Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Ford Focus II - Zużycie paliwa

Podsumowanie 1 088 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Ford Focus II

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Ford Focus II

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
8,0
9,8
8 / 2
42,7 zł
25,9 zł
 
7,8
9,1
202 / 6
41,6 zł
24,0 zł
 
8,0
-
1 / -
42,7 zł
-
 
8,3
8,9
5 / 1
44,3 zł
23,5 zł
 
8,0
8,7
108 / 5
42,7 zł
23,0 zł
 
8,1
9,6
7 / 2
43,2 zł
25,3 zł
 
8,7
9,0
34 / 1
46,4 zł
23,8 zł
 
7,6
-
1 / -
40,5 zł
-
 
8,6
9,7
26 / 7
45,9 zł
25,6 zł
 
11,2
-
1 / -
59,8 zł
-
 
11,8
-
4 / -
63,0 zł
-
 

Silniki Diesla Ford Focus II

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
5,4
157
28,0 zł
 
5,7
168
29,6 zł
 
5,4
2
28,0 zł
 
6,2
186
32,2 zł
 
6,5
10
33,8 zł
 
6,5
141
33,8 zł
 
Filtr

Lista 1088 raportów spalania

sortuj komentarze od
Pb
9,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 27.11.2013 14:31:17 przez

Focus 1.6 jest kontynuacją mało ekonomicznych silników benzynowych w Fordach. Rozważałem zakup tego modelu, ale kilka tysięcy km zrobionych służbówką, wyleczyło mnie z tego pomysłu. Podstawowym problemem tego modelu jest źle zestopniowywana skrzynia biegów i brak "szóstki". Nie dość, że silnik dość frywolnie poczyna sobie z paliwem to, jego wysokie obroty przy prędkościach autostradowych nie pomagają. Na 5 biegu przy 3000rpm mamy ok 105 km/h. Aby jechać ponad 140 km/h silnik trzeba kręcić sporo powyżej 4000rpm. Wówczas po pierwsze jest głośno a po drugie komputer pokładowy przeraża zarówno średnim jak i chwilowym spalaniem. Dźwięk silnika nie jest miły dla ucha i ani trochę nie kompensuje wiru w baku. Realne spalanie jest następujące. Autostrada średnio 120-140 km/h - ok. 11,5 l/100km Autostrada średnio 140-190 km/h - ok. 14,8 l/100km (byłoby więcej nawet pod 20l/100km, ale ruch uliczny nie pozwalał) Miasto - małe korki, spokojna jazda - ok. 9-10 l/100km Trasa - przepisowo ok. 7,5-8 l/100km Jazda z zachowaniem eco-driving´u - ciężko zejść poniżej 6 l/100km. Przy 50 litrowym zbiorniku paliwa trasa Gliwice-Wolfsburg (ok 740km) wymaga nawet 3 tankowań. Być może te wyniki niektórych nie przerażają, ale warto pamiętać, że to tylko 100KM. Znam bardziej ekonomiczne pojazdy z większą mocą. Auto z tym silnikiem nie nadaje się na trasę a komputer zaniża spalanie o ok 5-15%.

więcej »

ON
5,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 21.08.2011 13:45:10 przez

zuzyle rewelacyjnie moim zdaniem , w miescie na 30 litrach zrobilem ok 500 km ( chyba 510 km - jazdy tylko po miescie ) zauwazylem ze jak jezdze glownie tylko do pracy ( 13 km w dwie strony ) i raczej pozniej sie nigdzie nie ruszam to srednie spalanie podskakuje do 5,8/5,9 , lecz jak pojezdze troche dluzej po miescie zmniejsza sie o 0,1/0,2 L/100km na trasie spalanie mialem rozne, jadac z gorzowa wlkp do lodz autostrada wyszlo mi ok 5,2 , z lodzi do gdanska 5,4 ( wliczajac rozniez autostrade gdzie mozna depnac w pedal ) , z lodzi do grudziadza ( 4,4 l ) oraz ostatnio trasa lodz-zakopane-lodz wliczajac wycieczke na slowacje, autostrade itp.( 4,8 l) na tej trasie pod sama lodzia - na liczniku mialem ok 840/850 km zrobionych ,a wg komputera wychodzilo ze moge zrobic jeszcze ok 170 czy 180 km, co dawaloby ok 1000 km na tak malym biorniku paliwa , co wydaje mi sie ze jest rewelacyjnym wynikiem( jednakze trzeba pamietac ze rezerwa zapala sie przy 80 km , wiec nie wliczajac rezerwy wychodziloby ok 940/950 kilomtrow na baku ) nie wiem czy mam ciezka noge czy nie , ale zauwazylem ze jak sie samochod rozgrzeje to nawet jak sie go troche przycisnie to nie podskakuje spalanie zbyt wiele, chociaz w tym focusie silnik jest taki ze mija sie z celem cisnac go do 3 tys. obrotow, bo wytarczy przy ok 2,5 tys obrotow wrzucic wyzszy bieg a i tak przyspieszenie jest rewelacyjne

więcej »

