Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Suzuki Jimny

Lata produkcji: 1998 - teraz
Segment: Małe SUVy

Komentarze redakcji

Suzuki dobrze wiedziało, co robi, stylizując Jimny'ego. Dynamiczna sylwetka, śmiałe przetłoczenia czy awangardowe detale nie miałyby tu racji bytu, bo pierwsze prawdziwej terenówce takie elementy zupełnie nie przystają, a po drugie ich brak nadaje wyglądowi ponadczasowy charakter (z zewnątrz nie widać, że auto pochodzi z 1998 roku). Do charakterystycznych cech karoserii zaliczymy jej kwadratową formę, szereg terenowych akcentów (szerokie nadkola, "zapas" umieszczony na tylnej klapie) oraz miniaturowe gabaryty.

Te ostatnie wyraźnie czuć w obszerności wnętrza. Z przodu miejsca jest jeszcze wystarczająco, a zamontowane fotele okazują się całkiem wygodne. Znacznie gorzej jest w drugim rzędzie siedzeń - przestrzeń na nogi jest tam towarem bardzo deficytowym, a na domiar złego kanapa ma za krótkie siedzisko. Za wiele dobrego nie da się także powiedzieć o bagażniku - co prawda jego próg załadunkowy położono dość nisko, ale pojemnością nie dorównuje on nawet... kufrom aut miejskich.

Z punktu widzenia prowadzącego wnętrze ma już więcej zalet niż wad. Deska rozdzielcza ma prostą, ale miłą dla oka stylistykę, umieszczone na niej przełączniki są dobrze opisane i umieszczone w odpowiednim miejscu, a zegary gwarantują wzorcową czytelność. Plus należy się również za widoczność na zewnątrz - wysoka pozycja za "kółkiem" i odpowiednie przeszklenie pozwalają na bardzo sprawne parkowanie. Niestety, materiały wykańczające kabinę delikatnie mówiąc nie zachwycają jakością.

Jimny jest wiernym towarzyszem do poruszania się po mieście, i to nie tylko ze względu na wspomniane niewielkie rozmiary i świetną widoczność. Spora w tym zasługa także niesamowitej zwrotności samochodu oraz zawieszenia, które dzielnie pochłania nawet największe wyrwy polskich jezdni. Drugim miejscem, gdzie małe Suzuki czuje się jak ryba w wodzie jest teren - rzadko spotykana dziś solidna konstrukcja i świetne kąty terenowe nadwozia pozwalają zajechać na bezdrożach bardzo daleko. Na trasę auto się z kolei kompletnie nie nadaje.

Biorąc pod uwagę wiek konstrukcji, ogólną prostotę auta i raczej skromne wyposażenie standardowe, cena Jimny'ego wydaje się wygórowana. Trudno jednak stwierdzić, czy to rzeczywiście nieatrakcyjna oferta, bo... na rynku nowych aut próżno szukać bezpośrednich rywali japońskiego modelu.

Dane techniczne Suzuki Jimny

Silniki

Moc silników 64-86 KM

Poj. silników 658-1 461 cm3

Prędkość maks. 125-145 km/h

Przyspieszenia 0-100 17,0-17,2 s

zobacz dane techniczne

Oceny Suzuki Jimny

Średnia ocena modelu

na podstawie 73 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Widoczność

+ Drobne usterki

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (96%)
NIE (4%)

