Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Subaru Forester

Model należący do klasy kompaktowych crossoverów, a od trzeciej generacji plasujący się w klasie średniej wielkości SUV-ów (segment I). Produkowany od 1997 roku. Inspiracją dla wprowadzenia Forestera na rynek była przeznaczona wyłącznie na rynek japoński uterenowiona wersja modelu Impreza (do dziś jest z nią spokrewniony) w wersji Gravel Express z 1996 roku. Jego protoplastą był też prototyp Sutoriga zaprezentowany w 1995 roku. Nazwa Forester, według Subaru oznacza mieszkańca lasu („resident of the forest”). Od 2013 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

Generacje Subaru Forester

  • Wybierz generację: Subaru Forester IV (2013 - teraz)
    Subaru Forester IV
    Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM - galeria redakcyjna - bagażnik Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Subaru Forester IV

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Pod względem stylistycznym, Forester IV znów został dość znacznie odmieniony. Zwiększyły się też jego rozmiary – jest dłuższy (o 35 mm), szerszy (o 15 mm)...

    więcej o Subaru Forester IV

  • Wybierz generację: Subaru Forester III (2008 - 2012)
    Subaru Forester III
    Subaru Forester III Terenowy 2.0D 147KM - galeria redakcyjna - lewy bok Subaru Forester III Terenowy 2.0D 147KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Subaru Forester III Terenowy 2.0D 147KM - galeria redakcyjna - prawe lusterko zewnętrzne, przód Subaru Forester III Terenowy 2.0D 147KM - galeria redakcyjna - bagażnik Subaru Forester III Terenowy 2.0D 147KM - galeria redakcyjna - komputer pokładowy Subaru Forester III Terenowy 2.0D 147KM - galeria redakcyjna - radio/cd/panel lcd

    Subaru Forester III

    Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Pod względem stylistycznym Forester III stanowił zdecydowany przełom w porównaniu do tego, jak zaprojektowane były jego poprzednie generacje. Zgodnie z nową koncepcją, swoim wyglądem zbliżył się...

    więcej o Subaru Forester III

  • Wybierz generację: Subaru Forester II (2002 - 2008)
    Subaru Forester II

    Subaru Forester II

    Druga generacja Forestera debiutowała na rynku w 2002 roku. Sylwetka samochodu została generalnie odświeżona i unowocześniona, a za wprowadzone zmiany odpowiadał grecki projektant Anders Zapatinas. W 2006 roku model został poddany face-liftingowi, po...

    więcej o Subaru Forester II

  • Wybierz generację: Subaru Forester I (1997 - 2002)
    Subaru Forester I

    Subaru Forester I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku (rok później w USA). Forester bazował na prototypie Sutoriga z 1995 roku. Auto oparte pod względem technologicznym o rozwiązania stosowane w Subaru Imprezie było połączeniem kombi i małego SUV-a. Dzięki...

    więcej o Subaru Forester I

Forester IV

Subaru zawsze stawiało praktyczne walory swoich aut ponad ich atrakcyjność wizualną. Nie inaczej jest z bohaterem naszego opisu. Karoseria Forestera IV. generacji opiera się modzie na dynamiczne linie i finezyjne przetłoczenia, serwując nam zamiast tego spokojną sylwetkę, której proste kształty obiecują maksymalne wykorzystanie gabarytów zewnętrznych. Jedyną "ekstrawagancją" okazuje się pas przedni, który można zamówić z tzw. sportowym zderzakiem.

Krajobraz, który wita nas po otwarciu drzwi kierowcy, utwierdza w przekonaniu, że mamy do czynienia z autem, które ma po pierwsze służyć, a po drugie się podobać. Zarówno stylistycznie, jak i kolorystycznie kokpit wieje nudą, jest za to funkcjonalny za sprawą czytelnych zegarów i logicznie rozmieszczonych elementów obsługi. Mieszane uczucia budzi wykończenie, bo obok połaci miękkich materiałów znajdziemy dość tandetne i miejscami przeciętnie spasowane plastiki.

