Szukaj

Informacje o Seat Toledo II 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana w roku 1999, druga generacja modelu w sposób znaczący odróżniała się od swego kanciastego poprzednika. Sylwetka Seata Toledo, zaprojektowanego przez Włocha Giorgetto Giugiaro, stała się dużo bardziej opływowa, a jego linia uległa wygładzeniu. Samochód powstał na płycie podłogowej VW Golfa czwartej generacji. Wariantem Seata Toledo II, usportowionym i o mniejszych gabarytach był model Leon, także przedstawiony w roku 1999. Produkcję modelu drugiej generacji zakończono w roku 2004.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Doświadczony użytkownik
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto ma bardzo fajną linię nadwozia ze sportowym zacięciem, co bardzo mi się w tym samochodzie podobało. Dobrze się trzyma drogi, ale przy silnych wiatrach czasami czuć "bujnięcia", poza tym ok. Warto kontrolować stan progów i karoserii, bo może pojawiać się rdza. Przy odpowiednim dbaniu o auto będzie ono służyć na lata. Zrobiłem nim 130000 km i nigdy mnie nie zawiodło. Robiłem trasy po 700 km i zero problemów. Im lepsze paliwo lane tym mniej pali. Najniżej udało mi się zejść do 3,8 l/100 km przy jeździe 90km/h (dane ze wskazań komputera). O eksploatacji nie piszę, bo to sprawa oczywista, że części zawieszenia się z czasem zużywają. Przy normalnej jeździe zawieszenie wystarcza na 2 lata. Żarówki z przodu palą się średnio raz na rok, z tyłu przez 5 lat użytkowania spaliła mi się jedna jeden raz.
3,4
~marcopolo
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Toledo oceniam po 2 letniej jeździe. Piękne auto, pomimo że ma już 13 lat nadal potrafi się podobać. Zdecydowanie nejlepiej prezentujący się model bazujący na płycie golfa IV. Niestety dużo gorzej w środku. Fatalnej jakości plastiki, odchodząca farba z klamek, trzeszczący schowek pasażera- który jest ujmująco małych rozmiarów i nie praktyczny. Wieczne problemy z zacinającym się uchwytem na napoje, podatne na zarysowania i brzydkie szare plastiki...można by jeszcze długo wymieniać. Na plus zostawiam świetne fotele, z dobrym trzymaniem bocznym. Pozycja za kierownicą jest również dobra, siedzi się dość nisko, natomiast widoczność jest wystarcająca. Bolało najbardziej złe wyciszenie auta. Silnik 1,9 TDI należy do bardzo głośnych jednostek o znikomej kulturze pracy, dlatego zastanawia mnie tak ignoranckie podejście do wyciszenia samochodu. Otwierając szybę nie odczuwałem wielkiej różnicy hałasu niż z zamkniętymi oknami. Klekot wersji bez pompowtrysków na światłach jest więc dość uciążliwy, mimo że to nie pierwszy mój diesel. Pisząc dalej o silniku... sam w sobie świetny, natomiast jego osprzęt podlega takiemu samemu zużyciu jak jednostki konkurencji. Przy 130 tys padła turbina, o zmiennej geometrii łopatek, a jej regeneracja to nie mały koszt. Przewody doprowadzające powietrze również uległy zepsuciu, tak samo zawór n75 i przepływomierz. Naprawy wyniosły ok 1800 zł, tak więc pomimo swojej ekonomczności nie zaoszczędziłem na paliwie. Szukając Seata w tym roczniku trzeba liczyć się z dużą loterią. Auta w zdecydowanej większości mają kręcone liczniki... a to równa się temu że i nas będą czekać niebawem kosztowne naprawy, bo jak wiadomo turbina to element eksploatacyjny i wieczna nie jest. Zawieszenie jest sztywne, auto pewnie pokonuje zakręty, dobrze trzyma się drogi. Niestety wpływa to na komfort jazdy. Jest zbyt twardo! Wady nawierzchni odczuwałem na swoim kręgosłupie. Oczywiście źle spasowane plastiki wydają wtedy nieprzyjemny zgrzyt. Myślałem że pomimo swojej prostej konstrukcji będzie bardziej trwałe. Wybite tuleje i łączniki stabilizatorów wymieniałem tak samo często jak klocki hamulcowe. Auto niezbyt przestronne w środku, szczególnie z tyłu. Niby rodzinny sedan, ale oprócz dużego bagażnika nie prezentuje nic szczególnego. Zero schowków, ciasnota z tyłu, niski komfort podróży. Toledo zachwyca jedynie wyglądem i dynamicznym/ oszczędnym silnikiem. Komfort podróży i własności jezdne dają wiele do życzenia.
