Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Nasze testy

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Suzuki Swift III

Lata produkcji: 1996 - 2004
Segment: Auta małe
Model debiutował w 2000 roku. Zewnętrzne zmiany, jakim poddano Swifta były niewielkie i obejmowały głównie światła, kształt zderzaków i grilla. Zakrojone na szerszą skale były zabiegi modernizacyjne wewnątrz samochodu (np. nowe silniki). Produkcja modelu zakończyła się w 2004 roku. W Stanach Zjednoczonych Swift oferowany był m. in. jako Chevrolet Sprint lub Swift oraz Pontiac Firefly, zaś w Australii – jako Holden Barina.

Komentarze redakcji

Powagosław: Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.
Luzacjusz: Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

Dane techniczne Suzuki Swift III

Silniki

Moc silników 53-92 KM

Poj. silników 993-1 590 cm3

Prędkość maks. 145-180 km/h

Przyspieszenia 0-100 13,0-16,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Suzuki Swift III

Średnia ocena modelu

na podstawie 288 opinii

4.10

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Koszty utrzymania

+ Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Ergonomia

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Suzuki Swift III

Dobre, solidne i jak najbardziej godne polecenia małe autko za niewielkie pieniądze
dodano 12.08.2009 przez
Auto jak dla mnie:) Kobietkom polecam. Tylko uważajcie na zakrętach - autko jest lekkie! Solidne, japońskie - a właściwie węgierskie ... więcejcacko! Węgierskie poznacie po chowanej antence nad głową kierowcy;) ukryj
dodano 07.01.2011 przez
Witam i pozdrawiam wszystkich szczęśliwych właścicieli samochodu suzuki SWIFT 1.0. Moja ocena jest b.dobra. Decydując się na zakup tego autka, ... więcejzasięgnąłem opinii kolegów w auto centrum i udało się!!! Jestem zadowolony. Po eksploatacji zimowej /mróz, błoto pośniegowe i ta cholerna sól/ auto zostało wymyte, zauważyłem jednak ślady rdzy - gdzie? po podniesieniu maski nad lampami są osłony pomalowane na czarno i właśnie tam już były miejsca rdzy. Ale tylko w tym miejscu. Szukam jakiegoś preparatu w aerozolu /do konserwacji/ myśle, że po zastosowaniu problemu nie będzie. Zużycie paliwa troche większe niż danych technicznych /trasa mieszana po przejechaniu 650 km spaliło mi średnio 5,58 l na 100km, ja uważam że b. ładnie. Kochani wcale nie żałuje /odpukać/ że zdecydowałem się na to właśnie auto. No ja lubie sportowy dżwięk silnika, troche głośne w środku ale już na 4 lub 5 biegu jest oky. Pełna wygoda dla kierowcy i jego pasażera troche mniej dla sąsiadów /których czasami zabieram ale to ich problem!/. Gdybym znowu miał wybierać między Seiczento, uno, swiftem napewno wybrałbym tak samo. Moje auto jest wersją ubogą - zsatanawiam się czy uda mi się dokupić kołpaki mocowane nakrętkami, pokrowce na te wysokie wygodne i mało standartowe fotele. Ja mieszkam w Poznaniu i codziennie widze więcej swiftów na ulicach, a już myślałem, że mam wyjątkowe i mało powtarzalne auto. Piszcie do mnie postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania. Szerokiej drogi, gumowych drzew. Acha powielajcie moją prośbę - my właściciele swifta pozdrawiajmy się włąśnie na drodze /wystarczy podnieść dłoń/. Pozdrawiam ukryj
dodano 31.05.2003 przez
Wzorowy mały dupowóz okołodomowy. Nie wyróżnia się, zawsze zapala, zawsze dojeżdża, niewiele kosztuje w utrzymaniu, nie budzi emocji, ale czasem ... więcejpotrafi wkurzyć drobną, upierdliwą usterką. Świetny do roli wózka na zakupy, :P minibusu szkolnego :PP, tramwaju 1-osbowego :PPP. Lepiej nie spędzać w nim więcej niż 2 godziny lub 150 km dziennie. Jego najsłabszym punktem (na gwarancji) była... sieć autoryzowanych stacji obsługi. Kompetencja pracowników i jakość usług Suzuki Motor Poland, z którymi miałem do czynienia, pozostawiała wiele do życzenia. :/ Szukałem dobrego ASO i wyszło, że najbardziej godne zaufania warsztaty nie mają autoryzacji! Daleko posunięta prostota, by nie rzec siermiężność Swifta "golasa" byłaby do przyjęcia, gdyby zachowywał legendarną niezawodność japońskich Swiftów w każdym calu. Niestety, te roczniki z Węgier już tego nie umieją, wyłącznie wskutek kreciej roboty księgowych! :( Autko broni się głównie znakomitym silnikiem, przyzwoitym zawieszeniem i zadziwiającą trwałością kluczowych podzespołów (Swifty bez wielkiego trudu chodzą po 300-400 tys. km, a po X-nastu latach - zardzewiałe, sterane, ale wciąż czynne - samodzielnie dojeżdżają na miejsca "wiecznego odpoczynku"). Gdyby nie te zalety, zasługiwałby najwyżej na 3. ukryj
dodano 06.04.2009 przez
Zobacz oceny Suzuki Swift III Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Suzuki Swift III