Niedoskonałości te kabina japońskiego SUV-a nadrabia jednak oferowaną przestrzenią. Niezależnie od tego, czy usiądziemy z przodu, czy z tyłu, na długość, szerokość i wysokość centymetrów nam nie zabraknie. Sporą ilość wolnego miejsca znajdziemy również w bagażniku, który oferuje przy okazji kilka funkcjonalnych patentów. Dzięki mocnemu przeszkleniu karoserii, właściwie niespotykanemu u konkurencji, widoczność jest we wszystkich kierunkach doskonała. Przeszkadzać mogą za to nieco za małe siedzenia.

Pod maską Subaru Forestera IV mocy nie brakuje i, co najważniejsze, nie tylko silnik pozwala na dynamiczne prowadzenie. Połączenie dobrze zestrojonego zawieszenia, porządnego napędu na cztery koła oraz precyzyjnego układu kierowniczego pozwala kierowcy czerpać dużo radości z jazdy. Jednocześnie podwozie z należytą dla auta tej klasy skutecznością rozprawia się z dziurami, a poza asfaltem nie skapituluje na byle przeszkodzie.

Cennik SUV-a spod znaku Plejad nie nastraja optymizmem - już bazowe odmiany kosztują dużo, a te najdroższe niebezpiecznie zbliżają się do rewiru zarezerwowanego dla produktów klasy premium. Na pocieszenie pozostaje fakt, że wyposażenie seryjne auta jest właściwie kompletne, a dodatki nie kosztują kroci. Zastrzeżeń nie mamy również do ochrony gwarantowanej pasażerom w razie kolizji.

Forester III

Dwie pierwsze odsłony Subaru Forestera kształtami przypominały sporej wielkości kombi, które ktoś postawił wyżej nad ziemią i ozdobił efektownymi nakładkami z tworzywa sztucznego. Trzecia generacja powstała już w nieco odmiennej konwencji, bo - idąc w ślady konkurencji - Japończycy zrobili ze swojego terenowego kombi typowego, mocno “nadmuchanego” SUV-a. Czy ładnego, to już kwestia gustu. Nam jednak auto wydaje się nieco zbyt ociężałe, zwłaszcza oglądane na żywo.

Obła karoseria nie grzeszy może lekkością linii, ale przekłada się na bardzo obszerne wnętrze. Na długość, na szerokość, a zwłaszcza na wysokość miejsca jest pod dostatkiem, co pozwala podróżować Foresterem nawet koszykarzom. Zastrzeżeń nie mamy też do przedziału bagażowego, który jest pojemny i ma regularne kształty. Familijnemu wykorzystaniu auta sprzyjają dodatkowo regulowane w szerokim zakresie i odpowiednio wygodne siedzenia. Szkoda tylko, że z racji słabego podparcia bocznego nie nadają się one do dynamicznego pokonywania łuków drogi.

Kolejne zalety wnętrza wychodzą na jaw, kiedy przyglądamy się miejscu pracy kierowcy. Oprócz wspomnianych już atutów, w postaci dużej przestrzeni i wygodnego fotela, kokpit oferuje właściwą pozycję za “kółkiem”, perfekcyjną widoczność na zewnątrz we wszystkich kierunkach, ergonomicznie rozmieszczone klawisze i przełączniki, jak też należycie czytelne wskaźniki. Cieszy również miła dla oka stylistyka deski rozdzielczej, ale do całkowicie pozytywnej oceny kokpitu brakuje lepszej jakości wykończenia - nie najlepsze tworzywa idą w parze z pewnymi niedociągnięciami w montażu.

W opisywanym Subaru, podobnie jak w innych produktach tej firmy, napęd przekazywany jest stale na wszystkie koła, co daje w efekcie doskonałą trakcję zarówno na suchej, jak i mokrej czy ośnieżonej nawierzchni. Karoseria wprawdzie dość mocno przechyla się na zakrętach, jednak to tylko subiektywnie ogranicza stabilność - tak naprawdę trzeba się sporo natrudzić, żeby zmusić ESP do działania. Dobre właściwości jezdne konstruktorom podwozia udało się połączyć z wysokim komfortem resorowania, dla którego - nawiasem mówiąc - wielu kierowców wybiera właśnie SUV-y. Ci, którzy szukają ponadto samochodu sprawdzającego się w lekkim terenie, także będą usatysfakcjonowani, bo zdolności terenowe stoją w japońskim modelu na poziomie wyższym niż u większości rywali.

Marka spod znaku plejad przyzwyczaiła nas do produkcji samochodów cechujących się ponadprzeciętną bezawaryjnością. Subaru Forester III. generacji nie wpisuje się jednak w tę tradycję, bo błyskawicznie korodujący układ wydechowy, szybko zużywające się elementy zawieszenia, problemy z katalizatorem w silnikach benzynowych, a przede wszystkim sporo usterek odmiany wysokoprężnej kładzie się cieniem na wizerunku auta. Mimo to niezawodnością samochód i tak kształtuje się powyżej średniej klasowej, szkoda tylko, że podobnie ma się sprawa z cenami części. Na osłodę można dodać, iż same auta kosztują stosunkowo niewiele.

Komentarze redakcji

Powagosław: Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.
Luzacjusz: Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

Silniki Subaru Forester

Subaru Forester III - jaki silnik wybrać?

W aucie dostępne są dwie moce. 150KM generuje zarówno 2-litrowy diesel, jak i 2-litrowa „benzyna”, oba znane z pozostałych modeli producenta. Samochód nie należy do najlżejszych, ale taka moc wystarczy przeciętnym kierowcom. Diesel jest bardzo dobry - turbodziura nie jest duża, a dźwięk całkiem ładny. Motor benzynowy trzeba „kręcić”, żeby pokazał na co go stać, ale do zwykłej jazdy w trasie i mieście w zupełności wystarczą średnie i niskie obroty. Jeśli lubicie czasem „przycisnąć” to dużo lepszym wyborem będzie doładowane, benzynowe 2.5l liczące 230KM. „Setka” w około 7 sekund, napęd na cztery koła – to jest dopiero zabawa.

Publikacje o Subaru Forester

Subaru Forester XT - Szlakiem Orlich Gniazd
 
Nasz test Subaru Forester XT

Ostatni z poprzedzających święta weekendów, przywitał Krakusów prawdziwie zimową atmosferą. Świeży śnieg, siarczysty mróz i duża ilość słońca przywoływały najprzeróżniejsze skojarzenia. Niestety żadne z nich, ze względu na panującą aurę, nie przywodziło na myśl Świąt Wielkiej Nocy, których obchody miały...

Jeden dzień z Subaru Foresterem
 
Nasz test Subaru Forester 2.0 XT, 240 KM

Subaru to jeden z ostatnich producentów samochodów, w którym za projekt odpowiadają inżynierowie, a nie księgowi. Dlatego też pod maską znajdujemy silniki typu boxer, skrzynie przekazują moc na każde koło, a właściciele aut spod znaku plejad są fanami marki od dziesięcioleci. Dlatego nic dziwnego, że...

Subaru Forester - rodzinny, ze sportową nutką
 
Nasz test

Dwie pierwsze generacje Subaru Forestera wyróżniały się mocnymi silnikami przeszczepionymi prosto z Imprezy (nawet 230 KM!) i świetnym prowadzeniem. Wyróżnikiem zaś trzeciej inkarnacji, zaprezentowanej w 2008 roku jest... diesel pod maską. Postanowiliśmy sprawdzić czy z perspektywy czasu zmiana ta wyszła...

