Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Clio

Lata produkcji: 1990 - teraz
Segment: Auta małe
Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B i najlepiej sprzedający się samochód w historii francuskiej motoryzacji. Produkowany od 1990 roku. W ofercie marki zastąpił Renault 5. Nazwa Clio pochodzi od imienia muzy historii w mitologii greckiej, Klio. Był pierwszym od lat 60. modelem, w którym Renault zrezygnowało z nazywania symbolami liczbowymi. Dotychczas powstały cztery generacje Clio, które znalazły w sumie ponad 11 milionów nabywców. Ostatnia debiutowała w 2012 roku. W Japonii sprzedawany jako Renault Lutecia. Jedyny samochód dwukrotnie nagrodzony tytułem European Car of the Year (1991 i 2006).

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Renault Clio IV

Pomijając topowe wersje RS czy V6, Clio nigdy nie było autem rzucającym się w oczy. Wszystko zmieniło się, kiedy na drogi wyjechała czwarta generacja, robiąc wokół siebie mnóstwo zamieszania. Samochód przykuł uwagę niemal każdym elementem swojego nadwozia - od charakterystycznego pasa przedniego, poprzez muskularne przetłoczenia linii bocznej, aż po agresywnie naszkicowany tył. Dziś to jeden z najnowocześniej wyglądających i najbardziej wyrazistych modeli w swojej klasie, za co stylistom należą się słowa najwyższego uznania.

Co ważne, Francuzom nie zabrakło odwagi także przy rysowaniu wnętrza. Co jednak ważniejsze, mimo zastosowania efektownej formy, kokpit dopracowano pod względem czytelności wskaźników i przejrzystości obsługi. Pozytywne wrażenie sprawia też wykończenie - tworzywa wyglądają schludnie, a ich różnorodność pozwala zapomnieć o monotonii. Do obrazu idealnego miejsca pracy kierowcy brakuje jedynie lepszej widoczności na zewnątrz - zwłaszcza do tyłu jest ona bardzo ograniczona.

Pod względem przestronności, Renault Clio IV to typowy przedstawiciel segmentu B. Z przodu siedzi się więc w nim wygodnie, ale z tyłu wyżsi pasażerowie mogą narzekać na niedostatek przestrzeni. Bez zarzutu jest za to pojemność bagażnika. Szkoda tylko, że przy jego powiększaniu powstaje wyraźny "schodek" utrudniający załadunek większych przedmiotów. Godne najwyższej noty okazują się fotele - obszerne, komfortowe, a do tego udanie wyprofilowane.

Podczas jazdy francuskim "maluchem" łatwo docenić wysiłek inżynierów włożony w dopracowanie podwozia. Dzięki świetnemu zestrojeniu zawieszenia, samochód bardzo chętnie pokonuje ostre zakręty, a przy okazji skutecznie niweluje większość nierówności. Z kolei dzięki nowoczesnemu układowi kierowniczemu, auto wzorowo wykonuje polecenia wydawane za pomocą kierownicy, a manewrowanie nim w mieście to czysta przyjemność.

Na pierwszy rzut oka, bazowa cena Clio może wydawać się zbyt wysoka, ale to tylko pozory. Wystarczy spojrzeć na wyposażenie, aby dowiedzieć się, że miejskie Renault to bardzo konkurencyjna oferta. Kupując najtańszą wersję, nie musimy dopłacać ani za 5-drzwiowe nadwozie, ani za szereg systemów wspomagających bezpieczeństwo, ani za "elektrykę" szyb i lusterek. Kto ma w zanadrzu więcej gotówki, może przebierać w nowoczesnych dodatkach.

Renault Clio III

Stylistyka Renault Clio nie chwyta za serce i nie sprawia, że samochód jest rozpoznawalny z daleka, jednak trudno odmówić jej zgrabności. Przyjemny dla oka wygląd mają zarówno dwa warianty hatchbacka, jak i wprowadzony w późniejszym okresie produkcji model kombi, w którym “dodatkowa” przestrzeń za słupkami C dobrze współgra z resztą nadwozia. Francuski “maluch” ma na swoim koncie jeden face-lifting, który przeprowadzono w 2009 roku, a który przyniósł przede wszystkim zmodernizowany pas przedni.

