Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Seat Toledo II

Lata produkcji: 1999 - 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Przedstawiony w 1999 roku drugi model Toledo znacznie różnił się od swojego pudełkowatego poprzednika. Jego linia została wygładzona, a sylwetka, której projektantem był Włoch Giorgetto Giugiaro – stała się znacznie bardziej opływowa. Auto zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena Golf IV. Mniejszą i usportowioną wersją Toledo II był Seat Leon również zaprezentowany w 1999 roku. Ostatni egzemplarz drugiej generacji Toledo zjechał z taśmy produkcyjnej w 2004 roku.

Komentarze redakcji

Powagosław: Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda.
Luzacjusz: Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion.

Dane techniczne Seat Toledo II

Silniki

Moc silników 75-180 KM

Poj. silników 1 400-2 324 cm3

Prędkość maks. 180-229 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,0-13,0 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Seat Toledo II

Średnia ocena modelu

na podstawie 460 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (92%)
NIE (8%)

Wybrane oceny kierowców Seat Toledo II

Auto godne polecenia. Bardzo ekonomiczne, ale polecam zmianę czipa. To spory koszt (zmiana programu kosztowała mnie 2000zł), ale uważam, ze ... więcejto była dobra decyzja. Znacznie poprawiła się dynamika i wyraźnie obniżyło się spalanie na trasie, w mieście nie zauważyłem różnic w spalaniu (zmianę programu robiłem po 35000) Sądzę, że podobne zdanie mają też inni użytkownicy silników TDI bo praktycznie co II - III auto ma zmienionego czipa, albo "wpinkę" (to można łatwo rozpoznać). Bardzo wygodne fotele, dobra klimatyzacja, brak awarii. Jedyna rzecz, która mi przeszkadza to brak wyczucia tyłu a nie jestem "świeżym" kierowcą ( to moje 6 auto i około 700 tys. przejechanych km). Trochę za ciasny tył jak ktoś na stałe chce przewozić 4 dorosłe osoby w komfortowych warunkach. ukryj
dodano 05.01.2005 przez
za caloksztalt daje dobry gdyz sa leprze samochody a moj toledziak ma juz 13 lat i słuszny przebieg wiec co ... więcejby nie było do doskonałości mu brakuje. dałbym doskonale gdyby był nowy bo takich aut juz nie produkują - a szkoda. nie zastanawiałbym się i poszedł do banku po kredyt. :) ukryj
dodano 18.08.2014 przez
Samochód ma 12 lat ja osobiście przejechałem nim prawie 90 tyś kilometrów znam go całego, wiem kiedy coś go boli ... więcejcoś go dręczy ,a kiedy jest wesoły i ma dobry humor. Da się lubić ten samochód . Nie jest tak ładny może jak Leon ale dzieki temu że jest mniej popularny można znaleźć bardziej zadbany egzemplarz. W miare wygodny i cichy w środku , nie ma problemu z częściami bo to VW albo Audi jak kto woli. Chciałem zmienić na nowszy model ale się wstrzymam narazie bo po co zmieniac ten samochód skoro z tym silnikiem wiem że będe jeździł jeszcze przez następne 300 tyś km . Bardzo dobry samochód polecam każdemu kto nie jest wybredny i wrażliwy na opinie Polaków że 1.9 TDI to oklepany silnik z przebiegami milon km kazdy i każdy wieśniak w swojej stodole musi ma takie coś. Niektórzy poprostu potrzebują oszczednie i dynamicznie przemieszczać sie przez miasta i autostrady i nie wymagaja od auta kosmicznej technologii i 500km pod maską , kogo stać niech kupi sobie BMW 530d GT i będzie w porządku. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z tego samochodu nigdy nie jechał n a lawecie bo za miastem mu wtryski padły albo elektronika zwariowała czy cuś. Odemnie dostaje największą note bo od samochodu wymaga się nie tylko żeby ładnie wygłądał ale żeby też spełniał swoją funkcje , a Toledo wywiązuje się z tego ponadprzeciętnie i egzemplarze nawet dzisiaj z pierwszych lat produkcji przejada jeszce wiele wiele kilometrów pod warunkiem że czasem o niego zadbamy ukryj
dodano 23.10.2012 przez
Mimo twardego zawieszenia i słabego wyciszenia kabiny, b. duża przyjemność z jady. Elegancka i ponadczasowa sylwetka. Stonowany i sportowy kokpit, ... więcejbez zbędnych ozdobników (zwłaszcza modnych teraz malowanych sreberek). Mimo (na początku eksploatacji) dużej liczby drobnych usterek (Hiszpanie chyba uczyli się dopiero montażu...), auto oceniam b. dobrze pod kątem bezawaryjności. Jest jak dobre wino, im starsze, tym bardziej się je docenia... Silnik nie najoszędniejszy, ale robi ładne "rrrrrr..." i sprawdza się doskonale na trasie. Wersja Signo ma (jak na owe czasy) bardzo bogate wyposażenie. System audio więcej niż dobry (zwłaszcza, że fabryczny). Cofanie na zasadzie "w imię Ojca i Syna...", przydałyby się czujniki... Materiały całkiem solidne, zwłaszcza miękki kokpit, którego nie uświadczysz w nowym modelu (za są to trzeszczące uchywty w drzwiach). Fotele b. dobre, jak to u Niemców. I najważniejsze - czerwone podświetlenie wskaźników! (niech każdy sobie gada, co chce, dla mnie najbardziej eleganckie i wcale nie razi...) :) ukryj
dodano 12.05.2008 przez
Zobacz oceny Seat Toledo II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Seat Toledo II

