Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia II RS Hatchback - silnik
Skoda Octavia II RS Hatchback - widok z tyłu
Skoda Octavia II RS Hatchback - prawy bok
Skoda Octavia II RS Hatchback - prawy bok

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia Laurin and Klement 1.8 TSI - klasę wyżej?
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin&Klement 1.8 TSI

Jedna z wersji Octavii nosi nazwę firmy produkującej rowery. Co wspólnego mają czeski samochód, Laurin i Klement? Właściwie to wszystko, ale zacznijmy od początku.

Skoda Octavia RS 2.0 TSI - dyskrecja gwarantowana
 
Nasz test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM

Skoda produkuje samochody przede wszystkim rodzinne - o dobrym stosunku ceny do jakości. Złośliwi mogą jednak zarzucić im nudę. To chyba właśnie dla nich tworzone są modele z serii RS - jak testowana przez nas dzisiaj Octavia. Czy zamknie usta malkontentom?

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Przeczytaj pozostałe 52 artykuły o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia 59,54

Skoda Octavia BlackPearl 63,30

Skoda Octavia Little Monster 90,90

Skoda Octavia 58,58

Skoda Octavia dżunia :) 78,54

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

kiego 60,94

bolus_7 49,36

kamisdsg 56,42

Mario9666 88,11

krzychu_2012 34,26

mariow44 51,40

cieszy77 33,74

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Rok od zakupu
Rok od zakupu Witam, Dzisiaj minął równo rok od zakupu Octavii. Zakupiona z przebiegiem 65957...
Nowy użytkownik!!
Nowy użytkownik!! Od stycznia '14 auto ma nowego użytkownika, na codzień jeździ nim moja druga poł...
Detale
Detale To teraz czas na detale zamontowałem chlapacze oryginalne i nawet fajnie wygląda...
Czujnik obrotów
Czujnik obrotów Niestety auto klękło na środku skrzyżowania. Kręcić silnikiem się dało, nie trzy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Octavia
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Volkswagen Jetta
1.4 TSI (150 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
Volkswagen Golf
1.6 TDI-CR DPF (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi Lancer Sportback 1,6 INFORM Mitsubishi Lancer Sportback 1,6 INFORM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 63 890 zł 56 890 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi Lancer 1,6 117KM Sportback Inform Mitsubishi Lancer 1,6 117KM Sportback Inform
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 63 890 zł 56 890 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,77
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia RS Skoda Octavia II Kombi Skoda Octavia Combi 1.6 FSI 16V Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Liftback - galeria redakcyjna Skoda Octavia II Skoda Octavia III RS - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Kombi 4x4 TSI (2013) Skoda Octavia III Skoda Octavia III Liftback Laurin & Klement 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia RS - lotnisko - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 4,00 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2006r.
    dodał: Cacola, 04.01.2015

    Przejechałem 160 tys na gazie, spalanie latem 9,5 litra, zimą 8,6 litra gazu, klima tronic cały czas włączony więc on bardziej zabiera moc. Im większy przebieg na gazie to spalanie troszkę wzrasta. Jestem zadowolony trzeba o instalację dbać i regularnie serwisować i tankować na dobrych stacjach. Ja najniższe spalanie gazu mam gdy zatankuje na Shell ale jest drogi gaz wiec wolę Orlen. Jedyny problem jaki się wziął po zainstalowaniu LPG to zaczął brać olej i tak z czasem jego apetyt wzrasta ale na razie nic nie robię bo się nie opłaca. Zobaczymy z czasem

  • 6.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

825 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

hunterkshunterks

Witam Panowie. Zastanawiam się obecnie nad kupnem nowej Octavii 1.8 TSI 180KM z napędem 4x4. Czy ma ktoś może doświadczenie z tym autem/ silnikiem którym chciałby się podzielić?