Wybrane oceny kierowców Suzuki Jimny

Nie bądźcie naiwni- 1. auto typowo kobiece... sratatata...na zakupy -fakt moja laska lubi nim jeździć, ale to twarda kobita;) 2. najlepsze na ... więcejświecie auto terenowe, Land Rovery wysiadają...blablabla- fakt, że jest dzielne i sam mam zamiar pojeździć w rajdach, ale jest za słaby silnik i siada w błocie na mostach, bo są za nisko. Oczywiście wszystko można stuningować za odpowiednią kasę. 3. jakość blach jest lepsza niż w samurai'u- fakt, że jimny jest o niebo lepszy,ale rama po zimie i kilku błotach (była myta!!!) zaczęła mieć rude naloty. Sposobem jest dokładne mycie, czyszczenie tych nalotów i konserwacja (biteks, gumy, fluidol...) 4. to nie jest auto terenowe, tylko pseudo-mikro-suv... taaa jasne... rama, zapinany stały 4x4, dołączany reduktor, możliwość tuningu off-road i to nie jest auto terenowe??? Fakt, spójrz na pkt. 2, ale i tak jest dzielne i jeśli umiesz nim jeździć, to zaskoczysz niejednego (ja prawie wszystko biore z rozpędu, wtedy dosłownie przelatuję po powierzchni) Poza tym miejcie świadomość, że fotele nie są wygodne, ogólnie auto nie jest wygodne, silnik 1,3 nie musi być ekonomiczny (wydaje mi się, że 1,6 byłby mniej paliwożerny), rodziny na wakacje nie zabierzecie, a poważna zabawa w terenie będzie dość kosztowna. Poza tym spotkacie sie z wszechobecną krytyką waszego wyboru, możecie być wyszydzani lub chociaż traktowani mało serio. Jest jednak ALE: To autko było moim marzeniem od wielu lat, jest bardzo ładne, łączy bryłę klasycznej terenówki z autem miejskim. Na mieście sprawuje sie extra, w trasie gorzej, w terenie bardzo dobrze. Ja mam zamiar zrobić z niego auto turystyczno-wyprawowe. Powoli to robię. Niedługo mój pierwszy rajd turystyczny. A rzeszy filozofów, którzy jeżdżą golfami, passatami z DDR, czy innymi 20-to letnimi civikami i udzielają rad tudzież komentują MÓJ wybór! olewam, bo kijem Wisły nie zawrócę. Wiedziałem jak wygląda i mogłem wyobrazić sobie, że nie zapakuję rodziny i psa. Koledzy narzekają, że z tyłu nie ma drzwi... przecież to moje auto i ja siedzę z przodu! I to jest właśnie fura dla takich małych egoistów-indywidualistów, którzy mają w d... światowe trendy. jeśli zastanawiasz się nad Jimnym i nie odstraszyły Cię powyższe komentarze, a jedynie potwierdziły Twoje podejżenia dot. tego samochodu, to po 1. dojrzałaś (eś) do tego auta, a po 2. prawdopodobnie będziesz w tym wąskim gronie egoistów-indywidualistów mających w d... światowe trendy ;D ukryj
dodano 23.03.2012 przez
Auto typowo terenowe i tak nalezy je traktowac. Idealne do teranu dobrze sprawdzajace sie rowniez w miescie (bardzo zwrotne niebojace ... więcejsie dziur i krawężnków).Małe rozmiarem ale wielkie duchem i możłiwościami. Daje rade temu co ma zapisane w papierach 4 os. + przyczepa 1100kg i pack na dachu i śmigasz dzielnie do przodu - tylkonikt ztych co z toba nie jechali to w to nie wierzy... bo przeciezto taka ała zabawaka... taki slodki resoraczek... dla kobiete... ukryj
dodano 12.12.2007 przez
auto spełniło moje oczekiwania.
dodano 06.02.2011 przez
Jak dla mnie świetne auto miejskie - małe, zwrotne, nie boi się dziur, łatwe do zaparkowania (wjeżdża tam, gdzie zwykłe ... więcejautka nie dają rady - przykład: 17 - centymetrowy krawężnik przed biurowcem - parkuję tam z koleżanką, która odkupiła mojego poprzedniego JIMNY). Bezstresowo jeździ się zimą i w terenie - w każdych warunkach. Kiepsko spisuje się tylko w trasie. ukryj
dodano 02.04.2011 przez
Zobacz oceny Suzuki Jimny Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Suzuki Jimny

Pb
7,13 - 11,00
Na podstawie 49 raportów spalania
ON
5,50 - 8,17
Na podstawie 11 raportów spalania
LPG
10,33 - 11,17
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Suzuki Jimny

Miasto( zima) 7 minimalnie przy 1 osi i wylaczonej klimie z napędem na jedna osale dodajmy w zime bez sniegu.Miasto ... więcejprzy klimie i czestym wlaczaniu 4x4 to 10.1-10.2 litra ( zima).Miasto zima jedna os bez klimy predkosci 100-120 km - 9,4-9,5 litra.Spalanie wychodzi jak potęzny pick up ( d-max, navarra)To minus tego auta.Minimalnie w yime w miescie udalo mi sie osiagnac 8.9 pryz wlacyonej klimie.Najmniejsye spalanie osignale, m w grudniu gdz nie bzlo jesycye sniegu.Wtedz pryz wzlacyonej klimatzyacji y napedem tzlko na jedna os i do tego jedyac max 70 na godyine autko spalilo mi 7 litrow .Jednak powiedymz sycyerye bzla to jayda porwnzwalna y jayda maluchem. ukryj
dodano 19.01.2013 przez
Samochód ten mimo małego silnika i wogóle niewielkich wymiarów jest dość paliwożerny. Troche się zdziwiłem gdy jego średnie spalanie oscylowało ... więcejokoło 8L/100km. Tymbardziej że jest to auto dość lekkie. Fakt jest to terenówka i na bardziej terenowej oponie bedzie spalać, ale ja nie mailem założonego nic szczególnie wiekszego bo byly to 195/80R15. Żadne szalęństwo. Pomijam info o spalaniu w terenie bo to wiadomo że zależy od sposobu jazdy i warunków terenowych. Podałem parametry spalania przy jeździe po asfaltach. ukryj
dodano 25.08.2014 przez
Tu kryje się największa zaleta tego samochodu. Pali naprawdę niewiele. W tych gabarytach może i można mieć coś bardziej ekonomicznego, ... więcejale będzie to miejski maluch, a nie terenówka. Warunek uzyskania dobrego wyniku jest jednak nie przekraczanie 80-85km/h. Powyżej tego pali tyle, że można zauważyć jak wskazówka poziomu paliwa leci. Zwłaszcza na autostradzie. W terenie też pali więcej. ukryj
dodano 16.09.2012 przez
Ceny cześci orginalnych i naprawa w serwisie droga.Części są sprowadzene z Niemiec z centrali Suzuki. czas oczekiwania min 3 ... więcejdni, ale bywa róznie i tydzień.Jak jest mozliwosć naprawiać poza serwisem. Części z internetu to 1/3 tego co w serwisie. Gwarancia 3 lata lub 100 000 km.W ramach gwarancji nie miałem problemów z naprawą, obsługa w serwisie w Łodzi b.d. ukryj
dodano 06.02.2011 przez
Tak naprawdę auto spala prawie zawsze tyle samo, niezależnie od tego czy staramy się jechać oszczędnie, czy nie. Różnica w ... więcejgranicach 1 litra, tak więc nie ma co się na siłę starać oszczędzać. Więcej pali jedynie przy maksymalnych prędkościach (np. autostrada) lub przy zabawie w terenie, ale to wiadomo. Wtedy powyżej 10l/100km ukryj
dodano 23.04.2014 przez
Zobacz raporty spalania Suzuki Jimny Dodaj raport spalania

Publikacje o Suzuki Jimny

Nowe Suzuki Jimny

nowe Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
ceny od 59 900 zł do 70 900

Suzuki Jimny Standard Facelifting 1.3 VVT 4WD 85KM od 2012

w pakiecie Club

w cenie katalogowej brutto

59 900 zł

Wyposażenie standardowe
Szyby atermiczne
Wspomaganie układu kierowniczego
Zagłówki na tylnych siedzeniach 2 szt.
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 3 oferty Suzuki Jimny

Dealerzy Suzuki

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Suzuki Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Bałtycka 15

Więcej

A.S. R.BIŃKOWSKI

A.S. R.BIŃKOWSKI Suzuki Radom

mazowieckie, Radom, Chrobrego 22

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Biesiekierz k. Koszalina

pomorskie, Biesiekierz k. Koszalina, Stare Bielice 117D

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krakowska 169

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Suzuki Jimny

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

652

Przejechany dystans

106 949 zł

Zatankowanego paliwa

21 290 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

31

Wydanych pieniędzy

22 448 zł

Średnie wydatki na auto

1 727 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

61

Wydanych pieniędzy

33 422 zł

Średnie wydatki na auto

2 571 zł

ZOBACZ 13 dzienników kosztów Suzuki Jimny Załóż dziennik kosztów

Skarbnica wiedzy o Suzuki Jimny

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Suzuki Jimny jest małym, czteroosobowym autem terenowym. Swoją premierę rynkową miał w 1998 roku, na rynek polski trafił w 1999 roku. Jest następcą modelu Samurai.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą