Szukaj

Informacje o Saab 900 II Hatchback

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Saab 900 II Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4637 mm
Szerokość 1711 mm
Wysokość 1436 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1446 mm
Rozstaw kół - tył 1443 mm
Zwis przedni 1007 mm
Zwis tylny 1030 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1075 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 997 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 867 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 961 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1330 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1336 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 897 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 494 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Ergonomia + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Szymon
Saab 900 II
Hatchback 2.3 150KM 110kW
Uwielbiam mojego Saaba. Auto przede wszystkim włącza nas do niesamowitej społeczności miłośników tej marki, którzy są w stanie pomóc w każdej sytuacji i zawsze doradzić. 900ng ma jeszcze trochę ze starego krokodyla, dlatego też wyróżnia się z tłumów. Zawieszenie bardzo wygodne, ale dające dobre poczucie drogi. Układ kierowniczy tez całkiem niezły jak na te lata. Pięciostopniowa skrzynia manualna, to chyba największa wada. Nie jest ona tragiczna, strasznie nie wadzi, ale mogłaby być lepsza. Brakuje trochę, zwłaszcza w trasie, 6 biegu. Typowe bolączki to korozja tylnych błotników i dołów drzwi. Jak się szybko zareaguje i to naprawi, to będzie spokój na kolejne 20 lat.
3,8
~kuba
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Samochód niezwykle żywotny, jeżeli się dba i nie wysila zbytnio agresywną jazdą może posłużyć wiele lat. Ja swoim zrobiłem w 2 lata ponad 100000 w mieście i w trasie, nie bałem się jechać w jedną stronę 500 km bo miałem do tego samochodu zaufanie. Ale silnik w końcu padł na + jest to, ze dowiózł na miejsce a następnie umarł. Słabe plastiki pokręteł od wentylacji, ukręcały się non stop i łamały, ale może to też zużycie materiału po ponad 20 latach? Bagażnik ogromny i w miare ustawny, bywaly jednak niezidentyfikowane przecieki. naprawy, sporadyczne. Jeżeli chodzi o wygląd... zdania są podzielone. Dla mnie był ekstra, ale żona twierdziła ,że jest okropny, aczkolwiek ceniła go sympatią.
4,4
~Tommy
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Dobrze zabezpieczony przed korozją, jak na te czasy bardzo bezpieczny - uderzylem bokiem w drzewo i tylko glowa rozbita :) Dynamika nie powala co prawda ale przy tej masie 130KM nie da poszaleć, aczkolwiek na bezpieczne wyprzedzanie i spokojne przemieszczanie sie jest jak najbardziej ok. samochód godny polecenia, za takie pieniądze z takim wyposażeniem komfortem i bezpieczeństwem nie znajdziemy nic godnego uwagi. Nie należy bać się kosztów napraw bo wcale nie są tak drogie, jest to samochód z każdym rokiem popularniejszy w PL więc liczba zamienników rośnie :)
Średnie spalanie dla Saab 900 II Hatchback
9,4 – 10,2
l/100 km
10,7 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Niedajcie sobie wmawiać że dwulitrowe silniki mało biorą paliwa to jest niewykonalne, w trasie auto zachowuje się niespodziewanie dobrze jeśli chodzi o spalanie, w mieście przy ekonomicznej jeździe pali około 11,5l. A jak dodatkowo silnik jest nieogrzany a nastrój wymaga dawki adrelaniny od auta to można się spotkać z wartościami do 14 litrów, jeśli chodzi o przeglądy i części zamienne to nie jest źle, saab 900 jest prosty jak budowa cepa, żadnej zbędnej elekltroniki, sprzęgło linka, rozrząd łańcuszek, każdy mechanik, który ma doświadczenie da mu rade, z czego przykładowe klocki pasują od Opla Vectry co powoduje, że części nie są tak drogie jak mogłyby się zdawać.
11,8
Saab 900 II
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
Zawsze śmiałem sie jak ktoś pisał, że auta 2,5 palą 10l/100km. A tu 170KM V6, a pali jak 1,8. Jeżdżę praktycznie non stop po mieście. W nocy, jak nie ma ruchu, to spala mi mniej więcej 7,9-8,0l/100km. Raz wziął mi 20l/100km, ale korek był tak masakryczny, że dojechałem pratycznie na 1-ce, bo udało mi się wrzucić 2-kę z 3 razy na 5 sekund. Jak się jeździ po mieście w średnim zakorkowaniu i dynamicznie (używając czasami pełnego zakresu obrotów), to spali koło 12-13l/100km. Kolega ma 1,6 i bierze mu wtedy 10l/100km, drugi kolega 1,0 12V - wychodzi mu 8l/100km. Patrząc na tego buta, wypas jaki mam i komfort, spokojnie mogę lać mu te kilka litrów więcej.
9,9
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Niestety to jest najgorsza strona Saaba. Ale kto chce mieć Saaba musi się liczyć z dużym spalaniem. W mieście średnio 12-13l/100km. W trasie śrdnio 8,5-9 l/100km. Na autostradzie przy 160 km/h średnio 9,5-10 l/100 km. Filtry, klocki hamulcowe itp. materiały eksploatacyjne mozna kupić bez problemu (Warszawa) po normalnych cenach. Nie odstaje pod tym względem od typowych marek. Nieco droższe mogą być tarcze hamulcowe. Dużo części do kupienia na Allegro. Jeżeli nie serwisuje się w autoryzowanych stacjach Saaba tylko u nieautoryzowanych Saabiarzy to utrzymanie wychodzi bardzo przyzwoicie. Bardzo rzadkie naprawy (w moim wypadku - bo oczywiście to zależy na jaki egzemplarz sie trafi) rekompensują ceny niektórych części.

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Hatchback