Szukaj

Informacje o Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta małe

Wiele osób pewnie skusi się na podstawowy motor benzynowy 1.3l, z którego producent wycisnął 92KM. I słusznie. Do miasta jest po prostu idealny i pracuje wyjątkowo cicho na wolniejszych obrotach. Na trasie też będzie w porządku, ale pod jednym warunkiem – trzeba go wkręcać na obroty i redukować biegi, bo przyspieszenie na „czwórce” i „piątce” prawie nie istnieje. Trochę szybszy i mocniejszy jest 1.5l 102KM, ale różnica jest na tyle nieduża, że lepiej od razu kupić 1.6l 125KM – w nim dodatkową moc wyraźnie poczujecie, choć też trzeba go trzymać w tej wyższej części obrotomierza. Ponad 70-konny diesel jest trochę słaby, ale za to zrywny. Na trasie będzie mu dość ciężko, choć przyspiesza jak na swoje możliwości nawet na najwyższych biegach. W mieście – bajka. Mało pali i nie męczy.

czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1328 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 4200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika M13A
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~lidamara
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
Idealne auto do miasta, ale w trasie tez dobrze się spisuje. Nawet z silnikiem 1.3 zaskakuje w trasie \"kopem\" powyżej 4000 obr. i super trzymaniem w zakrętach i daje na prawdę SUPER frajdę z jazdy. Kiedy szukałam samochodu, i zastanawiałam się nad Coltem, to przedstawiciel Mitsubishi bez zastanowienia powiedział, żeby brać Swifta, i do tej pory nie żałuję. Pasażerowie czasem narzekają przy wsiadaniu (wersja 3D), ale robią to na własne ryzyko :) Tylna kanapa to bardziej przestrzeń bagażowa, bo sam bagażnik wystarczy na podstawowe przybory samochodowe, zgrzewkę wody mineralnej i 3 siatki z zakupami, a po złożeniu tylnych siedzeń można przewieźć nawet walizkę :) Ale chyba nikt nie kupuje tego auta do przeprowadzek. Ogólnie autko jest super i sprawdza się idealnie jako miejskie z \"epizodami\" w trasie.
3,5
~MAX
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
W mojej ocenie świetny do jazdy po mieście. Niestety na dłuższe trasy się nie sprawdzi, nie jest zbyt wygodnym rozwiązaniem. Jest nie drogi w utrzymaniu biorąc pod uwagę spalanie jak i koszty naprawy.
4,5
~Cubusb
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
Jest to autko żony, drugi samochód w rodzinie. Po ponad 2 latach użytkowania Mieliśmy zmieniać na kombi z powodu narodzin potomka, ale po obejrzeniu tego co jest na rynku zapadła decyzja o odpięciu poduszki pasażera i pozostawieniu Suzi u nas na duuuużo dłużej. Żona się cieszy że jej ukochane maleństwo zostaje, ja w sumie też jestem zadowolony bo od czasu do czasu daje mi pośmigać tym gogartem :-)

Usterki Suzuki Swift IV

Liczba wpisów: 11
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaizera i przycisku na drzwiach kierowcy
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004
  • inne
  • 140 tys. km
Przy otwieraniu drzwi przednich słychać tylko typowy klik. Słychać głośny elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaisera lub przycisku na drzwiach kierowcy. Service suzuki rozkłada ręce mówiąc, że komputer nie widzi usterki. A zgrzyt jest.
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Swift IV Hatchback 3d