Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Subaru Forester

Lata produkcji: 1997 - teraz
Segment: Małe SUVy
Model należący do klasy kompaktowych crossoverów, a od trzeciej generacji plasujący się w klasie średniej wielkości SUV-ów (segment I). Produkowany od 1997 roku. Inspiracją dla wprowadzenia Forestera na rynek była przeznaczona wyłącznie na rynek japoński uterenowiona wersja modelu Impreza (do dziś jest z nią spokrewniony) w wersji Gravel Express z 1996 roku. Jego protoplastą był też prototyp Sutoriga zaprezentowany w 1995 roku. Nazwa Forester, według Subaru oznacza mieszkańca lasu („resident of the forest”). Od 2013 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.
Luzacjusz: Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

Forester IV

Subaru zawsze stawiało praktyczne walory swoich aut ponad ich atrakcyjność wizualną. Nie inaczej jest z bohaterem naszego opisu. Karoseria Forestera IV. generacji opiera się modzie na dynamiczne linie i finezyjne przetłoczenia, serwując nam zamiast tego spokojną sylwetkę, której proste kształty obiecują maksymalne wykorzystanie gabarytów zewnętrznych. Jedyną "ekstrawagancją" okazuje się pas przedni, który można zamówić z tzw. sportowym zderzakiem.

Krajobraz, który wita nas po otwarciu drzwi kierowcy, utwierdza w przekonaniu, że mamy do czynienia z autem, które ma po pierwsze służyć, a po drugie się podobać. Zarówno stylistycznie, jak i kolorystycznie kokpit wieje nudą, jest za to funkcjonalny za sprawą czytelnych zegarów i logicznie rozmieszczonych elementów obsługi. Mieszane uczucia budzi wykończenie, bo obok połaci miękkich materiałów znajdziemy dość tandetne i miejscami przeciętnie spasowane plastiki.

Niedoskonałości te kabina japońskiego SUV-a nadrabia jednak oferowaną przestrzenią. Niezależnie od tego, czy usiądziemy z przodu, czy z tyłu, na długość, szerokość i wysokość centymetrów nam nie zabraknie. Sporą ilość wolnego miejsca znajdziemy również w bagażniku, który oferuje przy okazji kilka funkcjonalnych patentów. Dzięki mocnemu przeszkleniu karoserii, właściwie niespotykanemu u konkurencji, widoczność jest we wszystkich kierunkach doskonała. Przeszkadzać mogą za to nieco za małe siedzenia.

Pod maską Subaru Forestera IV mocy nie brakuje i, co najważniejsze, nie tylko silnik pozwala na dynamiczne prowadzenie. Połączenie dobrze zestrojonego zawieszenia, porządnego napędu na cztery koła oraz precyzyjnego układu kierowniczego pozwala kierowcy czerpać dużo radości z jazdy. Jednocześnie podwozie z należytą dla auta tej klasy skutecznością rozprawia się z dziurami, a poza asfaltem nie skapituluje na byle przeszkodzie.

Cennik SUV-a spod znaku Plejad nie nastraja optymizmem - już bazowe odmiany kosztują dużo, a te najdroższe niebezpiecznie zbliżają się do rewiru zarezerwowanego dla produktów klasy premium. Na pocieszenie pozostaje fakt, że wyposażenie seryjne auta jest właściwie kompletne, a dodatki nie kosztują kroci. Zastrzeżeń nie mamy również do ochrony gwarantowanej pasażerom w razie kolizji.

Forester III

Dwie pierwsze odsłony Subaru Forestera kształtami przypominały sporej wielkości kombi, które ktoś postawił wyżej nad ziemią i ozdobił efektownymi nakładkami z tworzywa sztucznego. Trzecia generacja powstała już w nieco odmiennej konwencji, bo - idąc w ślady konkurencji - Japończycy zrobili ze swojego terenowego kombi typowego, mocno “nadmuchanego” SUV-a. Czy ładnego, to już kwestia gustu. Nam jednak auto wydaje się nieco zbyt ociężałe, zwłaszcza oglądane na żywo.

Obła karoseria nie grzeszy może lekkością linii, ale przekłada się na bardzo obszerne wnętrze. Na długość, na szerokość, a zwłaszcza na wysokość miejsca jest pod dostatkiem, co pozwala podróżować Foresterem nawet koszykarzom. Zastrzeżeń nie mamy też do przedziału bagażowego, który jest pojemny i ma regularne kształty. Familijnemu wykorzystaniu auta sprzyjają dodatkowo regulowane w szerokim zakresie i odpowiednio wygodne siedzenia. Szkoda tylko, że z racji słabego podparcia bocznego nie nadają się one do dynamicznego pokonywania łuków drogi.