Pb
4,87 - 16,60
Na podstawie 177 raportów spalania
ON
3,97 - 8,27
Na podstawie 253 raportów spalania
LPG
6,90 - 13,00
Na podstawie 64 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Seat Toledo II

na wstępie napiszę o spalaniu. nigdy niespalił mi więcej niż 5.9L na 100. Zawsze tankuję go pod korek aby sprawdzić ... więcejile mi wypił ropy. natomiast 5.9 jest to wynik maksymalny na krótkich odcinkach kiedy do rozgrzania motoru utrzymuję go w granicach 1.5 - 2 tys obrotów. w ten sposób chronię turbinę kiedy jest nierozgrzany i dwumase. ale kiedy się rozgrzeje to zawsze wykorzystuję okazję aby trochę pocieszyć się jego mocą, i elastycznością a przy okazji trochę po przeganiać turbinkę aby była jak najdłużej sprawna i wszystko się w niej równomiernie wycierało i smarowało. ale wracając do spalania. trzy razy w Chorwacji. zawsze pod korek, zawsze w 4 osoby i pełen bgażnik, prętkości autostradowe między 140 - 160 momentami trochę więcej ale to tak dla zabawy to spalanie kilkukrotnie mieściło się wprzedziale 5.1 - 5.4 . nigdy na tej trasie od tankowania do tankowania więcej mi nie spalił. dlatego ekonomiczność tego motoru uważam że jest znakomita i pod tym względem przewyższa nowe jednostki o podobnej mocy ale z mniejszej pojemności. najniższe odnotowane spalanie na pełnym baku. codzienna trasa do pracy 50 km i z powrotem czyli dziennie 100 km gdzie codziennie dwa razy się rozgrzewał ( fakt okres wiosenny bez korków trasa Mińsk Mazowiecki - Siedlce) i z powrotem dystans 1230 i zatankowane pod korek 52L spalanie wyszło 4.22L na 100km - ale :) - nie przekraczałem 100 km/h. i jeszcze jedno jesli komuś więcej pali jego toledziak niech nauczy się jeżdzić "eco"wykorzystywanie najbardziej efektywnych obrotów i najważniejsze na dojazdach prawie zawsze hamuję silnikiem. co do kosztów eksploatacyjnych - można dobre zamienniki kupić w dobrej cenie. ale wg mnie niektóre części mogłyby być tańsze. bo inne marki nie VAG na poszczególnych częściach są tańsze ale za dużo by pisać na ten temat i porównywać. ukryj
dodano 18.08.2014 przez
Mam samochód od 11 miesięcy, awaryjność wysoka w porównaniu do poprzednich aut (toyota i mazda). Ciągłe drobne usterki okazują się ... więcejbyć nie tylko kosztowne, ale i denerwujące. Więc to co uda nam się zaoszczędzić na ON w stosunku do benzyny zostawimy w warsztacie:) Ogólnie jednostka napędowa bardzo żywa i zrywna:) spalanie z jakim trzeba się liczyć w warunkach warszawskich to 6 litrów latem i 8 zimą (unikając korków oczywiście). Spalanie latem daje oszczędność, w zimę trzeba przejechać naprawdę długi odcinek, aby rozgrzać silnik do 90 stopni stąd spalanie wysokie. Ogólnie polecam ludziom, którzy jeżdżą odcinki dłuższe niż 20km bo wtedy spalanie nie jest tragiczne. Na krótkich trasach silniki benzynowe nie palą więcej, ale dają mniej przyjemności z jazdy. Oszczędność TDI to mit ogólnie polecam kupić bardziej niezawodną jednostkę benzynową, a koszty utrzymania są podobne. Jak ktoś chce oszczędzać to polecam LPG, taniej się nie da:P oczywiście potwierdzam jazda 100 km/h w długiej trasie faktycznie da się zejść poniżej 5 litrów, ale jak często mamy okazję i cierpliwość do takiej jazdy? ukryj
dodano 03.01.2015 przez
Witam mojego toledziaka mam 4 miesiące na początku spalanie trochę mnie złościło bo wychodziło ok 8 litrów ale przyczyną tego ... więcejstanu był niesprawny termostat (zbyt wcześnie otwierał sie w efekcie czego silnik był niedogrzany temperatura nie przekraczała 70*C). Po wymianie sprawdziłem auto na trasie 1000 km spalanie wykazało na poziomie 5.3 litra wg. zbiornika JAK DLA MNIE SPOKO biorąc pod uwgę fakt że podróżowaliśmy w 4 osoby i wypchany do granic możliwości bagażnik. Na codzień autem poruszam sie głównie po mieście zimą przy mrozach (średnio -12*C) spalanie wyszło 7.5, a w cyklu mieszanym 60% miasto 40% trasa 20 km spalanie na poziomie 6.5. Auto posiadam od niedawna więc narazie cieszę się jazdą i nie staram się jeździć oszczędnie. Dodam jeszcze że jest to mój pierwszy diesel więc może mieć wpływ na spalanie. Podsumowując auto godne polecenia z przyzwoitym spalaniem dosyc wygodne dla kierowcy i pasażerów, przystępne ceny częsci zamiennych. ukryj
dodano 04.03.2012 przez
Spalanie z silnikiem 1.6 100km zależy głównie od techniki jazdy tylko w mieście przy niskich obrotach na wysokich biegach (żółwim ... więcejtempem) 9L, a taką normalną jazdą spalanie na pewno nie zejdzie poniżej 9.5L. W trasie podobnie normalną jazdą do 100km/h (czasem przy wyprzedzaniu tira 140km/h)we dwie osoby za minimum trzeba przyjąć 7L, spalanie jak podają 6,5 to jest mało prawdopodobne chyba że w trasie 80km/h i piąty bieg cały czas z górki. Średnie spalanie jakie pokazuje komputer w cyklu mieszanym to 8.1, mało ekonomiczny ale tani w eksploatacji w porównaniu z tdi. Uważam że jeżdżę spokojnie bez gwałtownych przyspieszeń. Tak naprawdę to ile będzie paliwa w baku to na pewno spali wszystko a sygnał rezerwy jest nie do zniesienia trzeba zatankować. Ogólnie seat jest na 5+ cichutki, przyjemny ze sportowym charakterem. ukryj
dodano 09.04.2010 przez
Auto ogólnie spala naprawdę niewiele jak dla mnie, wcześniej miałem Leona 1.9 TDI 110 KM i średnio wychodziło około 6.5l, ... więcejteraz przy 1.6 16v wychodzi mi około 7l/100km :) najmniej spalił przy emeryckiej jeździe (tak jeździć się nie da), przy normalnej jeździe przy temp w okolicach 0 stopni na trasie wychodzi nie wiele ponad 6 litrów w 2 osoby, a z kompletem i pełnym bagażnikiem jakieś 6,5-6,7l na trasie :) w mieście podczas przerwy świątecznej jak było ciągle około -10 stopni i nie jeździłem dalej niż 7 km to wychodziło średnio 9.5 mniej więcej, więc bardzo tragedii nie ma, biorąc pod uwagę, że silnik był ciągle zimny. Ogólnie spalanie wychodzi jakieś 7l tak jak teraz jeżdżę, 200 km trasa i jakieś 30-40 km miasto, więc jest spoko :) o gazie nie myślę! POLECAM :) ukryj
dodano 01.02.2015 przez
Zobacz raporty spalania Seat Toledo II Dodaj raport spalania

Publikacje o Seat Toledo

Przeczytaj pozostałe 3 publikacje o Seat Toledo

Newsy o Seat Toledo

Przeczytaj pozostałe 2 newsy o Seat Toledo

Nowe Seat Toledo

nowe Seat Toledo
Seat Toledo
ceny od 47 700 zł do 83 200

Seat Toledo IV Liftback 1.2 TSI 110KM od 2015

w pakiecie REFERENCE COMFORT+

w cenie katalogowej brutto

59 600 zł

Wyposażenie standardowe
Klakson jednotonowy
Centralny zamek
Podwójne, halogenowe reflektory przednie
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet schowków (593 zł)
PAKIET COMFORT+ (0 zł)
Pakiet dla palących (99 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet schowków (593 zł)
PAKIET COMFORT+ (0 zł)
Pakiet dla palących (99 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 21 oferty Seat Toledo

Dealerzy Seat

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Słoneczna 123

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Seat Kraków

małopolskie, Kraków, Zakopiańska 58B

Więcej

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a Seat Gliwice

śląskie, Gliwice, Kujawska 34

Więcej

EUROMOTOR

EUROMOTOR Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Seat Toledo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 505

Przejechany dystans

683 120 zł

Zatankowanego paliwa

172 325 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

882

Wydanych pieniędzy

277 142 zł

Średnie wydatki na auto

1 593 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

844

Wydanych pieniędzy

239 333 zł

Średnie wydatki na auto

1 375 zł

ZOBACZ 174 dzienniki kosztów Seat Toledo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Seat Toledo II

Liczba wpisów: 24
komentarzy(16)
komentarzy(4)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
komentarzy(7)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Seat Toledo II dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Seat Toledo II

Liczba wpisów: 39
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Seat Toledo II Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Seat Toledo II

Liczba wpisów: 18
Instalację (pierwotnie wszystko PEGAZ) założyłem w 2005 roku i jakiś czas były problemy (szarpało, silnik gasł itd), wymieniono listwę 2 ... więcejrazy ale problem powracał, ustąpił dopiero jak zmienili listwę na STAGa (sterownik nadal PEGAZ), od tamtego czasu (2006) silnik śmiga, nie czuć różnicy w mocy między benzyna a gazem, serwisuję co 15 tys (tylko filtry i sprawdzenie instalacji).Średnie spalanie gazu 10-11l (benzyny 8-9) Wniosek: listwa STAG daje radę, kolejną instalację pewnie założyłbym na STAGu. ukryj
dodano 21.06.2011 przez
Instalując gaz swoim samochodzie w tej firmie liczyłem na 100% satysfakcji z tej decyzji, okazało się jednak, że nie do ... więcejkońca, gdyż kilka krotnie tuż po zamontowaniu jeździłem na poprawki które były dość irytujące, auto straciło prawie całą moc, wreszcie "jakoś" to naprawili i jeździ się w miarę ok, ale nie mogę powiedzieć że to to czego się spodziewałem, a co do spalania to wydaje mi się również zwiększone ale już nie chce mi się tam jeździć. Ogólna ocena 3- ukryj
dodano 08.06.2011 przez
Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż mogę ... więcejstwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę po raz kolejny gorąco polecić warsztat w Radwanicach ukryj
dodano 22.04.2014 przez
Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż moge ... więcejstwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę poraz kolejny gorąco polecić ten warsztat!!! ukryj
dodano 14.01.2012 przez
Instalacja praktycznie nie wymaga obsługi serwisowej, jeśli za normalną eksploatacyjną uznamy wymianę dwóch filterków gazu, co 10-15 tyś km wtedy, ... więcejkiedy dokonujemy wymiany oleju silnikowego i filtru olejowego. ukryj
dodano 08.12.2008 przez
Jeździ przyjemnie - zupełnie jak na benzynie. Wszystkim, którzy się zastanawiają czy ładować do V5 gaz polecam.
dodano 02.12.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Toledo II

Skarbnica wiedzy o Seat Toledo

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
SEAT Toledo I był pierwszym autem opracowanym w całości w ramach spółki z Volkswagenem. Został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie bazował na Volkswagenie Golfie II.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą