Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Renault Megane II Kombi - Zużycie paliwa

Podsumowanie 236 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Renault Megane II Kombi

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Renault Megane II Kombi

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
8,1
8,5
8 / 1
43,0 zł
22,1 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
-
-
- / -
-
-
 
7,6
8,8
43 / 7
40,3 zł
22,9 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
-
-
- / -
-
-
 
8,5
9,0
4 / 1
45,1 zł
23,4 zł
 

Silniki Diesla Renault Megane II Kombi

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
4,9
12
25,3 zł
 
5,3
57
27,4 zł
 
4,9
49
25,3 zł
 
6,3
39
32,6 zł
 
7,1
2
36,7 zł
 
Filtr

Lista 236 raportów spalania

sortuj komentarze od
ON
4,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 12.08.2014 22:45:15 przez

Kupiłem to auto bo była naprawdę bardzo dobra okazja Klient potrzebował szybko gotówki a ja chciałem coś innego no i nie powiem wizualnie jest nie zła. Oprócz renówki mam jeszcze Opla omegę 2,2 sedana a wcześniej był Opel Astra, Audi A6, WV Passat,Chrysler Voyager i kilka innych. Jeżeli chodzi o spalanie to muszę przyznać że jest rewelacyjne. Na trasie 5 tys km Barcelona-Warszawa-Kolonia-Barcelona w dwie osoby + ok 400 kg bagażu z wyliczenia wyszło mi nie całe 4,6 l/100 km przy prędkościach 110 do 180 km//100. 2/3 autostrady 1/3 drogi krajowe. Zanim dojechałem do polski komputer wskazywał 4,2 l no ale wiadomo jaka jazda jest w Polsce. W mieście bez problemów mieszczę się 5,5, 5,6L. Mówiąc miasto mam na myśli Barcelonę przy której Warszawa to bardzo drożne miasto. Bardzo dobre hamulce To tyle plusów tego wózka A teraz minusy. Przy 170km/godz wiatr zerwał mi tylny spojler a trzecim światłem stopu, powyżej 130 głośno w kabinie, powyżej 150 wręcz nie słychać własnych myśli hałas opływającego powietrza jest nie do zniesienia, radio bardzo kiepskiej jakości a odtwarzacz CD odmawia posłuszeństwa po dwóch trzech płytach, wykończenie wnętrza woła o pomstę do nieba, użyte materiały a szczególnie materiał na kierownicy to chyba były wyciągnięte ze śmietnika, twarde łatwo rysujące się plastiki o jakości godnej Bangladeszu, na zakrętach trzeba bardzo uważać tył samochodu ucieka w bok, jazda po nierównych lub dziurawych drogach przypomina jazdę wozem konnym, bardzo kiepskie wyciszenie podwozia, układ kierowniczy zbyt lekko chodzi ma się wrażenie że zaraz nas nie posłucha. To tylko niektóre z wad tego samochodu. Oprócz nich jest jeszcze elektronika która wysiada w najmniej odpowiednim miejscu W porównaniu a oplem to naprawdę kiepska klasa nie mówiąc o Audi czy Chryslerze. Reasumując Jest to mój pierwszy francuski samochód i ostatni. Dobry silnik dobre osiągi, dobra idea ale wykonanie a przede wszystkim użyte materiały to naprawdę trzeci świat. Jeśli chcecie dobrego samochodu to z europejskich tylko niemiecki lub szwedzkie a z pozostałej części świata japoniec lub amerykaniec np Chrysler lub Dodge. To gwarancja na długie lata.

więcej »

LPG
7,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 06.12.2011 10:36:19 przez

Przez ostatnie 13 miesięcy przejechałem 15.366 km, notując każde tankowanie. Przeprowadzenie pomiaru w tak długim okresie wymaga pewnej systematyczności, jednakże dzięki temu uzyskać można MIARODAJNY WYNIK SPALANIA, ponieważ uwzględnia się wszystkie istotne okoliczności, takie jak pory roku, jazdę w trasie oraz cyklu miejskim, zróżnicowane obciążenie pojazdu itp. Z dużym dystansem należy podchodzić do raportów w oparciu o jednorazową wycieczkę czy wskazania komputera pokładowego. Przechodząc do meritum - we wskazanym wyżej okresie samochód zużył 1102 l gazu oraz 189 l benzyny. Oznacza to, że średnie roczne spalanie wynosi 8,4 l/ 100 km na co składa się 7,17 l gazu oraz 1,23 l benzyny. Koszt przejechania 100 km, uwzględniający ceny w przekroju 13 miesięcy, wyniósł 23,89 zł. Oczywiście proporcje zużycia w relacji lpg - pb95 mogły być bardziej przechylone w stronę autogazu, ale preferuję jazdę, w której od czasu do czasu silnik może popracować na benzynie. Wskazania komputera pokładowego w tym okresie - średnie zużycie 6,7 l, a więc o 1,7 l mniejsze niż faktyczne. Co do stylu jazdy to stosuję raczej ecodriving, rzadko się gdzieś spieszę. Auto bezproblemowe, aktualny przebieg 72 tys km, instalacja firmy BiGas montowana w Niemczech. Bardzo porównywalne spalanie odnotowywałem w przypadku Fiata Stilo 1.6 16V LPG, którego miałem poprzednio. Pozdrawiam!