Bez zbędnych udziwnień wystylizowano nie tylko karoserię, ale też wnętrze Clio, dlatego próżno w nim szukać jakichkolwiek designerskich ekstrawagancji. Najważniejsze jednak, że kokpit udanie rozplanowano pod względem ergonomii obsługi, dopracowano w kwestii czytelności zegarów, wykończono niezłymi materiałami i poskładano z należytą starannością. Pewne zastrzeżenia można mieć za to do pozycji kierującego - za “kółkiem” siedzi się wysoko, a niewystarczająca regulacja fotela i kierownicy utrudnia zajęcie wygodnej postawy.

Na dobrym poziomie kształtuje się ilość miejsca wygospodarowanego dla podróżnych - podobnie jak w konkurencyjnych modelach segmentu B, z przodu miejsca jest w zupełności wystarczająco, a do tyłu możemy zaprosić dzieci lub dorosłych na krótkich dystansach. Dużą zaletą Renault Clio III jest bagażnik - okazuje się on nie tylko bardzo pojemny, ale ma wyjątkowo regularne kształty i niezbyt wysoki próg załadunku. Szkoda, że dzielona tylna kanapa wymagała dopłaty, a po jej złożeniu powstaje schodek.

Z racji sporej nadwagi “mieszczuch” spod znaku Renault nie jest kandydatem na mistrza dynamicznego pokonywania ciasnych łuków. Do szybkiej jazdy nie zachęca też zresztą jego układ kierowniczy o dość przeciętnej precyzji pracy. Złego słowa nie można natomiast powiedzieć o komforcie - nie tylko z dziurami, ale i wyrwami w jezdni francuski model rozprawia się bez przeszkód.

Dość negatywna obiegowa opinia i atrakcyjne ceny na rynku wtórnym mogą sugerować, że Clio III to auto wysokiego ryzyka. Tak jednak nie jest - w odróżnieniu od poprzedników, trzecie wcielenie małego Renault nie wykracza awaryjnością poza klasową średnią. Poważne zastrzeżenia co do jakości można mieć jedynie do 1,5-litrowego diesla, borykającego się z wieloma wadami konstrukcyjnymi. W trwałych benzyniakach czasem zawodzą cewki zapłonowe, poza tym ograniczoną wytrzymałość ma przednie zawieszenie, często przepalają się żarówki, a radio i karta hands free czasem odmawiają posłuszeństwa. Koszty eksploatacji da się utrzymać na niskim poziomie dzięki korzystnym cenom części oraz prostej budowie auta.

Dane techniczne Renault Clio

Silniki

Moc silników 49-255 KM

Poj. silników 898-2 946 cm3

Prędkość maks. 145-249 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,8-15,4 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Clio

Średnia ocena modelu

na podstawie 1850 opinii

3.97

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Silnik

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Renault Clio

Zakupiony przeze mnie samochod to Reno Clio z Silnikiem benzynowym 1.2 w wersji Expression z dokupionymi swiatlami przeciwmglienymi i pakietem ... więcejklimatyzacja + radio. Jak kazdy samochod ma on swoje wady i zalety, ktore pokrotcce tu wymienie: Zaczynajac od zalet: bardzo ladnyi nowoczesny wyglad samochodu, nie wydajc duzo otrzymujemy samochod, ktory wyglada na duzo drozszy. Warto tu wspomniec o: swiatlach LED do jazdy dziennej, uruchamianiu samochodu za pomoca przacisku (kluczyk jako karta), wbudowanej nawigacji, radiu z bluetooth, zestawem glosnomowiacym i usb, tempomatem i ogranicznikiem predkosci, Ponadto auto posiada klimatyzacje, dzielona tylna kanapa, kierunkowskazy w lusterkach, ukryte tylnie klamki drzwi. Samochod ma wystarczajaco miejsca w dla kierowcy i pasazerow oraz w pelni wystarczajacy bagaznik oraz wg. mnie bardzo przyjemne wnetrze: czarne obicie fotelow z czerwonymi elementami oraz plastiki w kolorze ciemno szarym, ktore wygladaja bardzo dobrze. Kolejna zaleta to na pewno dosc dobre oryginalne opony Bridgestone. Jesli chodzi o dzwiek z glosnikow to jest na przyzwoitym poziomie (glosniki maja bass reflex) - jednak istnieje spory potencjal poprawy dzwieku. Dobre glosniki moglyby wiele zmienic. Sampochod dobrze wyglada w kolorze bilaym za ktory nie trzeba doplacac. Koputer pokladowy pokazuje wszystkie potrzebne informacje (srednie i aktualne spalanie, temp zew, sr. predkosc, zurzycie paliwa od tankowania itp). Koszt czesci zamiennych nie jest wysoki - wiele czesci mozna kupic od Daci. Wady samochodu to: niezbyt dynamiczny silnik i jego slabe wyciszenie. Brak mocy zaskoczyl zwlaszcza po odbraniu samochodu z salonu kiedy przez pierwsze 1500 km silnik byl jeszcze na dotarciu. Wersja Expresion z silinikiem 1.2 nie posiada ponadto kilku funkcji np: trybu ECO, funkcji Start/Stop, pogrzewanych foteli, nieco uszczuplona wersje komputera pokladowego tj brak mozliwosci kupowania/pobieranii aplikacji, brak slota na karty SD (aktualizacja map GPS nastepuje za pomoca pomoca USB i jest darmowa przez 90 dni od daty kupienia samochodu). Dodatkowe mapy do nawigacji sa bardzo drogie. Trzeba tez wspomniej ze w wyniku braku kilku funkcji/przyciskow jest w samochodzie kilka zaslepek lecz nie sa one widoczne. Instrukcja do samochodu nie informuje jaki olej nalerzy wlewac do silnika. Dla osob korzystajach z samochodu w miescie i od czasu do czasu na trasie bedzie na pewno wystarczajacy. Ja polecam przede wszystkim za nowczesny wyglad. ukryj
dodano 26.08.2014 przez
Generalnie auto spelnilo moje oczekiwania. Wszystkie wypisane przeze mnie wady mialy na celu przyblizenie potencjalnym uzytkownikom co trapi ten model, ... więcejw rozrachunku zalet i wad zdecydowanie wiecej jest tych pierwszych. Autko jest bardzo dobrze wykonane, z miekkich materialow (wersja RipCurl), bardzo przyjemna skorzana kierownica. Ogolnie dalsze wyjazdy tym autem to naprawde przyjemnosc. Takze ja osobiscie polecam. ukryj
dodano 16.03.2010 przez
Przez całe życie Niemcy golf 3 , 4 potem Polo , Golf 5 i znowu Polo a tu nagle ... więcejFrancuz i co? To naprawde doskonały wybór oglądałem nowe Polo , 208 , Corse ale Renault pobiło ich całkowicie sylwetka prosta a zarazem agresywna wnetrze powala wersja Dynamique ( cena 50.000 ) ma wszystko klimatroniki ,sensory ,ledy , esc ,abs , tempomat itp. a za tą kwotę np w polo to sobie mogę pomażyć oczym kolwiek ( w dodatku opinie o silnikach VW są jednoznaczne czy to disel czy benzyna i tak się "spierdoli" wpisując chasło najgorsze silniki swiata bummm z 10 najgorszych 5 to VW a poza tym sam miałem przygodę z golfem 5 1.4 TSI przy przebiegu 58 tyś motor się rozleciał) Auto dobre dla rodziny ale maks 2 + 2 bo 2 + 3 nie z tym autem za małe . POLECAM były zwolenik VW ( z latami człowiek zaczyna rozumieć , że stare opinie nie mają uzasadnienia w rzeczywistości a to co było dobre kiedyś nie koniecznie jest dobre teraz i odwrotnie) ukryj
dodano 10.05.2013 przez
Mimo przywiązania do marki (jeździłem już Laguną oraz Clio, ale dużo starszym, które było znakomite)- dam jedynie 3 gwiazdki. Spodziewałem ... więcejsię po nim dużo więcej. Samochód wygląda zarówno z zewnątrz jak i w środku ładnie (choć w środku królują twarde plastiki). Ma dość przyzwoity silnik (choć o dynamicznej jeździe można pomarzyć)i dobre właściwości jezdne. Nawigacja oraz cały system multimedialny działa poprawnie (czasami potrzebuje trochę czasu). Ale ma też kilka wad, czasami bardzo irytujących. Czujniki cofania jedynie akustyczne - bez wykorzystania wyświetlacza - do tego radio nie ścisza się automatycznie. Przednie fotele osadzone są zbyt blisko słupków bocznych - w efekcie tego, gdy odepniemy pas i pozwolimy by ściągacz zabrał swobodnie zapięcie, będzie ono uderzało o plastikową obudowę słupka. Mało tego czasami zapięcie się tak okantuje, że trudno je wydostać. Na centralnym wyświetlaczu brakuje tak podstawowych informacji jak data czy temperatura - to już nie jest niedopatrzenie, a głupota. System start-stop po wyłączeniu go przyciskiem po ponownym uruchomieniu silnika automatycznie się aktywuje - na pytanie w serwisie - czy można to zupełnie wyłączyć?, usłyszałem - nie wiem. Składane elektrycznie lusterka - które trzeba za każdym razem składać przy użyciu kretyńskiej niewygodnej dźwigienki. Nie można zaprogramować tego tak by składały się automatycznie po zamknięciu pojazdu. Elementy nadwozia z lakierowanego, czarnego tworzywa wymagają specjalnej troski. Szybko pojawiają się małe zarysowania mimo stosowania myjki wysokociśnieniowej i wełnianej rękawicy do mycia. ukryj
dodano 26.01.2013 przez
Zobacz oceny Renault Clio Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Clio

Pb
4,40 - 13,03
Na podstawie 1248 raportów spalania
ON
3,50 - 7,40
Na podstawie 492 raportów spalania
LPG
4,27 - 13,67
Na podstawie 151 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Clio

Spalanie benzyny w cyklu miejskim to ok. 7-8 litrów więc bez rewelacji, gazu pali tyle samo w zasadzie. TERAZ AWARYJNOŚĆ. ... więcejTen samochód to kpina pod względem napraw i awaryjności, non stop coś się psuje, części drogie i niskiej jakości, zawieszenie pada całkowicie po niedużym przebiegu od wymiany(części wymieniane już parokrotnie), po kilku latach cieknie jak dziurawe wiadro z każdego w zasadzie możliwego miejsca. U mnie padło HCU, sterownik silnika, koszt 1400zł,wentylator chłodnicy, problemy z rozruchem w zimę, silnik napakowany marnej jakości elektroniką ( w tym silniku są cuda na kiju) wielu mechaników odmawia naprawiania tego auta i namawia aby się go pozbyć. W zasadzie co miesiąc można jeździć na komputer i kasować jakieś dziwaczne błędy jakichś dziwacznych czujników które są na diabła potrzebne. Dodam że mało jest mechaników co naprawdę znają się na tych silnikach (przynajmniej tak zaobserwowałem). Po ośmiu latach jazdy wymieniłem masę rzeczy, aktualnie całkowicie rozsypał się ABS,świecą się kontrolki od poduszek powietrznych, czek silnika, od jakiegoś czasu silnikiem coraz częściej szarpie i prawie całkowicie traci moc (żaden mechanik nie wie co się dzieje, łącznie z serwisem gdzie oczywiście też pojechałem), nie da się wtedy jechać, bardzo ciężko ruszyć z miejsca, jest tak trochę po czym wszystko wraca na jakiś czas do normy. Po 4 latach silnik pordzewiał w wielu miejscach (serwis stwierdził że są tylko 3 lata gwarancji), przednia szyba pęka, uszczelki odpadają, w środku plastiki się rozłażą, krzywią, tapicerka się poprzecierała w kilku miejscach, pękł plastik tylnej wycieraczki (sparciał)i odpadła. Zresztą plastiki są niskiej jakości, pękają i szybko się utleniają. Pewnie po części to wina dziurawych dróg, jest bardzo wrażliwy, najlepiej jakby jeździć nim po stole. Generalnie boję się tym samochodem jechać dalej niż 10 km od domu, żyje swoim życiem i nie wiesz nigdy co "tym razem". Tragedia, odradzam, skarbonka nic więcej. Kupiłem bo wcześniej miałem 19-stkę, tamto to była bajka i pomyślałem że też będzie ok ale nie jest, bardzo nie jest ok. Auto jest przekombinowane, zrobili by prostsze i byłoby lepiej. Szkoda na to auto czasu pieniędzy i nerwów, czym prędzej się pozbyłem (byłem gotów oddać nawet za cenę złomu aby pozbyć się zakażenia) ukryj
dodano 31.07.2009 przez
Witam wszystkich. Mój clio średnio teraz (w sezonie letnim) w mieście pali 4.2 litra na 100km. W zimę (-5C do ... więcej-15C) w mieście najwyższe spalanie odnotowałem 5.5 litra na 100km z bagażnikiem na dachu i średnio przy 2 osobach i małym bagażem. Jeżeli zaś chodzi o trasę, to na trasie 900km w miesiącu czerwcu (Gdańsk - Siemiatycze i z powrotem) uzyskałem wynik 3.6 litra na 100km przy 2 osobach i małym bagażu jadąc między 50km/h a 120km/h. Natomiast jeżeli chodzi o trasę zimą, to na trasie 1200 km (Gdynia - Zieleniec koło Duszników Zdrój i z powrotem) uzyskałem wynik 4.6 litra na 100km przy 3 osobach, bagażniku na dachu i średnim bagażem jadąc między 50km/h a 120km/h. Warto też dodać że w mieście jak i na trasie starałem się jeździć ekonomicznie tzn patrząc na komputer - chwilowe spalanie, no i zmieniać biegi przy 3000obr/min. Reasumując samochód jest bardzo ekonomiczny jeżeli się go nie katuje i nie szaleje się nim na drodze. Jednak 65 koni pod maską to stanowczo za mało dla tego samochodu kopa brak (trzeba budować sobie przestrzeń przed wyprzedzaniem). Ten model też nie lubi prędkości powyżej 140 km/h - zaczynamy czuć sie nie pewnie za kierownicą. Jeżeli chodzi o naprawy to części nie są drogie i naprawy też nie ale jak raz nam sie zapali kontrolka poduszki to juz będziemy sie z tym problemem borykać co jakiś czas w nieskończoność:/ Zawieszenie za twarde troszeczkę na nasze drogi i po 2 latach do wymiany a tak po za tym to nie ma co narzekać :) a i jeszcze jedno jak wyminiemy rozrząd to cały komplet z pompą wody radze na tym nie oszczędzać bo potem są mega problemy z doświadczenia kolegi to wiem który pracuje w serwisie Renault jako mechanik. Pozdrawiam. ale jeżdżę troche emerycko zmieniam biegi odrazu przy 3000 obr/min czasem ale tez z ukryj
dodano 11.08.2011 przez
Wcześniej jeździłem tylko silnikami benzynowi (+lpg). Tutaj zapłaciłem kilka tys. więcej za diesla. Na początku miałem wiele wątpliwości co do ... więcejsłuszności wyboru. Wszyscy namawiali mnie na benzynę. Teraz jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w żadnym stopniu nie żałuję zakupu diesla. Zwróci mi się szybciej niż sądziłem. Do tego oduczcie momentu obr. - bezcenne. Przez pierwsze 2 tys. silnik dość mocno klekotał, ale w miarę czasu ułożył się i pracuje naprawdę bardzo cicho. Kultura pracy na wysokim poziomie + dobre wyciszenie wnętrza. Jeden z najcichszych diesli jakie miałem okazję słuchać. Nie wiem skąd kolega @M.G wziął tak wysokie spalanie, ale chyba trafił na wadliwy egzemplarz tego silnika (może warto udać się do ASO? - poważnie, to jest nienormalne spalanie). Zrobiłem dopiero ponad 6500 tys km., z czego średnia prędkość to 39,1 km/h (czyli przewaga miasta i korków). Średnie spalanie wynosi mnie 4,2l. Jeżdżę bardzo dynamicznie, przyspieszam pod spore górki, nie przejmuję się spalaniem, itd. Niedawno miałem sporą trasę (ciągłe przyspieszania, wyprzedzania, hamowania, prędkości od 40 do 150). Powiem szczerze, że jestem w szoku po tej wyprawie. Przy 4 osobach + bagaże spalanie wyszło mnie 4,3l. Przy spokojnej jeździe, np. tempomat 80-110 km, na prostej drodze, spalanie wynosi około 2-2,5l (lepiej jechać te 110-120, bo spalanie minimalnie wzrasta w porównaniu do np. 80). Tak więc dane producenta są jak najbardziej osiągalne i realne, ale auto i silnik zachęcają do dynamicznej jazdy :). Na dowód niskiego spalanie, polecam popatrzeć np. na poprzednią generację Clio i silnik bodajże 86 KM (konstrukcyjnie i technologicznie to ten sam silnik). ukryj
dodano 17.02.2014 przez
Samochód w jednych rękach od 2002. Stosunkowo mały przebieg - obecnie 110k km. Spalanie zadowalające wynik 8,6l/100 przydarzył się raz. ... więcejByła zima, jazda niemal 100% miejska, stanie w korku przez większość czasu. Średnio przy jeździe mieszanej spala w okolicach 5,6-6,5 w zależności od pory roku. Nie jeżdżę specjalnie eko. Awaryjność a raczej jej brak: -do wymiany czujnik temp. zewnętrznej przy przebiegu ok 25k km -odklejona okładzina szczęki - laweta (przy przebiegu ok 60k km) -do poprawy kostka wiązki od potencjometru pedału gazu ok 70k km -do poprawy kostka wiązki airbag pod fotelami przednimi ok 70k km -klocki przy ok. 70k km -tarcze fabryczne 90k km -urwany przewód od przeciwmgielnych przy manetce ok.80k km -do wymiany stopa anteny ze wzmacniaczem (dostała się tam woda) ok 100k km -wkładka zamka kierowcy nie działa -wydech na złączu elastycznym pobrzękuje w pewnym zakresie obrotów - skorodowany -zawieszenie nie ruszane do tej pory - lekko rozwulkanizowane tuleje tylnych wahaczy bez luzu, tuleje lewego przedniego wahacza odrobinę się poddają na szarpakach - jeszcze pojeździ. -skorodowany pierścień ABS trzeba oczyścić lub wymienić jak pęknie -po 11 latach brzęczy obicie drzwi pasażera, słaba jakość tapicerki foteli(kierowcy przetarty) -do zrobienia regulacja zaworów, uszczelka pod pokrywą zaworów, do wypolerowania lampa przednia lewa - zmatowiona więcej grzechów nie pamiętam i na 99,9% to wszystko do przebiegu 110k km... . ukryj
dodano 08.06.2013 przez
Na wstępie powiem, że mam auto z tempomatem i używam tej funkcji często, więc pomiary zużycia paliwa co do prędkości ... więcejsą raczej dokładne i wiarygodne. Renault Clio 1.2 TCE 105KM, 2011r ze skrzynią o wydłużonych przełożeniach. Auto mam od nowości, po dobrym ułożeniu i nauczeniu się auta spalania średnie spadły o prawie 1 litr. Przy 100km/h mam zaledwie 2200 obrotów na "piątce". Biegi zmieniam następująco: 3-ka przy 40 km/h, 4-ka przy 65 km/h, 5-ka przy 90km/h. Średnie od 6.1 do 6.7 mam z dojazdów do pracy (20km): odpalenie, małe miasto 20%, trasa 80% (tempomat 90km/h), minuta na wystudzenie turbo. Przy 80km/h auto pali 4.5-4.9, przy 90km/h ok 5.5, przy 100km/h ok 6.0 i tak mniej więcej pół litra co 10km więcej. Ale kiedyś zimą trasę 1400km(100% autostrada) jechałem 95% na tempomacie 110km/h i wyszło 5.9, najniższe 4.9 ustawiając na 5-tce tempomat 86km/h (1950 obrotów, mniej na 5-ce nigdy nie jadę), pusta droga nocą. Ta sama autostrada 130-140 daje wyniki od 6.7 do 7.3. Trzymając 150 km/h spalanie średnie wychodzi 8.0, czyli tyle co przy dynamicznej jeździe po mieście. Nigdy nie udało mi się przekroczyć 10.0, nawet przy naprawdę agresywnej jeździe, a frajdy jest przy tym całkiem sporo w tym zgrabnym autku. ukryj
dodano 26.11.2013 przez
Zobacz raporty spalania Renault Clio Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Renault Clio

Newsy o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Clio

Generacje Renault Clio

Nowe Renault Clio

nowe Renault Clio
Renault Clio
ceny od 37 700 zł do 89 900

Renault Clio IV Societe 1.2 16V 74KM od 2013

w pakiecie Life

w cenie katalogowej brutto

37 700 zł

Wyposażenie standardowe
Regulator - ogranicznik prędkości
Automatyczne włączanie tylnej wycieraczki podczas cofania
Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Klimat (2 358 zł)
Pakiet PLUS (407 zł)
Pakiet Komfort (4 065 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Klimat (2 358 zł)
Pakiet PLUS (407 zł)
Pakiet Komfort (4 065 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 44 oferty Renault Clio

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Clio

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

7 292

Przejechany dystans

943 885 zł

Zatankowanego paliwa

205 942 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 214

Wydanych pieniędzy

325 518 zł

Średnie wydatki na auto

866 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 878

Wydanych pieniędzy

355 475 zł

Średnie wydatki na auto

945 zł

ZOBACZ 376 dzienników kosztów Renault Clio Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Clio

Liczba wpisów: 65
komentarzy(6)
komentarzy(2)
komentarzy(15)
komentarzy(6)
komentarzy(25)
komentarzy(14)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Clio dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Clio

Liczba wpisów: 60
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Clio Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Clio

Liczba wpisów: 33
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, ... więcejco objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM! ukryj
dodano 25.01.2011 przez
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, ... więcejco objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM! ukryj
dodano 25.01.2011 przez
Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu ... więcejinstalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad ... więcej150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam. ukryj
dodano 09.10.2010 przez
Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na ... więcejgazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było. ukryj
dodano 29.10.2011 przez
Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad ... więcejmontaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł.... ukryj
dodano 01.07.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Skarbnica wiedzy o Renault Clio

Ciekawostki
dodano 17.01.2012 przez
Wielu użytkowników Renault Clio II przed liftingiem narzeka na klakson umieszczony w dźwigni przy kierownicy. Często jest to wymieniane jako wada tego modelu w prasie…
dodano 22.08.2011 przez
Pojazd zyskał duże uznanie w oczach dziennikarzy, którzy nagrodzili go tytułem "Samochód roku 1991". Auto miało nadwozie typu hatchback o trzech lub pięciu drzwiach.
dodano 22.08.2011 przez
Samochód został wprowadzony jako następca modelu Renault 5. Był to pierwszy od lat model, w którym Renault odeszło od konwencji nazywania samochodów symbolami liczbowymi. Nazwa…
dodano 27.07.2011 przez
W wersji 3D jak się zamykają drzwi - plastiki na końcu drzwi są czasem niedopasowane i trzeszczą (słychać to po sposobie jak się zamykają -…
Sposoby wykonania czynności
dodano 21.01.2012 przez
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą