Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d dCi 75KM 55kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d dCi 75KM 55kW 2012-2016
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d dCi 75KM 55kW
Renault Clio 1.5 dci 75KM ze skrzynią manualną przebieg 10tys, rok produkcji 2016. Skrzynia biegów jest bardzo długa zatem mimo 5 przełożeń jest wystarczająca i nie czuć braku "szóstki". Dla przykładu przy licznikowych 140km/h mamy dokładnie 2500RPM na piątym biegu. Spalanie (dane z dystrybutora), dotyczy samochodu obciążonego dwoma pasażerami i pełnym bagażnikiem, bez klimatyzacji: Trasa szybka - Tutaj jestem absolutnie pod wrażeniem - autostrady z prędkościami 150-160km/h z tempomatem, częste hamowanie i ponowne budowanie prędkości przelotowej - 5,9l/100km Trasa normalna - drogi ekspresowe, trochę autostrad i drogi krajowe (130/120/100) - 4,5l/100km Trasa rekreacyjna - drogi krajowe do 110km/h - 3,9l/100km O spalaniu w mieście nie mogę dużo napisać, gdyż nie poruszam się nim w takim środowisku Ekonomia tego samochodu jest bardzo dobra i polecam go osobom, które szukają oszczędnego środka transportu, który nie zrujnuje im kieszeni. Z pewnością można osiągnąć niższe spalanie, jednak powyższe informacje prezentują wyniki uzyskane przy "ściągniętym kapeluszu". Ciekawostką jest pojemność baku - producent podaje 42L, tymczasem tankowanie tuż po zapaleniu się rezerwy do pełna (do momentu gdy paliwo zacznie wyciekać z wlewu) pozwoliło zmieścić aż 48L. Biorąc pod uwagę że rezerwa ma ok. 7l, można przyjąć że jesteśmy w stanie zmieścić ok. 55l co w warunkach bardzo bojowych może odwdzięczyć się zasięgiem ponad 1200km. To nie błąd dystrybutora gdyż tankowałem tak kilka razy. Pozdrawiam (Widoczność)
4,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d dCi 75KM 55kW
Auto rewelacja jeśli chodzi o spalanie ON. Najmniej pali o dziwo dla mnie przy jeździe 60-70 km na czwartym biegu . Piątkę warto wrzucać dopiero przy powyżej 90 bo czuć że silnik się męczy a wskazania komputera są korygowane o wypalanie się DPFa więc żadna oszczędność Najlepsze dla niego prędkość to w okolicach 110km/h wtedy spalanie 4.1-4.3 i obroty lekko przed 2 tys więc mamy maksymalny moment obrotowy turbo już aktywne a spalanie tylko trochę większe niż przy 70km na czworce. (Widoczność)
4,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d dCi 75KM 55kW
Auto rewelacja jeśli chodzi o spalanie ON. Najmniej pali o dziwo dla mnie przy jeździe 60-70 km na czwartym biegu . Piątkę warto wrzucać dopiero przy powyżej 90 bo czuć że silnik się męczy a wskazania komputera są korygowane o wypalanie się DPFa więc żadna oszczędność Najlepsze dla niego prędkość to w okolicach 110km/h wtedy spalanie 4.1-4.3 i obroty lekko przed 2 tys więc mamy maksymalny moment obrotowy turbo już aktywne a spalanie tylko trochę większe niż przy 70km na czworce. (Widoczność)
Renault Clio IV Hatchback 5d