więcej »

ON
4,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 29.11.2009 23:24:01 przez

Silnik pomimo małej mocy całkiem nieźle radzi sobie z samochodem. Podczas oszczędnej jazdy po mieście, bez gwałtownego przyspieszania, korzystając z zasad ecoDrivingu (hamowanie silnikiem, przyspieszanie w przedziale maksymalnego momentu obrotowego, nie przekraczanie 2500 obr/min) potrafię utrzymać średnie spalanie w granicy 4 - 4,5 L/100km. Kiedy jeżdżę dynamiczniej średnie spalanie w mieście rzadko przekracza 5,5 L. Niestety w trasie przy prędkościach rzędu 150km/h i więcej, auto pali już sporo, bo około 7 - 8,5 L/100km. Najbardziej ekonomiczna jazda w trasie to poruszanie się z prędkościami 110 - 120km/h. W każdym razie jest na prawdę dobrze i jestem bardzo zadowolony z samochodu. Czasem brakuje mocy - szczególnie kiedy jest komplet pasażerów, wtedy niestety trzeba mocniej "kręcić" auto, no ale cóż - coś za coś ;) To moje drugie Megane i nie mam zamiaru zmieniać marki. Wiele osób boi się zakupu francuskiego samochodu, ale warto. Ważne żeby kupić auto z pewną przeszłością, najlepiej regularnie serwisowane, wtedy nie powinno sprawiać przykrych niespodzianek.

więcej »

Pb
9,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 17.05.2010 22:18:06 przez

Spalanie - znośne jak na 1.6 16V (112KM). Jeśli ktoś mówi, że jakieś auto dużo pali, czy mało pali, to przede wszystkim trzeba przemyśleć małą sprawę. Rozmiar opon! Mam dwa komplety kół - 15 (195/65 zimówki) i 16 cali (205/55 letnie). Dodatkowo, przeanalizować technikę jazdy, opory toczenia opon, obciążenie, jakość paliwa, górzystość terenu, czy jedziemy pod wiatr... To wszystko ma znaczenie. Ja wiem tyle - to maksymalne zużycie to było, gdy grzałem auto, bo żona z 3-letnim synem wewnątrz, a ja odkopywałem auto ze śniegu. W trasie na oponach 195 na 100% da się przy spokojnej jeździe zejść poniżej 6 l/100km. Jeszcze nie robiłem tras na letnich 205/55-16 (Bridgestone ER300) i będę mógł później ocenić. Jeżdżąc po Bydgoszczy to raczej da się zmieścić w 9,5 l/100km (przy krótkich trasach 3-5km), na dłuższych po mieście można zmieścić się w 8,5. Trasa Bydgoszcz-Warszawa-Bydgoszcz 6,2 l / 100 km (opony 195/65-15 zimówki Krisalp HP, jazda zróżnicowana, na pewno nie "kapelusz")

więcej »

ON
4,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.12.2008 21:46:16 przez

W tej kategorii ocena powinna być najwyższa, ale nie można dać więcej, niż "5". Najwyższe spalanie, jakie mi się zdarzało, miało miejsce w zimie i tylko przy krótkich, miejskich jazdach (6,7 l/100km). W każdych innych warunkach, w cyklach mieszanych nie mogłem przekroczyć 5,5 l/100km, choć czasem się starałem. Zasięg 1000 km po mieście i nawet 1300 km poza miastem, nie było trudne do osiągnięcia. Absolutne minimum, jakie udało mi się osiągnąć, to 4,0 l/100km (komputer pokładowy pokazywał wtedy 3,8l/100km, ale to urządzenie zawsze kłamało). Co do kosztów serwisowych, to po zakończeniu gwarancji opuściłem sieć serwisową Renault i koszty przeglądów znacznie spadły, przy wysokiej jakości usług (mam taki warsztat). Jedyne, co kosztowało to paliwo na markowych stacjach i wymiany oleju wraz z filtrami co 15 TKM, zamiast 30 TKM (w ogólnym rozrachunku ten wydatek się opłacił)

więcej »

ON
5,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.07.2009 15:33:43 przez

