Szukaj

Informacje o Peugeot 407 SW 1.8 16V 125KM 92kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2004-2010. Zastąpił popularnego Peugeota 406 i podobnie jak on, bardzo szybko zdobył silną pozycję na rynku, stając się jednym z najchętniej kupowanych aut w swojej klasie w Europie. Model zdobył też wiele nagród (m. in. w plebiscytach Am&S oraz „Auto Bild”). Pierwowzorem „407-ki” był prototyp o nazwie 407 Elixir przedstawiony w 2003 roku. W 2008 roku samochód został poddany face-liftingowi. W 2011 roku został zastąpiony przez model 508.
czytaj więcej
Powagosław
Wizualnie bez zarzutów, sylwetka wręcz modelowa. Komfort i bezpieczeństwo jazdy – również na piątkę. Modelem 407 Peugeot wysoko zawiesił poprzeczkę w klasie średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
Wersja przed faceliftingiem była za… zasadniczo kapitalna. Nowy 407 też byłby w pełni ok, gdyby nie te światła przypominające oczy wściekłego sprzedawcy sajgonek. Wyjątkowo wybaczam, ale Peugeot, why? ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~muniek
Peugeot 407
SW 1.8 16V 125KM 92kW
Napiszę tutaj ogólnie. Auto 4/5. Z poważnych usterek, które mogą narobić niepotrzebnych kosztów to czujnik hamulca pod pedałem za 28 zł - powoduje awarie abs, esp, poduszek powietrznych, na komputerze ciężko zdiagnozować problem. Zanim zaczniecie wymieniać ABS zacznijcie od tego gó***go czujnika. Oprócz tego psuje się masa drobnych rzeczy, które w zasadzie nie wpływają na jazde (np. sprywskiwacze do wycieraczek, odsuwana przesłona dachu, podnośniki tylnych szyb, lampy przeciwmgielne, masy w tylnych światłach, czujniki parkowania, tylna wyycieraczka) trochę trzeba poświęcić własnego czasu żeby to wszystko na bieżąco naprawiać. Silnik ok, aczkolwiek ma wysokie spalanie. Auto trochę mało pojemne jak na takie gabaryty. Wygoda OK,ale 406 była bardziej wygodna. Dość głośny wydech (nie wiem u mnie jest bez srodkowego tłumika i charczy). Gdyby był wygodniejszy to bym się zakochał w tym aucie.
3,9
~Darek
Peugeot 407
SW 1.8 16V 125KM 92kW
Oceniam auto po roku od sprzedaży. Auto rodzinne, wygodne.co prawda bagażnik mógłby być większy, i tylko dzięki otwieranej tylniej szyby można doładować bagażnik do maxa. 125KM w gazie daje radę, choć wieksze podjazdy np. w górach przy pełnym załadowaniu bez wybicia jedynki nie obejdzie się. Na plus zabezpieczenie antykorozyjne. Mimo swojego wieku małe ognisko rdzy pojawiło się standardowo na klapie bagażnika. Elektryka to rzeczywiście tragedia. Na desce często pojawiał się jakiś błąd ale wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik żeby znikł... Cud.
4,5
~Henryk
Peugeot 407
SW 1.8 16V 125KM 92kW
Samochód w rodzinie jest już od 7 lat, choć kupiliśmy go przypadkiem po wypadku poprzedniego, co samo w sobie świadczy o nim dobrze. Jest niezawodny, dobrze współpracuje z LPG. 1.8 to chyba najlepszy z gamy silnik do gazu - nasz pali miedzy 8,5-9,5 litra przy normalnej jeździe. Niestety jak na gabaryty jest trochęza słaby, ale jako auto rodzinne dobrze się sprawdza (a i 200 potrafi zamknąć, kwestia cierpliwości :P). Wbrew stereotypom o francuskich autach jest wytrzymały - pomagał przy remontach, wozi wory ziemi do ogrodu, nas na wakacje. Największymi wadami dla mnie są z małe lusterka i kiepska widoczność do tyłu. Silnik 1.8 nie jest zbyt dynamiczny, ale zupełnie wystarcza do codziennego użytku - to nie wyścigówka. Wyższym osobom ciężko może być wsiąść do przodu, ale jego główny użytkownik (tata, 183) nauczył się z tym żyć. Kiedy wsiądziesz do środka jest już wygodnie, pozycja za kierownicą zaskakująco wysoka. Przy manewrach parkingowych przeszkadzają trochę daleko wysunięte słupki A, ale w trasie wielka przednia szyba bardzo się sprawdza. Nie do końca podoba mi się ergonomia deski rozdzielczej, za dużo małych przycisków, ale wszystkie są w zasięgu ręki, więc to kwestia wyuczenia się ich. Nie każdemu spodoba się też tył w SW, nie do końca dopracowany, ale użytkowo nie jest zły - sprawdza się chociażby niski próg załadunku. Dla mnie 4/5 jako auto rodzinne.

Usterki Peugeot 407

Liczba wpisów: 36
Działająca się kontrolka check engine
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 136KM 100kW 2004-2006
  • silnik
  • 420 tys. km
Witam. Po wejściu do samochodu po nocy na zimnym silniku odpalam go a samochód dziwnie się telepie i po chwili zaświeca się kontrolka check engine( usterka silnika konieczna naprawa). Za każdym razem gdy go odpalam zaświeca się. Już sprawdzałem czy to może być egr zapchany czy też katalizator nawet wtryski każdy z osobna był oczyszczony tak dla pewności i nadal nie pomogło A druga przyczyna jest też to że od czasu do czasu dostaje dziwnych skoków obrotów co powoduje że jazda staje się uciążliwa ponieważ podczas ruszania na sprzegle gdy obroty skaczą gaśnie też nie wiem co to może być liczę na jakieś konkretne odpowiedzi.
Problem rozwiązany
4 komentarze
407 2.0 hdi 136km
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2009-2011
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam. Mam problem z peugeotem 407 2.0 hdi 136km 2005 r.Mianowicie niedawno samochód padł mi na mieście. Po prostu zgasł kontrolka check engine i nie mógł już odpalić. U mechanika pojawiły się dwa błędy: zawór regulatora ciśnienia pompy paliwa i zawór EGR. Po wymianie zaworu regulatora pompy było wszystko ok samochód przejechał ok. 150km. Następnie znów gdy jechałem nagle stracił moc kaszlał na obrotach i gasł. Odpalil, po 5km znów zgasł i kontrolka check engine. Więc u mechanika wyskoczył tylko błąd EGR. Po kosztownej wymianie EGR, przejechał 50km i znów to samo. Auto ma wymienione rozrząd, filtry, EGR i został przeczyszczony FAP. Nie ma żadnych błędów na komputerze i świeci się kontrolka engine. Odpala i po kilku km gaśnie.poza tym faluje delikatnie na obrotach gdy stoi. Co to może być? Czy to czujnik wału?? Proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Klapy mieszalnika powietrza
  • Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW 2005-2009
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 29
Nie 5
Typowa usterka występująca we wszystkich Peugeotach 407. W nagrzewnicy występują klapy które w zależności jak są ustawione dają do kabiny ciepłe lub zimne powietrze. Niestety po latach tracą one smarowanie i zaczynają cięzej chodzić co powoduje złamanie ich na osi. Po tej awarii tracimy możliwość regulowania temperaturą. Na szczęscie jest w tej chwili wiele serwisów które usuwają tą awarie - koszt 500zł. Warto sprawdzić lub zapytać sprzedającego o te awarie przed kupnem samochodu czy już taka u niego wystąpiła.
5 komentarzy
Peugeot 407 SW