Szukaj

Informacje o Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Inaczej niż poprzednik, Renault Scenic drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2009, zadebiutował na rynku jako model całkowicie autonomiczny od bazowego kompaktu Megane. Choć model zyskał własną nazwę, wciąż jednak był blisko powiązany z Megane zarówno stylistycznie, jak i konstrukcyjnie. Od roku 2004 po raz pierwszy dostępny w 7-miejscowej odmianie Grand Scenic. Renault Scenic II poddano faceliftingowi w roku 2006. Od roku 2007 w ofercie znalazła się również uterenowiona wersja auta – Scenic Conquest, która stała się następcą analogicznego wariantu Scenic RX 4 z pierwszej generacji modelu.
czytaj więcej
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 45% / przeciw: 55%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,3
~Miki
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 101KM 74kW
Auto ok, ale ja miałem już dość usterek. Poprzedni Scenik był dużo mniej awaryjny. Rodzinne, nudne lecz dynamiczne, dość ładne i bardzo wygodne auto, które niestety nagle może się zepsuć, nawet jeśli dzień wcześniej było już w serwisie. Jeździło się nim miło, jak w fotelu bujanym kołysało żołądkiem, ale ekonomicznie i do przodu, jednakże wyleczyłem się z Francuzów i z marki Renault na wiele lat. Bardzo mi przykro, serwisy mają dobre, części dość drogie, szkoda nerwów i czasu. Niestety, po 100,000 km te auta sypią się jak klocki, część po części do wymiany. Jeśli już kupować to tylko nowe na 2/3 lata i potem wymieniać. Ja już dziękuję, wolę dołożyć więcej ale mieć auto innej marki.
4,5
~j_d@op.pl
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 101KM 74kW
Sympatyczny samochód którym na codzień porusza się moja żona. Ja tylko od czasu do czasu, jak trzeba jechać do serwisu zmienić koła a na zimowe itp ;-) Auto dużo lepsze od większości kompaktów przestronniejsze i wygodniejsze w codziennej eksploatacji. Wyżej się siedzi, więcej widzi. doskonale wyposażone, klimatronic, pełna elektryka, automatyczne wycieraczki, aytomatyczne światła(choć u nas to zbędny dodatek bo i tak są właczone cłay rok). Wydaje się że to auto stwożone dla kobiety wspomaganie elektryczne dział tak lekko że na postoju można kręcić małym palcem. Mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX z przodu i z tyłu. Pomimo wielkości auta manewrowanie nim po mieście nie sprawia większych problemów, z racji wysokiej pozycji jest nawet łatwiejsze niż w kompakcie. Spory bagażnik na zakupy i wakacyjny wyjazd, klimatyzowany schowek przed pasażerem, przydatny w lecie. Właściwie nie ma się do czego przyczepić, prawie miejski ideał. Jest to druga renówka kilka lat temu miałem Lagunę 2,0l benz. i byłem z niej zadowolony, więc nie miałem oporów aby kupić francuza, jak się okazuje nie zawiodłem się po raz kolejny. Choć wiem że następny będzie z innej części świata bo 4x4 to nie francuska domena. Wszystkim wahającym się przed zakupem, mogę Scenica 1,5DCi polecić z ręką na sercu. Z tego co rozmawiałem z mechanikami w tym silniku nie ma problemów z turbiną, a tą przypadłość ma ponoć 1,9DCi. Więc choć kusił mnie większy silnik to nie żałuję wybru. Piszę to po prawie trzech latach bezawaryjnej ekspoatacji i przejechaniu ponad 30 000km( całkowity przebieg w tej chwili 100 000km).
3,8
~xiveris
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 101KM 74kW
Auto wygodnie i pojemne. Zazwyczaj jeśli coś się psuje to czujniki i elektryka itp rzadko kiedy główne elementy. Auto nigdy nie zawiodło, jeśli chodzi o dojechanie z punktu do punktu , nawet na długich podróżach. Mimo np. zapchania EGR udało się dotrzeć na miejsce i później zając usterką.
Średnie spalanie dla Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW 2003-2009
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 101KM 74kW
To dane po remoncie , przed było wszystko + 0,5 l/100km . Drogi remont - cały silnik po 300 000 km . ( regeneracja głowicy - kapitalny remont , słupek z cylindrami , nominalne pierścienie , wał sprawdzony , nowe panewki , regeneracja turbiny , regeneracja rozrusznika , nowa pompa wodna , nowa pompa oleju z łańcuszkiem i kołami zębatymi napędowymi , nowy łańcuszek napędu pompy oleju ,regenerowana pompa wtryskowa Siemensa , nowy rozrząd cały ) . Uwaga - mechanicy nie wymieniają filtru paliwa bo im się nie chce jest przed prawym kołem za zderzakiem - mój miał 8 lat , a płaciłem wcześniej (!) za wymianę . Najekonomiczniejsza jazda w okolicach 2200 do 3000 obr/ min . Zero rdzy - nigdzie , jakby samochód wyjechał rok temu z salonu . Polecam .
5,0
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 101KM 74kW
Mam to auto ponad rok przejechałem ponad 40000km. Spalanie bardzo zadowalajace, na autostradzie 120-140km/h 5,6l, przy normalnej jeździe (mieszkam w małej miejscowości) coś ponad 5l trudno mi powiedzieć konkretnie bo czesto małe trasy robię, do pracy dojeżdżam ok 40km w jedną strone i raczej nie wloke się za innymi pali mi ok 4,8l na 100km czasem mniej czasem więcej. Najlepiej pali przy 110km?h. Czego chciec wiecej od takiej wielkości auta? Jak dla mnie rewelacja. Usterki? Jak dotad: wymieniłem tarcze hamulcową bo klocek sie wyłamał i pani na teście nierówno wytarta tarcza sie nie podobała, zepsuły mi sie dwa sterowniki otwierania szyb (czytałem na necie tam sa takie jakieś elektroniczne dynksy do wymiany po 11 euro za szt) a co wiecej? Nie miałem zadnych problemów i powiem tak nie oszczedzam żadnego auta, naprawiam naprawdę dopiero jak muszę, jeżdziłem niemcami (głównie golfy) japończykami (nissan) była laguna zwykła Megana 1.5 dci a teraz scenic 1.5 dci i powiem tak: Niech sobie ludziska gadają jakie to francuzy są kiepskie, niech ta opinia idzie w świat i sie rozpowszechnia, a ja jestem zadowolony z Reni i będę przynajmniej taniej kupował kolejną Renate. Pozdrawiam wszystkich pzekonanych o wyższości innych marek aut.
5,8
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 101KM 74kW
W mieście można zejść poniżej 5l/100 , przez niemcy przy prędkości 150-160 7,5 l ! z powrotem do 140 6,2 ,z całą rodziną na wakacje i bagażnikiem na dachu. mam go od 2007 roku ,zrobiłem 100 000 teraz ma 240,co roku naprawiam klime ,(ucieka czynnik,wymiana skraplacza,czujnik ciśnienia czynnika) po tylu kilometrach i 5 latach raz naprawiane zawieszenie (wachacz) oczywiście deska gaśnie już po raz drugi naprawa ok200 , złego słowa nie pozwole powiedzieć na scenica 1.5 ,trzeba wymieniać olej co 10tyś a nie jak karze komp co 20 lub w 1.9 co 30 , to proszenie się o awarie silnika , pozycje "Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie" musiałem troche zaniżyć bo nie chce przejść , jednak w trasie z bagażnikiem i skrzynią 5 biegów przy prędkości ok 130 km/h pali więcej niż w mieście przy spokojnej jeździe

Usterki Renault Scenic II

Liczba wpisów: 53
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
4 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
2 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Scenic II