Jesli chodzi o zuzycie paliwa to jest naprawde super. Srednie zuzycie na 20.000 km (75% miasto w godzinach szczytu, klima zawsze wlaczona) wyszlo na poziomie 6,46 l/100 km. I byloby "5" gdyby nie... serwis! Moze tylko ja mam takie (nie?)szczescie, ale jeszcze zaden ASO Renault nie pokazalo sie jako profesjonalisci. Przyklady: 1. przez 3 miesiace i 4 wizyty nie potrafili wyjasnic pojedynczego skrzypniecia przy ruszaniu - dopiero przy udziale sprzedawcow udalo sie ustalic, ze tak dziala uklad testujacy ESP 2. nie zauwazyli podczas przegladu, ze geometria sie sypnela, za to nad wyraz chetnie chcieli wywazyc kola za blisko 100zl dodatkowej oplaty Mozna tak ciagnac dalej, ale miejsca szkoda. Dodatkowo oczywiscie ceny wszelkich uslug sa w ASO 4 razu wyzsze niz w "normalnych" warsztatach. Coz, ASO bedzie robic tylko to co objete gwarancja...

więcej »

ON
5,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 01.01.2014 15:41:15 przez

I tutaj zaczyna się trochę mniej pozytywna ocena. Koszty utrzymania są według mnie spore jak na tę klasę. Oczywiście możemy sugerować się tym, że jest to samochód bardziej komfortowy lecz jeżeli ktoś szuka samochodu tylko do przemieszczania, chce aby był on dość tani w utrzymaniu i ma po prostu jeździć to megane przegra pojedynek z Astrą, Focusem czy Golfem. Wielkim zaskoczeniem była dla mnie wymiana tylnych hamulców. Okazało się, że tarcze wymienia się z łożyskami?! Dość ciekawe rozwiązanie i bardzo kosztowne (około 1200zł) Wymiana czujnika ciśnienia przy turbo (450zł + 200 robocizna), wysprzęglik (300-500 zł + robocizna zdjęcie skrzyni biegów 300-1000), klimatyzacja (800zł). Także jeżeli chodzi o utrzymanie to nie należy ono do najlepszych. To są oczywiście przykłady kilku napraw a było ich więcej.

więcej »

ON
5,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 03.01.2012 12:19:57 przez

Autko na trasie zapakowane 5 osób + cały bagażnik bagażu 90kmh - 4.6litra, przy 150kmh rośnie do 8 litrów nawet ale wiadomo opory powietrza ;), w mieście bardzo pozytywnie zaskakuje co do spalania - jakkolwiek brakuje mu za to mocy przy wyprzedzania ale coś za coś - drugi zas wybrałbym silnik 1.9 120km, co do usterek to narazie niedziała mi wyświetlacz od radia - koszt 500zł ale nawet jakoś nie chce mi się robić, ceny części porównywalne do innych aut tego segmentu, co co jakości wykonania wnętrza - to za co chwytamy przy otwieraniu auta od wewnątrz całe wytarte ;/ to samo kierownica mocno wytarta a auto kupione przy 144tys km. reszta wnętrza trzyma poziom

więcej »

ON
6,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 02.04.2011 14:49:07 przez

Dane z komputera (według moich obliczeń wychodzi podobnie - różnica ok 0,1 litra na 100km - więc można przyjąć wskazania kompa jako realne) robię codziennie 70km do pracy, droga dwupasmowa, wbijam szóstkę i jadę te 110kmh - spalanie 6,0 do 6,1 (według kompa) Miasto (małe miasto, mało korków itp itd) 7,0 do 7,3 staram się jeździć ekonomicznie i jeszcze nie udało mi się zejść na trasie do 5 czy nawet 5,5 - oczywiście mam na myśli średnie spalanie, a nie aktualne - bo wiadomo że aktualne z górki wskaże 1,3 a pod górkę 18,9 : P tak więc nie wierzcie w bajki że komuś 1.9 130KM spala 5 na trasie a 6 po mieście - brednie - tyle to pali 1,5 105KM...

więcej »

ON
4,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.05.2011 08:43:40 przez

Nie wiem, czy jest jakieś auto, które przy tych gabarytach i możliwościach przewozowych może się poszczycić takim małym spalaniem. Zimą przy 5 osobach z kompletem nart na bagażniku i na autostradzie auto przy średniej prędkości 130-150 km/h spaliło niecałe 6,5 l ON / 100 km. Dla mnie to rewelacja! W codziennej jeździe średnie spalanie nie przekracza 5 l ON/100 km. Serwisowe ceny przeglądów są do zaakceptowania, choć nie są tanie. Ale już poza siecią Renault nie ma problemu z dostępnością i cenami części i napraw. Zresztą jak do tej pory nie miałem poważnych problemów z naprawami.

więcej »
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 184 725
Renault Megane II Kombi 236