Kolejne zalety wnętrza wychodzą na jaw, kiedy przyglądamy się miejscu pracy kierowcy. Oprócz wspomnianych już atutów, w postaci dużej przestrzeni i wygodnego fotela, kokpit oferuje właściwą pozycję za “kółkiem”, perfekcyjną widoczność na zewnątrz we wszystkich kierunkach, ergonomicznie rozmieszczone klawisze i przełączniki, jak też należycie czytelne wskaźniki. Cieszy również miła dla oka stylistyka deski rozdzielczej, ale do całkowicie pozytywnej oceny kokpitu brakuje lepszej jakości wykończenia - nie najlepsze tworzywa idą w parze z pewnymi niedociągnięciami w montażu.

W opisywanym Subaru, podobnie jak w innych produktach tej firmy, napęd przekazywany jest stale na wszystkie koła, co daje w efekcie doskonałą trakcję zarówno na suchej, jak i mokrej czy ośnieżonej nawierzchni. Karoseria wprawdzie dość mocno przechyla się na zakrętach, jednak to tylko subiektywnie ogranicza stabilność - tak naprawdę trzeba się sporo natrudzić, żeby zmusić ESP do działania. Dobre właściwości jezdne konstruktorom podwozia udało się połączyć z wysokim komfortem resorowania, dla którego - nawiasem mówiąc - wielu kierowców wybiera właśnie SUV-y. Ci, którzy szukają ponadto samochodu sprawdzającego się w lekkim terenie, także będą usatysfakcjonowani, bo zdolności terenowe stoją w japońskim modelu na poziomie wyższym niż u większości rywali.

Marka spod znaku plejad przyzwyczaiła nas do produkcji samochodów cechujących się ponadprzeciętną bezawaryjnością. Subaru Forester III. generacji nie wpisuje się jednak w tę tradycję, bo błyskawicznie korodujący układ wydechowy, szybko zużywające się elementy zawieszenia, problemy z katalizatorem w silnikach benzynowych, a przede wszystkim sporo usterek odmiany wysokoprężnej kładzie się cieniem na wizerunku auta. Mimo to niezawodnością samochód i tak kształtuje się powyżej średniej klasowej, szkoda tylko, że podobnie ma się sprawa z cenami części. Na osłodę można dodać, iż same auta kosztują stosunkowo niewiele.

Dane techniczne Subaru Forester

Silniki

Moc silników 122-240 KM

Poj. silników 1 994-2 457 cm3

Prędkość maks. 178-226 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,0-12,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Subaru Forester

Średnia ocena modelu

na podstawie 321 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Widoczność

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Subaru Forester

Jeżeli założyć, że mój egzemplarz jest pechowy to nie byłoby tak źle. W przeciwnym razie jest źle. Denerwujące i karygodne jest ... więcejpodejście Działu Technicznego Subaru Polska. Subaru Asisstance odmawia samochodu zastępczego (gdyż Dział Techniczny odmawia) przy awariach auta unieruchamiających je na więcej niż 1 dzień. Mają własną interpretację Programu Asistance. Nie mają podstawowych części, nie ma informacji jak długo trzeba czekać na części - jako klient czuję się lekceważony. Mając nietanie auto i zostawiając je w warsztacie, mając specjalne Asisstance, którym tak się chwalą - MUSZĘ JEZDZIĆ TAKSÓWKAMI. Czekając na części, jeżdżąc autem nie do końca sprawnym, mam problem z planowaniem dalszych podróży. Jest to DENERWUJĄCE. ukryj
dodano 09.03.2010 przez
Wyprzedzanie na trasie to bajka ,przyspieszanie to poezja jeśli się nie patrzy na zużycie paliwa i nawet lekkie ale stałe ... więcejnaciskanie pedału gazu robi różnicę ,lekki teren i wspaniały napęd daje radę - jestem bardzo zadowolony. Do tego wspaniałe wyposażenie: - automatyczna skrzynia biegów (to mój pierwszy automat - jest super) - nawigacja+audio harman kardon - manetki do zmiany biegów - elektrycznie zamykany bagażnik - panoramiczne okno dachowe ukryj
dodano 03.06.2013 przez
W serwisie przyznaja ze dwumasowe sprzeglo nie wytrzymuje momentu silnika i napedu ktory nie pozwala na uslizg kol. Wiele samochodow ... więcejz napedem diesla laduje po jakims czasie w serwisie w celu naprawy sprzegla. jednoczesnie Subaru wgrywa wtedy program zmieniajacy charakterystyke momentu obrotowego - przesuwając go. ukryj
dodano 09.11.2010 przez
Subaru to jednak cos innego. Forester jest samochodem ktory budzi emocje, nie jest obojetny. Jego wyglad zewnetrzny na dzisiejsze realia ... więcejjest kontrowersyjny, wnetrze nie zachwyca, brak innowacji, gadzetow, cena jak za auto w zasadzie kompaktowe tez nie nalezy do atrakcyjnych - a jednak Forester znajduje nabywcow i to co jest w tym przedziwne ze sa oni swiadomi swojego wyboru. Osobiscie odbyłem jazdy testowe Grand Vitara, Nissanem Qasquai, Rav4 i mimo ze wszystkie stylistycznie są może ładniejsze i tańsze to finalnie bez watpliwosci wybrałem subaru. Nie bez znaczenia było podejście sprzedawcy - absolutny profesjonalizm bijacy na glowe dealerow ww marek - jazda testowa prezentujaca właściwosci auta była miażdżąca dla konkurencji, sprawiła ze w jednej chwili dopadła mnie żądza posiadania :). ukryj
dodano 26.03.2008 przez
Zobacz oceny Subaru Forester Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Subaru Forester

Pb
5,93 - 16,03
Na podstawie 234 raportów spalania
ON
5,87 - 9,87
Na podstawie 50 raportów spalania
LPG
8,67 - 16,33
Na podstawie 63 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Subaru Forester

