Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Ford Focus II - Oceń swoje auto

Ford
Focus
II
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Ford Focus II
lista silników Ford Focus II
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 909 ocen tego auta

Oceny Ford Focus II

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,14
2% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt
4,15

Mechanika

Silnik
4,19
Skrzynia biegów
4,17
Układ jezdny
4,64

Komfort

Widoczność
4,08
Ergonomia
4,26
Wentylacja i ogrzewanie
4,25
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,34
Wyciszenie
3,65

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
3,92
Stosunek jakość/cena
4,11

Niezawodność

Drobne usterki
3,97
Poważne usterki
4,14

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
81%
19%
NIE
na podstawie 612 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Zawieszenie

Silnik

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Karoseria

Układ elektryczny

Filtr

Lista 910 ocen

4,54
dodano 21.08.2011 przez

duzo przerobilem aut zanim zdecydowalem sie na kupno, przymierzalem sie i do passata czy avensis przez accord i inne rozne marki samochodowe i mysle ze zrobilem ( moze nie najlepiej , bo tego nigdy nie wiadomo ) dobrze, porownujac inne marki ( testowalem kilka samochodow ktore nalezaly do znajomych , astra , vectra , auris , passat , golf itp i zaden w sumie nie zrobil na mnie takiego wrazenia , choc auris i ceed wypadly z tych wszystkich testowanych aut chyba najlepiej, nie mialem mozliwosci za to jezdzic nissanami i mazdami ale mowi sie trudno, gdyz slyszalem ze diesle japonskie nie sa tak bezawaryjne jak europejskie silniki wysokoprezne ), moglbym miec za te same pieniadze auto kilka lat starsze, co jednoznacze jest z wiekszym przebiegiem i byc moze bardziej zajechane, a ze planuje pojezdzic tym autem troche dluzej , lepiej kupic mlodsze auto i zaczac o nie wczesniej dbac niz pozniej starac sie naprawiac zle postepowania z silnikiem poprzednich wlascicieli.poszukiwalem auta ktore nie bedzie mnie zawodzilo i mam nadzieje ze takie bedzie , moj poprzedni ford specjalnie mnie nie zawiodl i mysle ze ogolnie slaba opinia na temat fordow jest przereklamowana( w tej chwili nie ma juz chyba takiej przepasci miedzy markami samochodowymi jakie bylo z 10 lat temu ) , tak jak zybytnio rozreklamowana niezawodnosc aut niemieckich VW, tylko sęk w tym jak dba sie o samochod co do silnika , dla mnie jest rewelacyjny , ciagnie od dolu , co jest jednoznaczne z tym, ze nie trzea go pilowac do 3 tys obrotow i szybciej mozna zmieniac biegi co powoduje mniejsze spalanie ( tak wychodzi wg mojego stylu jazdy i wylicen komputera jak i tankowan na stacji benzynowej ) co do predkosci , to przyspiesza jak na ten silnik ( 1,6 90 km )do jakis 170 bez wiekszego problemu , najwiecej chyba nim jechalem niecale 190 ale chwile tylko wiec nie moge zbyt wiele na ten temat predkosci powiedziec , choc tragedi nie bylo. przy 150km/h obrotomierz dopiero osiaga 3 tys obrotow, co mysle jest bardzo dobrym wynikiem , a spalanie przy tej predkosci wychodzi 6,5/7 l w zaleznosci czy trasa idzie plasko , bardziej z gorki czy pod gorke, jak wyczuje sie auto to przy stalej predkosci 100km/h spalanie wacha sie 3,8≈4 , 120≈4/4,5, przy predkosci ok 120/130 km/h obrotomierz siega 2,5 tys obrotow jedyny minus jaki wystepuje w tym aucie( ale chyba w wiekszosci focusow tak jest ) skrzypiace plastiki , choc jak sie pusci glosniej muzyke ( nawet tak, zeby mozna bylo spokojnie rozmawiac z druga osoba ) juz specjalnie ich nie slychac no i co najwazniejsze , trzeba przed kupnem auta z silnikiem wysokopreznym, dokladnie sprawdzic czy samochod posiada filtr dpf/fap , gdyz moze on popsuc duzo nerwow jak i pelna przyjemnosc z jazdy samochodem - to sie tyczy w sumie wszystkich nowych diesli( niezaleznie od marki samochodu ) i te ich wymyslow z normami emisji spalin i choc auto nie ma jeszcze pelnych 3 lat nie serwisuje auta w ASO, gdyz ceny nie sa adekwatne do ich wykonywanej pracy, solidnosci i profesjonalnego podejscia do klienta i pozostawiaja wiele do zyczenia a czasem i niesmaku