Niezniszczalny leśnik - Subaru Forester (2002-2008)

Imponująca trwałość, bardzo dobre właściwości jezdne, permanentny napęd na cztery koła oraz silniki w układzie bokser są znakami rozpoznawczymi Forestera. Japoński SUV nie jest tani, jednak kto zdecyduje się na zakup, nie będzie żałował...

Subaru Forester 2009 - nowy wymiar "leśnika"

Na rynku zadebiutowała trzecia generacja jednego z nielicznych SUV-ów sprawdzających się także w terenie. Nowy model oferuje odczuwalnie więcej miejsca w kabinie i przekonstruowane zawieszenie. Prezentujemy wrażenia z pierwszych jazd.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Subaru Forester

Subaru Forester na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Subaru ForesterautoWcentrum - społeczność Subaru Forester

najwyższe oktanyAuta - Subaru Forester

Subaru Forester subarynka 51,11

Subaru Forester Surabu 38,08

Subaru Forester 2.5X Sports 67,45

Subaru Forester 2003/4 - eljot 56,53

Subaru Forester Potforek 30,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Subaru Forester

bory501 29,57

dered 79,84

qobaPL 30,16

jasiem 85,88

pjkos 30,14

roshi 30,07

wer1207 99,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Subaru Forester

zawieszenie tył
zawieszenie tył po wymianie amortyzatorów tyłu na nie orginalne forek ciągał zadem po ziemi więc...
hamulce
hamulce wymiana tarcz hamulcowych i klocków - przód ...
Forek doczekał się w końcu chlapaczy :)
Forek doczekał się w końcu chlapaczy :) I to nie byle jakich tylko Rally Armor UR a co - niech ma na zdrowie :) Dolna c...
Nowe zdjęcie
Nowe zdjęcie W galerii nowe zdjęcie. Forek wakacyjnie przejechał 4 tysiące kilometrów, obłado...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Subaru Forester

od 108 000 zł do 148 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (150 - 240 KM): 2.0 XT, 2.0i

 

Diesel (147 KM): 2.0D

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Subaru Forester
 

Najpopularniejsza wersja Subaru Forester

Subaru Forester 2.0i 150KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

radio / CD
komputer
ESP
wspomaganie kierownicy
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Cena katalogowa

108 000

Zobacz ofertę Subaru Forester 2.0i 150KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Subaru Forester najczęściej porównywane z:

Land Rover Range Rover Evoque
2.2 TD4 (150 KM)
Volkswagen Tiguan
1.4 TSI BlueMotion (160 KM)
Kia Sportage
2.0 CRDi (136 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Subaru Forester

Subaru Forester
2.0 benzyna
1997
8 300 PLN
Subaru Forester
benzyna 230 KM
94 000 km, 2005
42 000 PLN
Subaru Forester
2.0 benzyna 150 KM
2013
138 500 PLN
Subaru Forester
2.0 benzyna 125 KM
198 000 km, 2000
13 990 PLN

Ocena auta Subaru Forester

Wybrane opinie

Subaru Forester Kombi 2.0 X (158 KM)

Subaru to jednak cos innego. Forester jest samochodem ktory budzi emocje, nie jest obojetny. Jego wyglad zewnetrzny na dzisiejsze realia jest kontrowersyjny, wnetrze nie zachwyca, brak innowacji, gadzetow, cena jak za auto w zasadzie kompaktowe tez nie nalezy do atrakcyjnych - a jednak Forester znajduje nabywcow i to co jest w tym przedziwne ze sa oni swiadomi swojego wyboru. Osobiscie odbyłem jazdy testowe Grand Vitara, Nissanem Qasquai, Rav4 i mimo ze wszystkie stylistycznie są może ładniejsze i tańsze to finalnie bez watpliwosci wybrałem subaru. Nie bez znaczenia było podejście sprzedawcy - absolutny profesjonalizm bijacy na glowe dealerow ww marek - jazda testowa prezentujaca właściwosci auta była miażdżąca dla konkurencji, sprawiła ze w jednej chwili dopadła mnie żądza posiadania :).

dodał: sapi
Subaru Forester Kombi 2.5 i 16V Turbo (211 KM)

posiadam w swojej stajni dodatkowo dwie imprezy WRX 2,0 turbo rocznik 2004 oraz 2,5turbo rocznik 2007 poza zużyciem paliwa to wspaniale samochody no ale za coś trzeba płacić/na powietrzu tych osiągów w czasie jazdy nie będzie. ps. forester 2,5 turbo to frajda z jazdy po naszych drogach i terenie a szczególnie w deszczu czy po śniegu te wszystkie pseudo terenówki to mocno odstają za foresterem ten rodzaj napędu stałego na cztery kala pokazuje swoje zalety w terenie a i droga asfaltowa tez mu bardzo służy. Podpowiadam jak terenówka i jazda po szosach to tylko Florek 2,5 Turbo spalanie jak naciśniesz ale średnio dla predkosci 90-110km ok 10litrow /bez ściemy/ pozdrawiam użytkowników i wielbicieli subaru "subarek"krakow.

dodał: subarek
Subaru Forester Kombi 2.0 (125 KM)

Forester ma już 10 lat i dalej silniczek jest żeśki.Nigdy mnie nie zawiódł.Moża nim sobie na więcej pozwolic,zwłaszcz gdy zmuszeni jesteśmy zjechać jedną stroną na dziurawe pobocze,a zwalniać nie chcemy.Kosztowne są tylne amortyzatory samopoziomujące 2szt.3tys.Ale warto w nie zainwestować.Jedynie mam zastrzeżenia do wykończenia wnętrza a zwłaszcza do tapicerki jest typowo amerkańska beznadziejna .Ale to co w nim najbardziej cenie to bezawaryjność .Polecam jeśli ktoś poszukuje autka którym może prawie wszędzi wjechać .A reduktor to w nim fajna rzecz

dodał: Mariusz
Subaru Forester Kombi 2.0 (125 KM)

Na prawdę dobre autko, wcześniej jeżdziłem BMW 5. Subaru(sturbo 177km) ma lepszego kopa, przy prędkości ok. 100, więc wyprzedza się bezpiecznie. Trochę mało miejsca z tyłu, ale poza tym totalny rispekt. Bardzo bezpieczny i przemyślany w konstrukcji samochód.W dodatku bezpretensjonalny na zewnątrz. Taka cicha woda trochę. I cichy!!! chciałem kupić crv, ale po rozpędzeniu do 120 huczło jak fabryce zelówek. w foresterku można przy 140 spokojnie rozmawiac. tylko to spalanie...10 litrów producenta to jakaś ściema. 15 to średnia.

dodał: Tomek N
Subaru Forester Kombi 2.5 i 16V Turbo (211 KM)

Auto jest niesamowite. Jedynym mankamentem może być jego spalanie, które w mieście oscyluje w okolicach 17l/100km. Po zainstalowaniu sekwencyjnej instalacji gazowej spala 20l/100km, co odpowiada spalaniu benzyny na poziomie 9-10l., tak więc nie jest źle. Jeśli chodzi o właściwości jezdne, komfort jazdy, w swojej klasie cenowej bije konkurencję na łeb. 6,3s do 100, napęd AWD, samopoziomujące zawieszenie, navigacja+DVD, skórzana tapicerka, szyberdach na pół dachu... czego chcieć więcej?

dodał: boros

Galerie Subaru Forester

Subaru Forester III 2.0D 147KM - galeria redakcyjna Subaru Forester 2008 Subaru Forester IV - wersja europejska Subaru Forester IV 2.0 XT 240KM - galeria redakcyjna Subaru Forester Subaru Forester IV - wersja amerykańska
Zobacz inne galerie Subaru

Opinie o instalacji LPG

Subaru Forester

  • 1.
  • 5,00 Subaru Forester I 2.0 (125KM) 2000r.
    dodał: JJ_67, 15.02.2010

    LPG Instdalowałem w Wa-wie na Codziennej 50 ( Robert Paluszyński ), w Subaru Forester rocznik 2000 ( 125 KM ), z przebiegiem ok. 80 K km. Przejechałem już kolejnych ok. 80 K km i instalacja zachowuje się super. Tak jak super oceniam sam zakład i podejście pracowników do klienta :-). Spalanie jest na poziomie 12 L/100 Km (średnie, choć głownie w mieście ). Przy ok. 160-180 km/h wzrasta do ok. 15 l/100 Km, ale nie dzieje się to często ( niestety ) :-)). Podczas 4 lat użytkowania nie miałem ani jednego problemu z poprawnością działania tej instalacji. Chętnie poczytam opinie nt. LPG w Subaru z turbiną ( gdyż tego się te kilka lat temu obawiałem i kupiłem Foresterka bez niej - czego teraz trochę żałuję .. ;-) )

  • 2.
  • 3,00 Subaru Forester II 2.0 X (158KM) 2006r.
    dodał: subaryna, 27.05.2011

    NIE POLECAM, firma ceny ma wygórowane, za podobne instalacje u innych zaproponowaną miałem cenę ok 30% niższą. Zdecydowałem się u nich założyć gaz i już 4 razy byłem na reklamacjach(przez 3 msc), dalej nie potrafią ustawić instalacji jak być powinno(gaz się non stop rozłącza), będziecie mieli problemy jeżeli się na nich zdecydujecie. Pieniądze wydane w błoto!! - nie był to mój pierwszy zagazowany samochód ale zdecydowanie ostatni w tym "serwisie".

  • 3.
  • 4,50 Subaru Forester I 2.0 (125KM) 1999r.
    dodał: styx77, 29.12.2009

    Instalacja zachowuje się bardzo dobrze. Spalanie to ok 12 litrów LPG przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym (pół na pół). Przy cięzkiej nodze, czy ostrej jeździe w terenie spalanie wynosi ok 14-15 litrów. Spadek mocy jest niewielki ale odczuwalny. Czuć go w zakresie pomiędzy 1000 a 1800 obrotów silnika, powyzej tych obrotów silnik przyśpiesza już bardzo dynamicznie. Jest OK.

  • 4.
  • 3,50 Subaru Forester II 2.0 XT (177KM) 2003r.
    dodał: DP, 15.10.2010

    Zdecydowanie odradzam. Od samego początku z instalacji czuć ulatniający się gaz. Przy problemach z instalacją gazową (prawdopodobnie kiepski gaz) zdiagnozował padnięty przepływomierz. Pomimo gwarancji i tak skasował 100 PLN za diagnozę. Byłem potem w dwóch warsztatach Subaru i oba potwierdziły, że przepływomierz jest ok. Naciągacz i tyle. Omijajcie szerokim łukiem.

  • 5.
  • 5,00 Subaru Forester II 2.5 X (167KM) 2006r.
    dodał: relom, 30.01.2012

    Moment przejścia nie wyczuwalny na gaz, silnik idealnie pracuje równiutko. Na zimę podłączyłem pod komputer i zmieniłem temperature przejścia na gaz z 30 stopni na 40 stopni, żeby silnik się lepiej rozgrzał. Polecam wszystkim! i gdzieś mam opinie ludzi, którzy mówią, że gaz jest do kuchenek :P

  • 6.
  • 4,50 Subaru Forester II 2.0 X (125KM) 2005r.
    dodał: Marcin, 10.11.2013

    Zakup podyktowany względami ekonomicznymi. Były pewne obawy o sens przy tak dużym przebiegu. Koszt 3000 zł; spalanie 11 - 14 litr/100 km (trasa / miasto). Koszt instalacji już się zwrócił... Silnik pracuje równo, żadnych kłopotów podczas przejechanych 30 000 km... ...po prostu - Subaru...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Subaru Forester