2,4
~damian87
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
auto fajne tylko ze względu na silnik i niskie spalanie...reszta to jak dla mnie porażka!zimą skrzypią wszystkie plastikowe elementy a mnie do bardzo drażni..powoli sie nagrzewa więc zanim odparują nam szyby można sie zdżemnąć!gdy robi sie chłodniej wszystkie gumy w zawieszeniu twardną co powoduje ze czujemy doslownie nawet piasek na jezdni..zawieszenie bardzo twarde i nie wygodne jadąc słyszymy głośny szum z opon a kabina silnika jest fatalnie wyciszona więc jadąc w dłuższą droge poprostu głowa pęka!przesiadając sie z audi a4 do seata mamy niemal to samo ale tylko z wyglądu bo jakość,rozwiązania itp sa zdecydowanie po stronie audi a seat to można powiedzieć taka tania podróba kiepskiej jakości...jestem tym autem bardzo rozczarowany i czytajac te świetne opinie tutaj mam wrażenie ze wszyscy przesiadli sie z poloneza do seata i za w 7 niebie...ale jesli ktoś ma nieco większe wymagania to odradzam seata bo jest poprostu kiepskim samochodem i niema sie co oszukiwac.co audi to jednak audi i to czuć
Średnie spalanie dla Seat Toledo II 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2004
5,6
l/100 km
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto w moich rekach od roku, silnik oryginalnie ASV 110km, po zmianie turbo ASZ oraz wtrysków0,216 i mapy na 150km. Koszty części śmieszne w porównaniu do poprzedniego auta ( Mercedes ),brak usterek, jak dbasz tak masz. 80% jazdy to miasto .Przyznam sie szczerzę że musiałem sie nauczyć tego samochodu. Spalanie w mieście obecnie oscyluje do 6 litrów ,klimy staram sie nie używać z powodów zdrowotnych, ewentualnie schłodze auto klimą i potem sam nawiew . Zimą, 6,5/7 na sto. Spalanie w trasie do 120km/h 5litrów. Spalanie w trasie przy bucie 160/180km, 6 litrów na sto, czyli wyprzedzanie wszystkiego bo żelazku w domu od pradu nie odłączone :). Najniższe jakie zarejestrowałem spalanie to 4,5 litra jadąc drogami krajowymi do 90km/h. generalnie noga ciężka.
4,6
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem, gdyż nie zależnie od stylu jazdy, miejski- spokojniej, chociaż bywa że znacząco przeciągnę na biegach i obrotach, jak i na trasie przy jeździe 90-120 km spalanie ok. 4l. Powyżej to już ciut więcej ale w granicach. Sam zrobiłem nim przez 2 lata 60kkm. Wymienilem czujnik podciśnienia, EGR, czujnik cisnienia doładowania i regeneracja turbiny- łącznie koszt 1000 zł. Mój tolek ma chipa co daje dodatkową moc która cieszy..:) Oprócz standardowych wymian eksploatacyjnych olejów filtrów...itp nic nie wkładałem więcej.
5,0
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
na wstępie napiszę o spalaniu. nigdy niespalił mi więcej niż 5.9L na 100. Zawsze tankuję go pod korek aby sprawdzić ile mi wypił ropy. natomiast 5.9 jest to wynik maksymalny na krótkich odcinkach kiedy do rozgrzania motoru utrzymuję go w granicach 1.5 - 2 tys obrotów. w ten sposób chronię turbinę kiedy jest nierozgrzany i dwumase. ale kiedy się rozgrzeje to zawsze wykorzystuję okazję aby trochę pocieszyć się jego mocą, i elastycznością a przy okazji trochę po przeganiać turbinkę aby była jak najdłużej sprawna i wszystko się w niej równomiernie wycierało i smarowało. ale wracając do spalania. trzy razy w Chorwacji. zawsze pod korek, zawsze w 4 osoby i pełen bgażnik, prętkości autostradowe między 140 - 160 momentami trochę więcej ale to tak dla zabawy to spalanie kilkukrotnie mieściło się wprzedziale 5.1 - 5.4 . nigdy na tej trasie od tankowania do tankowania więcej mi nie spalił. dlatego ekonomiczność tego motoru uważam że jest znakomita i pod tym względem przewyższa nowe jednostki o podobnej mocy ale z mniejszej pojemności. najniższe odnotowane spalanie na pełnym baku. codzienna trasa do pracy 50 km i z powrotem czyli dziennie 100 km gdzie codziennie dwa razy się rozgrzewał ( fakt okres wiosenny bez korków trasa Mińsk Mazowiecki - Siedlce) i z powrotem dystans 1230 i zatankowane pod korek 52L spalanie wyszło 4.22L na 100km - ale :) - nie przekraczałem 100 km/h. i jeszcze jedno jesli komuś więcej pali jego toledziak niech nauczy się jeżdzić "eco"wykorzystywanie najbardziej efektywnych obrotów i najważniejsze na dojazdach prawie zawsze hamuję silnikiem. co do kosztów eksploatacyjnych - można dobre zamienniki kupić w dobrej cenie. ale wg mnie niektóre części mogłyby być tańsze. bo inne marki nie VAG na poszczególnych częściach są tańsze ale za dużo by pisać na ten temat i porównywać.

Usterki Seat Toledo II

Liczba wpisów: 28
wilgotne dywaniki
  • Seat Toledo II 1.6 100KM 74kW 1999-2002
  • inne
na dywanikach pojawia się wilgoć a nawet woda po deszczu chociaż auto było zaparkowane . skąd ta woda? woda spływa po szybie w drzwiach a z niej kapie na metalowy panel , który u dołu jest wklęsły i na niego spływa woda a następnie na uszczelkę która nie jest już nowa i szczelna , więć woda wypływa na wewnętrzną stronę drzwi między tapicerką a blachą i dalej na próg zamiast do dołu drzwi gdzie są dziurki . ja uszczelniłem silikonem dolną część panela i teraz woda spływa na dół drzwi i w dziurki !
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
Po rozladowaniu akumulatora probowalem go odpalic na popych i tylko bardzo go szarpalo ale nie odpalil. Sprobowalem na kable i zapalil bez problemu lecz po calym tym zdarzeniu auto zaczelo przerywac na poczatku kazdego biegu a czasami i w trasie tak jakby nie dostawalo odpowiedniej dawki paliwa. Potrafi przerywac nawet w trasie. Auto odpala bez problemu , silnik pracuje rowno ale na biegach przerywa. Wymienilem pasek rozrzadu,pompe wodna,rolki, swiece,akumulator,olej,filtr oleju,powietrza,paliwa i dalej to samo. Prosze o pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie można odpalić
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
  • 268 tys. km
Witam Mam od dłuższego problem tak więc: Jest zimny odpali Pojeżdżę i go zgaszę zostawię na pare minut to później ciężko go odpalić jak w końcu odpali to wkręca się na obroty od 2.5 tys do 3 tys i tak do nawet minuty i nie mam pojęcia o co chodzi (świece są nowe ) Ma Gaz firmy Nevo, Jest tez problem z temperaturą od wody wskazuje normalnie 90 stopni ale później spada do 60 i za jakiś czas się podnosi i tak w kółko. Mam nadzieje ze ktoś wie z czym się je. Dzięki
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Toledo II