więcej »
4,46
dodano 01.09.2009 przez

Jestem handlowcem w przedstawicielstwie zachodniej firmy, przejeżdżam na miesiąc 3-4 tyś km, miesiąc pauzuję, czyli z punktu widzenia handlowca w typie "oblatywacz-zbieracz faktur" - mało, natomiast z punktu widzenia standardowego przedstawiciela handlowego oraz osoby prywatnej dużo - na rok bardzo dużo - 40 tys. km. Jestem żołnierzem liniowym na froncie handlowym - nie obchodzi mnie auto ładnie wyglądające, prestiżowe, ono ma jeździć, na dodatek jeździć bezawaryjnie - ma codziennie dostawać w kość - oczywiście będzie elegancko serwisowanie, w końcu jest firmowe, ale ma mnie nigdy nie wkurzyć, nie zawieźć. Auto po trzech latach ma niecałe 120 tysięcy kilometrów. Jak je kupowałem, trzy lata temu firma dała mi limit kwoty jaką mogę wydać na dowolne służbowe auto - było to 65 tys. zł brutto. I mało i dużo, zależy jaki to miesiąc (na końcu roku kalendarzowego są z reguły potężne obniżki u dilerów, promocje i inne tego typu duperele)... Kocham samochody i motory, zjeździłem w swojej karierze handlowca już 9 różnych aut i 12 motorów, Ford Focus, to najlepszy wybór na auto służbowe klasy średniej niższej!!! Trzy lata temu wybrałem właśnie niego!!! Silnik 1,6 TdCi - REWELACYJNY!!! Ciągnie od dołu, spalanie średnie 6,2-6,3 litra/100 km, nie oszczędzam. Bardzo cichy, pełny Common Rail, nie włączam żadnych podgrzewaczy, żadnych świec w zimie, po prostu jadę. Pasażerowie myślą, że to przynajmniej 100 koni, a to 90, he he he... Mocny silnik, auto niezaciężkie i proszę - super jest!!! Prędkość maksymalna tzw. znośna, to 160-170 km/h. Maks, to prawie 190. Czego więcej trzeba? Jedyny mankament jaki zanotowałem (ale bez przesady, nie tak dokuczliwy), to skrzypienie w kabinie pochodzące z plastików na słupkach i podsufitki.

więcej »
4,54
dodano 18.10.2012 przez

Moje poszukiwania auta trwały 7-miesiecy na wyjazdach na tzw okazje itp. Szukałem głównie forda focusa MK2 lub renault megane III . Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jest kupić dobry używany samochód. Mój egzemplarz pochodzi z Francji nigdy z NIEMIEC !!! ( auto z tzw importu z niemiec na 90 % mają cofnięty licznik ja obejzałem 9 szt i nigdy więcej aut z niemiec oglądać nie będę ! zajechane złomy zawieszenie złom silnik ledwo pali ). Dobrze go sprawdzilem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem książkę serwisową w ASO( auta z francji rzadko je mają dlaczego bo nie muszą serwisować Francuzy w ASO ) , badanie lakieru(FOCUS była malowany pogodzilem się z tym bo 3-lat bym szukał ałta 80% aut było malowanych ogladałem 15 szt te nie malowane przebieg 150- 250 tys km czyli złomy ) Auto wygląda na zewnątrz i w środku rewelacyjnie i przez okres jak go mam zrobiłem 80 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje . W sumie mam już 140 tyś. Silnik rewelacja! pali średnio 4,5-5,5 (miasto)paliwa na 100 km w zależności od pory roku. Na klimie jeżdżę praktycznie cały czas. Nic mi się z autem nie dzieje. Silnik ma dosyć zapasu mocy , mało awaryjny, wadą auta są jego niekture tworzywa ale to nie BMW tylko fokus . Dobre auto dla rodziny 2 + 2 2 + 3 . Z takie pieniądze bardzo rosądne autko polecam. Nie polecam aut z niemiec lepiej drosze z polski albo z francji lub belgi? (nie łudzcie sie że auto bylo całe tam nikt nie sprzedaje dobrych , całych aut zawsze jakąś przygode miały, a pamiętać trzeba że kto jak to ale NIEMIEC dobrego aut Polakowi za niską cene nie oda na 100%

więcej »
4,38
dodano 02.07.2014 przez

Bardzo dobry samochód za bardzo dobre pieniądze. Mam porównanie ponieważ przejeździłem ponad 20 lat różnymi samochodami, niektóre wymienię: VW Passat i Bora, Fiat Bravo, Toyota Avensis i Corolla, Audi A4, Citroen C5, Seat Codroba i Leon, Ford Mondeo i Focus 1,8 tdci... można wymieniać - trochę tego było. Jak widać to auta z różnej parafii i z różnej półki. Większość to były auta służbowe lub wypożyczone. Mam prawo zatem ocenić ten samochód w miarę obiektywnie. I ocena oczywiście jest bardzo pozytywna. Denerwują mnie opinie ?specjalistów?, uważających że audi, bmw albo toyota to szczyt doskonałości a reszta to g?. Niestety ten stereotyp przetrwał (chyba tylko w Polsce), chociaż nie jest już tak żywy jak kiedyś. Ale do rzeczy, nie oceniam tu bmw czy audi ale forda. Jeśli chodzi o silnik ? od niego zaczniemy ? to jednostka udana, nawet bardzo. Wprawdzie nie oczekujmy wielkich osiągów (to nie silnik dla ?młodych ? gniewnych?) ale bardzo solidny, w praktyce bezawaryjny i co najważniejsze bardzo ekonomiczny. Do silnika należy dostosować styl jazdy ? jeśli preferujesz styl agresywny z siedzeniem komuś na zderzaku to nie to auto. Silnik ?plastyczny?, nie muli. Turbo włącza się około 100. Zawieszenie rewelacyjne ? wymienieni powyżej ?koledzy? mogą się tylko tutaj czegoś nauczyć (szczególnie VW i Seat). Tym modelem nie jeżdżę zbyt długo ale Focusem z silnikiem 1,8 przejechałem prawie 150 000 km. Do tego silnika namówił mnie kolega z serwisu. Na początku byłem sceptyczny, ale okazało się, że niesłusznie. Podsumowując ? bardzo dobre auto dla przeciętnego Kowalskiego.

więcej »
4,69
dodano 04.11.2012 przez

**Całą ocenę zamieszczę tutaj** Silnik jest bardzo cichy i ekonomiczny.Ciężko odróżnić od silnika benzynowego oczywiście we wnętrzu auta które w wersji Ghia jest doskonale wyciszone ( Ghia ma lepsze materiały tapicerka plastiki itp.) Najlepiej sprawdza się na długiej trasie , dobrze przyspiesza na 5 biegu,6 jest długa żeby obniżyć spalanie.Ma dosyć wąski zakres obrotów kiedy dostępny jest max moment obrotowy więc trzeba szybko zmieniać biegi szczególnie przy ruszaniu.Idąc dalej skrzynia biegów jest niezła . Układ jezdny to powód dla którego wybrałem to auto.Na naszych dziurawych drogach sprawdza się znakomicie,dziur praktycznie nie czuć jedynie te większe nieco słychać.Komfort nieporównywalny do innych aut tej klasy .Ergonomia bardzo dobra wszystko łatwo się obsługuję .W aucie jest dużo miejsca,ma duży bagażnik .SPALANIE pali wg mnie nie dużo ropy bo trzeba pamietac że to 2.0 TDCI a spalanie w mieście 5.0 - 6.0 to niewiele trasa to 3.7 - 4.8 nawet 1.6 tak malo nie spali a frajda z jazdy jest spora 136KM robi swoje.Jeśli chodzi o niezawodność sprzegło lubi paść i zawiezszenie jest drogie i to bardzo ( nie polecam dlatego aut z niemiec tam szkopek sprzedaje gdy auto się konczy a naprawa jest kosztowna a dodatkowo auta od dobrego? niemca nie mają 120 - 190 tyś km tylko 240 - 350 tyś km a polak cofka a człowiek złoma ma, lepiej kupic z polski albo z Belgi Francji tam przebiegi nie są tak ogromne). POLECAM 2,0TDCI małe spalanie + osiągi + niska awaryjność, szczególnie tej jednostki napędowej.

