Szukaj

Informacje o Subaru Legacy

Lata produkcji: 1989 – 2015
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1989 roku. W ofercie Subaru Legacy zastąpił model Leone. Legacy tylko teoretycznie nawiązuje do swojego poprzednika, gdyż od początku był od niego większy i znacznie bardziej komfortowy. Od początku dostępny w wersjach sedan i kombi, których cechą charakterystyczną jest napęd na cztery koła. Model mający silną pozycję na rynku w swojej klasie (ponad 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy), wielokrotnie nagradzany, również za sukcesy w sportach samochodowych. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz

Subaru Legacy – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Subaru Legacy

Liczba ocen: 340
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,9
~Madrak
Kombi 2.5i 165KM 121kW
Subaru Legacy IV
Samochód trochę kupiony z przypadku, za poleceniem znajomego. Przez 3 lata wymieniane tylko oleje, rozrząd i żarówki. Kupiony jako 12 latek i jestem mega zadowolony. Bajeczne prowadzenie, deszcz czy śnieg to jedzie jak po suchym, bezawaryjny, wygodny i ma wszystko co trzeba. Nie zamierzam się z nim się rozstawać jeszcze kilka lat. Następny jak będzie to tylko Subaru. Zawieszenie w porównaniu do Audi A4 pancerne, spalanie w porządku, koszty serwisu też są zupełnie normalne. Bezcenne jak samochód nawet po kilku latach nie nudzi się i cieszy za każdym razem.
4,6
~DarQ_
Kombi 2.0 i 16V 165KM 121kW
Subaru Legacy IV
To moje pierwsze Subaru, miałem masę aut ale Subaraka jako jeden z niewielu darzę uczuciem :) Obok tego samochodu nie da się przejść obojętnie, cieszy właściciela od momentu trzymania kluczyka, czy patrzenia na Logo :) Marka od zawsze otoczona jest mityczną legendą, która o dziwo w większości budzi pozytywny wydźwięk. Kiedyś usłyszałem że jeśli zaparkujesz auto i odchodząc nie obejrzysz się to nie jest dla Ciebie, coś w tym jest. Bezramkowe szyby (w kombi !!), fotele czy praca boxera coś pięknego. Ale do rzeczy, mam Subaru Legacy Kombi boxer 2,0 165PS 2006r. w wersji wyposażenia GX z Polskiego salonu, auto przez 2lata eksploatacji i 30tys km nigdy nie przysporzyło problemów, chociaż po takim czasie widzę aspekty które mnie też wkurzają ale o tym niżej... Auto baaaardzo pojemne, kiedyś przewieźliśmy 100km w deszczu 4pary drzwi do mieszkania. Za nieduże pieniądze możemy cieszyć się bardziej zrównoważonym bratem legendarnej imprezy a żona nie krzyczy(myślę że Subaru trafiło w sedno nagrywając spot reklamowy legacy IV) W ostatnie wakacje pojechaliśmy na trasę w góry (1 200km) gdzie autko czuło się jak ryba w wodzie
1,0
~Zawiedziony
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Subaru Legacy IV
Ogólnie ocena jest kiepska ponieważ właśnie rozleciał się silnik. Wcześniej nie było z nim większych problemów i myślałem,że mój egzemplarz jest wolny od wad. Niestety pomimo bardzo spokojnej eksploatacji NIE DA się uniknąć remontu po 150 tys km. Z tego też powodu jako,że kiedyś miałem wątpliwą przyjemność użytkowania poloneza przez kilka lat muszę z całą odpoweidzialnością stwierdzić ,że polonez jaki by nie był miał trwalszy silnik ponieważ wytrzymał pod moją nogą ponad 200 tys km bez remontu. Subaru chociaż produkowane w japonii niestety pod względem silnika okazało się niedopracowanym bublem. Niestety dowiedziałem się ,że nie mam co liczyć na darmową wymianę ponieważ dawno minął okres gwarancyjny. Fakt,że silniki subaru są naznaczone jednorazowością powinien zapalać czerwoną lampkę u potencjalnych nabywców tych pojazdów. Dodam ,że polski importer subaru nie jest profesjonalną firmą tylko działa w systemie gwarancja do bramy o czym przekonał się mój znajomy gdy rozsypało mu się sprzęgło w praktycznie nowym wozie. Z tych powodów nie polecam subaru a szczególności wszelkich kontaktów z polskim /arcydziadowskim importerem subaru

Raporty spalania Subaru Legacy

Liczba raportów: 342
Średnie spalanie dla Subaru Legacy
7,7 – 13,9
l/100 km
6,6 – 7,0
l/100 km
10,3 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Subaru Legacy IV
Autko z manualną skrzynią 6MT (wersja spec b) i napędem AWD o mocy 245koni w mieście na krótkich dystansach (do 4km) pali 14 litrów jak się lekko jeździ, dłuższe przejazdy miejskie ponad 7km skutkują zmniejszeniem spalania o około 1 litr. Na trasie nie dotykając gazu i jadąc tylko na tempomacie przepisowo można zejść spokojnie poniżej 10 litrów. Jak się zacznie wykorzystywać potencjał silnika H6 to spalanie diametralnie wzrasta w mieście max 17-18 (zima korki i przejazdy do 4km) a w trasie max 12 (średnia autostradowa ponad 150km/h) Auto bardzo zrywne i szybkie. Napęd bajeczny :)
12,0
Kombi 2.2 Super 4WD 136KM 100kW
Subaru Legacy I
Na wstępie zaznaczę, że Subaru jest w automacie, którego nie mogłem zaznaczyć w opcjach wpsiu. Co mogę napisać, ile wlejesz tyle spali ;) Bolączką jest 4 biegowy automat, który nie pozwala zejść poniżej 2250-2500 obrotów, także nawet przy spokojnej jeździe autko lubi pić. Z czasem jak wyczujemy auto, można zejść ze spalaniem do około 10-11 litrów w mieście przy w miarę spokojnej jeździe, co w sumie nie jest takim złym wynikiem w mojej opinii. Jak chcemy szybciej i dynamiczniej, to otrzymamy wynik bliższy 15-16 litrów. W trasy wybieram się rzadko i jeżeli już to na krótkie, więc mało mam do napisania. Na odcinkach 80-90 km dróg poza miastowych, przy prędkości około 100-110 kmh można zejść poniżej tej dziesiątki, ale też nie dużo ;)
12,3
Kombi 2.0 125KM 92kW
Subaru Legacy III
Jest to jedno z najbardziej ekonomicznych aut jakie miałem. Najniższe odnotowane przeze mnie spalanie na trasie przy 90-100km/h bez deptania wyszło 7.5L benzyny, a gazu 9L. Przy normalnej jeździe na trasie 110-140km/h i redukcjach przy wyprzedzaniu wychodziło 8-8.5L benzyny i jakieś 10-11 L gazu. Czysta jazda po mieście bez deptania, można było się zmieścić w 10L benzyny i 12L gazu, przy normalnej jeździe po mieście na krótkich odcinkach (3-5km) wychodziło 14L gazu, a najwyższe zanotowane to 16L gazu, ale było to ciągłe przyspieszanie i deptanie w pedał gazu. Ogólnie to bardzo ekonomiczny silnik, któremu czasami na trasie brakuje trochę mocy. Jeśli ktoś potrzebuje auta bardziej do miasta 2.0 125 koni będzie doskonałym wyborem, bo spala tyle paliwa co np. Peugeot 206 1.4, lub jakiś inny mały benzyniak. Porównywałem koszty przejechania mojego subaru z LPG z renault modus 1.5 żony. Na trasie 2.0 125 spalał w LPG równowartość 4L ropy, więc bardzo podobnie. Dla oszczędnych bardzo polecam ten silnik.

Usterki Subaru Legacy

Liczba wpisów: 24
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Silnik gaśnie
  • Subaru Legacy II Kombi 2.2 i 4WD 128KM 94kW 1994-1998
  • silnik
Silnik gaśnie na wolnych obrotach, przy dojeździe do skrzyżowania, w momentach gdy nie naciskamy gazu, tylko gdy silnik jest cieply. Auto na automacie. Czujnik walu Głowna przyczyna - Czujnik wału zanieczyszczony opiłkami. Czujnik boczny wałka wymieniony przy okazji.
Oczekuje na rozwiązanie
Pneumatyczne zawieszenie- fajne, lecz amorki dość drogie.
  • Subaru Legacy II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Nie polecam wersji z AIRSUS (pneum. zawieszenie). Cena nowych amortyzatorów dosc wysoka, a dla kupujacego uzywane auto moze to byc ważne. Mozna przerobic na zwykle amortyzatory. Po sparcieniu gumy wewnatrz amortyzatorow auto pompuje sie ciagle, lub opada np. na parkingu. Przypomina sobie potem twardoscia do napompowania, bądz na najmnniejszej dziurze stuk jak w pociągu. Niemniej sam system genialny, gdyby nie trwalosc.
Subaru Legacy