Szukaj

Informacje o Seat Toledo II

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana w roku 1999, druga generacja modelu w sposób znaczący odróżniała się od swego kanciastego poprzednika. Sylwetka Seata Toledo, zaprojektowanego przez Włocha Giorgetto Giugiaro, stała się dużo bardziej opływowa, a jego linia uległa wygładzeniu. Samochód powstał na płycie podłogowej VW Golfa czwartej generacji. Wariantem Seata Toledo II, usportowionym i o mniejszych gabarytach był model Leon, także przedstawiony w roku 1999. Produkcję modelu drugiej generacji zakończono w roku 2004.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz

Oceny Seat Toledo II

Liczba ocen: 546
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,1
~Janek
Seat Toledo II
Sedan 1.6 16V 105KM 77kW
Auto użytkuję od 1.5 roku. Prowadzi się na prawdę perfekcyjnie - jak na ten rocznik. Wnętrze jest bardzo eleganckie, silnik niezbyt dynamiczny ale też nie można tego oczekiwać od 105 km. Przy przebiegu 245 tyś autko na prawdę sprawne. Za swojej kadencji wymieniłem pasek rozrządu, klocki z tarczami, akumulator, wszystkie płyny, linki ręcznego, trochę elektryki i opony (na wielosezony) - po tym wszystkim nie ma z nim żadnego problemu i nic tego nie zapowiada. Widoczność jest OK, spalanie znośne, na trasie trochę brakuje mu mocy, radio wymieniłem na nowsze bo fabryczne jest już przestarzałe. Jeżdżę na co dzień najróżniejszymi autami więc mam porównanie, chociaż ten jest moim pierwszym prywatnym. Polecam jako auto do 10 tyś zł (koszt samochodu + podstawowe naprawy dla spokoju ducha).
3,9
~Szymon
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Mimo przejechanych 350 tys nadal służy bardzo dobrze. Samochód nie jest wybitnie szybki, prowadzi się okay, co nie znaczy że źle. Jako minusy wymienię dosyć niefortunne umieszczenie misy olejowej, którą wymieniałem już 3 razy, wadliwą elektronikę (zamki, głośniki z radio). Miejsca w drugim rzędzie jest dosyć mało, a podstawowe wyposażenie to praktycznie elektryczne szyby. Udało się też trafić na egzemplarz z zadbanym silnikiem , który pomimo przebiegu ponad 350 tys nie sprawia problemów (serwis co mniej niż 15 tys km przez cały okres użytkowania robi swoje). Ogólnie nada się idealnie jako początkujący wół roboczy, który zawsze dowiezie gdzie trzeba. Ja bardzo mojego woła polubiłem.
4,1
~Doświadczony użytkownik
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto ma bardzo fajną linię nadwozia ze sportowym zacięciem, co bardzo mi się w tym samochodzie podobało. Dobrze się trzyma drogi, ale przy silnych wiatrach czasami czuć "bujnięcia", poza tym ok. Warto kontrolować stan progów i karoserii, bo może pojawiać się rdza. Przy odpowiednim dbaniu o auto będzie ono służyć na lata. Zrobiłem nim 130000 km i nigdy mnie nie zawiodło. Robiłem trasy po 700 km i zero problemów. Im lepsze paliwo lane tym mniej pali. Najniżej udało mi się zejść do 3,8 l/100 km przy jeździe 90km/h (dane ze wskazań komputera). O eksploatacji nie piszę, bo to sprawa oczywista, że części zawieszenia się z czasem zużywają. Przy normalnej jeździe zawieszenie wystarcza na 2 lata. Żarówki z przodu palą się średnio raz na rok, z tyłu przez 5 lat użytkowania spaliła mi się jedna jeden raz.

Usterki Seat Toledo II

Liczba wpisów: 28
wilgotne dywaniki
  • Seat Toledo II 1.6 100KM 74kW 1999-2002
  • inne
na dywanikach pojawia się wilgoć a nawet woda po deszczu chociaż auto było zaparkowane . skąd ta woda? woda spływa po szybie w drzwiach a z niej kapie na metalowy panel , który u dołu jest wklęsły i na niego spływa woda a następnie na uszczelkę która nie jest już nowa i szczelna , więć woda wypływa na wewnętrzną stronę drzwi między tapicerką a blachą i dalej na próg zamiast do dołu drzwi gdzie są dziurki . ja uszczelniłem silikonem dolną część panela i teraz woda spływa na dół drzwi i w dziurki !
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
Po rozladowaniu akumulatora probowalem go odpalic na popych i tylko bardzo go szarpalo ale nie odpalil. Sprobowalem na kable i zapalil bez problemu lecz po calym tym zdarzeniu auto zaczelo przerywac na poczatku kazdego biegu a czasami i w trasie tak jakby nie dostawalo odpowiedniej dawki paliwa. Potrafi przerywac nawet w trasie. Auto odpala bez problemu , silnik pracuje rowno ale na biegach przerywa. Wymienilem pasek rozrzadu,pompe wodna,rolki, swiece,akumulator,olej,filtr oleju,powietrza,paliwa i dalej to samo. Prosze o pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie można odpalić
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
  • 268 tys. km
Witam Mam od dłuższego problem tak więc: Jest zimny odpali Pojeżdżę i go zgaszę zostawię na pare minut to później ciężko go odpalić jak w końcu odpali to wkręca się na obroty od 2.5 tys do 3 tys i tak do nawet minuty i nie mam pojęcia o co chodzi (świece są nowe ) Ma Gaz firmy Nevo, Jest tez problem z temperaturą od wody wskazuje normalnie 90 stopni ale później spada do 60 i za jakiś czas się podnosi i tak w kółko. Mam nadzieje ze ktoś wie z czym się je. Dzięki
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
4,5
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalację (pierwotnie wszystko PEGAZ) założyłem w 2005 roku i jakiś czas były problemy (szarpało, silnik gasł itd), wymieniono listwę 2 razy ale problem powracał, ustąpił dopiero jak zmienili listwę na STAGa (sterownik nadal PEGAZ), od tamtego czasu (2006) silnik śmiga, nie czuć różnicy w mocy między benzyna a gazem, serwisuję co 15 tys (tylko filtry i sprawdzenie...
5,0
Seat Toledo II
Sedan 1.6 100KM 74kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 183 tys. km
użytkowana przez: 17 tys. km
Blue Box, wtryskiwacze hercules, reduktor alaska. reduktor jest taki akurat. instalacja pracuje bardzo poprawnie, nie mam zastrzeżeń. mam mało wymagający silnik. sterownik blue box polecał Kuba Bielak, widziałem test w Internecie. najpierw zaufałem, a teraz sam się przekonałem o wysokiej jakości blue boxa. to w pełni polski produkt, co też mnie cieszy.
5,0
Seat Toledo II
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż mogę stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę po raz kolejny gorąco...
Seat Toledo II