więcej »
4,54
dodano 31.08.2012 przez

Ford Focus to zapewne pojazd na "kryzys". Czy w tej wersji silnikowej..? Spalanie na poziomie 6l/100km (głownie w mieście, na zimówkach) to wynik rewelacyjny! Za tym bardzo niskim spalania stoją: tankowanie lepszego paliwa, częstsze zmiany oleju oraz odpowiednia technika jazdy (ze sporadycznymi jazdami na dłuższych odcinakch ok. 60 km - dopalanie DPF). Ale warto! Co każdorazowe zrobienie 100 km oszczędzamy ok. 12 zł w porównaniu do np. Focusa 1.6 w benzynie. Ford'y - charakteryzują się jedną z najniższych cen wśród aut z drugiej ręki na rynku. Ponadto posiadają najlepsze w swej klasie właściwości jezdne. Świetnie prezentująca się, lekko kosmiczna i nieprzeciętna karoseria powodują, że młodsi kierowcy się w nim odnajdują. 1.6 TDCi jest to najbardziej ekonomiczny silnik w stosunku do oferowanej maksymalnej mocy - w tym przypadku 110KM. Jest to optymalna wartość koni mechanicznych. Omawiane auto oczywiście posiada wady (jak każde), ale one przyćmiewane są przez multum zalet za rozsądną cenę! Mój Focus nigdy mnie nie zawiódł! Nie było przymusowych postojów, awarii podczas, której zmniejszył by się komfort jazdy, nic! Wymiany robię doraźnie, często "chuchając na zimne", olej wymieniam co 10-12 tys. km i jak na razie gra i huczy w Focusiku... Auta psuły się rzadko, psują się częściej, a będą psuć się coraz to częsciej - w takim kierunku podąrzają producenci, niestety... Pozdrawiam prawdziwych pasjonatów Focusów - Niech Ford Będzie z Wami!!!

więcej »
4,54
dodano 29.01.2012 przez

Zacznę od tego, że posiadam auto sprowadzone, w wersji Titanium, czyli dość bogatej pod względem wyposażenia, co wpływa przede wszystkim na komfort jazdy i jakość wykonania wnętrza i oczywiście na moją ocenę Focusa ;-) Przed zakupem auta oglądałem używane Focusy z 2008 r. w polskich salonach i to co mnie strasznie zniechęciło do zakupu, to plastikowe wnętrza, przy czym jakość tych plastików była wręcz tandetna - tworzywa twarde i nieprzyjemne w dotyku, a oglądałem wersje zarówno Silver, Gold jak i Ghia. Wg wielu użytkowników FF II - jest to jego cecha charakterystyczna, oczywiście negatywna. Ja na szczęście nie postrzegam FF II poprzez pryzmat kiepskich plastików. Nie twierdzę, że mój Focus nie ma ich w kokpicie, bo ma, ale są one znacznie wyższej jakości, miękkie dobrze spasowane, przez co kontakt z autem i ogólne doznania wewnątrz, na fotelu kierowcy są zgoła inne, niż w autach z polskiej dystrybucji. O prowadzeniu nie ma co się rozwodzić - autko jeździ doskonale, świetnie trzyma się drogi i zawsze jedzie tam, gdzie wskazuje kierowca. W połączeniu z silnikiem 2.0 TDCI i 136 kM jest to świetne autko, a wersji kombi wręcz idealne dla rodziny 2+2, komfortowe zarówno w codziennym użytkowaniu jak i w dalekich trasach. Oczywiście, jak to z silnikami TDCI, trzeba uważać na koło dwumasowe i turbinę, ale mając tego świadomość, wystarczy autko odpowiednio użytkować, regularnie serwisować i można spokojnie zapobiec niechcianym awariom

więcej »
4,54
dodano 18.01.2015 przez

Daję dobrze bo do doskonałości trochę brakuję. W mojej Ocenie odniosę się do mojego poprzedniego auta Seata Toledo z którego byłem bardzo zadowolony. Focusa będę porównywał właśnie do niego. Na wstępie napiszę że nie myślałem że kupię jeszcze diesla. Ale nie dlatego że nie lubię jeździć klekotami tylko dlatego że obecne silniki które są montowane w samochodach nie są już tak trwałe jak stare poczciwe 1,9tdi. Mają bardzo duo elektroniki i różnego rodzaju czujniki a także filtry cząstek stałych które źle wpływają na żywotność silników ( między innymi przez to że do komory silnika spływa nie spalony olej napędowy jak się jeździ na krótkich odcinkach ) oraz bardzo długie interwały wymiany oleju w silniku. wg mnie max to 15 tys. A jak ktoś jedzi w mieście to max 10 tys a jak wiemy teraz w nowych samochodach wymienia się co 30 tys. porażka. Poza tym w silniku diesla jest więcej rzeczy które mogą się popsuć. Ale wracając do oceny mojej Foczki. Kupiłem ją z firmy w której moja żona pracuje. Cena tego samochodu była naprawdę atrakcyjna, dodatkowo znałem całą historię samochodu. Od napraw kolizyjnych które to w moim przypadku były dwiema parkingówkami do przeprowadzanych napraw i wymian części eksploatacyjnych. Wszystko czarno na białym. Oryginalny przebieg. Proszę się nie bać samochodów flotowych. Ja osobiście wolę flotowego z Polski niż sprowadzonego z niewiadomą historią i przebiegiem cofniętym o połowę.

więcej »
4,23
dodano 08.09.2012 przez

Sympatyczny samochód którym na codzień porusza się moja żona. Ja tylko od czasu do czasu, jak trzeba jechać zmienić koła a na zimowe itp ;-) Wyżej się siedzi, więcej widzi. doskonale wyposażone, klimatronic, pełna elektryka, automatyczne wycieraczki, aytomatyczne światła(choć u nas to zbędny dodatek bo i tak są właczone cłay rok). Wydaje się że to auto stwożone dla kobiety wspomaganie elektryczne dział tak lekko że na postoju można kręcić małym palcem. Mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX z przodu i z tyłu. Pomimo wielkości auta manewrowanie nim po mieście nie sprawia większych problemów, z racji wysokiej pozycji jest nawet łatwiejsze niż w kompakcie. Spory bagażnik na zakupy i wakacyjny wyjazd. Właściwie nie ma się do czego przyczepic . Wszystkim wahającym się przed zakupem, mogę polecić z ręką na sercu 2,0 TDCI ( jest to silnik od peugota, citroena ale tylko 1,8 jest forda i jest bardzo kiepski 1,6 zaslaby brak mocy benzyny fordowskie spalaią zbyt wiele, tyle że głowa boli i są awaryiine i to bardzo, wybur byl prosty osiągi + ekonomia i mamy 2.0 TDCI ). Z tego co rozmawiałem z mechanikami w tym silniku nie ma problemów z turbiną, a tą przypadłość ma ponoć 1,8 . Piszę to po prawie 170 tys km bezawaryjnej ekspoatacji( mam namysli iż silnik nie padł itp. bo docisk + tarcze w skrzyni wymienic trzeba było jej żywotność konczy się między 120 - 170 tyś km Polecam 2.0 TDCI najlepiej GHIE.

więcej »
4,46
dodano 23.12.2012 przez

Samochód wydaje się być godny polecenia! Teraz szczegóły: Silnik głośny ale ekonomiczny i po lifcie bezawaryjny. Generalnie motor ok, mam porównanie z focusem MK II z 1.6 Tdci 90 KM i powiem że tamto nie jezdziło . Jestem pozytywnie zaskoczony układem jezdnym. Może nie mam odwagi przejechać zakrętów 180km/h. Ford Focus mk2 jest raczej twardy, dobrze trzyma sie drogi. Zawieszenie jest ciche, skoki zawieszenia krótkie, naprawdę super. Widoczność generalnie ok, w przód bardzo dobra, słupki nie przeszkadzają, słaba do tyłu ( to kombi) (szybka tylna duża). W focusie mam klime (niestety manual)ale dziala ok.Jest też opcja osuszania szyby przedniej. Deska rozdzielcza rewelacja, wszytko pod reka, czytelne, nie rozprasza. Co mnie urzekło to stan wykończenia, wszędzie dobre materiały ( jak na forda ! dobre tak dla jasnosći) obicie drzwi to plastik plastik. Minusem mogą być fotele, niby wygodne, ale tyłek na długich trasach boli, trochę chyba jednak za krótkie siedziska. jeszcz jedno auto nie kupione nowe z salonu tylko import miało małą przygode, ale nie cofany licznik a cofki to domena aut z niemiec forda z niemiec nieda się sprawdzic w ASO w PL tam są to auta flotowe z przebiegiem 200 - 300 tyś km i nadają się na złom nie polecam więc aut z niemiec najlepiej nowe ale KASA niemają jej wszyscy dosyć.

więcej »