Szukaj

Informacje o Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997

Lata produkcji: 1990 – 1997
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Renault Clio wprowadzona została na francuski rynek w roku 1990, a rok później ruszyła sprzedaż w pozostałych krajach. W katalogu francuskiej marki Clio zastąpiło model Renault 5. Auto zdobyło tytuł Samochodu Roku (w roku 1991) i popularnością w niedługim czasie przebiło swojego poprzednika. W 1994 roku Renault Clio I poddano pierwszej modernizacji, a w jego nowej odsłonie do nazwy Clio dołożono wyrażenie „phase 2” (faza druga). Drugi lifting Clio I miał miejsce w roku 1996, a dwa lata później zakończono jego produkcję.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 84 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,8 x 64,9 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Szczenin
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Auto dobre na pierwszy samochod Ogolnie jestem bardzo z niego zadowolony Srednie spalanie w miescie to 7l/100 km w lato w zime nawet do 8,5l/100 km W trasie udalo mi sie przy 90km/h zejsc do okolo 5,5l/100 km Bardzo duza usterkowosc elektryki Szczegolnie przelacznik swiatel, centralny i podswietlenie kokpitu. Powaznych usterek brak Bardzo tanie czesci Za sprzeglo kompletne dalem 140 zl :) Zawieszenie miekkie - nie kazdemu pasuje Wejscia w zakret przy wiekszej predkosci raczej niepewne wiec nie radze szarzowac Ogolnie tanie naprawy Auto raczej dynamiczne jak na tak maly silnik W miescie do 80 km/h idzie jak burza W trasie max 140 km/h jadac oczywiscie samemu w 4 osoby ledwo jedzie Mala pojemnosc bagaznika - ale i auto male :) Samochod dla kawalera lub dziadka jezdzacego na dzialke i do kosciola W trasie slabiutki Wyprzedzanie raczej samochodow jadacych nie wiecej niz 110 km/h powyzej radze sie modlic i wyprzedzac z gorki :) Ogolnie samochod nigdy mnie nie zawiodl i nie bylo powaznej awarii mimo 20 latek sprawoje sie rewelacyjnie Blachy super- bo to ocynk! Uwazalbym na hamulce poniewaz nawet nowe nie dzialaja jak powinny poniewaz taki podobno jest urok tych hamolcow nawet fabrycznych Zawsze mi to powtazali na przegladach Kupuje niedlugo cos w kombi bo rodzinka sie powieksza i chyba Clio zostanie w rodzinie dla zony aby jezdzila do pracy bo zal mi sprzedawac za grosze naprawde dobry samochod
4,0
~LuCeK
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Myśle że moge dodać opinie o tym samochodzie. Samochód należał do mojego taty kupił go w połowie 1999 roku(nie wszystkich wtedy było stac na audi:p)i użytkował go aż do 2008 roku, więc sporo.Przez cały czas eksploatacji nie sprawiało żadnych problemów.Było tak jak każdy z nas by chciał \"lać i jeździć\".Drobiazgi się zdarzały ale to wiadomo jak w każdym aucie. Samochód miał zajefajny granatowy kolor i alumy BBS łaaa wtedy to był wypas,szok.Później zaczeliśmy jeździć do Holandii nim do pracy 1200 km i clio dawało rade nigdy nie odmowiło posłuszeństwa , zawsze honorowo dojeżdżało do celu. Dlatego nabrałem sentymentu do tego auta i marka Renault pomimo swojej powszechnej opinii jest moją ulubioną.Wersje którą miał mój tata można obecnie nabyć za ok.2000zł, ale wersje Williams albo 16s są niewiarygodnie drobie za dobrze utrzymane egzemplarze trzeba zapłacić miedzi 10-20 tyś. złotych.Obecnie mam Seata Toledo II ale przy następnej zmianie będe myślał o Lagunie III albo Megane RS!!
3,2
~FUNNYMAN@ONET.EU
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
AUTO NADAJE SIĘ NA DOJAZDY DO PRACY I PORUSZANIE SIĘ PO MIEŚCIE NA ZAKUPY ALE ZBYT WIELE NIEMA CO OCZEKIWAĆ NA PROSTEJ DRODZE NIEWIELE DA SIĘ WYCISNĄĆ (OK 165 WG LICZNIKA) NA ZAKRĘTACH \"WYPADA\" Z DROGI PONIEWAŻ NIEMA DRĄŻKA STABILIZATORA Z PRZODU (MONTOWANO W SIL.1,4 W ZWYŻ)ALE MOŻNA GO ZAŁOŻYĆ. CZĘSTO PSUJE SIĘ WŁACZNIK ŚWIATEŁ (PRZEŁĄCZANIE DROGOWE-MIJANIA)WYSIADA TEŻ OPORNIK DMUCHAWY (NIE WŁĄCZA BIEGÓW 1-2-3 ALE ZOSTAJE JESZCZE NAJGŁOŚNIEJSZY 4 :)MA DELIKATNE ZAWIESZENIE KTÓRE NIE NADAJE SIĘ NA NASZE DROGI ALE I TAK WOLE TO NIŻ GOLFA (JAZDA NA TACZCE) CZĘSTO TEŻ PRZEPALA SIĘ RURA WYDECHOWA PRZED T.L.KOŁEM GDYŻ JEST ZA MOCNO ZGIĘTA A W DODATKU PRZYSPAWALI TAM UCHWYT MOCUJĄCY PRZY KTÓRYM KOROZJA ROBI SWOJE. MA WIELE WAD ALE DAJE SIĘ GO POLUBIĆ :)NAWET BEZ WSP.KIEROWNICY KRĘCI SIĘ LECIUTKO MA B.DOBRĄ WIDOCZNOŚC I JEST MAŁY WIĘC MOŻNA SIĘ WCISNĄĆ BEZ PROBLEMU NA PARKINGU W KAŻDE MIEJSCE. ILOŚĆ MIEJSCA W ŚRODKU JAK NA TAKIEGO SZKRABA TEŻ JEST SPORA (A MOŻNA TEŻ ŁATWO ZDEMONTOWAĆ TYLNĄ KANAPE CO ZWIĘKSZY NAM BAGAŻNIK)
Średnie spalanie dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
7,1
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Kupiłem auto kilka miesięcy temu, niestety nie przyjrzałem się ważnej rzeczy, na którą trzeba zwracać uwagę, czyli czy instalacja jest odpowiedniej generacji do silnika. Ja mam silnik 1.2 na monowtrysku, a instalację LPG I generacji, czyli do gaźników, przez co auto pali więcej niż powinno. Minimalne spalanie w trasie, 2 osoby + trochę bagażu, prędkość 90-120km/h z przewagą 110km/h, maksymalnie jadąc cały czas 140km/h z chwilą do 160km.h (tak, 20 letnie auto z przebiegiem 241000 wyciągnęło tyle) spalił aż 13 litrów. Na co dzień przy bardzo lekkiej nodze ok 8 litrów pali, ale to cały czas trzeba się pilnować i bardzo delikatnie, tak w miarę żwawo ale bez przesady z 8,5, jak się bardziej ciśnie to i z 11 wypije. Na co dzień, czyli dojazd do miasta ok 2/3 drogi i 1/3 po Poznaniu, czyli często w korkach. Wszystko oczywiście na LPG. Spalanie też mocno zależy od jakości gazu, nawet na dużych stacjach (nie tankuję w budkach z gazem).
9,4
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Cena ubezpieczenia to niewątpliwie zaleta wersji 1.2, zużycie paliwa jest w porządku jak ktoś jeździ na benzynie, można osiągnąć 6 litrów na setkę w cyklu mieszanym, przy instalacji gazowej jeśli jest to najprostsza odmiana tegoż urządzenia niestety spalanie będzie zawsze w okolicy 8-10 litrów gazu na 100 km. A to tyle co w większym Renault 19 1.8 95 KM, które jest w stanie zapewnić przyzwoitą dynamikę. I mniejszy stres przy wyprzedaniu. Ceny części w obecnej chwili są na przyzwoitym poziomie a dla kogoś kto jest w stanie sam dokonywać ewentualnych napraw Clio będzie wdzięcznym autem, jest idealne na pierwsze auto dla osoby która szuka czegoś innego niż golf 2 a nie ma zbyt wiele do wydania.
8,9
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Mi palił tyle, co większość aut czyli dużo :) Mam strasznie ciężką nogę. Na trasie nigdy poniżej 7,5L gazu nie zszedł nawet mimo baaardzo spokojnej wręcz anemicznej jazdy. Po mieście to 9,5 zawsze wziął. W zimie z 10 nie chciał zejść w cyklu mieszanym. Ceny części zupełnie normalne. Naprawy zależy co ale ogólnie też w miarę normalnie. Nie da się wymienić przegubu - trzeba całą półoś. Łożyska w kołach są zespolone (2 w 1) koszt około 50zł (oczywiście zamiennik) wymiana około 80zł. Uwaga na tylną belkę bo koszt regeneracji może przewyższyć wartość auta (choć jest bardzo wytrzymała)

Usterki Renault Clio I

Liczba wpisów: 28
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy w clio 1.4Rt z 96r
  • Renault Clio I 1.4 i RT 75KM 55kW 1991-1998
  • silnik
mam clio 1.4 RT z 96r sama benzyna zero gazu. posiadam taki problem. ten samochód nie ma mocy,rozpędziłem go do 120 i to koniec przyśpieszania.Po wyrzuceniu przewodów,węży od dolotu prędkość zwiększyła sie do 130. Zastanawiam sie co jest nie tak skoro to jest dynamiczny samochód a nie ma siły on jechać. To clio z silnikiem 1,2 ma lepsze kopyto sam cie przekonałem wczoraj na trasie jak mnie odstawiało. Jaki może byc problem z tym że nie moze się szybko rozpędzic i jechac z wieksza prędkością??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z temperaturą.
  • Renault Clio I 1.8 16V 137KM 101kW 1990-1998
  • układ chłodzenia
Jakiś czas temu kupiłem auto, od początku nie miało ogrzewania, wymieniłem termostat, nie pomogło, w trakcie okazało się, że nagrzewnica jest zakamieniona, wymieniłem ją, problem z ogrzewaniem zniknął, ale pojawił się inny. Silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temp pracy, temp dochodzi co najwyżej do 40-50 stopni, a jak dodatkowo włączę dmuchawę, nawiew, to spada jeszcze niżej, 90 stopni osiąga jedynie na postoju. Termostat wymieniałem 2 razy, sprawdzałem go przed zamatowaniem w garnku z wodą, do zagotowania, otwierał i zamykał, układ odpowietrzałem. Czy jest taka możliwość, że założyłem inną, większa nagrzewnica i to jest powodem albo poprzedni właściciel kombinował coś z układem chłodzenia? Dodam może jeszcze, że auto jest po chip tuningu.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
2,0
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
2,5
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
3,0
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....
Renault Clio I