Dzięki

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 891
Przejechany dystans
233 625 791 km
Zatankowanego paliwa
1 159 989 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 718
Wydanych pieniędzy
1 330 670 zł
Średnie wydatki na auto
1 153 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 174
Wydanych pieniędzy
2 344 581 zł
Średnie wydatki na auto
2 032 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 154)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF

Na podstawie 7 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Błazej, dodano: 18.12.2013 19:19

Witam was , Od 3 mc jestem właścicielem Skody O3 1.8 Tsi . Poprzednim moim autem było Audi A8 D2 4.2 oraz A6 2.5 Tdi. Wiec po przesiadce jestem bardzo milo zaskoczony skoda , moc wykonanie trzymanie się drogi oraz wielkością ( podobna do A6 C5) . Silnik jest bardzo ekonomiczny i mocny ma charakterystykę bardzo przyjemna , od 1500 obr. czuć działanie turbiny ( nie trzeba redukować do wyprzedzania )A wraz z obrotami czuć dalszy przyrost mocy oraz lekkiego dodatkowego kopa przy 4000 obr. Skrzynia chodzi bardzo przyjemnie z lekkim kliknięciem. Zawieszenie przyjemne twarde oraz dobrze zestrojone ( polecam wersje z wielowachaczem. Spalanie trasa średnio 6,5-(do 130 km/h) 5,2 ( do 100 km/h) małe miasto , użytek w firmie (8,7- 9,5) duże miasto (8,2 - 10,2). Ja jak na osiągi auta uważam ze jest bardzo dobrze ( trzeba się nauczyć jeździć tym autem aby mieć taki wynik - specyfika tsi )zaznaczę korzystam z mocy auta. Mój wspólnik korzystając z auta sporadycznie ma niestety, przez inny styl jazdy ( choć mniej dynamiczny) wyższy wynik o około 1l. Auto mogę polecić . Wada jest słabe wygłuszenie porównując do poprzednich aut. Pozdrawiam

pełny raport Skoda Liftback 1.8 TSI

autor: Gobo, dodano: 09.03.2011 10:16

O spalaniu można długo pisać. Uważam się za kierowce świadomego - w dziedzinie jazdy oszczędnej - nawet bardzo. Jeżdżąc różnymi samochodami muszę stwierdzić, że trochę zawiodłem się oszczędnością silnika 105KM. Jest oszczędny, ale tylko w konkretnych warunkach. A więc, jak zwykle wszystko zależy od ciężkości buta: mój rekord w trasie to 3,7l przy maksymalnej oszczędności / zerowej dynamice (zima) - komputer precyzyjnie wyskalowany. Dodam, ze Golfem VI 2.0 (140KM CR) byłem w stanie przejechać w trudniejszych warunkach na 3,1l (wg. niekalibrowanego komputera, ale w rzeczywistości raczej mniej niż moim 1.9). W górę to raczej nie ma ograniczeń: autostrada to odpowiednio 5,5l: 120km/h, 6l: 130km/h, 7,5l: 150km/h. Generalnie uważam, że jeśli ktoś chce jeździć głownie w trasie (i szybko) 2.0 (140KM) to lepszy wybór - bardziej ekonomiczny (także dlatego, że ma 6 biegów, pomijam usterkowość). Miasto: moim zdaniem 1.9 będzie zawsze oszczędniejszy. Jeszcze jedna sprawa nie związana ze spalaniem: wibracje przy niskich obrotach (przez wtrysk PD?), które powodują, że stosowanie ekstremalnego eko-drivingu staje się nie możliwe.

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI PD

autor: Lukasz, dodano: 24.12.2009 10:48

Mogę coś napisać o spalaniu, które po przejechaniu 8kkm ustabilizowało się. Ci co piszą o spalaniu po 2-3 tysiącach nie wiedzą dokładnie jak to chodzi:) Już po 3 miesiącach mam 16kkm. A więc na zimnym silniku, w mieście w korkach itp jest to maszyna do połykania benzyny, przy w miarę dynamicznej jeździe w mieście można osiągnąć ponad 10. Jednak mi nie pali więcej w mieście niż 8,3-8,5. Przy jeździe na trasie umiarkowanej 100-120 rzadko dochodzi do spalania 6-6,1. Zwykle poniżej. Udało mi się mieć średnią baku 5,85 na trasie, jednak trzeba pamiętać, że w przeciwieństwie do normalnych benzyn, ten silnik lubi niskie obroty, a momentu mu i tak na takowych nie brakuje. Ogólnie jak na osiągi spalanie wzorowe. Często zawstydza diesle:)

pełny raport Skoda Kombi 1.4 TSI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także