, a nawet Forda S Maxa. z nich tylko Honda była interesującą propozycją...no cóż ale zwyciężyło przywiązanie do marki. Autko jest po prostu cudowne, rewelacyjnie się prowadzi ,jest cichutkie, dynamiczne..świetnie wyposażone( skóra ,ksenony i itp)

dodał: miro52
Opel Antara SUV 2.0 CDTI ECOTEC (150 KM)

..dla mnie extra...mam go od "nowości" kupiłem w salonie , od początku eksploatowałem go w/dł zaleceń książki serwisowej i teraz zbieram owoce...Antara jest świetna

dodał: medyk
Opel Antara SUV 2.0 CDTI ECOTEC (127 KM)

Przed zakupem jezdzilem wieloma modelami z tego segmentu. Antara miala najlepsza kulture pracy silnika i wygladala najkorzystniej.

dodał: MTS
Opel Antara SUV 2.0 CDTI ECOTEC (127 KM)

Kupując to auto,należy być świadomym tego,że jest to SUV z wszystkimi jego wadami i zaletami.Ja jestem zadowolony z wyboru

dodał: Piotr
Opel Antara SUV 2.0 CDTI ECOTEC (150 KM)

..auto spełniło moje marzenie..!!!..pięknie agresywnie, wygodne, bezpieczne....czego więcej oczekiwać..!!!

dodał: mirmi187@vp.pl

Galerie Opel Antara

Opel Antara GTC Concept Opel Antara Opel Antara Facelifting
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Antara

  • 1.
  • 2,00 Opel Antara 2.4 ECOTEC (140KM) 2006r.
    dodał: juzek, 24.11.2010

    nie polecam montrzu serwisu poniewaz po montarzu serwisuje samochod nonstop cala zaloga niezna sie na calej spawie a elektryka zrobiona w samochodzie t o poprostu [chyba za kare]dla wlasciciela samochodu pozdrowienia juzek

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Antara

Opel Antara

7 komentarzy

7 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Marek~Marek

U mnie na wyświetlaczu przebiegu pojawiło się 888888 a faktycznie jest 107000, ciekawe, kto teraz kupi ode mnie to auto.

~wolfkol~wolfkol

Witam wszystkich. W mojej antarze coś się podziało i w mieście pali 30 litrów. Mechanicy nawet z serwisu nie maja pojęcia co jest. Czy ktoś może miał podobny problem.

~Doniec~Doniec

Do ~opel antara:

Owszem jest to do zrobienia przy bardzo spokojnej/statecznej jeździe. Przy ciągłym wyprzedzaniu dochodzi do 11.4l/100km.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
86 943
Przejechany dystans
52 291 730 km
Zatankowanego paliwa
2 615 774 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
13 272
Wydanych pieniędzy
4 200 742 zł
Średnie wydatki na auto
1 236 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
20 450
Wydanych pieniędzy
5 119 459 zł
Średnie wydatki na auto
1 506 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 400)

Zużycie paliwa Opel Antara

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: biabo@neostrada, dodano: 14.03.2008 23:24

po mieście ok. 12, na trasie nigdy poniżej 10 (szybkości pomiędzy 120 - 160) na długich przelotach po kilkaset km

pełny raport Opel SUV 2.0 CDTI ECOTEC

autor: bartek1524@onet, dodano: 27.02.2008 15:09

Spalanie jest fatalne pali jak czołg.

pełny raport Opel SUV 2.0 CDTI ECOTEC

autor: mirmi187@vp.pl, dodano: 18.12.2007 18:48

..przy tej jakości wykonania i komforcie jazdy adekwatne...ale dziwne wydaje mi sie ..że jazda po mieście..i na trasie ma niewielki wpływ na zużycie paliwa

pełny raport Opel SUV 2.0 CDTI ECOTEC

Skarbnica wiedzy o Opel Antara

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Antara

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Antara
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Antara, oglądali także