trzeba przyznać, że jak na auto ze stałym napędem 4x4 wyniki bardzo przyzwoite (jazda normalna + odejścia kiedy trzeba bez ... więcejprzejmowania się spalaniem 6,5-7,5 dojazd do pracy miasto/wieś 50/50). Bardzo ładnie się spina na 3 i 4 biegu. szkoda, że biegi 1 i 2 nawet z wkręcaniem to na nowym sofcie trochę porażka (przygody czołgisty) a nie jest to mój pierwszy diesel. Co ciekawe ale również rozczarowójące: powyżej 120 km/h auto średnio spala więcej o 1l na każde 10km/h (przy 140-160km/h (realne z GPS) pomiar A4 trasa Katowiece Wrocław 9-11(!) (wiadomo opory + duży prześwit) ale jak ktoś dużo jeżdzi po trasie powyżej 120 km/h warto zastanowić się nad PB (diesel jest o 20k droższy...). Auto ekonomiczne (jak na diesla) przy jeździe do 110km/h (6-6,5)+ jazda do pracy do 7,0. Komfort jazdy bardzo dobry i stały napęd na 4 (jeździ jak po torach (doceniłem to w grudniu :-). Mimo wszystko liczę że Subaru wypuści XV z 2 litrowym dieslem z mocą 180-190 w automacie wtedy jako auto na codzień byłoby idealne. ukryj
dodano 25.12.2011 przez
Frajda z jazdy - bezcenna ile wciskamy tyle mamy bez proszenia Pali jak smok !!! To są wskazania kompura do ... więcejfaktycznego spalanie proszę śmialo dodać 3 litry Automat hmmm brakuje 5 biegu Awaryjność - brak przebieg 30 tyś A teraz najlepsze miesiąc temu założyłem instalacje LPG Landi Renzo i Forek spala tyle gazu ile pokazuje komputer ( serwis SUBARU nie jest w stanie tego wyjaćnić dlaczego pali mniej LPG niż benzyny ) Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe 13 L nie przekraczając 130. 22 zł 100 km Miasto jazda na MAXA pierwszy od świateł do świateł 30 L 68 zł 100 km Normalna jazda po mieście ( tak jak wszyscy ) 18 L Jazda mieszana 14,5 L Dlaczego nie załozyłem LPG od razu Jak chcecie założyć LPG to tylko LANDI RENZO 100% sie sprawdza Polecam A teraz kupiłbym Forka w dieslu :( ukryj
dodano 20.02.2010 przez
Z całą odpowiedzialnością stwierdzam że poprzednicy pisząc o spalaniu na poziomie 7L przy oszczędnej jeździe pojęcia nie mają jak jeździć ... więcejekonomicznie. Mój licznik dzienny skasowany przy odbiorze samochodu w salonie wskazuje średnie spalanie 5,4L po 2000km co potwierdza ´ręczne´ obliczanie przy dystybutorze! Fakt jest taki że spalanie rośnie wraz z obrotami silnika i prędkością. I tak: jadąc 80-100km/h na 6-tym biegu bez większego problemu można osiągnąć 5,2L, ale przy jeździe od 120km/h wzwyż dostaniemy wynik przekraczający 6L i więcej. To żadna magia, bo mimo stosunkowo niewielkiej wagi samochód stawia duży opór aerodynamiczny. Dodam też że w ruchu typowo miejskim (start-stop na światłach, korkach itd.) spalanie znacząco rośnie. ukryj
dodano 04.09.2011 przez
Forester 2.5 bez turbiny, 173 KM, automatyczna skrzynia biegów, stały napęd 4x4 Podane dane średniego spalania są z zakorkowanego Krakowa. Minimalne spalanie ... więcejprzy oszczędnej jeździe na trasie na bazie trasy Budapeszt - Sarajewo 8,5L/100km - raz w życiu mi się udało do tylu zejść, normalnie podczas trasy pali ok 9-10. Na autostradzie nie należy przekraczać 120 km/h. Auto nie nadaje się na trasy ani na miasto bo i tu i tu dużo pali, jeżeli ktoś szuka oszczędności to albo LPG albo inny samochód. Auto świetnie się prowadzi, napęd sprawia wiele radości, robi w terenie wiele pseudo terenówek i wszystkie suvy. Najlepsze auto jakie miałem. ukryj
dodano 27.11.2013 przez
Zużycie gazu 12-13 litrów wydaje mi się akceptowalne dla 2-litrowego auta ze stałym napędem 4x4. Przy spokojnej jeździe z prędkościami ... więcejdo 100 km/h można zejść do 10 l/100, grzejąc autostradą 140 km/h Forek wciąga już prawie 14 litrów LPG. Części oryginalne są drogie i często trudno dostępne, słabo też z zamiennikami, na szczęście pomimo zaawansowanego wieku i przebiegu oprócz duperelek i stałych fragmentów gry (rozrząd, świece, klocki...) nic nie wymienialiśmy. Komplet rozrządu ok. 600 zł, chyba znośnie. Silniki Subaru to klasyczne olejaki, więc spalanie oleju rzędu 2-3 litrów na 10,000 nie świadczy bynajmniej o agonii jednostki napędowej. ukryj
dodano 23.06.2012 przez
Zobacz raporty spalania Subaru Forester Dodaj raport spalania

Publikacje o Subaru Forester

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Subaru Forester

Newsy o Subaru Forester

Generacje Subaru Forester

Nowe Subaru Forester

nowe Subaru Forester
Subaru Forester
ceny od 119 394 zł do 164 981

Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM od 2013

w pakiecie Comfort

w cenie katalogowej brutto

33 500 zł

Wyposażenie standardowe
Reflektory przeciwmgłowe
podłokietnik w 2-gim rzędzie siedzeń
Assistance
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Subaru Forester

Dealerzy Subaru

AGRYKOLEX

AGRYKOLEX Subaru Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, A. Struga 78

Więcej

AUTO AG

SOLIX Subaru Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

DUKIEWICZ SP. J.

STYL SUBARU DUKIEWICZ SP.J. Subaru Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Jubilerska 6

Więcej

EMIL FREY POLSKA S.A

AUTORYZOWANY DEALER EMIL FREY POLSKA S.A. Subaru Kraków

małopolskie, Kraków, J. Conrada 45

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Subaru Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Krakowska 1

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Subaru Forester

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 554

Przejechany dystans

309 636 zł

Zatankowanego paliwa

94 986 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

195

Wydanych pieniędzy

91 597 zł

Średnie wydatki na auto

2 082 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

271

Wydanych pieniędzy

186 301 zł

Średnie wydatki na auto

4 234 zł

ZOBACZ 44 dzienniki kosztów Subaru Forester Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Subaru Forester

Liczba wpisów: 10
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(4)
komentarzy(7)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Subaru Forester dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Subaru Forester

Liczba wpisów: 26
LPG Instdalowałem w Wa-wie na Codziennej 50 ( Robert Paluszyński ), w Subaru Forester rocznik 2000 ( 125 KM ), ... więcejz przebiegiem ok. 80 K km. Przejechałem już kolejnych ok. 80 K km i instalacja zachowuje się super. Tak jak super oceniam sam zakład i podejście pracowników do klienta :-). Spalanie jest na poziomie 12 L/100 Km (średnie, choć głownie w mieście ). Przy ok. 160-180 km/h wzrasta do ok. 15 l/100 Km, ale nie dzieje się to często ( niestety ) :-)). Podczas 4 lat użytkowania nie miałem ani jednego problemu z poprawnością działania tej instalacji. Chętnie poczytam opinie nt. LPG w Subaru z turbiną ( gdyż tego się te kilka lat temu obawiałem i kupiłem Foresterka bez niej - czego teraz trochę żałuję .. ;-) ) ukryj
dodano 15.02.2010 przez
NIE POLECAM, firma ceny ma wygórowane, za podobne instalacje u innych zaproponowaną miałem cenę ok 30% niższą. Zdecydowałem się u ... więcejnich założyć gaz i już 4 razy byłem na reklamacjach(przez 3 msc), dalej nie potrafią ustawić instalacji jak być powinno(gaz się non stop rozłącza), będziecie mieli problemy jeżeli się na nich zdecydujecie. Pieniądze wydane w błoto!! - nie był to mój pierwszy zagazowany samochód ale zdecydowanie ostatni w tym "serwisie". ukryj
dodano 27.05.2011 przez
Instalacja zachowuje się bardzo dobrze. Spalanie to ok 12 litrów LPG przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym (pół na pół). ... więcejPrzy cięzkiej nodze, czy ostrej jeździe w terenie spalanie wynosi ok 14-15 litrów. Spadek mocy jest niewielki ale odczuwalny. Czuć go w zakresie pomiędzy 1000 a 1800 obrotów silnika, powyzej tych obrotów silnik przyśpiesza już bardzo dynamicznie. Jest OK. ukryj
dodano 29.12.2009 przez
Zdecydowanie odradzam. Od samego początku z instalacji czuć ulatniający się gaz. Przy problemach z instalacją gazową (prawdopodobnie kiepski gaz) zdiagnozował ... więcejpadnięty przepływomierz. Pomimo gwarancji i tak skasował 100 PLN za diagnozę. Byłem potem w dwóch warsztatach Subaru i oba potwierdziły, że przepływomierz jest ok. Naciągacz i tyle. Omijajcie szerokim łukiem. ukryj
dodano 15.10.2010 przez
Moment przejścia nie wyczuwalny na gaz, silnik idealnie pracuje równiutko. Na zimę podłączyłem pod komputer i zmieniłem temperature przejścia na ... więcejgaz z 30 stopni na 40 stopni, żeby silnik się lepiej rozgrzał. Polecam wszystkim! i gdzieś mam opinie ludzi, którzy mówią, że gaz jest do kuchenek :P ukryj
dodano 30.01.2012 przez
Zakup podyktowany względami ekonomicznymi. Były pewne obawy o sens przy tak dużym przebiegu. Koszt 3000 zł; spalanie 11 - 14 ... więcejlitr/100 km (trasa / miasto). Koszt instalacji już się zwrócił... Silnik pracuje równo, żadnych kłopotów podczas przejechanych 30 000 km... ...po prostu - Subaru... ukryj
dodano 10.11.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Subaru Forester

Skarbnica wiedzy o Subaru Forester

Ciekawostki
dodano 18.04.2012 przez
Łącząc w sobie cechy samochodu sportowego, użytkowego i terenowego Forester został nagrodzony wieloma nagrodami. Najlepszy samochód rekreacyjny z napędem na cztery koła Australia, 2000 Najlepszy…
dodano 23.08.2011 przez
Najlepszy SUV według magazynu Car and Driver's, 2004 Najlepszy SUV według magazynu Car and Driver's, 2005 Najlepszy SUV według magazynu Car and Driver's, 2006
dodano 23.08.2011 przez
Łącząc w sobie cechy samochodu terenowego i użytkowego Forester został nagrodzony wieloma nagrodami: Najlepszy samochód rekreacyjny z napędem na cztery koła Australia, 2000 Najlepszy samochód…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą