Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio

Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B i najlepiej sprzedający się samochód w historii francuskiej motoryzacji. Produkowany od 1990 roku. W ofercie marki zastąpił Renault 5. Nazwa Clio pochodzi od imienia muzy historii w mitologii greckiej, Klio. Był pierwszym od lat 60. modelem, w którym Renault zrezygnowało z nazywania symbolami liczbowymi. Dotychczas powstały cztery generacje Clio, które znalazły w sumie ponad 11 milionów nabywców. Ostatnia debiutowała w 2012 roku. W Japonii sprzedawany jako Renault Lutecia. Jedyny samochód dwukrotnie nagrodzony tytułem European Car of the Year (1991 i 2006).

Generacje Renault Clio

  • Wybierz generację: Renault Clio IV (2012 - teraz)
    Renault Clio IV
    Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - prawy bok Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - widok z tyłu Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - szyba przednia od wewnątrz

    Renault Clio IV

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van...

    więcej o Renault Clio IV

  • Wybierz generację: Renault Clio III (2005 - teraz)
    Renault Clio III
    Renault Clio III 1.2 75 KM - widok z tyłu Renault Clio III 1.2 75 KM - widok z tyłu Renault Clio III 1.2 75 KM - prawy bok Renault Clio III 1.2 75 KM - schowek przedni otwarty Renault Clio III 1.2 75 KM - kokpit Renault Clio III 1.2 75 KM - widok ogólny wnętrza z przodu

    Renault Clio III

    Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie...

    więcej o Renault Clio III

  • Wybierz generację: Renault Clio II (1998 - 2010)
    Renault Clio II
    Renault Clio Storia - widok z tyłu Renault Clio Storia - widok z tyłu Renault Clio Storia - widok z przodu Renault Clio Storia - widok ogólny wnętrza z przodu Renault Clio Storia - kokpit

    Renault Clio II

    Drugą generację modelu zaprezentowano w 1998 roku. Samochód został zaprojektowany praktycznie od podstaw, choć jego sylwetka, mimo większych rozmiarów, wyraźnie nawiązywała do ostatniej wersji Clio I. W roku 2001 model został poddany pierwszej z trzech...

    więcej o Renault Clio II

  • Wybierz generację: Renault Clio I (1990 - 1998)
    Renault Clio I

    Renault Clio I

    Pierwszy model Clio debiutował w 1990 roku (tylko we Francji; sprzedaż w pozostałych krajach rozpoczęła się rok później) jako następca Renault 5. W roku 1991 auto zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” i pod względem popularności szybko...

    więcej o Renault Clio I

Renault Clio IV

Pomijając topowe wersje RS czy V6, Clio nigdy nie było autem rzucającym się w oczy. Wszystko zmieniło się, kiedy na drogi wyjechała czwarta generacja, robiąc wokół siebie mnóstwo zamieszania. Samochód przykuł uwagę niemal każdym elementem swojego nadwozia - od charakterystycznego pasa przedniego, poprzez muskularne przetłoczenia linii bocznej, aż po agresywnie naszkicowany tył. Dziś to jeden z najnowocześniej wyglądających i najbardziej wyrazistych modeli w swojej klasie, za co stylistom należą się słowa najwyższego uznania.

Co ważne, Francuzom nie zabrakło odwagi także przy rysowaniu wnętrza. Co jednak ważniejsze, mimo zastosowania efektownej formy, kokpit dopracowano pod względem czytelności wskaźników i przejrzystości obsługi. Pozytywne wrażenie sprawia też wykończenie - tworzywa wyglądają schludnie, a ich różnorodność pozwala zapomnieć o monotonii. Do obrazu idealnego miejsca pracy kierowcy brakuje jedynie lepszej widoczności na zewnątrz - zwłaszcza do tyłu jest ona bardzo ograniczona.

Pod względem przestronności, Renault Clio IV to typowy przedstawiciel segmentu B. Z przodu siedzi się więc w nim wygodnie, ale z tyłu wyżsi pasażerowie mogą narzekać na niedostatek przestrzeni. Bez zarzutu jest za to pojemność bagażnika. Szkoda tylko, że przy jego powiększaniu powstaje wyraźny "schodek" utrudniający załadunek większych przedmiotów. Godne najwyższej noty okazują się fotele - obszerne, komfortowe, a do tego udanie wyprofilowane.

Podczas jazdy francuskim "maluchem" łatwo docenić wysiłek inżynierów włożony w dopracowanie podwozia. Dzięki świetnemu zestrojeniu zawieszenia, samochód bardzo chętnie pokonuje ostre zakręty, a przy okazji skutecznie niweluje większość nierówności. Z kolei dzięki nowoczesnemu układowi kierowniczemu, auto wzorowo wykonuje polecenia wydawane za pomocą kierownicy, a manewrowanie nim w mieście to czysta przyjemność.

Na pierwszy rzut oka, bazowa cena Clio może wydawać się zbyt wysoka, ale to tylko pozory. Wystarczy spojrzeć na wyposażenie, aby dowiedzieć się, że miejskie Renault to bardzo konkurencyjna oferta. Kupując najtańszą wersję, nie musimy dopłacać ani za 5-drzwiowe nadwozie, ani za szereg systemów wspomagających bezpieczeństwo, ani za "elektrykę" szyb i lusterek. Kto ma w zanadrzu więcej gotówki, może przebierać w nowoczesnych dodatkach.

Renault Clio III

Stylistyka Renault Clio nie chwyta za serce i nie sprawia, że samochód jest rozpoznawalny z daleka, jednak trudno odmówić jej zgrabności. Przyjemny dla oka wygląd mają zarówno dwa warianty hatchbacka, jak i wprowadzony w późniejszym okresie produkcji model kombi, w którym “dodatkowa” przestrzeń za słupkami C dobrze współgra z resztą nadwozia. Francuski “maluch” ma na swoim koncie jeden face-lifting, który przeprowadzono w 2009 roku, a który przyniósł przede wszystkim zmodernizowany pas przedni.

Bez zbędnych udziwnień wystylizowano nie tylko karoserię, ale też wnętrze Clio, dlatego próżno w nim szukać jakichkolwiek designerskich ekstrawagancji. Najważniejsze jednak, że kokpit udanie rozplanowano pod względem ergonomii obsługi, dopracowano w kwestii czytelności zegarów, wykończono niezłymi materiałami i poskładano z należytą starannością. Pewne zastrzeżenia można mieć za to do pozycji kierującego - za “kółkiem” siedzi się wysoko, a niewystarczająca regulacja fotela i kierownicy utrudnia zajęcie wygodnej postawy.

Na dobrym poziomie kształtuje się ilość miejsca wygospodarowanego dla podróżnych - podobnie jak w konkurencyjnych modelach segmentu B, z przodu miejsca jest w zupełności wystarczająco, a do tyłu możemy zaprosić dzieci lub dorosłych na krótkich dystansach. Dużą zaletą Renault Clio III jest bagażnik - okazuje się on nie tylko bardzo pojemny, ale ma wyjątkowo regularne kształty i niezbyt wysoki próg załadunku. Szkoda, że dzielona tylna kanapa wymagała dopłaty, a po jej złożeniu powstaje schodek.

Z racji sporej nadwagi “mieszczuch” spod znaku Renault nie jest kandydatem na mistrza dynamicznego pokonywania ciasnych łuków. Do szybkiej jazdy nie zachęca też zresztą jego układ kierowniczy o dość przeciętnej precyzji pracy. Złego słowa nie można natomiast powiedzieć o komforcie - nie tylko z dziurami, ale i wyrwami w jezdni francuski model rozprawia się bez przeszkód.

Dość negatywna obiegowa opinia i atrakcyjne ceny na rynku wtórnym mogą sugerować, że Clio III to auto wysokiego ryzyka. Tak jednak nie jest - w odróżnieniu od poprzedników, trzecie wcielenie małego Renault nie wykracza awaryjnością poza klasową średnią. Poważne zastrzeżenia co do jakości można mieć jedynie do 1,5-litrowego diesla, borykającego się z wieloma wadami konstrukcyjnymi. W trwałych benzyniakach czasem zawodzą cewki zapłonowe, poza tym ograniczoną wytrzymałość ma przednie zawieszenie, często przepalają się żarówki, a radio i karta hands free czasem odmawiają posłuszeństwa. Koszty eksploatacji da się utrzymać na niskim poziomie dzięki korzystnym cenom części oraz prostej budowie auta.

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Silniki Renault Clio

Renault Clio III - jaki silnik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 61,10

Renault Clio Żaba 68,56

Renault Clio Borsuczek 75,23

Renault Clio Clio XXL 72,84

Renault Clio plastik fantastyk 62,03

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

GYROS 92,20

099Konrad 34,46

marszand 63,95

Lenivietz 36,73

psz3mo 84,32

kratylos 82,06

17damian17 49,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Cud malina 3 lata za nami i pierwszy przegląd na stacji diagnostycznej
Cud malina 3 lata za nami i pierwszy przegląd na stacji diagnostycznej tak tak dziś własnie dziś mija 3 rocznica zakupu mojego clio dokładnie 3 lata te...
new car
new car Jestem szczęśliwym ( mam nadzieję) posiadaczem nowego Clio 4. Wybrałem ten mo...
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie jak to zawsze trzeba pare urzędów przejść 7:00-9:00 US-PCC3 - pare minut Wydzia...
W ostatnią podróż
W ostatnią podróż Witam :) Kupując Clio " Pszczółkę" wiedziałem że wcześniej czy później trafi n...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Volkswagen Polo
1.2 TSI BlueMotion Technology (110 KM)
Opel Corsa
1.3 CDTI ECOTEC (75 KM)
Lancia Y
0.9 8v Twin Air (85 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio

Wybrane opinie

Renault Clio Hatchback 1.1 (58 KM)

Ogolnie nie polecam, chyba ze ktos ma duzo zbednej gotowki na naprawy. Jest to moje pierwsze i ostatnie francuskie auto. Od pewnego czasu staram sie tym autem nie jezdzic w dluzsze trasy bo nigdy nie wiadomo co cie czeka! A oto co sie juz zdazylo popsuc (z grubsza): 1. Przy okolo 66tys nagrzewnica sobie ´zgnila´ i plyn chlodzacy lal sie do srodka!! Koszt ponad 500zl (oczywiscie nie w serwisie) 2. Opornica z nawiewu powietrza - koszt w serwisie jest po prostu przegieciem (za glupi rezystor w jednym z serwisow chcieli 450zl + 120 wymiana) 3. po okolo 4 latach akumulator do wymiany (dla porownania u mojego brata w 10 letniej hondzie jest oryginalny i pracuje bez zarzutu) 4. Pompka spryskiwacza 5. Dzwignia kierunkowskazow przy odbijaniu kierownica w lewo sama sie przelacza 6. przy 92tys pekl pasek rozrzadu (wg instrukcji wymieniany po 120tys) - do wymiany zawory itp 7. okolo 95 tys do wymiany cylinderki w tylnych hamulcach (ciekly) 8. przy okolo 98 tys poduszka powietrzna...

dodał: zztop
Renault Clio Hatchback 1.4 (75 KM)

renówke mialem jakieś 6 miesiecy przez ten czas bylem bardzo zadowolony spodobal mi sie w tej kategori cenowej zdecydowanie ,najladnieszy i to zadecydowalo wiekszosc odsob mi odradzolo mowili kup golfa cale szczescie ze ich nieposłuchalem :) , samochod mnie niezawiudl nigdy , a nawet sporo nim jedzilem bo na 6 miesiecy 15 tys km glownie do pracy ale kilka razy w miesiacu wypady w dlusze trasy . Moj model z wygladu byl bardzo ladny mimo ze mial 15 lat nikt mu tyle niedawal bo niewygladal :] wszystko przez srebny kolor i moje czeste mycie i woskowanie , 4 drzwi to swietnie rozwiazanie w tym samochodzie , ze sprzedaza tez niemialem wiekszych problemow sprzedalem go chyba w 2 dzien po wystawieniu kartki teraz mysle nad czyms wiekszym bardziej w trasy i wcale niezamizam kupywac brzydkiego niemca , trzeba lamac stereotypy i mity na temat marek tym razem w planach mam koreańca ale nie dewu :)

dodał: PunkNeverDie sXe
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (80 KM)

witam,odradzam wszystkim tego modelu(z takim silnikiem),a mianowicie któregos pieknego dnia pozapalały sie kontrolki i auto umarło.okazalo sie w serwisie że popsuły sie wtryskiwacze.koszt 1570/szt a trzeba wymienic 4(ok 7000zl) i tylko nowe bo inaczej nie zadzialaja.potwierdzam bo 3 miesiące naprawiałem w warsztatach typu "no name",gdzie mechanicy rozkładali rece,przy 4 kompletach używanych wtrysk i zadne nie chcialy dzialac.generalnie pali malutko ale co z tego jak potem takie jaja.serwis bardzo drogi a elektronika bardzo słabiutka.climatronic także sie popsuł.koszt 500zl.paranoja.szef serwisu po naprawie powiedział:pozbądz sie pan tego.wtryski wymieniamy srednio 2-3 razy w tyg...szok!!teraz mam honde.powiem krótko niebo a ziemia.to można nazwac samochodem.moze trafilem na taki pechowy egzemplarz clio ale koleżka w megance tez to naprawiał.także jeszcze raz ostrzegam.pozdrawiam

dodał: janek
Renault Clio Hatchback 1.2 i 16V (75 KM)

Tragedia!!!!! po 4 tys km padl zawor na cylindrze. Zarowki przepalaja sie co miesiac- w serwisie twierdza ze wsztstko jest ok i tak musi byc. Przy 45 tys km padlo servo. Podczes jazdy zdaza sie iz calkowicie traci moc silnik- wtedy trzeba zjechac na pobocze i odczekac kilkanascie minut aby wszystko wrocilo do normy- serwis twierdzi ze wszystko jest ok. Po roku przestalo dzialac podswietlanie tylnej tablicy- w serwisie powiedziano mi ze przewody zgnily bo woda zalatywala. Zauwazylem pekniecia i rdze na spawach blach (a auto jest bezwypadkowe). Tapicerka siedzen popekala na szwach. Peka przednia szyba od naprezen. Duże klopoty z odpaleniem auta w zime. Nieszczelnie zamocowana antena na dachu- po myjni i w deszczeu zacieka woda. Odradzam wszystkim, Renault Clio II to bubel.

dodał: zeus
Renault Clio Hatchback 1.1 (49 KM)

Ogólnie jestem zadowolony z tego modelu.Przez ponad trzy lata i przejechane ponad 40.tyś.km.troszkę rzeczy wymieniłem w samochodzie,min.amortyzatory z przodu (660 zł.z osłonami),ukł.wydechowy (300 zł),chłodnica (330)drążki,sworznie,końcówki drążków,szczotki w rozruszniku,łożyska w kołach,itp..Silnik bezproblemowy.Samochód ten kupiłem w komisie,więc nie jestem jego pierwszym właścicielem i nie wiem jak poprzedni właściciel go serwisował,ale ogólnie jestem zadowolony.Myślę,że to dobre auto,ale troszkę kosztowne w cenach części.Ostatnio mam jednak problem z wolnymi obrotami,są nie równe.czy ktoś może mi poradzić co może być tego przyczyną?Myslę,że to coś z gaźnikiem.Proszę o komentarz.trudno mi powiedzie

dodał: Artureks@acnwaw.pl

Galerie Renault Clio

Renault Clio Generation 2004 Renault Clio Mercosur Renault Clio 5D 2010 Renault Clio Grandtour 2010 Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio II V6 Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio IV Renault Clio III Kombi
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 890
Przejechany dystans
32 202 679 km
Zatankowanego paliwa
1 702 947 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 953
Wydanych pieniędzy
2 682 986 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 212
Wydanych pieniędzy
3 009 151 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 018)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio

Na podstawie 1750 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bumtararabum, dodano: 31.07.2009 23:20

Spalanie benzyny w cyklu miejskim to ok. 7-8 litrów więc bez rewelacji, gazu pali tyle samo w zasadzie. TERAZ AWARYJNOŚĆ. Ten samochód to kpina pod względem napraw i awaryjności, non stop coś się psuje, części drogie i niskiej jakości, zawieszenie pada całkowicie po niedużym przebiegu od wymiany(części wymieniane już parokrotnie), po kilku latach cieknie jak dziurawe wiadro z każdego w zasadzie możliwego miejsca. U mnie padło HCU, sterownik silnika, koszt 1400zł,wentylator chłodnicy, problemy z rozruchem w zimę, silnik napakowany marnej jakości elektroniką ( w tym silniku są cuda na kiju) wielu mechaników odmawia naprawiania tego auta i namawia aby się go pozbyć. W zasadzie co miesiąc można jeździć na komputer i kasować jakieś dziwaczne błędy jakichś dziwacznych czujników które są na diabła potrzebne. Dodam że mało jest mechaników co naprawdę znają się na tych silnikach (przynajmniej tak zaobserwowałem). Po ośmiu latach jazdy wymieniłem masę rzeczy, aktualnie całkowicie rozsypał się ABS,świecą się kontrolki od poduszek powietrznych, czek silnika, od jakiegoś czasu silnikiem coraz częściej szarpie i prawie całkowicie traci moc (żaden mechanik nie wie co się dzieje, łącznie z serwisem gdzie oczywiście też pojechałem), nie da się wtedy jechać, bardzo ciężko ruszyć z miejsca, jest tak trochę po czym wszystko wraca na jakiś czas do normy. Po 4 latach silnik pordzewiał w wielu miejscach (serwis stwierdził że są tylko 3 lata gwarancji), przednia szyba pęka, uszczelki odpadają, w środku plastiki się rozłażą, krzywią, tapicerka się poprzecierała w kilku miejscach, pękł plastik tylnej wycieraczki (sparciał)i odpadła. Zresztą plastiki są niskiej jakości, pękają i szybko się utleniają. Pewnie po części to wina dziurawych dróg, jest bardzo wrażliwy, najlepiej jakby jeździć nim po stole. Generalnie boję się tym samochodem jechać dalej niż 10 km od domu, żyje swoim życiem i nie wiesz nigdy co "tym razem". Tragedia, odradzam, skarbonka nic więcej. Kupiłem bo wcześniej miałem 19-stkę, tamto to była bajka i pomyślałem że też będzie ok ale nie jest, bardzo nie jest ok. Auto jest przekombinowane, zrobili by prostsze i byłoby lepiej. Szkoda na to auto czasu pieniędzy i nerwów, czym prędzej się pozbyłem (byłem gotów oddać nawet za cenę złomu aby pozbyć się zakażenia)

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

autor: Kamil, dodano: 03.09.2014 01:52

Od stycznia tego roku posiadam to autko z tym silnikiem. Poprzedni właściciel - wujek osiągał średnio 4.6l/100 i nie robił dłuższych tras. Osobiście od stycznia zrobiłem jakieś 15 tyś km. Przy 160 km/h komputer pokazuje 8.6l/100 - jak na taki silnik, rewelacja. Z wyprzedzaniem nie ma najmniejszego problemu. Na autostradzie na trasie Poznań-Świecko - decha cały czas pali ok 8 litrów i max rozpędza się do ~170-180 przy dobrych wiatrach. Przy bardzo ekonomicznej jeździe na tej samej trasie alternatywną drogą komputer pokazywał 3.7, zapewne realnie wyszło trochę mniej. Ostatnio na trasie Poznań - Kraków wyszło 3.9l/100... I to wszystko oczywiście przy włączonej klimatyzacji.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: bazyl123, dodano: 07.04.2012 08:50

Jak dla mnie to doskonałe, ze świeczką szukać auta o tych gabarytach z silnikiem benzynowym o tak małym spalaniu. Oczywiście trzeba umieć wykorzystać możliwości silnika by był ekonomiczny. W nowszych silnikach bywają jakieś strzałki do informacji kiedy zmienić bieg by mało spalił. Tutaj trzeba się nauczyć. Może dam prę rad bo tak jak ktoś zwyczajnie jeździ to w mieście mu spali 7.5 a jak się nauczy to 6-6.5l. A jak mało w korkach się stoi to i 5.5l. To tak : zmieniamy biegi szybko, tj. jak tylko ruszy auto to zaraz 2 i do 2000obr. następnie 3 i do 2000obr. na 4 można trochę pociągnąć do 2400obr. by auto nabrało prędkości i 5. Nie wciskamy gazu tak jak piszą do 3/4 ! bo auto od groma nam spali, więc gaz do max. 1/2. Dla porównania jeździłem Toyotą IQ z silnikiem 3cyl. 1.0 i nie udało mi się spalić mniej niż Clio.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Clio

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także