Pb
4,27 - 10,67
Na podstawie 235 raportów spalania
LPG
5,03 - 8,77
Na podstawie 37 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Suzuki Swift III

Autko kasuje wszystkich superniskim spalaniem wśród małych benzynowych. Skąd się biorą niektórym te kuriozalne wyniki 8-9 l/100 km? Chyba od ... więcejgrzania silnika na postoju i jeżdżenia 300 metrów do pracy. ;) Opisywany egzemplarz jeździ w trybie mieszanym, sporo na krótkich odcinkach (3-10 km), ale też ze sporym udziałem tras 80-150 km. I najwyższe notowane średnie spalanie wyniosło 6,2 l/100 km, podczas wściekłej zimy, wskutek przebijania się przez zaspy na 2. biegu. Co pożyteczne, zerwanie paska rozrządu ponoć nie grozi istotnymi konsekwencjami - rozrząd jest bezkolizyjny. Ceny części w ASO są wyśrubowane niewspółmiernie do klasy autka. Na szczęście istnieje spory wybór zamienników. Sporo do życzenia pozostawia jakość pracy autoryzowanych serwisów. Suzuki Motor Poland w ostatnich 2 latach zrobiło wielką czystkę wśród ASO - i teraz forma przerasta treść. Roszady kosztowały mnie przedwczesną utratę gwarancji (jeden z salonów zrobił przegląd nie przyznając się, że nie ma już autoryzacji). Teraz serwisy Suzuki są piękne, ale staranność przeglądów mierna, z nielicznymi chlubnymi wyjątkami. Godne polecenia są niezależne serwisy, od lat wyspecjalizowane w Suzuki, często byłe ASO, których nie było stać na wielkie inwestycje. ukryj
dodano 31.10.2007 przez
Super autko ! Małe zwinne dynamiczne jak na taki mały silniczek daje radę i to przyzwoicie . Małe spalanie i ... więcejdobra dynamika dzięki lekkiej wadze. Jednak nie ma róży bez kolców. Samochodem na trasie można zejść nawet poniżej 4l/100 km w 2-3 os. + parę bagaży przy oszczędnej jeździe trzeba liczyć 4,5 - 5l/100 km , ale z kompletem osób + bagażnik na full na dystansie ok. 100 km może spalić nawet 7-8l/100 km, więc jeśli ktoś z terenów poza wielkomiejskich jeździ na cały tydzień do pracy/szkoły do dużego miasta i liczy na oszczędną jazdę to trochę się może rozczarować ,ale z małym ładunkiem do miasta ,na zakupy, do pracy czy do szkoły jest najlepszym wyborem. Zawsze przewiezie z punktu A do punktu B. Naprawdę polecam ! Szczęśliwy posiadacz Swifta - małego i zwinnego autka pochodzącego z kraju kwitnącej wiśni ... nad Dunajem. ukryj
dodano 30.12.2013 przez
No tutaj to naprawdę rewelacja! Ekonomiczność to największa zaleta Swift'a. Kupiłem to auto od pierwszego właściciela jak miało 6 lat ... więceji przejechane jedynie 15000km. Na samym początku jedyną inwestycją był tłumik przedni, który kupiłem oryginalny za 400zł, a potem po prostu przez dwa lata po dziś dzień nie musiałem nic dokładać. Spalanie na mieście to w zależności od pory roku i tego jak jeździmy, jeżeli przy przyśpieszaniu nie wychodzi się powyżej 2800-3000 obrotów to spalanie w mieście poniżej 6 litrów, na trasie przy 80-90kmh 5,2-5,3l przy 120kmh niewiele więcej 5,5l. Natomiast jeżeli chodzi o eksploatację to to samo co w każdym aucie wymiana opon, oleju, filtrów płynów itd. No teraz po 60000 szykują się tuleje metalowo-gumowe na wahaczach czyli groszowa sprawa. ukryj
dodano 31.05.2010 przez
Mam Swifta 1.0 3D od nowości, kupiony we wrześniu 2000 r. w salonie w Katowicach. Wersja pustak z...klimą. Tak, była ... więcejtaka możliwość. Autko fabrycznie przygotowane pod montaż klimy, zero przeróbek. Ciekaw jestem ile w Polsce jest takich egzemplarzy. Obecny przebieg 130.000 km. Nigdy się nie zepsuł. Zaliczył kilka kolizji. Auto genialne w swej prostocie. Tylko ta korozja. Muszę wymienić podłogę, bo na pewno go jeszcze nie sprzedam. Za 2 lata córka robi prawko będzie do nauki. Fenomenalnie oszczędny. Maksimum spalił 8.0 l,lato w trasie, full załadowany, klima non stop, i gaz mocno deptany. Teraz już tak nie jeździ bo i jego stan tylko dobry. Ostatniej zimy przy mrozach ok. 7 l ale stoi w garażu. Minimalne na trasie nad morze 4.6 i nie jechałem jak d...Pozdrawiam K. ukryj
dodano 27.04.2012 przez
Ci którym to autko pali więcej niż 7l w mieście, mają albo problemy z autem albo lubią jeździć na wysokich ... więcejobrotach. Ja natomiast jeżdżę tylko (90%) po Warszawie na przewozie osób w nocy i spalanie (zimą) nigdy nie wyszło powyżej 7l - średnio 6-6,5l, latem natomiast w mieście schodzę do 5,5l, na trasie przeciętnie 5,2l (nad morze w dwie os.). Rekord spalania odnotowany w dzień zmarłych (patrole, więc wyjątkowo spokojna jazda), gdzie 70km przejechałem dokładnie za 3,2l oczywiście na prostej drodze, prawie bez świateł itp, ale można ;) Podsumowując bardzo ekonomiczne auto, żeby spaliło 8l musiałbym przy każdym ruszaniu kręcić silnik do ~5tys i jeździć slalomem pomiędzy wszystkimi non stop redukując. Auto posiadam 1,5 roku, pozdrawiam ukryj
dodano 09.01.2013 przez
Zobacz raporty spalania Suzuki Swift III Dodaj raport spalania

