Szukaj

Informacje o Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2002 druga generacja Forestera została kompleksowo odświeżona i unowocześniona zgodnie z projektem, którego autorem był Grek Anders Zapatinas. Subaru Forester II w roku 2006 przeszedł facelifting, który znacząco odmienił jego przedni pas nadwozia. Podobnie jak model pierwszej generacji, Forester II był laureatem wielu nagród, m.in. kolejno zdobył trzy tytuły najlepszego SUV-a magazynu „Car and Driver”. W roku 2008 zakończono produkcje modelu – zastąpił go model III generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2457 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~wicherek
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
Z tymi hamulcami to naprawdę porażka, może i byłyby wystarczjące w Legacy ale mam wrażenie że Forester jest za ciężki i za szybki dla tych hamulców -TRZEBA UWAŻAĆ ! ciekawostki: - nie da się zamknąć środkowego nawiewu, jadąc szybciej wieje samo nawet jeśli pokrętło jest na OFF, metoda : zmienić z AUTO na nawiew na szybkę - komputer pokazuje jedynie średnie zużycie paliwa, chciałoby się jeszcze tylko zasięg ( szczególnie w 2,5XT :) - lusterka polecam regulować w dzień. |Tak samo jak w toyocie - podświetlone są wszystkie przyciski do okoła oprócz regulacji lusterek. GENERALNIE: jak dla mnie OK, szkoda tylko że wygląda jak Suzuki Vitara ale co tam, jak ogólnie wiadomo Forestera nie kupuje się dla wyglądu !
3,8
~macwac
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
Bardzo oryginalny samochód, posiadający wiele zalet, jak i kilka wad. Ma świetny silnik, ale słabą skrzynię. Rewelacyjny napęd na 4 koła daje bezpieczeństwo na trasie i pozwala na jazdę poza drogą w 15-20 cm śniegu nawet pod górkę. Przyśpiesza jak samolot na pasie startowym, ale przy dużych prędkościach jest głośny i mało komfortowy. Polecam każdemu do jazdy po mieście i wypadów na wieś, lub w trasę. Odradzam jeżeli szukasz komfortu limuzyny, albo auta do jazdy po autostradzie.
4,5
~Julek
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
Auto sprowadzone w 2006 roku z Kanady. Wersja bogata 2,5 xs. Automat , klimatronik , skóra itp. Wersja wolnossaca wspaniale pracuje na gazie. Goraco polecam LPG pod warunkiem sekwencji w porządnym warsztacie. Samochód sprawuje sie idealnie , autko nie za duże , dynamiczne , w porównaniu z terenówkami ze sztywnymi mostami śmiga jak bączek.
Średnie spalanie dla Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
12,7
l/100 km
16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
używam dopiero od 2 miesięcy więc jeszcze zdecydowanie nie pełne wyniki ;-) wyniki głównie z codziennych dojazdów do pracy (trasa nieco ponad 10km, z czego ~7km dróżkami podmiejskimi - reszta miasto) minimalne średnie spalanie to było ~2/3 trasa, reszta jw ... Zdaża mi się momentami docisnąć więc zdecydowanie nie jest to eco driving ale też daaaleko temu do jazdy "rajdowej" =;-) "Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie" chciałem pominąć bo nie miałem okazji sprawdzić ale nie ma takiej opcji ;-( stąd wyik szacunkowy ;-)
12,9
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
przy normalnej jezdzie ale nie emeryckiej, w terenie mieszanym pali 12 litrów gazu spadek mocy jest prawie nie odczuwalny dziwne jest to że gazu pali tyle samo co wcześniej benzyny a powinien 15% więcej.
9,3
Subaru Forester II
Kombi 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
wiem, że dla niektórych zabrzmi dziwnie, że Subaru ekonomicznie jest doskonałe, biorąc po uwagę całe moje doświadczenie z tym samochodem (spalanie, serwis, użytkowanie, ,itd.)i naprawdę jest dobrze w porównaniu z innymi samochodami tej klasy, nie wspominając o "zadęciu" w stylu mercedesa, no tak oceniam, tak moim zdaniem, to moja opinia :)
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
kontrolka serwisowa
  • Subaru Forester II
  • instalacja elektryczna
czy palaąca kontrolka serwisowa i curise jednocześnie pozwala na podróż 1000 km jestem w austrii i muszę wrócić do domu?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Subaru Forester II