Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 407

Lata produkcji: 2004 - 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2004-2010. Zastąpił popularnego Peugeota 406 i podobnie jak on, bardzo szybko zdobył silną pozycję na rynku, stając się jednym z najchętniej kupowanych aut w swojej klasie w Europie. Model zdobył też wiele nagród (m. in. w plebiscytach Am&S oraz „Auto Bild”). Pierwowzorem „407-ki” był prototyp o nazwie 407 Elixir przedstawiony w 2003 roku. W 2008 roku samochód został poddany face-liftingowi. W 2011 roku został zastąpiony przez model 508.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wizualnie bez zarzutów, sylwetka wręcz modelowa. Komfort i bezpieczeństwo jazdy – również na piątkę. Modelem 407 Peugeot wysoko zawiesił poprzeczkę w klasie średniej.
Luzacjusz: Wersja przed faceliftingiem była za… zasadniczo kapitalna. Nowy 407 też byłby w pełni ok, gdyby nie te światła przypominające oczy wściekłego sprzedawcy sajgonek. Wyjątkowo wybaczam, ale Peugeot, why?

W odróżnieniu od poprzednika, który został zaprojektowany z umiarem, Peugeot 407 to bardzo efektownie narysowany pojazd. Ale jego dynamiczna sylwetka ma też swoje minusy - mocno cofnięta kabina pasażerska okazuje się zaskakująco ciasna, a krótki tył kryje bardzo przeciętny kufer. Kierowca powinien być jednak zadowolony, bo jemu miejsca nie zabraknie, a oprócz wystarczającej ilości miejsca dostaje obszerny, bardzo wygodny fotel oraz kokpit, który szlachetne kształty łączy z kapitalnymi materiałami wykończeniowymi i bogatym wyposażeniem.

Przechodząc do kwestii silników, na wstępie odradzamy diesle 2.2 i 2.7, bo z racji swojej skomplikowanej konstrukcji generują kolosalne koszty serwisowania. Mniejszy "ropniak" 2.0 okazuje się za to bardzo udany - zapewnia wystarczające osiągi i skromne spalanie, a do tego jest całkiem niezawodny. Jeśli chodzi o "benzyniaki", najbardziej godne polecenia są najmniejsze motory 1.8 i 2.0, które całkiem dobrze tolerują zasilanie gazem LPG. Mocnym punktem 407 jest zawieszenie - zarówno w kwestii właściwości jezdnych, jak i skuteczności resorowania pokazuje klasę.

Skoro już mowa o zawieszeniu, potencjalnych nabywców limuzyny Peugeota musimy niestety zmartwić - układ jezdny jest przeciętnie trwały, a z racji zaawansowanej konstrukcji okazuje się drogi w naprawach. Podobny problem sprawia także wszechobecna elektronika, zwłaszcza w egzemplarzach z topowym wyposażeniem. Pozytywnie ocenić trzeba natomiast zabezpieczenie przed rdzą oraz trwałość układu napędowego (pomijając największe diesle oraz te wyposażone w filtr cząstek stałych). Ceny na rynku wtórnym - bardzo atrakcyjne.

Dane techniczne Peugeot 407

Silniki

Moc silników 109-241 KM

Poj. silników 1 560-2 993 cm3

Prędkość maks. 189-245 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,7-12,1 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 407

Średnia ocena modelu

na podstawie 450 opinii

4.18

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Wyciszenie

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 407

Na początku podszedłem ze sceptyzmem do tej marki, ale z "połykaniem" kolejnych kilometrów, KOT coraz bardziej do siebie przekonywał.Jestem z ... więcejsamochodu zadowolony i z czystym sumieniem w tej wersji, jaką posiadam polecam. ukryj
dodano 27.01.2010 przez
Ogólnie - Peugeot 407 SW z silnikiem HDI to auto dla ludzi ceniących komfort i ekonomię jazdy. Fanów ostrzejszej jazdy przestrzegam ... więcejprzed fatalnym układem jezdnym. Myślę jednak, że na drogach wyższego standardu (jak u naszych zachodnich sąsiadów) auto może się sprawdzać, nawet przy szybkiej jeździe autostradą. Przy zakupie używanego trzeba zwrócić uwagę na korozję klapy bagażnika oraz stosunkowo słabe sprzęgło i "dwumasę". Pocieszający jest fakt, że obie te części można wymienić po relatywnie niewygórowanych cenach (w przybliżeniu po 1000 PLN za część (oryginał)). ukryj
dodano 29.11.2011 przez
SAMOCHOD Z WYGLADU ROBI WRAZENIE NAWET NA LUDZIACH JEZDRZACYCH NOWYMI BMW I MERCAMI.TYLKO CZARNY I Z BIALA SKORA!!SILNIK PO CHIPIE ... więcejJEST NIE DO POZNANIA!!ELASTYCZNOSC NAPRAWDE OSZALAMIAJACA(A TROCHE SIE JUZ JEZDZILO SAM NAWET V8).STALA BOLACZKA TO SZCZEGOLY W POSTACI TRZASKOW I PUKANIA WNETRZA!!!!!!!!POMIMO TEGO TO NAJLEPSZY W HISTORII SAM PEUGEOTA A JEZDZILEM WSZYSTKIMI.NIE POROWNYWAC DO SEDANA CZY SW!!!!!!TO ZUPELNIE INNE PROWADZENIE!!WRECZ INNY SAMOCHOD!POLECAM ukryj
dodano 25.04.2006 przez
Biorąc pod uwagę cenę tego auta, a w szczególności aut używanych to jest ono dość atrakcyjne. Za przystępną cenę otrzymujemy ... więcejauto bardzo ładne stylistycznie zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Dobrze wyposażone i nowoczesne. Przyzwoitą jakość materiałów z jakich wykonane zostało wnętrze. Auto ma już 6 lat i trochę przebiegu a w środku wygląda jak nowe. Nic nie wyblakło, nie wytarło się, nie skrzypi. Podróżuje się nim niezwykle komfortowo jak na tę klasę samochodu. Bardzo miękko i dobrze wyciszone w środku. Jedyne rzeczy jakie mi przeszkadzały w tym aucie to: - zbyt niskie zawieszenie - ładnie wygląda ale mało praktyczne, zwłaszcza, iż przód auta jest mocno wysunięty. Trzeba bardzo uważać na drogach nieutwardzonych, przy podjeżdżaniu na krawężnik i na nieodśnieżonych drogach, - trochę za mały bagażnik jak na kombi, a więc auto rodzinne. No cóż albo ładny wygląd i więcej miejsca w środku, albo duży bagażnik i kształt karawanu... ukryj
dodano 13.11.2010 przez
Zobacz oceny Peugeot 407 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 407

Pb
5,07 - 15,17
Na podstawie 141 raportów spalania
ON
4,23 - 10,23
Na podstawie 312 raportów spalania
LPG
8,17 - 13,00
Na podstawie 28 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 407

Jeżdżę swoim autem przeważnie po autostradzie - na tempomacie 125km/h średnie spalanie 6,8 litra. Przy bardzo spokojnej jeździe po polskich ... więcejdrogach (średnia 60km/h) wyszło mi na komputerze niecałe 5 litrów. Bardzo elastyczna skrzynia chociaż lubi obroty. Poniżej 1500 obrotów spalanie rośnie więc najlepiej utrzymywać obroty w okolicach 2000 obrotów i spalanie będzie optymalne. W ogóle jak na tak duże auto to nie można narzekać na spalanie. Przy prędkości 155 na autostradzie na tempomacie wyszło 7,8 litra/100km (odległość 250km). Morał więc taki: im szybciej tym więcej:-)) No i jeszcze auto - autu nie równe wszystko zależy od indywidualnego stylu i ustawień na komputerze auta. Z sympatii swojego nazwałem Bogusiem, ale to tylko sympatia rodzinna. Osobiście nigdy więcej nie kupię francuza. Psują się pierdułki, tu plasticzek, tu guziczek. Gdyby nie rodzina pozbyłbym się Bogusia w try miga. Ale cóż żonka lubi nim jeździć, syn rónież, tylko ja się wnerwiam na wiecznie urywające się, drobne podzespoły (podłokietnik, uchwyt na szklankę, itd.,itp). Oczywiście na bieżąco naprawiam te gówienka ale jest to dość wnerwiające. No i jeszcze dwukrotny komunikat "depoluty system faulty" i zapalona pomarańczowa kontrolka silnika. Dwa razy stało się tak na autostradzie, kiedy miałem włączony tempomat i chciałem przyśpieszyć żeby przepuścić większych nerwusów od siebie. Potem po dwóch trzech odpalaniach wszystko się resetowało i wracało do normy ale było to wkurzające. Z filtrem cząstek nie mam problemu bo 95% mojej jazdy to jazda na trasie Legnica - Wrocław po drodze zwanej autostradą A4. Pozdrawiam wszystkich świetnych kierowców i tych mniej nerwowych również. ukryj
dodano 17.06.2013 przez
Jeżdżę swoim autem przeważnie po autostradzie - na tempomacie 125km/h średnie spalanie 6,8 litra. Przy bardzo spokojnej jeździe po polskich ... więcejdrogach (średnia 60km/h) wyszło mi na komputerze niecałe 5 litrów. Bardzo elastyczna skrzynia chociaż lubi obroty. Poniżej 1500 obrotów spalanie rośnie więc najlepiej utrzymywać obroty w okolicach 2000 obrotów i spalanie będzie optymalne. W ogóle jak na tak duże auto to nie można narzekać na spalanie. Przy prędkości 155 na autostradzie na tempomacie wyszło 7,8 litra/100km (odległość 250km). Morał więc taki: im szybciej tym więcej:-)) No i jeszcze auto - autu nie równe wszystko zależy od indywidualnego stylu i ustawień na komputerze auta. Z sympatii swojego nazwałem Bogusiem, ale to tylko sympatia rodzinna. Osobiście nigdy więcej nie kupię francuza. Psują się pierdułki, tu plasticzek, tu guziczek. Gdyby nie rodzina pozbyłbym się Bogusia w try miga. Ale cóż żonka lubi nim jeździć, syn rónież, tylko ja się wnerwiam na wiecznie urywające się, drobne podzespoły (podłokietnik, uchwyt na szklankę, itd.,itp). Oczywiście na bieżąco naprawiam te gówienka ale jest to dość wnerwiające. No i jeszcze dwukrotny komunikat "depoluty system faulty" i zapalona pomarańczowa kontrolka silnika. Dwa razy stało się tak na autostradzie, kiedy miałem włączony tempomat i chciałem przyśpieszyć żeby przepuścić większych nerwusów od siebie. Potem po dwóch trzech odpalaniach wszystko się resetowało i wracało do normy ale było to wkurzające. Z filtrem cząstek nie mam problemu bo 95% mojej jazdy to jazda na trasie Legnica - Wrocław po drodze zwanej autostradą A4. Pozdrawiam wszystkich świetnych kierowców i tych mniej nerwowych również. ukryj
dodano 17.06.2013 przez
Jak to jest? Ile mu dasz tyle zje ;)Przy spokojnej jeździe do 7 litrów nie ma znaczenia czy miasto czy ... więcejtrasa. Panowie chyba z licznika spisywali te dane a nie z pełnego baku ;) W mieście dużo na luzie a trasa żeby zapiąć 6-bieg co najmniej 120-130kmh. Silnik nie lubi obrotów poniżej 1500. Ja trzymam 1800-2700. Bi-turbo bardzo dobrze działa. Z DPF nie ma problemu dolewasz tylko płynu za 700zł raz na 150tys i wsio :). Komfort dobry. Auto na autostradę w mieście się dusi. Bagażnik przestronny, wózek dla dziecka spokojnie wejdzie i walizka na wakacje. Na tylnej kanapie mało miejsca na nogi. Tanie części serwisowe i wymiany. Klima słabo chłodzi ale tak mają te modele, dolanie czynnika i odgrzybienie i jest niewiele lepiej. Drogie czujniki do kół i opony w specyficznym rozmiarze. Micheliny 840zł 1szt ;)...w tej cenie myślę nie ma lepszej alternatywy bo mondeo avensis czy insygnia są dużo droższe i mają ubogie wyposażenie. Nie piszę o niemcach bo tam średniowiecze a cena x2auta i serwisu... ukryj
dodano 09.06.2013 przez
Po pierwsze wartość auta spada drastycznie w ciągu roku.Teraz to biorę również pod uwagę.Mam to auto 2,5roku. Ciężko pogonic takie ... więcejauto.Niemca sprzedaż szybciej i nie stracisz.Spalanie ok ale z takim silnikiem konkurencja również takie osiągi ma.Dużo elektroniki i pada;)Czujniki w kołach ...jeden już uszkodzony :/Wentylator się włączał możliwe że to wada mojego modelu.Elektronika nie tylko ja narzekam.Jednak troszkę mały silnik-moc.Muszę go rozpędzać ( wyprzedzając) jeżeli jadę z pasażerami 4osoby dorosłe.1dorosły i dzieci jest ok.Przyznam jest komfort prowadzenia i wygoda.WYGODNY!!!Auto raczej autostradowe i na płaski teren.Spalanie około 5,2l na100km-autostrada 120km/h.Po mieście do 8l.Może za bardzo cisnę jak na takie auto ;)Ogólnie auto ok ale jego wartość drastycznie spada ukryj
dodano 03.11.2012 przez
jak na taką wagę auto super :) mój to rok 2004.12. przebieg 200tyś km spalanie jak widać 4,2 na trasie ... więcejprzy prędkości 90-95km/h . tak więc super... jezdże raczej w trybie mieszanym do miasta 25km i troche po mieście i z powrotem tak wiec moje spalanie średnie to 5,8lna 100km. dużo plusów ma te autko .. jedyny mankament to FAP :P przejechałem nim tyle km ale wymiany jeszcze nie miał raz mi się zatkał sadzą od złej jakości paliwa ... a niby paliwo z schela ... :] stacja stacji nie równe. koszt przepalania FAP-u na serwisie 430zł. i minus auta ... nie nadaje się ono tylko i wyłącznie do jazdy po mieście. jeśli ktoś tak jeździ długo nie będzie musiał czekać na problem z Filtrem cząstek stałych (FAP) dla mnie autko super jak za taką cenę ukryj
dodano 22.03.2011 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 407 Dodaj raport spalania

Publikacje o Peugeot 407

Przeczytaj pozostałe 17 publikacje o Peugeot 407

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 407

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 962

Przejechany dystans

530 082 zł

Zatankowanego paliwa

122 591 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

452

Wydanych pieniędzy

199 618 zł

Średnie wydatki na auto

1 721 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

629

Wydanych pieniędzy

245 862 zł

Średnie wydatki na auto

2 120 zł

ZOBACZ 116 dzienników kosztów Peugeot 407 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 407

Liczba wpisów: 12
komentarzy(15)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 407 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 407

Liczba wpisów: 16
Witam, jeżeli ktoś się zastanawia czy warto kupić 407... Warto!!! Mojego lwa zagazlowalem instalacja lpg-tech chodzi jak marzenie. Autko wyposażone ... więcejw silnik 2.0 143 km po założeniu instalacji zmierzone na hamowni roznica całe 2 km ... Chyba nie wymaga komentarza. spalanie jak na tak spore autko bardzo rozsądne w cyklu mieszanym ok 10l gazu. Długo się zastanawiałem przed zakupem ale było warto, wszystko jednak zależy od stanu technicZnego pojazdu nie ma się co rzucać na pierwsze lepsze warto poszukać a na pewno będziecie zadowoleni. I ten wygląd po pół roku nadal spoglądam z uśmiechem na autko :) ukryj
dodano 09.09.2014 przez
Różnica w mocy nieodczuwalna, silnik pracuje idealnie, spalanie na trasie ok. 8/100km, na mieście do 11/100km, czyli tyle ile na ... więcejbenzynie. Wymiana filtrów co 15tys. i co 30 tys. km. Różnica w kasie ogromna ;) bak 53l w kole zapasowym, tankuje się ok 40-43l (czyli standardowo 70-80% pojemności baku). W następnym aucie też będzie gaz, instalacja montowana w DRETAN Tanowo (zachpom.) od montażu bez żadnych usterek, POLECAM ukryj
dodano 03.12.2013 przez
Instalację założyłem zaraz po zakupie autka, w ciągu ostatniego roku przejechałem 60000km, spalenia średnie to ok. 9,5-10,5 Litra gazu. Samochód ... więcejjak do tej pory świetnie spisuje się na gazie a instalacja działa bezawaryjnie. Jedynie po wymianie listwy z cewkami należało ja wyregulować powtórnie a tak tylko przeglądy serwisowe co 13-15 tys km. ukryj
dodano 02.11.2010 przez
Bardzo dobrze jeździ na gazie,nie odczuwam żadnej różnicy,nic się nie psuje.Z resztą w poprzednich dwóch samochodach też wszystko ok.Poprzednie zamontowane ... więcejna STAG 300 ISA 2,ale są starsze.Wydaje mi się ,że Premium jest oszczędniejszy. Warsztat kompetentny, pod maską nie ma bałaganu.Czysto,schludnie i dobrze. ukryj
dodano 04.09.2013 przez
Polecam instalacje BRC S24, w moim pugu sprawuje sie znakomicie:) spalanie okolo 9 litrów gazu, jezdzi sie bardzo przyjemnie zupelnie ... więcejjak na benzynie a laci znacznie mniej! Jak dotychczas nie sprawiala zadnych problemow a przejechane mam juz ponad 40000km. Calosc zakupiona i zamontowana w EGP w Warszawie. ukryj
dodano 16.02.2011 przez
Nie mam jak do tej pory zadnych zastrzeżeń do instalacji. Spalanie jeżdżąc tylko po mieście wynosi 12 litrów. Podczas podróży ... więcejna wczasy autko spalało 8 litrów gazu przy ciąglej klimie i niezłych spinaczkach po górach ukryj
dodano 08.11.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 407

Skarbnica wiedzy o Peugeot 407

Ciekawostki
dodano 19.08.2011 przez
nowatorskiej budowie zawieszenia, przejętej z samochodów wyczynowych (przód: trójkątne wahacze poprzeczne, tył: zawieszenie wielowahaczowe + system zmiennej amortyzacji AMVAR - oferowany standardowo do silników V6),…
dodano 19.08.2011 przez
Finalista konkursu „Car of The Year 2005" „Auto-Moto Lider 2004” (kat. premiera motoryzacyjna) najlepszy samochód roku wg Am&s (kat. D) we Francji (2005, 2007) Auto…
Sposoby wykonania czynności
dodano 20.07.2011 przez
Na pokrywie bagażnika jest emblemat '407' - wystarczy wcisnąć wnętrze cyfry "0".
Zobacz więcej Podziel się wiedzą