Publikacje o Suzuki Swift

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o Suzuki Swift

Newsy o Suzuki Swift

Przeczytaj pozostałe 36 newsów o Suzuki Swift

Nowe Suzuki Swift

nowe Suzuki Swift
Suzuki Swift
ceny od 39 900 zł do 64 900

Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM od 2013

w pakiecie Club

w cenie katalogowej brutto

39 900 zł

Wyposażenie standardowe
Komputer pokładowy
Ręczna regulacja wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa dla przednich foteli
System ABS + EBD + wspomaganie hamowania awaryjnego BAS
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Intergra (4 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Intergra (4 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 6 oferty Suzuki Swift

Dealerzy Suzuki

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Suzuki Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Bałtycka 15

Więcej

A.S. R.BIŃKOWSKI

A.S. R.BIŃKOWSKI Suzuki Radom

mazowieckie, Radom, Chrobrego 22

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Biesiekierz k. Koszalina

pomorskie, Biesiekierz k. Koszalina, Stare Bielice 117D

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krakowska 169

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Suzuki Swift

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 447

Przejechany dystans

309 065 zł

Zatankowanego paliwa

64 846 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

237

Wydanych pieniędzy

67 934 zł

Średnie wydatki na auto

708 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

487

Wydanych pieniędzy

210 169 zł

Średnie wydatki na auto

2 189 zł

ZOBACZ 96 dzienników kosztów Suzuki Swift Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Suzuki Swift III

Liczba wpisów: 22
komentarzy(1)
komentarzy(8)
komentarzy(3)
komentarzy(4)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Suzuki Swift III dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Suzuki Swift III

Liczba wpisów: 13
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Suzuki Swift III Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Suzuki Swift

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Swift III jest pierwszym Swiftem, którego skonstruowano z myślą o Europie.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą