Szukaj

Informacje o Saab 900 II Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 227 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Saab 900 II Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW 1993-1998
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Saab 900 II
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
Zawsze śmiałem sie jak ktoś pisał, że auta 2,5 palą 10l/100km. A tu 170KM V6, a pali jak 1,8. Jeżdżę praktycznie non stop po mieście. W nocy, jak nie ma ruchu, to spala mi mniej więcej 7,9-8,0l/100km. Raz wziął mi 20l/100km, ale korek był tak masakryczny, że dojechałem pratycznie na 1-ce, bo udało mi się wrzucić 2-kę z 3 razy na 5 sekund. Jak się jeździ po mieście w średnim zakorkowaniu i dynamicznie (używając czasami pełnego zakresu obrotów), to spali koło 12-13l/100km. Kolega ma 1,6 i bierze mu wtedy 10l/100km, drugi kolega 1,0 12V - wychodzi mu 8l/100km. Patrząc na tego buta, wypas jaki mam i komfort, spokojnie mogę lać mu te kilka litrów więcej.
11,7
Saab 900 II
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
te wartości są bardziej realne od wypisywanych powyżej/poniżej. 900tka w tym silniku lubi wysokie prędkości i tempomat - bardzo wiele od tego jak jedziesz zależy. jeśli masz tendencję do szarpania i zmian prędkości - odpuść go sobie, chyba, że Cię stać. dobra fura na podróże - jadąc przelotowo w granicach 120-150 można zamknąć się w mniej niż 11L. polecam zakładanie gazu - dobrze na nim śmiga, nie spadają możliwości, zero problemów.
9,0
Saab 900 II
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
w zasadzie ile się wleje to samochód tyle spali kupiłem saaba 900se 2.5V6 w automacie i jak na taki silnik to spalanie nie jest duże 7.4 pokazało mi na trasie ok 200 km przy sredniej prędkości 80km\h lecz jazda codzienna zamyka sie w 9.1l\100km a przy 230km\h komputer pokazywał 12.7l\100km

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Hatchback