Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Łukasz
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Kto trochę poszuka i poczyta, ten wie: Renault zrobiło kawał dobrej roboty projektując L3, a przy tym samochód był w bardzo korzystnej cenie zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym (w dużej mierze ze względu na bardzo kiepską reputację poprzedniej generacji). Samochód kupiłem jako nowy (w promocji "VAT gratis" cena w zasadzie jak za kompakt), i był to jeden z ostatnich egzemplarzy z końcówki produkcji w połowie 2015. Laguna III dCI w ostatniej fazie produkcji ma niemal wszystkie zalety nowoczesnych konstrukcji (poduszki i systemy bezpieczeństwa, bezkluczykowy dostęp, bluetooth, czujnik światła/deszczu, dzienne światła LED etc) a jednocześnie silnik dCI unika kłopotów jakie trapią wiele nowoczesnych konstrukcji Diesla (brak kłopotów z DPF, dwumasą itp) Świetna propozycja dla tych którzy szukają samochodu dla rodziny. Najlepiej wybierać wersję po facelifcie czyli chyba od 2012r. Samochód został wówczas poprawiony wizualnie i konstrukcyjnie. A przy tym jest wyraźnie tańszy od konkurencji.
5,0
~Maciej
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Wcześniej jeździłem BMW serii 3 i muszę przyznać że Laguna mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła, kupiłem auto od 1 właściciela w bogatej wersji wyposażenia i uważam, że stosunek jakości do ceny w tym aucie to mistrzostwo świata. Samochód ma minusy ale za tą cenę porównując do BMW które jest 3 x droższe to naprawdę warto.
4,4
~DefendedNut
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Auto kupiłem od pierwszego właściciela przy przebiegu 135 tyś km. Generalnie jestem zadowolony, ale mam małe zarzuty co do jakości deski rozdzielczej (skrzypi w ciepłe dni), hałasują też zagłówki na nierównościach. Czy kupiłbym drugi raz to auto? Tak ale tylko w benzynie.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW 2011-2015
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Jeżdżę po małym mieście.Do pracy mam ok. 3km. Małe miasto oznacza częste dość częste zatrzymania(krótkie odcinki między światłami).Mam oponki 215/50/17 zarówno letnie jak i zimowe, więc dość szeroko :) W zimę doszedłem nawet do 10l po mieście.Ostatnio w trasie Żyrardów-Świnoujście-Żyrardów(ponad 1200km) w 4 osoby(z malutkim bagażem) spalanie wyszło 5.9l/100km przy włączonym tempomacie na 130km/h.W zimę jechałem do Zakopanego.4 osoby, pełny bagażnik tempomat gdzie się dało na 130km/h.Wiadomo w wielu miejscach wolniej.Później zasypana zakopianka itd.Troszkę jazdy po zakopcu i okolicach a potem powrót.Spalanie?6.2 l/100km Generalnie staram się jeździć oszczędnie i delikatnie, nie szarpać.Średnio na mieście 8 i dużo mniej się nie da, żeby nie być zawalidrogą.
6,8
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
średnie minimalne spalanie wyszło na jazdę po małym mieście i kilka przejazdów po 50 km. Średnie maksymalne spalanie wyszło na jeździe po mieście i trochę trasy z autostrada i tempomatem na 150 km/h. Minimalne spalanie wyszło z jazdy zaraz po zakupie w Warszawie i powrót do domu jazda była raczej przepisowa z porywami 130 km/h jak warunki na to pozwalały.
6,7
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Najniższe spalanie 5,6 osiągnięte na trasie Katowice - Kołobrzeg 6,6 przy dojazdach do pracy - dystans 50km - Jazda dynamiczna

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Hatchback Phase II