Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Antara

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Małe SUVy
Model należący do klasy kompaktowych SUV-ów produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla Antara wypełnia lukę po wycofanym ze sprzedaży w 2003 roku modelu Frontera. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Thetta, którą dzielił między innymi ze swoim koreańskim pierwowzorem, Daewoo Winstormem. Model bazuje na prototypie Antara GTC, technologicznie powiązany jest także z Chevroletem T2X. W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Antara, w Australii – jako Holden Captiva Maxx, w Ameryce Północnej – jako Saturn Vue, a na innych rynkach również pod nazwami GMC Terrain i Chevrolet Captiva.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ładna, dynamiczna stylizacja to w klasie SUV-ów absolutnie nic wyjątkowego. Opel nie dość, że spóźnił się z wejściem do tego mocno już obsadzonego segmentu, to jeszcze trochę przesadził z ceną.
Luzacjusz: Załóżmy, że kupuję SUV-a. Pytam Antarę: „Dlaczego ty?” Co odpowiada Antara? „Bo jestem SUV-em”. Sorry Oplu, ale mnie to nie wystarcza i nie przekonuje.

Oglądając Antarę z zewnątrz trudno rozpoznać, że kryje ona „pod skórą” mechanikę Chevroleta Captivy. Nikłe podobieństwo do koreańskiego bliźniaka można uznać za zaletę lub też wadę – to już kwestia gustu. Faktem jest, że model spod znaku błyskawicy ma zwartą, miłą dla oka sylwetkę, w którą udanie wkomponowano detale charakterystyczne dla aut Opla oraz akcenty świadczące o (pseudo)terenowym charakterze auta. Nadwozie przeszło w 2011 roku lifting, który odświeżył nieco reflektory, przednie wloty powietrza, zderzaki oraz tylne lampy.

Pozostając jeszcze przy liftingu warto dodać, że wspomniane modernizacje zewnętrze poszły w parze z (jeszcze bardziej) subtelnymi poprawkami wnętrza. W ramach zmian delikatnie uatrakcyjniono wygląd deski rozdzielczej i udoskonalono jakość wykończenia. Trzeba jednak jasno przyznać, że i przed zmianami wzornictwo, materiały oraz spasowanie elementów kokpitu prezentowały wysoki poziom. Dla osoby zajmującej miejsce za „kółkiem” nie bez znaczenia są ponadto ergonomicznie rozplanowane przyciski oraz czytelne wskaźniki. Pochwalić trzeba również znakomitą widoczność uzyskaną dzięki wysokiemu zamontowaniu fotela i dużemu przeszkleniu karoserii.

Do pokonywania Antarą dłuższych tras zachęcają wygodne siedzenia, odpowiednia obszerność kabiny pasażerskiej oraz skuteczne jej wyciszenie. Rodzinnemu wykorzystaniu auta nie sprzyja z kolei przestrzeń bagażowa – kufer ma mizerną pojemność, a jego efektywne zagospodarowanie utrudnia dość wysoki próg i niezbyt regularna forma.

Zawieszenie to mocna strona niemieckiego SUV-a. Jego udane zestrojenie sprawia, że samochód stabilnie prowadzi się na zakrętach i nie ma problemu z pokonywaniem nawet najpotężniejszych wyrw w jezdni. Do poprawki kwalifikuje się natomiast układ kierowniczy, który nie daje kierowcy odpowiedniego wyczucia tego, co dzieje się z kołami. Jeśli chodzi o zdolności terenowe, układ napędowy sprawnie radzi sobie z przeszkodami, ale niezbyt pokaźny prześwit, delikatne osłony podwozia i liczne nakładki nadwoziowe nie skłaniają do zapuszczania się w bezdroża.

Podczas, gdy bliźniacza Captiva spotkała się z ciepłym przyjęciem przez klientelę, opisywana Antara zajęła w segmencie SUV-ów pozycję statysty. Skąd ta różnica? To proste – podczas, gdy Chevrolet zaproponował nabywcom niskie ceny, Opel skalkulował bardzo wygórowane kwoty zakupu. Co prawda przy okazji liftingu poprawiono korzystność oferty, jednak nadal opisywany model jest propozycją dla majętnych. Dobrze, że wysoka cena idzie w parze z wysokim standardem wyposażenia – seria obejmuje komplet airbagów czołowych, bocznych i kurtynowych, podgrzewane fotele, automatyczną klimatyzację, jak i 17-calowe alufelgi.

Dane techniczne Opel Antara

Silniki

Moc silników 127-227 KM

Poj. silników 1 991-3 195 cm3

Prędkość maks. 174-203 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,8-12,1 s

zobacz dane techniczne

Oceny Opel Antara

Średnia ocena modelu

na podstawie 42 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (70%)
NIE (30%)

Wybrane oceny kierowców Opel Antara

Samochód niedoceniany w Polsce. Za słabo rozreklamowana naprawdę dobra wersja po faceliftingu. Za granicą oraz w szczególności w Stanach (Saturn ... więcejVue XE) jeździ nimi znacznie więcej kierowców. Wygodny krawężnikoodporny samochód rodzinny w trasę i do miasta. ukryj
dodano 25.04.2012 przez
Ladne i bezpieczne auto, lecz przy tej cenie i producencie za dużo wad.
dodano 07.05.2008 przez
jak na opla to rewelka natomiast ewidentnie brakuje tam silnika ... więcej3,0l no i tzeba poprawic kufer. Jesli cos z tym zrobia utzrymujac cenę to to auto bedzie godne polecenia ukryj
dodano 07.11.2009 przez
Auto stylistycznie nawet po 7 latach wzbudza zachwyt kształtem. Troszkę szczegółów by się zmieniło i większa siostra bliźniaczka obecnej MOKKI. ... więcej ukryj
dodano 01.04.2014 przez
Zobacz oceny Opel Antara Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Antara

Pb
9,30 - 15,20
Na podstawie 6 raportów spalania
ON
7,83 - 15,00
Na podstawie 50 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Antara

Pierwsze miesiące byłem przerazony wysokim spalaniem tego auta, pgoodziłem sie z tym widząc, że auto jest super! Poza wysokim spalanie ... więceji brakiem 6 biegu wszystko jest super! Całkiem niedawno wpadlem na to, żeby sprawdzić samemu ile auto pali mnożąc ilość zatankowanych kilometrow x 100 i dzieląc przez przejechany dystans. Wyszła bardzo duza różnica w stosunku do wskazan komputera, kolejne tankowania zrobilem to samo. Pojechalem do serwisu z tą informacją. Dziś jestem po przeprogramowaniu komputera, zobaczymy jakie teraz będą wskazania komputera, czy będą sie pokrywać z moimi wyliczeniami. Wskazówka dla użytkownikow ANTAR: jeżeli zasięg jest większy od 650km a średnie wskazanie zużycia paliwa powyżej 10l/100km to bez liczenia widać BŁĄD!!! ponieważ zbiornik paliwa ma 65 litrow!!! ukryj
dodano 16.10.2009 przez
Auto jest bardzo nieekonomiczne, bardzo dużo pali minimum 11 litrów, a w jeździe miesznaj ok 15 litrów. Mam silnik ... więcejdiesla 2.0. Auto jest fatalne. Próbuję go sprzedać i nikt go nie chce kupić od pół roku. Moja żona ma Nissana Qasqaia diesel 1.5 silnik 106 koni auto ma większy bagażnik od Antary i jest bardzo ekonomiczne pali 6 litów a na dłuższej trasie nawet 5.5 litra. Qasqai jest niezawodny, a Antara ciągle sie psuje - szczególnie automatyczna skrzynia biegów i pali jak smok. Nie polecam tego auta. ukryj
dodano 17.09.2012 przez
Auto które posiadam sprowadziłem z Usa - Saturn Vue 2.4 benzyna - napęd przód. Spalanie mnie zaskoczyło, samochód pali w granicach ... więcej10 litrów w mieście, (oczywiście nie cały czas w korkach), trasa 8-8,5 (byłem w szoku). Myślałem o gazie, lecz spalanie w takich granicach jest do przyjęcia. Jest to automat, i trzeba nim umieć jeździć, wciskanie gazu do dechy cały czas na pewno osiągnęło by wynik 15 l na setkę. Ogólnie wszystkim polecam to auto, a niedowiarkom mówię kupcie i sprawdźcie:) ukryj
dodano 07.10.2012 przez
pali więcej niż podaje Opel ale nie aż tyle jak piszą inni...na początku tak do 1000 km ...masakra ...sposób jeżdzenia ... więcejz osobówki zupełnie się nie nadaje...a i silnik jednak trzeba docierać ( odradzam wszystkim kupowanie aut testowych )..po 10 000 km pali do akceptacji ; trasa 7,0 do 7,5 litra a w jeżdzie mieszanej 9 do 9.8.L ..nieżle ukryj
dodano 03.06.2008 przez
zużycie paliwa!!! w mieście 11-12 l. Nawet jak na dość ciężkie auto (1,8 t.) zdecydowanie zbyt duże. Na trasie 9-10 ... więcejl. przy prędkości ok 100km/h !!! Ceny częsci jak dla szejków. Np. fitr oleju (maciupeńki wkład) MAN 85zł, Filtron - 55 zł. Dla zwykłego auta kosztowałby pewnie 20 zł... Ale cóż zachciało się SUV-a... ukryj
dodano 20.09.2012 przez
Zobacz raporty spalania Opel Antara Dodaj raport spalania

Nowe Opel Antara

nowe Opel Antara
Opel Antara
ceny od 111 950 zł do 144 750

Opel Antara SUV Facelifting 2.2 CDTI ECOTEC 163KM od 2010

w pakiecie Active

w cenie katalogowej brutto

111 950 zł

Wyposażenie standardowe
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Przyciski sterowania na kierownicy
Uchwyty na napoje z przodu i z tyłu oraz szuflada pod fotelem kierowcy
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty Opel Antara

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Antara

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

90

Przejechany dystans

7 664 zł

Zatankowanego paliwa

3 427 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

28

Wydanych pieniędzy

7 471 zł

Średnie wydatki na auto

3 736 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

22

Wydanych pieniędzy

7 453 zł

Średnie wydatki na auto

3 727 zł

ZOBACZ 2 dzienniki kosztów Opel Antara Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Opel Antara

Liczba wpisów: 1
nie polecam montrzu serwisu poniewaz po montarzu serwisuje samochod nonstop cala zaloga niezna sie na calej spawie a elektryka zrobiona ... więcejw samochodzie t o poprostu [chyba za kare]dla wlasciciela samochodu pozdrowienia juzek ukryj
dodano 24.11.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Antara