ON
5,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.11.2010 05:08:04 przez

Powyzsze spalanie to doświadczenia z pierwszych 5000km. Zawsze na podstawie wyliczeń z tankowań a nie ze wskazań komputera (który przekłamuje jakieś -0,5L). Minimalne 4,4L uzyskałem z trasy Katowice-Sandomierz-Katowice. Jechałem wtedy przepisowo: miasto 50km/h, poza 90km/h. Wg mnie trochę mały zbiornik paliwa - 52 litry. Uważam, że jak auto nie przejedzie swobodnie na baku 1000km to kicha. Ale i tak dzięki diesel´owi robię po mieście jakieś 800 km. Do tej pory miałem tylko jedną usterkę. Z salonu wyjechałem z niewyważonymi kołami. Całe szczęście, że miałem okazję krótko przejechać się 130km/h przed dłuższą trasą i zobaczyłem, że szarpie kierownicą. Po wyważeniu już wszystko OK. Im dłużej go mam - tym bardziej mi się podoba. Zakrętów się trzyma jak "przyklejony", bardzo przyzwoite spalanie, a silnik - dla mnie optymalny. Nie jest to rakieta, ale potrafi żwawo się zebrać. I szczegół, który mi się najbardziej podoba - podgrzewana przednia szyba. Dosłownie bajka! Jak ktoś jej nie ma w swoim focusie, to zrobił wielki błąd, ze wybrał tak skromne wyposażenie. Już nie chodzi tylko o to, ze nie trzeba skrobać szyby zanim się ruszy, ale podczas pierwszych 2 kilometrów nigdy szyba ponownie nie zaszroni. W poprzednich autach miałem zawsze z tym kłopot. Teraz pełen komfort od pierwszego metra.

więcej »

ON
6,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 21.06.2010 21:24:58 przez

No i teraz chwila prawdy. Zużycie paliwa doskonałe. Lepiej jeździ na bezsiarkowym. Nie polecam zwykłego diesla np. z Auchan lub Neste (Nestea?). Dobre bezsiarkowe jest tańsze eksploatacji niż zwykły ON. FAP zgodnie z check-listą po 60 tys dolać po 80 tys. dolać po 100 tys dolać. Śmiech. Poza tym ASO w Polsce liczą koszt obsługi resetu kompa jako czynności dodatkowe. Naprawdę mając FAP- co 80 tys uzupełnić, nie tankować paliwa mniej niż 7 litrów.Najlepiej co najmniej 1/2 baku optymalnie 3/4 lub jazda do rezerwy- super. Filtr - zgodnie z check lista Forda po 120 tys wymienić razem z katalizatorem (!). Brawo ale to jest oczyszczający się filtr? Znam Peugeota 307 z przebiegiem ponad 200 tys bez wymiany. Szczerze tankując dobre bezsiarkowe i dolewając eloys jest to do osiągnięcia bez najmniejszego problemu. Nie ma też problemu z wypalaniem filtra jak w VW. ASO - polecam przeglądy podstawowe. Na 4 przeglądzie chcieli mi wymienić wahacze - a naprawdę trzeba było wymienić śruby. Cóż warto jeździć robić podstawowe rzeczy a resztę konsultować z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Ford jak inni działa wg zasady. coś nie domaga - wyrzuć wstaw nowe, jak problem nie jest jasny wyrzuć zed 4 części a będzie dobrze

więcej »

Pb
10,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 03.10.2010 15:15:55 przez

Biorąc po uwagę moc i pojemność, spalanie uważam jako dramatyczne. Przebiegi które pokonuję składają się po połowie z miasta i trasy. W mieście (warszawskie korki) rzadko przekraczam 3,5 tys obr/min, poza miastem do 150 km/h, średnia z takiego trybu to 9 - 9,5 l/100 km. Szokiem było przejechanie dystansu od tankowania do tankowania tylko po mieście gdzie spalanie wyszło na poziomie 15,7 l/100 km. Dynamika silnika porównywalna z wozem drabiniastym. Silnik osiąga moc max przy 6 tys obr/min jednak po przekroczeniu 5 tys robi się strasznym mułem i w ogóle nie ma siły aby dotrzeć do wspomnianych 6 tys. Więc obiecana przez producenta moc 100 koni możliwa jest do osiągnięcia tylko na postoju lub na 1-szym biegu (tylko w taki sposób silnik wkręca się do 6 tys). Wniosek z tego taki że przy oferując moc użyteczną dużo mniejszej jednostki spala tyle co 2,5-litrowe V6. Nie mam najlżejszej stopy jednak jest to mój n-ty samochód i żaden tyle nie spalał. Ogólnie FF II to fajne auto, po przebiegu 65 tys km nie zanotowałem żadnych awarii, wnętrze nie trzeszczy, ma spory bagażnik. Jednak benzynowy silnik 1,6 16V nie jest najjaśniejszym punktem tego auta i ODRADZAM GO KAŻDEMU kto planuje taki zakup.