Subaru Forester

62 komentarze

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~rozczarowana bardzo~rozczarowana bardzo

Do ~Użytkownik: jeżeli chcesz poznać moją drogę do odzyskania poniesionych kosztów to jestem skłonna to opowiedzieć bo mejl byłby długi proponuję rozmowę tel.mój nr.504 089 198 pozdrawiam

~Użytkownik~Użytkownik

Do ~rozczarowana bardzo: Mam podobny problem. Niespełna rok po gwarancji musiałem wymienić komplet wtryskiwaczy po 83 tys km przebiegu /z braku zaufania - poza ASO, z pełną diagnostyką stanu "moich" wtryskiwaczy w DENSO/. Zamierzam wyegzekwować co do złotówki koszt naprawy od SIP. Proszę o kontakt na mejla.

~antek~antek

To teraz żółtki robią subaru z kartona - skoro renówka była mocniejsza (karambol na S8 ) sob/ndz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Subaru

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
4 623
Przejechany dystans
2 134 274 km
Zatankowanego paliwa
166 035 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
401
Wydanych pieniędzy
205 631 zł
Średnie wydatki na auto
1 743 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
546
Wydanych pieniędzy
397 404 zł
Średnie wydatki na auto
3 368 zł
Zobacz dzienniki kosztów Subaru (118)

Testy zderzeniowe Subaru Forester

Najnowsze testy zderzeniowe Subaru Forester przeprowadzone przez Euro NCAP.

Subaru Forester 2.0i-L, LHD
2012

Subaru Forester
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Subaru

Zużycie paliwa Subaru Forester

Na podstawie 328 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Przemo, dodano: 26.08.2007 21:29

przy tych gabarytach i stalym napędzie - trudno oczekiwać cudów, niektórzy mówią o fabrycznej dziurze w baku, żaby mało palił nie powinno sie jechać na trasie ponad 3000 obr. , przeglądy - krążą legendy o kosztach - u mnie po 15000 w Białymstoku - 620 PLN, o naprawach trudno sie dowiedziec bo ten samochód sie nie psuje, w wielu salonach nie słyszeli aby ktoś korzystał z assistance

pełny raport Subaru Kombi 2.0 XT

autor: zanuaria, dodano: 04.10.2008 22:07

Próba 4 kkm. Jeżdzę spokojnie, rzadko daję Leśnikowi w piec. 10 w mieście (KRK) należy miedzy bajki włożyć, 11 bez korków, z korkami 12, na autostradzie 120-140 9,2-9,6, przy turlikaniu 70 -100 przez słowacko ukraińsko rumuńskie wichury +/- 8,5. Duży plus dla Emila Freya, którego pracownicy na pytanie "ile w miescie" szczerze mówili "dwunastkę wypije". Jak jestes weterynarzem i kulasz się od krowy do krowy rzeczywiście może wyjść 8... PS. Z z wielkim szacunkiem dla weterynarzy :). PS2. "w Mazdzie do wybaczenia, w Subaru nie do przejścia" - zasłyszane

pełny raport Subaru Terenowy 2.0

autor: Mariusz, dodano: 04.04.2013 13:10

Forester odebrany tydzień temu: rok prod. 2012 silnik 2.0 150KM skrzynia automat. Pierwsza trasa ok 300km z W-wy do domu płynna spokojna jazda 80-110 km/h bez korków, włączone ogrzewanie i światła (trasa nr 7 na Gdańsk) średnie spalanie wg komputera 11,1 l/100 co by potwierdzał wskaźnik poziomu paliwa zostały 3 kreski na wyświetlaczu. Szok w porównaniu do tego co jest zapisane w danych technicznych producenta !

pełny raport Subaru Terenowy 2.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Subaru Forester

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Subaru Forester

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Subaru Forester
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Subaru Forester, oglądali także