Szukaj

Informacje o Opel Antara

Lata produkcji: 2006 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Model należący do klasy kompaktowych SUV-ów produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla Antara wypełnia lukę po wycofanym ze sprzedaży w 2003 roku modelu Frontera. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Thetta, którą dzielił między innymi ze swoim koreańskim pierwowzorem, Daewoo Winstormem. Model bazuje na prototypie Antara GTC, technologicznie powiązany jest także z Chevroletem T2X. W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Antara, w Australii – jako Holden Captiva Maxx, w Ameryce Północnej – jako Saturn Vue, a na innych rynkach również pod nazwami GMC Terrain i Chevrolet Captiva.

czytaj więcej
Powagosław

Ładna, dynamiczna stylizacja to w klasie SUV-ów absolutnie nic wyjątkowego. Opel nie dość, że spóźnił się z wejściem do tego mocno już obsadzonego segmentu, to jeszcze trochę przesadził z ceną.

~Powagosław
Luzacjusz

Załóżmy, że kupuję SUV-a. Pytam Antarę: „Dlaczego ty?” Co odpowiada Antara? „Bo jestem SUV-em”. Sorry Oplu, ale mnie to nie wystarcza i nie przekonuje.

~Luzacjusz

Opel Antara – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Antara

Liczba ocen: 55
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Euro
SUV 2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Opel Antara
Czytając komentarze przed zakupem o spalaniu 12 litrów byłem nastawiony sceptycznie, kupiłem wersję 4x4 ale z wymontowanym wałem więc ciągnie tylko przód, spalanie średnie mam 9 litrów a wcale zbyt oszczędnie nie jeżdżę, chyba coś nie tak jest z Waszymi silnikami. Potwierdziło się też to co pisali ludzie, że Antara mniej pali jak dynamicznie się ją rozpędza by jak najszybciej uzyskać prędkość żądaną i potem toczy się ze stałą prędkością, niż kiedy powoli ja rozpędzamy "głaskając" delikatnie. Przy prędkościach autostradowych trochę głośny szum wiatru (może przez relingi) i opon, silnik zupełnie nie przeszkadza. Antara mimo 2 ton masy i 5-biegowego automatu przyspiesza i wyprzedza całkiem nieźle, myślałem że będzie gorzej. Bardzo szybko polubiłem to auto i komfort przednich kanapowych foteli. Myślę że kiedyś przyjdzie czas na wersję poliftową.
3,6
~Tom
SUV 3.2 V6 ECOTEC 227KM 167kW
Opel Antara
Moja Antara jest w najbogatsze wersji z tamtego okresu, czyli cosmo i benzynowym silnikiem 3.2 V6. Pod względem wyposażenia jest całkiem fajna. Ma wszystko, co kierowcy i pasażerom ułatwia i umila podróż od skórzanej podgrzewanej tapicerki i pełnej elektryki, przez nawigację, radio na 6cd, parktronik z przodu i z tyłu, po napęd 4x4, asystenta zjazdu, elektrycznie składane lusterka, czy tempomat, spryskiwacze ksenonów i el. szyberdach. Ale to wszystko fajnie wygląda tylko przy wyliczaniu. W praktyce auto jest mniej ekscytujące i zachęcające do ponownego zakupu. Pewne sprawy, o których napiszę poniżej do tego stopnia zaskoczyły mnie, że nawet dokonałem porównania mojej Antary z dwiema innymi o takich samych parametrach.
4,8
~Karol
SUV Facelifting 2.2 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Opel Antara
Skrojony na miarę. Ładny. Zaskakująco dobrze radzi sobie w zakrętach, jak na SUVa. Stosunkowo cichy do 140 km/godz. Naprawdę niskie spalanie do 90 km/godz. Dobra wentylacja, wydajna klima, ogrzewane siedzenia, ciekawe schowki, auto-ściemniane lusterka zewnętrzne. Auto trakcyjnie i napędowo lepsze od BMW X3, choć stylizacja wnętrza BMW pasuje mi bardziej niż opla. Auto zdecydowanie niedocenione w Polsce, atrakcyjne zwłaszcza w wersji po FL - znacznie lepszy dostęp do serwisowania (chociażby do filtra oleju) w stosunku do poprzedniczki, brak większości usterek wieku dziecięcego. Jak możecie finansowo, to szukajcie auta od 2011 w górę.

Raporty spalania Opel Antara

Liczba raportów: 77
Średnie spalanie dla Opel Antara
10,2 – 13,8
l/100 km
8,8 – 9,7
l/100 km
13,8 – 15,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Liczba komentarzy: 2
SUV 2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Opel Antara
Auto jest bardzo nieekonomiczne, bardzo dużo pali minimum 11 litrów, a w jeździe miesznaj ok 15 litrów. Mam silnik diesla 2.0. Auto jest fatalne. Próbuję go sprzedać i nikt go nie chce kupić od pół roku. Moja żona ma Nissana Qasqaia diesel 1.5 silnik 106 koni auto ma większy bagażnik od Antary i jest bardzo ekonomiczne pali 6 litów a na dłuższej trasie nawet 5.5 litra. Qasqai jest niezawodny, a Antara ciągle sie psuje - szczególnie automatyczna skrzynia biegów i pali jak smok. Nie polecam tego auta.
7,8
SUV 2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Opel Antara
Pierwsze miesiące byłem przerazony wysokim spalaniem tego auta, pgoodziłem sie z tym widząc, że auto jest super! Poza wysokim spalanie i brakiem 6 biegu wszystko jest super! Całkiem niedawno wpadlem na to, żeby sprawdzić samemu ile auto pali mnożąc ilość zatankowanych kilometrow x 100 i dzieląc przez przejechany dystans. Wyszła bardzo duza różnica w stosunku do wskazan komputera, kolejne tankowania zrobilem to samo. Pojechalem do serwisu z tą informacją. Dziś jestem po przeprogramowaniu komputera, zobaczymy jakie teraz będą wskazania komputera, czy będą sie pokrywać z moimi wyliczeniami. Wskazówka dla użytkownikow ANTAR: jeżeli zasięg jest większy od 650km a średnie wskazanie zużycia paliwa powyżej 10l/100km to bez liczenia widać BŁĄD!!! ponieważ zbiornik paliwa ma 65 litrow!!!
8,5
SUV 2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Opel Antara
Trasa 150km - prędkość 80 - 90km/h Spalanie 6.5 - 6.7l, Miasto : 9.3l. Nie jest źle, myślałem że będzie dużo gorzej. Spalanie dużo wyższe jak powoli rozpędzamy autko. Jak delikatnie dotykam pedał gazu to pali powyżej 11. Jeśli przyspieszamy bardzo szybko i przy prędkości docelowej odpuszczamy, to spalanie poniżej 10. Da się mniej, ale trzeba by biegami hamować, co w automacie jest problematyczne bo trzeba redukować w położeniu tiptronic.
Opel Antara