więcej »

ON
4,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.04.2009 20:10:52 przez

Witam, moje subiektywne odczucie w materii zurzycia paliwa miało byc lepsze gdy producent zapewniał zuzycie średnie na poziomie 4,8 ltr, a na w cyklu pozamiejski 4,0 ltr. W praktyce wygląda to nieco inaczej. Rezultat ten w naszych realiach jest nie do osiągnięcia na co dzień, może w szczególnych warunkach tak, zdarzyło mi się nawet zejsc nie raz poniżej 4,0 ale auto było nieobciążone, teren delikatnie pagórkowaty miałem z wiatrem no i miało to miejce na dystansie rzędu 40 km z dominującą prędkością ok 80 km/h (5 bieg, 1700 obr/min), prędkośc ta była raczej stała. Zatem warunki prawie labolatoryjne... Przy większych prędkościach rzedu 130-150 km/h na niemieckich autostradach spalał ok 8 l. Uśredniając spradziłem odczyt z komputera po 3 pełnych zbiornikach ON Verva i wynik wynosił 4,8 w cyklu 75% poza terem zab, 25% w mieście, nie używałem klimy (wczesna wiosna), na oponach letnich, auto zazwyczaj niezaładowane (tylko kierowca) styl jazdy bardzo spokojny, ekonomiczny. Na zakończenie chciałbym dodac że auto to waży prawie 1400 kg netto, zatem ten silnik koncernu PSA jest bardzo oszczedny jak zresztą przystało na jednostke HDI, tylko to auto jest bardzo ciężkie, za ciężke...

więcej »

ON
6,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.09.2012 21:03:55 przez

Raport ze spalania dotyczy tylko okresu wiosna/lato, zimą jeszcze nie jeździlem więc nie wiem co mnie czeka. Generalnie sporą różnicę widać jeżdząc po mieście z włączoną klimatyzacją, ciężko wtedy stojąc i tak w umiarkowanych korkach (wakacje) zejśc ponizej 7 litrów. Pozytywne spalanie jest na trasie, jadąc 90/100 km/h można zejść poniżej 5 litrów, ale wymaga to wykorzystania warunków terenowych (jazda z górki bez gazu, przewidywanie zachowania innych uczestników. Jadąc w dwie/trzy osoby w miarę dynamicznie 5,2l jest spokojnie do osiągnięcia. Autostrada, ostatnio zrobiona trasa Kraków/Wrocław w 5 osób z bagażami ale bez klimy spalanie wyszło 6,0l przy prędkości w zakresie 120-140km/h (włączony tempomat na 135km/h, więc całkiem przyzwoicie myślę. Jazda z predkością 140km i więcej podnosi spalanie i to bardzo. Samochód nie jest może dynamiczny jeżeli chodzi o ruszanie spod świateł, ale już na trasie pod górkę widać, że nawet w pełni obciążony przyśpiesza. W mieście bez klimy ciężko utrzymać spalanie poniżej 6,5l, a jej włącznie podnosi spalanie powyżej 7 litrów, a to i tak przy w miarę spokojnej jeździe. Cóż samochód swoje waży i rozpędzanie go generuje znaczne spalanie.

więcej »

ON
6,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.02.2009 09:14:37 przez

Autko bardzo wrażliwe na nogę kierowcy - jeżeli jedzie się delikatnie pali na prawdę przyzwoicie ale jak się przyciśnie to spala za dużo - odnośnikiem dla mnie jest poprzednie auto (Octavia 1,9 TDI 110 km) w którym spalanie było łatwiej utrzymać na niskim poziomie przy dynamicznej jeździe. Focus przy trasie ok. 100 km autostradą z maksymalną prędkością (ok. 200 km/h) spalił mi ok. 9-10 litrów. TDI Skody paliło ok.7,5-8,5. Przy codziennej jeździe w warszawskich korkach minimum jakie osiągnąłem to 5,5 litra - jazda typowo taksówkarska, bez szaleństw. Uznaję to za bardzo dobry wynik. Focus nie ma konkurencji w swojej klasie jeżeli chodzi o układ kierowniczy i zawieszenie. Hamulce super (ja mam 4 tarcze, w służbowym 1,6 benzynowym mam tarcze i bębny i też dają radę). Przyjemność z jazdy jest super jak na kompakta. Ceny w ASO są umiarkowane, a biorąc pod uwagę że auto jest absolutnie bezawaryjne to koszty utrzymania uznaję za bardzo niskie. Ogólnie rzecz biorąc opłaca się dopłacić trochę kasy do diesla - benzyniaki wciągają na prawdę dużo paliwa (1,6 w normalnej eksploatacji 9-10 l/100 km.).

więcej »

ON
5,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 18.09.2011 23:00:04 przez

Jestem bardzo zadowolony przy tej wielkości auta spalanie bardzo niskie 5.0 to moja średnia z jazdy w Warszawskich korach 50% i 50% niby trasa do jednej z miejscowości pod W/wą 25 km od centrum. (z tankowania nie mam kompa) 5.0 trasa 400km prędkość 120 km/h dwie osoby.(średnia prędkość z trasy 72 km/h) 6.5 litra maks w zimie ! No a teraz mniej miło 138 tyś km koniec turbiny regeneracja 900 zł (+olej filtry itp, zdjęcie miski ,czyszczenie smoka pompy,czyszczenie chłodnicy powietrza, przewodów dolotowych) 130 tyś km uszczelnienie (podkładki pod wtryskami )400 zł wtryski zaglejowane na amen ,tydzień !!! odmaczania i innych zabiegów. Choć jeśli brać pod uwagę ,że za przegląd każą sobie płacić 1000 pln. To to nie są koszty to za małe pensje.( pewnie stąd popularność działu zużycie paliwa) Moim zdaniem auto dla osoby bez żyłki sportowca pogromcy polskich szos. do 120 dość ciche powyżej widać ,że oszczędzali na wygłuszeniach. Kultura pracy silnika no cóż 1.6 tdci to nie S-klasa Dobre wyposażenie ,duży kufer,b.dobre prowadzenie,podgrzewana przednia szyba super sprawa .

więcej »

Pb
8,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 06.06.2010 18:26:13 przez

Ameryki nie odkryję, mówiąc że wszystko zależy od stylu jazdy. Ja lubię dynamiczną jazdę i uważam, że po to jest skrzynia 5-biegowa by z niej korzystać, a nie jechać na 5-tce 50 km/h, choć silnik jest na tyle elastyczny, że od 70 km/h spokojnie można na tym biegu żwawo jechać. Przeważnie zmieniam bieg na wyższy przy ok. 3500 obr./min., wtedy po zmianie jest 2200 obr./min., choć zaznaczam że lubię często przycisnąć. Przy takim stylu jazdy spalanie (bez włączonej klimy) wygląda tak: Miasto - to ok. 9 - 9,5 l, ale przy staniu w korkach i na światłach co 200m może być nawet 10,5 - 11 l/100 km, ale czemu tu się dziwić... samochód najwięcej pali przy jeździe na 1 i 2 biegu. Autostrada - trzymając równo ok. 150 km/h wyjdzie 8.5 l/100 km (4.500 obr./min.) Poza miastem - ok. 6.5 - 7 l/100 km Srednia z 500 km z czego 200 km autostradą, 250 km poza miastem a 50 km w mieście - 7.6 l/ 100 km Moim zdaniem, jak na dynamiczną jazdę w końcu niemałych autem to spalanie jest naprawdę dobre, a w trasie wręcz bardzo dobre. Na pewno nie kupiłbym diesla dla tych 2-litrów mniej.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"

Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.

Cena: 63 800  ►  53 900 zł

Zyskujesz 9 900 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Ford Focus

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Ford Focus

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Ford Focus - zobacz filmy

Ford Focus ST - BEZ CENZURY - Zachar OFF
Ford Focus ST - BEZ CENZURY - Zachar OFF Już zwykły Ford Focus jeździ świetnie, a co dopiero wersja ST. Można powiedzieć, że auto trawiło do mnie w wyniku zbiegu okoliczności i muszę powiedzieć, że był to korzystny zbieg okoliczności. W filmie: moja subiektywna opinia i wycinki, których nie zobaczysz w oficjalnym wydaniu testu.
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Długo się zastanawiałem, czy to w ogóle dać online. Bo zrobione trochę za szybko i na żywioł... Zdecydowałem się jednak zmontować i pokazać Wam ten "partyzancki" test Focusa, ale pod jednym warunkiem :) Proszę, napiszcie - czy jak dostaję auto dosłownie na chwilę to czy mam robić taką "partyzantkę", czy lepiej już nic nie robić? Przyjmę każdy werdykt :)
Genewa 2014 - Ford Focus - krótka prezentacja
Genewa 2014 - Ford Focus - krótka prezentacja Ford przedstawił w Genewie zmodyfikowanego Focusa. Zmiany są kosmetyczne, ale dzięki nim ten hatchback będzie miał więcej argumentów w walce z konkurencją.
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 184 423
Ford Focus II 1 088

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum