Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Toledo II

Przedstawiony w 1999 roku drugi model Toledo znacznie różnił się od swojego pudełkowatego poprzednika. Jego linia została wygładzona, a sylwetka, której projektantem był Włoch Giorgetto Giugiaro – stała się znacznie bardziej opływowa. Auto zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena Golf IV. Mniejszą i usportowioną wersją Toledo II był Seat Leon również zaprezentowany w 1999 roku. Ostatni egzemplarz drugiej generacji Toledo zjechał z taśmy produkcyjnej w 2004 roku.

Generacje Seat Toledo

  • Toledo II   1999 - 2004
    Seat Toledo II

Komentarze redakcji

Powagosław: Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda.
Luzacjusz: Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion.

Silniki Seat Toledo II

Lista silników:

Publikacje o Seat Toledo

Seat Toledo - powrót do korzeni
 
Nasz test Seat Toledo STYLE 1.4 TSI DSG

Po chłodnym przyjęciu trzeciej generacji Seata Toledo mogło się wydawać, że ta nazwa zniknie w odmętach motoryzacyjnej historii. Tak się jednak nie stało i rok temu zaprezentowano stonowanego liftbacka.

TOP 10 | Auta włoskich stylistów, które nie są piękne

Włosi słyną z pięknych stylizacji. Pininfarina, Bertone, Italdesign Giugiaro - to mistrzowie designu, ojcowie najpiękniejszych samochodów w historii. Nawet tak znamienite biura projektowe mają w swoim portfolio projekty, które nie są piękne. Dziś zajmiemy się takimi samochodami...

Seat Toledo 1.4 TSI - bez ekstrawagancji
 
Nasz test Seat Toledo Style 1.4 TSI DSG

Czwarta generacja Seata Toledo powraca do korzeni. Samochód nie szokuje designem, ale jest funkcjonalny i przestronny. Szkoda, że nawet najmocniejsza wersja nie wykazuje prawdziwie hiszpańskiego temperamentu.

Problematyczny, ale tani brat Golfa II - Seat Toledo (1991-1998)

Był pierwszym modelem Seata, który został w całości opracowany pod dyktando Volkswagena. Nie grzeszy trwałością, co rekompensuje funkcjonalnym nadwoziem, niskimi kosztami eksploatacji oraz niewygórowaną ceną zakupu.

Sprzeczny z ideami marki - Seat Toledo III

Nie ma co tu dużo ukrywać - Seat znajduje się w nieciekawej sytuacji. Nie chodzi tu jedynie o wyniki sprzedaży, ale o problemy z pozycjonowaniem marki i małą konkurencyjnością oferowanych modeli. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest przemiana ich flagowego modelu w pojazd co najmniej nietypowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Toledo

Seat Toledo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat ToledoautoWcentrum - społeczność Seat Toledo

najwyższe oktanyAuta - Seat Toledo

Seat Toledo CZARNA PERŁA 62,91

Seat Toledo 1,9 TDI 90KM+ 64,38

Seat Toledo srebrne cacucho 65,92

Seat Toledo Tolek 79,45

Seat Toledo TODZIA 75,75

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Toledo

jachup 79,19

Luki1975 30,17

RWalentynowicz 80,65

Pioto 85,48

CeiwortsO 30,14

zaniak 30,16

patmaj 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Toledo

Wiosenne porządki i powiew świeżości ;-)
Wiosenne porządki i powiew świeżości ;-) Korzystając z pięknej pogody oraz zapasu wolnego czasu postanowiłem w końcu doko...
cd. LPG instalacja i inne problemy
cd. LPG instalacja i inne problemy Witam Już trochę pojeździłem na gazie i mogę coś więcej powiedzieć. W nawiązani...
Trudne warunki?? Brawura młodego kierowcy?? A może...??
Trudne warunki?? Brawura młodego kierowcy?? A może...?? Wystarczyło trochę śniegu co sprawiło, że przyczepność do nawierzchni bardzo zma...
Eksploatacja
Eksploatacja Witam w pierwszym wpisie tego autka. Jeżdżę nim do szkoły (już ostatni rok) kupi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Toledo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Toledo
 

Najpopularniejsza wersja Seat Toledo

Seat Toledo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Toledo
 

Seat Toledo najczęściej porównywane z:

Skoda Rapid
1.2 MPI (75 KM)
Hyundai i30
1.4 MPI (100 KM)
Seat Leon
2.0 TDI CR (184 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Toledo Reference Seat Toledo Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 77KM .
Cena: 68 070 zł 64 900 zł
Zyskujesz: 3 170 zł Zobacz szczegóły »
Seat Toledo Reference Seat Toledo Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 77KM .
Cena: 68 070 zł 64 900 zł
Zyskujesz: 3 170 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Toledo

Seat Toledo
1.9 diesel 110 KM
191 000 km, 2004
16 700 PLN
Seat Toledo
1.6 benzyna 105 KM
172 698 km, 2006
18 950 PLN
Seat Toledo
2.3 benzyna
2000
9 600 PLN
Seat Toledo
2.0 diesel 140 KM
130 000 km, 2006
27 900 PLN

Ocena auta Seat Toledo II

Wybrane opinie

Seat Toledo Sedan 1.8 20V (125 KM)

Mimo twardego zawieszenia i słabego wyciszenia kabiny, b. duża przyjemność z jady. Elegancka i ponadczasowa sylwetka. Stonowany i sportowy kokpit, bez zbędnych ozdobników (zwłaszcza modnych teraz malowanych sreberek). Mimo (na początku eksploatacji) dużej liczby drobnych usterek (Hiszpanie chyba uczyli się dopiero montażu...), auto oceniam b. dobrze pod kątem bezawaryjności. Jest jak dobre wino, im starsze, tym bardziej się je docenia... Silnik nie najoszędniejszy, ale robi ładne "rrrrrr..." i sprawdza się doskonale na trasie. Wersja Signo ma (jak na owe czasy) bardzo bogate wyposażenie. System audio więcej niż dobry (zwłaszcza, że fabryczny). Cofanie na zasadzie "w imię Ojca i Syna...", przydałyby się czujniki... Materiały całkiem solidne, zwłaszcza miękki kokpit, którego nie uświadczysz w nowym modelu (za są to trzeszczące uchywty w drzwiach). Fotele b. dobre, jak to u Niemców. I najważniejsze - czerwone podświetlenie wskaźników! (niech każdy sobie gada, co chce, dla mnie najbardziej...

dodał: t_tomczyk@o2.pl
Seat Toledo Sedan 1.8 20V (125 KM)

Autko oceniam ogólnie jako bardzo dobrą propozycję i alternatywę dla nudnych aut niemieckich. Jest dobrze wykonane, o ładnej sylwetce i niezawodne. Zgadzam się z jednym z oceniających, iż na serwis nie można liczyć. Niekompetencja, brak rzeczowych informacji itp. Do tego jeszcze te olbrzymie ceny wyposażenia dodatkowego dla aut używanych. Skąd np. 30.000 zł za nawigację !!! To jakaś bzdura. Ponadto brak dostępu do wyposażenia typu lampy Xenonowe - w tej klasie !? Wracając do serwisu gorąco polecam te umiejscowione w mniejszych miastach jak Słupsk - auto zawsze prawidłowo serwisowane, umyte, odkurzone, silnik umyty, cena niższa niż... itd. Zdecydowanie odradzam Trójmiejskiego przedstawiciela - drogo, jak wspomniałem niekompetentnie i niemiło, no chyb, że chodzi o zakup nowego wozu.

dodał: marekskonieczny@op.pl
Seat Toledo Sedan 1.9 TDI (110 KM)

Auto godne polecenia. Bardzo ekonomiczne, ale polecam zmianę czipa. To spory koszt (zmiana programu kosztowała mnie 2000zł), ale uważam, ze to była dobra decyzja. Znacznie poprawiła się dynamika i wyraźnie obniżyło się spalanie na trasie, w mieście nie zauważyłem różnic w spalaniu (zmianę programu robiłem po 35000) Sądzę, że podobne zdanie mają też inni użytkownicy silników TDI bo praktycznie co II - III auto ma zmienionego czipa, albo "wpinkę" (to można łatwo rozpoznać). Bardzo wygodne fotele, dobra klimatyzacja, brak awarii. Jedyna rzecz, która mi przeszkadza to brak wyczucia tyłu a nie jestem "świeżym" kierowcą ( to moje 6 auto i około 700 tys. przejechanych km). Trochę za ciasny tył jak ktoś na stałe chce przewozić 4 dorosłe osoby w komfortowych warunkach.

dodał: wiktor
Seat Toledo Sedan 1.6 16V (105 KM)

Poprzednio jeździłem Cordobą 1,4 1999r. i był to jeden z szybszych samochodów na trasie. Powody wymiany auta, to brak klimatyzacji i ABS-u. No i miało być większe. Dostałem to wszystko w Toledo i na prawdę było warto! Na początku mogłem wogóle z niego nie wysiadać. Spokój, cisza, bardzo miła praca silnika, Climatronic, który jest perfekcyjnym systemem wentylacji i ...znikające we wstecznym lusterku samochody po starcie z "czerwonego" (oczywiście, jak się postaram i mi zależy, choć w mieście to daremny trud). Mało powiedziane, że mi się podoba. Jestem OCZAROWANY!

dodał: piotrek
Seat Toledo Sedan 1.6 16V (105 KM)

Samochod bardzo dobrze prowadzi sie w trasie po dluzszej jezdzie nie czuc zmeczenia. Duzo miejsca w srodku zarowno z przodu jak i z tylu tu duzy +,duzy bagaznik. Wyposazenie w standardzie za te cene powinno byc troszke bogatsze. Silinik do tej masy samochodu powinien byc zdecydowanie mocniejszy minimum 115 KM bo 102KM to zbyt malo i tu dlatego pewnie wychodzi duze spalanie paliwa. Z silnikiem 102 KM to samochod dla lubiacych spokojna jazde bo dla lubiacych troszke "przydusic"to zdecydowanie za malo. Ogolnie jestem z niego zadowolony.

dodał: Robert

Galerie Seat Toledo

Seat Toledo 2.0 FSI Stylance - galeria redakcyjna Seat Toledo IV Seat Toledo III - galeria społeczności Seat Toledo Concept Seat Toledo IV 1.4 TSI 122KM - galeria redakcyjna Seat Toledo IV 1.4 TSI 122KM - galeria redakcyjna (2) Seat Toledo II Sedan - galeria społeczności Seat Toledo II Seat Toledo Seat Toledo 2.0 FSI (150 KM) Stylance - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Toledo

  • 1.
  • 4,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2000r.
    dodał: WDR, 21.06.2011

    Instalację (pierwotnie wszystko PEGAZ) założyłem w 2005 roku i jakiś czas były problemy (szarpało, silnik gasł itd), wymieniono listwę 2 razy ale problem powracał, ustąpił dopiero jak zmienili listwę na STAGa (sterownik nadal PEGAZ), od tamtego czasu (2006) silnik śmiga, nie czuć różnicy w mocy między benzyna a gazem, serwisuję co 15 tys (tylko filtry i sprawdzenie instalacji).Średnie spalanie gazu 10-11l (benzyny 8-9) Wniosek: listwa STAG daje radę, kolejną instalację pewnie założyłbym na STAGu.

  • 2.
  • 2,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: michal, 08.06.2011

    Instalując gaz swoim samochodzie w tej firmie liczyłem na 100% satysfakcji z tej decyzji, okazało się jednak, że nie do końca, gdyż kilka krotnie tuż po zamontowaniu jeździłem na poprawki które były dość irytujące, auto straciło prawie całą moc, wreszcie "jakoś" to naprawili i jeździ się w miarę ok, ale nie mogę powiedzieć że to to czego się spodziewałem, a co do spalania to wydaje mi się również zwiększone ale już nie chce mi się tam jeździć. Ogólna ocena 3-

  • 3.
  • 5,00 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: Zenek, 22.04.2014

    Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż mogę stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę po raz kolejny gorąco polecić warsztat w Radwanicach

  • 4.
  • 4,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: tomek, 14.01.2012

    Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż moge stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę poraz kolejny gorąco polecić ten warsztat!!!

  • 5.
  • 4,75 Seat Toledo I 1.6 i (75KM) 1994r.
    dodał: turek, 06.06.2009

    miałem początkowe problemy z gazem...brak mocy i duze spalanie. Przestawienie zapłonu spowodowało wyeliminowanie tych wad. Na gazie jezdzę juz 5 lat, samochód przez cały okres był odpalany na gazie . dopiero w tym roku miałem problemy z odpalniem na gazie w zimie. Przez ten okres 2 razy regulowałem sam gaz. Spalanie miasto 9,5-10,5 trasa ..w zależności jak sie jedzie od 8-10l

  • 6.
  • 5,00 Seat Toledo I 1.8 i (90KM) 1996r.
    dodał: KZilek, 13.06.2011

    Wolne obroty wyregulowane idealnie, bez znaczenia czy silnik ciepły, zimny czy włączone AC czy nie. Silnik na gazie działa elastycznie i absolutnie bez jakichkolwiek problemów. Instalacja bezawaryjna od 80000 km

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Toledo

Seat Toledo

313 komentarzy

228 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~jacek~jacek

gdzie znajduje sie czujnik predkosci so seata toledo2 1.9tdi

~Maario~Maario

Witam. Ostatnio kupiłem toledo 2 w tdi. Gościu sprzedając mówił że prawdopodobnie jest problem z turbiną. Wygląda to tak że auto nie ma kompletnie mocy, kumpel ma takie samo i zbiera się 2 razy lepiej. Problem w tym że nie widać żadnych innych symptomów turbiny auto nie kopci nawet przy odpalaniu.

~Karol~Karol

*O ile masz TDI

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 032
Przejechany dystans
14 719 400 km
Zatankowanego paliwa
586 898 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 055
Wydanych pieniędzy
953 110 zł
Średnie wydatki na auto
1 101 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 292
Wydanych pieniędzy
1 168 401 zł
Średnie wydatki na auto
1 349 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (866)

Testy zderzeniowe Seat Toledo

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Toledo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Toledo (Car tested: Skoda Rapid 1.2TSI)
2012

Seat Toledo
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Toledo II

Na podstawie 480 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MCh, dodano: 19.08.2009 23:21

Fantastyczny silnik. Mocy w sam raz aby jezdzic dynamicznie i bezpiecznie zarazem. Doskonale przyjmuje zasady ekodrivingu - spalanie 3,8l/100km mierzone na dystansie 100km krajową "4" przy sredniej prędkości 60km/h (ujmując korki oraz szybkie odcinki z predkoscia ponad 100km - kto jezdzi 4 od krakowa do rzeszowa to wie jak to wyglada). W zimie przy jezdzie bez klimy (lub okazjonalnie dla osuszenia powietrza) w trasie na dyst. 20km mozna osiagac 4,5l/100km - latem spokojnie 5,5. W duzych korkach i pokonaniu dystansu 20km w niemal 1,5godziny spalanie nie przekraczalo nigdy 7,8l/100km. Jazda z klimatyzacja czy duzym ladunkiem w ogole nie daje sie odczuc. Polecam kazdy pokrewny samochod oparty na tych silnikach.

pełny raport Seat Sedan 1.9 TDI

autor: Kierowca, dodano: 18.09.2009 16:09

TDI pali mało. Zawsze tak było i w tym wypadku nie jest inaczej. W zależności od techniki jazdy - chcesz oszczedzać to saplisz około 5.00 - 5,50 litra na setkę, chcesz pojeździć dynamicznie spalisz nie więcej niż 7,50 l/100km. Przeglądy są na standardowym, polskim poziomie - około 600 - 800 zł z częściami i materiałami eksploatacyjnymi. Auto się nie psuje, ma dobrej jakości podzespoły i zadabane nie przynosi nadmiernego obciążenia domowego budżetu.

pełny raport Seat Sedan 1.9 TDI

autor: niceford@wp.pl, dodano: 07.06.2010 13:16

Przy starcie na zimnym silniku około 9 l. na 100 km. Po rozgrzaniu silnika (co zajmuje dystans ok. 4 km) spalanie spada – przy jeździe bez emocji ok. 90 km/godz. można zejść do poniżej 5 litrów. To jak w starym Golfie VW 1,6 CL którym jeździłem poprzednio. Przy spokojnej jeździe 120-130 km/godz. pali 5,2–5,3 litra. Przy wyprzedzaniu, jest coś co należy pochwalić, bo posiada potężnego kopa. Przy takich gabarytach i włączonej cały czas klimatyzacji to pali mało.

pełny raport Seat Sedan 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Toledo II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Toledo II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Toledo II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Toledo, oglądali także