Szukaj

Informacje o Renault Twingo II Hatchback 3d 1.6 16v 133KM 98kW od 2009

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Auta małe
No cóż, podstawowy 1.2l 60KM nie jest niczym nadzwyczajnym, ale przynajmniej można go mieć za w miarę rozsądne pieniądze. Do miasta jest w sam raz – po co komu więcej koni do stania w korkach. Jednak na trasie motor po prostu się buntuje – wyje przy większych prędkościach, a od około 130km/h już w ogóle nie chce współpracować. 65-konny diesel 1.5dCi zachowuje się podobnie, ale dzięki większemu momentowi obrotowemu jest zwinniejszy. Niestety – również sporo droższy i głośny. Złotym środkiem jest benzynowy silnik 1.2l 75KM. Nie pali dużo, przy niskich obrotach jest spokojny, przy wysokich dość żwawy – warto nad nim pomyśleć. Jeśli to za mało – jest też wersja 100-konna. Nieźle wkręca się na obroty a to, plus niska masa auta to gwarancja niezłej zabawy.
czytaj więcej
Powagosław
Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 6750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80, mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Renault Twingo II Hatchback 3d