Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 93 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~AutoMag
Renault Megane III
Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW
Samochód zakupiony w czerwcu 2013 z małym przebiegiem 36kkm. Po ponad rocznym użytkowaniu i przejechaniu 30kkm mogę pozytywnie ocenić "francuską jakość". Wygląd zewnętrzny wersji kombi jest ciekawy i oryginalny,a wnętrze w spół gra z nim. W środku od razu można zauważyć wyświetlanie prędkości w postaci cyfrowej nie analogowej(wskazówka) ja zaakceptowałem to od razu i dla mnie jest ok. Siedzenia przednie są trochę za krótkie i mogły by lepiej podpierać uda. Ilość miejsca z przodu wystarczająca, podłokietnik odpowiednio umiejscowiony, są schowki i miejsce na drobiazgi. Tył tutaj niestety trochę za mało miejsca na kolana i ogólnie nie jest go za dużo jak na tą klasę samochodów. Bagażnik kombi jest ustawny, pojemny,ma kilka dodatkowych schowków z boku i pod wykładziną, jest na prawdę ok.Prowadzenie: bez zastrzeżeń, jest komfortowo, a i krętej drogi nie ma się co bać, choć Focus II był lepszy(chyba niedościgniony dla pozostałych w klasie).Silnik 1.9dci dla tego samochodu jest super: żwawy, elastyczny a przy tym nie nadmiernie głośny i spalanie średnie koło 6,5. Meganka ma jednak kilka minusów. Radio i panel klimatyzacji umieszczone za nisko i z małymi klawiszami, utrudnia to regulacje w trakcie jazdy. Strzelające ograniczniki drzwi podczas ich otwierania i zamykania(plaga również w poprzedniku).Pojawiająca się niespodziewanie kontrolka i ostrzeżenie dotyczące AIRBAG i jego kontroli, po czym gaśnie i znów się zapala i ,znów gaśnie na jakiś czas.W trakcie użytkowania nie miałem żadnej usterki wymagającej dodatkowej wizyty w serwisie jedynie przeszedłem na wymianę oleju co 15kkm i wymieniłem klocki na obu osiach pojazdu.
4,6
~Robert W
Renault Megane III
Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW
Uzytkuje samochod ok 140 tys i nigdy nie zawiodl, lekko skrzypia plastiki, ale coz sie spodziewac, spalanie bardzo fajne, e powyzej 160 przelracza 7 z zaladowanym bagaznikiem i 3 osobami dalej dosc dynamoczny. Wymieniam olej co 15 tys. Razem ze wszystkimi filtrami
4,5
~Tomasz
Renault Megane III
Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW
Zadziwiające! Spodziewałem się, że francuz jednak zacznie doświadczać mnie negatywnie, a tu już 2 lata całkowity spokój. Leję, jadę i tak cały czas. Przejechałem nim 40 tys. 2 razy wymiana oleju i tyle. Zakupiłem egzemplarz krajowy, może dobrze trafiony?
Średnie spalanie dla Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW 2009-2011
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Renault Megane III
Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW
Uwaga, uwaga. Ten raport będzie MEGA wiarygodny. Pojemność baku ok.59l, ilośc km jakie przejeżdzam to ok.900. I zostaje zawsze kilka litrów. Jeżdzę około 500km odwodnica wrocławia, reszta po mieście i naprawdę spokojnie można uzyskać 6litrów. Komputer wskaże 6.3 ale przy dystrybutorze będzie pozytywne zaskoczenei:) Mój styl jazdy to 110-120 km/h na autostradzie (w tym aucie, niestety ale optymalnie, czyt mniejsze spalanie będzie przy 105 na 6 biegu. W mieście używam hamulca tylko w ostateczności, zawsze hamowanie biegami i dynamiczne rozpędzanie się do prędkości 60-70. Meganka to serio świetne auto, niska masa, choć duże wymiary, duży bagażnik, ładna bryła i i 158koni ,362Nm po chipie wciska w fotel!
6,7
Renault Megane III
Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW
Pisanie o 6,1 litra na 100km czy nawet o tych (XDXD) 5 litrach to pier*olony żart. Auto przy średnio dynamicznej jeździe pali 7,4 do nawet 8 litrów ŚREDNIO. Na długiej trasie robi sie 5/6 litrów, ale miasto czy cykl mieszany to pieprzony żart
3,8
Renault Megane III
Grandtour 1.9 dCi 130KM 96kW
Komputer zawyża spalanie około 0,2 l/100 km. Sądzę, że wynik jaki osiągnąłem to rewelacja. I tak niewiele osób w to wierzy. Mam jednak udokumentowane to wydarzenie. W ogóle samochód rewelacja. Ma 190.000 km przebiegu, a tak naprawdę poza filtrami i olejem mogłem wymienić w nim tylko klocki hamulcowe z przodu. Rozrząd wymieniany przy 140.000 km. Szkoda było ruszać, był jak nowy. Jeszcze nie miałem w życiu tak ekonomicznego i bezawaryjnego auta, a jeździłem różnymi markami.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour