Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Avensis III

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (kod T270), wprowadzona na rynek w 2009 roku. Avensis III przeszedł stylistyczną rewolucję, za projekt nowego samochodu odpowiedzialni byli styliści z biura designerskiego Toyoty ED2. Nieznacznie zmieniły się też rozmiary auta. Avensis III został zbudowany na nowej płycie podłogowej, którą dzieli z modelem Verso. Model po raz pierwszy nie jest oferowany w słabo sprzedającej się wersji liftback, za to wciąż dostępny jest w odmianach sedan i kombi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję.
Luzacjusz: Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem.

Jaki slinik wybrać?

Najtańsza wersja ma benzynowy motor 1.6 132KM – trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to jednak benzynowe 1.8 147KM lub 2.0 152KM. Też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Diesle są jednak znacznie elastyczniejsze – 2.2 D-CAT 177KM jeździ świetnie, ale kosztuje straszne pieniądze. Dobrym kompromisem pomiędzy ceną a spalaniem jest wariant 150-konny. Najsłabszy ma z kolei 126KM – też o dziwo pozytywnie zaskakuje swoją dynamiką.

Dane techniczne Toyota Avensis III

Silniki

Moc silników 112-177 KM

Poj. silników 1 598-2 231 cm3

Prędkość maks. 180-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,8-11,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Avensis III

Średnia ocena modelu

na podstawie 201 opinii

4.35

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wyciszenie

+ Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Skrzynia biegów

- Ergonomia

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Avensis III

Moim zdaniem najlepiej pasuje do tego auta określenie: "zwykły cukierek w pięknym papierku". Przesiadłem się do tego Avensisa w wersji ... więcejPremium ze Skody Octavii Ambiente - w powszechnej opinii przeciętnej i do tego nie specjalnie wyposażonej. Na dodatek z diesla 1,9 - silnika raczej krytykowanego za głośność i kiepską elastyczność. I to jest mój główny punkt odniesienia. Auto kupiłem w wyprzedaży rocznika, po szybkiej decyzji, bez jazdy próbnej, zachęcony głównie opiniami z tego forum. Moje pierwsze pozytywne wrażenia po przesiadce były takie: świetnie się prowadzi, biksenony rewelacyjnie oświetlają drogę i zakręty w każdych warunkach, system bezkluczykowy, mimo wcześniejszych obaw sprawdza się świetnie, na tylnym siedzeniu dużo miejsca - wystarczy również dla 3 osób dorosłych, bardzo uprzejma, UCZCIWA i zaangażowana obsługa w ASO (nie to co w Skodzie, która myśli że jest "wielka" i że już nie musi się starać o klientów), brak wstawek z "plastikowego aluminium" we wnętrzu auta. I to koniec plusów - teraz negatywy: nie najlepsza ergonomia wnętrza (rozkład przycisków ok., ale brak miejsca na drobiazgi i większe butelki), brak oparcia pod łokieć z regulowaną wysokością, a to które jest wykonano z wstrętnego plastiku do którego klei się ręka, gdy jest ciepło, plastiki kokpitu i drzwi rzeczywiście wyglądają trochę tandetnie (nie licząc wykończeń imitujących grafit, które są bardzo eleganckie), kiepska jakość spasowania elementów, silnik bez dynamiki (to częściowo wina "anemicznej" skrzyni biegów, jak i również przesiadki z diesla - ci co mówią, że "diesle do traktorów" powinni trochę pojeździć dobrym dieslem, a potem się wypowiadać), często zamarzające spryskiwacze szyby przedniej (nie z winy płynu - tylny spryskiwacz działał dobrze, w aucie żony przy tym samym płynie wszystko ok.), często przymarzające przednie szyby (w mojej ocenie z winy uszczelek przy dolnej krawędzi - jest minimalna szczelina, pod którą dostaje się woda ze śniegu roztopionego na ciepłej szybie i zamarza), specyficzne przełożenia skrzyni biegów (bardzo długie przełożenia, kolejne biegi "nachodzą" na siebie chyba w ponad 80%-tach, pierwsze wrażenie takie, że wystarczyłoby max. 5 biegów), przednie siedzenia niezbyt wygodne, a regulacja odcinka lędźwiowego tylko pogarsza sytuację, bagażnik niby duży, ale nieustawny. Szkoda, że zrezygnowano z relingów dachowych (w ASO te plastikowe listwy na dachu nazywają relingiem, ale to ściema) - montaż bagażnika dachowego jest przez to dość upierdliwy i czasochłonny. I pewnie jeszcze by się coś znalazło. Wkurzające jest to, że niektóre ustawienia (oświetlenie wnętrza, zamek centralny) można zmieniać - ale tylko w ASO, po podpięciu do komputera, za bardzo konkretną opłatą. Skoro producent tak to zaprojektował to wypadałoby zapytać przy sprzedaży, co klient preferuje i ustawiać pod niego - a nie dodatkowo "kasować" za i tak już drogie auto. Kiepskie są również niektóre elementy dodatkowego wyposażenia oferowane w ASO - w szczególności czujniki cofania oraz wykładziny bagażnika. Spalanie oczywiście nieco wyższe niż podaje producent i (co zastanawiające) ZDECYDOWANIE wyższe od tego, co wypisują niektórzy na tym forum. Opinie treści "Ostatnia wakacyjna trasa PL-CRO, w sumie 3700km przeważnie autostrady, prędkość 130-140km/h spalanie 6,5l (3osoby w samochodzie, bagażnik w pełni zapakowany), przy prędkości 160-180 spalanie ok. 7,6 - 7,9" kwalifikują się do usunięcia z tego forum. ŻADEN samochód (nawet diesel) nie spali 7,9 l przy prędkości 180 km/h - chyba, że z górki. Auto ze względu na specyficzną skrzynię biegów i dość mocny silnik zniechęca do jazdy dynamicznej i daje możliwość ekonomicznej jazdy na bardzo niskich obrotach. Ale oszczędne jest tak jak każde - przy niezbyt szybkiej (do 90 km/h), i mało dynamicznej jeździe (bez wyprzedzania, częstego hamowania, przyspieszania) i to w płaskim terenie. Żeby pokonać wzniesienia przy niskiej ekonomicznej prędkości i tej masie samochodu trzeba mocno zwiększać obroty, a wtedy w baku pojawia się wir. Jak się "depnie" przy wyprzedzaniu, to chwilowe spalanie przekracza 30 l i nawet godzina oszczędnej jazdy "bierze w łeb" - średnie spalanie skacze w górę. W momencie kupna auto wypadało cenowo korzystnie na tle konkurencji, ale widać, gdzie Toyota zaoszczędziła: kiepski lakier (bardzo miękki - wrażliwy na zarysowania np. przy odśnieżaniu, podatny na odpryski - np. od uderzeń drobnymi kamykami), cienka i miękka blacha (zostały ślady po gradobiciu - na autach które stały obok, "o dziwo" wszystko OK) do tego fatalnie zabezpieczona przed korozją w mniej narażonych na uderzenia kamykami miejscach, kiepskie plastiki (te których najwięcej gorsze niż w mojej starej Skodzie - brzydkie i bardzo podatne na zarysowania, np. plastik przy słupku od strony kierowcy po roku jeżdżenia jest cały obtłuczony od uderzeń klamry pasów bezpieczeństwa), kiepska jakość montażu, brak indywidualnego nawiewu na tylne siedzenia (jest tylko spod siedzeń przednich), brak gniazda elektrycznego w bagażniku, brak czujników i kontrolki zużycia przednich klocków hamulcowych, brak czujnika przepalenia żarówek, jeden przycisk włączający dwie funkcje: podgrzewanie lusterek i tylnej szyby. I żeby była jasność: nie czepiam się, tylko wymieniam te elementy wyposażenia, które miałem w poprzednim tańszym aucie, a których brak w tej "prestiżowej" Toyocie!!! Na (moje) pocieszenie mogę tylko napisać: kolega ma wersję Luna (najtańsza) i tam to dopiero jest kiepsko: w części bagażowej wykończenie jak w dostawczaku - krawędzie plastików odstają podobnie jak u mnie, ale wyglądają, jak by je ktoś ręcznie nożem wycinał. Do auta za prawie 80 tys. zł to nie pasuje. Reasumując: jest to bardzo duże (nie licząc bagażnika - ten tylko duży), dość wygodne "wozidło" dla 4-osobowej rodziny. Dobre do spokojnego i w miarę ekonomicznego przemieszczania się. Ma się świadomość, że zawsze jest jakaś rezerwa, żeby po redukcji kilku biegów w miarę dynamicznie przyspieszyć. Pewne rzeczy można by poprawić, a pewne już poprawiono po ostatnim "face-liftingu" (np. brak świateł do jazdy dziennej). Generalnie dość przyzwoite auto, ale nazywanie go prestiżowym (tak mówią w ASO), czy super oszczędnym to przesada. Liczę na niezawodność - choć nie obyło się już bez usterki. Po tej przesiadce na Toyotę nie dam jednak złego słowa powiedzieć na Skodę - może według niektórych "obciachowe" (bo spod znaku "zielonej kury"), ale dopracowane w drobiazgach auto - dużo bardziej niż ta Toyota. Bo moim zdaniem ta Toyota w tej wersji wyposażenia to połączenie bardzo ładnego wyglądu zewnętrznego oraz najnowocześniejszych rozwiązań ułatwiających jazdę i zwiększających bezpieczeństwo z niedoróbkami i kiepskimi rozwiązaniami bardziej pasującymi do tanich produktów samochodpodobnych np. firmy TATA. Jednak czytając opinie z tego forum myślę, że "Toyociarze" będą z niego bardzo zadowoleni - wygląda na to, że ten samochód jest znacznie lepszy od swojego poprzednika. Na szczęście to moja pierwsza (i raczej ostatnia) Toyota. Inaczej żyłbym w błogim przeświadczeniu, że (cytat z tego forum): "są auta i jest Toyota" :). ukryj
dodano 27.06.2012 przez
Na wstępie podam, iż jestem wymagający i marudny. Na doskonale trzeba zasłużyć. Wobec posiadania bezpośrednio poprzednio poważnej konkurencji dla Toyoty ... więcej(oba pojazdy bogato wyposażone), poczułem się uprawniony do kilku ocen, które mogą okazać się przydatne dla planujących zakup. Dodam, iż nie mam przywiązania do żadnej marki i żadnej nie wspieram. Jedyny sentyment czuję do mojej pierwszej miłości Fiata 126p. ukryj
dodano 03.03.2014 przez
Całą opinię o aucie zamieszczam w tej pozycji. To moja 3 Toyota, wcześniej jeździłem Avensis II z 2008 roku z ... więcejsilnikiem 2.0 D4D 126 KM, a przygode z Toyotą zaczynałem od Corolli. Jeżeli chodzi o legendarną niezawodność Toyoty to poprzednia Avensis mocna nadszarpnęła ten wizerunek (Corrolla 1.4 benz. odwrotnie - przez 5 lat jazdy i 180 000 km zero usterek). Avensis II przez 3 lata użytkowania zrobiłem 120 tys km - w tym czasie regularnie co zimę miałem problemy z zapalaniem w temp. poniżej - 10 stopni, serwis nie poradził sobie z tym do końca - tłumaczyli, że mam wersje na południowe rynki, muszą wgrać nowe oprogramowanie silnika, ale kolejne updaty nie rozwiązywały problemu, dlatego często interesowała mnie prognoza pogody:-) Dodatkowo na koniec uzytkowania przy przebiegu 95 000 padła turbina i to mimo delikatnego traktowania - na zimnym silniku zawsze spokojnie, bez wysokich obrotów, po powrocie z trasy minuta ciszy na schłodzenie turbiny - na szczęście samochód był jeszcze na gwarancji. Jednak mimo nie najlepszych doświadczeń z Avensis II moje kolejne auto to znowu Toyota. Dlaczego? Zapracował na to wysoki poziom obsługi w serwisie i podejście do Klienta, czułem, że nie intersowali się mną tylko w salonie gdy zostawiłem u nich 90 tys za nowe autoę, ale także w serwisie dalej byłem Klientem, a nie gościem, ktory zawraca głowę - jeżeli nie potrafili rozwiązać problemu to mi nie ściemniali, że ten typ tak ma tylko dalej szukali przyczyn. Zawsze na czas pobytu auta w serwisie otrzymywałem samochód zastępczy tej samej klasy, jak nie miałem czasu na wizyty u nich to przyjechali do domu zabrali samochód, zostawili zastępczy, w sumie nie odczułem, aż tak bardzo problemów z samochodem, no może poza wyjazdem na narty do Włoch, gdzie - przy minus 11 Avensis odpalił mi za 25 razem. Paliwo tankowałem tylko na renomowanych stacjach, czasami dopłacałem za V-Powera. Tym razem aby uniknąć problemów z odpalaniem zimą, turbiną i filtrem cząstek stałych, który mają już wszystkie nowe silniki diesla (co gwarantuje spore problemy i wydatki przy jeździe w większości miejskich korkach) wybrałem wersje benzynową - 1.8 147 KM. Po roku użytkowania i pokonaniu 30 000 km jestem z samochodu i silnika zadowolony - spala średnio 7 l/100km tj. o litr więcej niż Avensis II 2.0 D4D 126 KM, dynamika także ok, oczywiście na 5 czy 6 biegu nie zbiera się tak dobrze jak diesel, zatem podczas wyprzedzania potrzebna jest redukacja na 3 czy 4 bieg ale wtedy przyspieszenie jest zdecydowanie lepsze i zakres obrotów jest dużo większy niż w dieslu, dynamicznie przyspiesza w zakresie od 3000 do 6500 obr/min. No i nie ma turbiny - zatem już minuta ciszy nie jest potrzebna po zakończeniu jazdy - można od razu wyłączyć silnik i iść dalej;-) Obawiałem się, że benzyna będzie głośna, ale dzięki 6 biegowej skrzyni przy 100 km/h mam 2250 obr/min, czyli jest cicho, można spokojnie rozmawiać. Trzeba przyznać, że Avensis II była bardzo dobrze wyciszona, w trasie nie było w ogóle słychać, że pod maska pracuje diesel. Co na plus w Avensis III do poprzednika - na pewno lepiej się prowadzi, ma nieco bardzie sztywne zawieszenie ale bez uszczerbku na komforcie, jest po prostu bardziej sprężysty, Avensis II bujała się bardziej na zakrętach, w środku jest więcej miejsca, z tyłu mamy płaską podłogę, bagażnik troche większy ale dalej zawiasy wchodzą do środka - Toyota nie potrafi zrobić klapy od bagażnika w sedanie na teleskopach, trzeba uważać na bagaże. Spasowanie elementów w środku bardzo dobre nic nie trzeszczy na naszych dziurach. Niestety już ich jakość nie zachwyca, mam wrażenie, że są gorsze niż w Avensis II np. skórzana kierownica jest twarda, jakby była z tworzywa - mój znajomy mówi, że jest zrobiona z plastikowej krowy... . Wpadka ergonomiczna to uchwyt na kubek obok skrzynik biegów, jak włoży się coś większego niż puszka 0,33 to przeszkadza podczas zmiany biegów. Generalnie Toyota Avensis III to samochód, ktory nie wywołuje specjalnych emocji, nie zachwyca inowacyjnością, czy super wykonaniem i materiałami w środku ale pozwala spokojnie połykać kolejne kilometry. I za to się ceni Toyote. Nie wiem jeszcze, czy kolejny samochód to znowu będzie Toyota, zobaczymy jak się będzie sprawować autko na kolejnych 70 000 km, a gdy stuknie 100 000 przyjdzie czas na zmianę. Wtedy też dopisze finalny komentarz. ukryj
dodano 01.09.2011 przez
TOYOTA AVENSIS 2.0 152KM AUTOMAT. Pierwsza ocenę dokonalem juz jakis czas temu i teraz,po 3 latach i60tys km postanowiłem ją ... więcejzaktualizować.Jestem bardzo zadowolony. To moja czwarta toyota w tym segmencie i cieszy mnie ze producent za kazdym razem wyciaga wnioski i w nowych modelach eliminuje wiekszosc (choc nie wszystkie) niedociagniec poprzedników.Samochód bardzo solidny,chociaz po 60 tys. km czasem da sie usłyszec jakies stukniecie czy prace plastików(sporadycznie i nienahalnie,jednak to juz nie to samo co stara Carina E,w której o ile dobrze pamietam przez 4 lata nie spaliła sie nawet zadna zaroweczka)Cichy silnik super automat, pełne wyposazenie, niskie spalanie, komfortowe zawieszenie. Szkoda ze avensis nie oferuje mocniejszej jednostki benzynowej,niemniej ten motor jest doskonały do grzecznej jazdy (do ostrzejszej brakuje odrobinkę mocy). Słaby sprzet audio-wymaga delikatej interwencji w ramach audio tuningu. Przewiduje dalszą bezawaryjną kilkuletnia przygodę z tym autem. Nauczony własnym doswiadczeniem,przekazuje kilka porad dla zastanawiajacych sie nad tym modelem-na co warto zwrócic uwage podczas zakupu: 1.na rozmiar kół. Auta demo stoja zazwyczaj na 17" ( w zimie na 16"),jesli wybierzesz bogatsze wersje to dostajesz auto na 18 calach.Warto przetestowac rózne opcje.Na polskich drogach 18" i 19" to głosnosc,wyzsze spalanie a przede wszystkim gorszy komfort.Warto za wczasu to sprawdzic i ewentualnie dogadac sie z dealerem na zamiane.Ja tego nie zrobiłem i póżniej na własna reke sprzedawałem 18ki i kupowałem nowe 17ki(wyszło znacznie drozej).No chyba ze ktos przedkłada wyglad nad komfort to nie ma sprawy. 2.Fabryczna nawigacja-dotykowy,kolorowy ekran na konsoli wyglada bardzo efektownie,ale sama nawigacja jest juz taka sobie-problemy z nawigowaniem,jezykiem, caly czas sie włacza. Navi posiada niby ogromny dysk audio(chyba 20GB)ale nikt nie dodaje ze nie da sie na nim zapisac formatu mp3 tylko audio!Jedyna przydatna rzecz to mozliwosc współpracy ekranu z kamera cofania oraz dotykowo wybierane nr telefonu. Ja zrezygnowałem z navi i dostałem w to miejsce zmieniarke na 6 CD z mozliwoscia odsłuchu mp3 oraz zostaw bluetooth z głosowym wybieraniem.Jestem bardzo zadowolony, zas navi mam przenosna bo uzywam "raz na ruski miesiąc" 3.Jesli kupisz najbogatsza wersje to w standardzie otrzymasz elektrycznie ustawiana kolumne kierownicy-jej zakres regulacji moze okazac sie za krótki dla wysokich kierowców.Dla mnie wystarczy,niemniej warto to sprawdzic. 4.Jesli zalezy Ci na automacie,to nalezy przetestowac wersje 2.0 benzyne i 2.2 150KM diesel-ja wybrałem benzyne i z pesrpektywy czasu podpisuje sie pod tym wyborem obiema rekami (diesel współpracuje z zupełnie innym i subiektywnie baaardzo słabym automatem-trzeba sprawdzic i porównac).Ciekawą alternatywa byłby silnik diesel 2.2 177KM ale niestety nie ma specykikacji z automatem). Szkoda,ze szklany dach oferowany jest tylko w wersji kombi. ukryj
dodano 09.06.2010 przez
Zobacz oceny Toyota Avensis III Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Avensis III

Pb
5,33 - 10,87
Na podstawie 122 raportów spalania
ON
4,87 - 10,83
Na podstawie 130 raportów spalania
LPG
6,67 - 10,67
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Avensis III

Jak na tak duże i ciężkie auto jest przyzwoicie. W cyklu mieszanym bez szczególnego oszczędzania wychodzi 8-8,5 l. W trybie ... więcejmiejskim (światła, korki) to już od 9 w górę. Podobnie na autostradzie - przy 140 km/h spalanie wynosi 8,5-9 l i z dalszym wzrostem prędkości ostro rośnie. Przy 180 km/h bierze już ok. 13-15 l/100km. Jak ktoś lubi jeździć spokojnie (do 90 km/h) i ma czas to jest w stanie osiągnąć spalanie nieco poniżej 7 l. Lecz tylko w płaskim terenie i jak jest ciepło, ale nie gorąco. Zimą auto pali ok. 0,5 l więcej, a i klima zużywa co najmniej 0,5 l do 1 l przy b. dużych upałach i przejazdach na krótkich odcinkach. Podawane na tym forum wyniki poniżej 6 l to wartości chwilowe w b. korzystnych warunkach, nie do utrzymania przy dłuższej jeździe. Bo przy spokojnej jeździe "pod górkę" chwilowe zużycie wynosi 10-15 l/100 km, a przy przyspieszaniu to już 15-30 l/100 km. Czyli jak w jednej z wcześniejszych ocen: przy ostrej, dynamicznej jeździe "pali jak dobre V6". Szkoda tylko, że osiągi nie takie. A ile km da się przejechać ze stałą prędkością do 90 km/h w płaskim terenie, w odpowiedniej temperaturze, bez hamowania i przyspieszania (światła, skrzyżowania itp.) niech każdy sobie sam odpowie. Generalnie - jest dobrze, ale bez cudów wypisywanych na tym forum. Podam również ciekawostkę - po ostatnim "face-liftingu" Avensisy zaczęły wg danych producenta mniej palić!!! Ten benzyniak średnio o 0,1 l/100, a diesel 126 KM prawie o 1 l! I to wszystko przy takiej samej masie auta i tych samych parametrach silnika (moc, pojemność, stopień sprężania)! Naprawdę ciekawe :) (albo: "papier jest cierpliwy" i przyjmie każdą bzdurę podawaną przez producenta :). ukryj
dodano 27.06.2012 przez
Piszę właśnie ten raport siedząc w takiej Avence, samochód ogólnie bardzo fajny. Co do mojej jazdy, jestem młodym kierowcą lat ... więcej2x+ , benzyna za darmo, więc i noga nie lekka. Spalanie jest jedyną rzeczą, która przeraża mnie w tym silniku. Przyspieszenie, powiedziałbym mierne, ale w zupełności wystarczające. Samochód testowałem na słynnej A2 z Warszawy do Zielonej Góry. Średnia prędkość z komputera pokładowego 117km/h. Tempomat ustawiony na na około 150km/h, momentami troszkę szybciej, ale ogólnie starałem się trzymać tej prędkości. Spalanie wyszło 10.0l/100km. Rekordzista w silnikach diesla na trasie to na pewno nie jest. Co do jazdy w miescie. To jest dopiero udręka, zrobiłem z nim w mieście około 200km, spalanie aktualnie wskazuje 12.5l/100km, nie oszczędzam go, ale też nie pałuje, przekroczenia prędkości na prawdę niewielkie, gdyż jeżdzę przepisowo. Zdecydowanie jak na samochód tej klasy, powinien palić ciut mniej. Te 2-3litry i byłoby na prawdę super. Od razu dodam, że może się okazać, że rzeczywiście spalanie spadnie, gdyż aktualnie na blacie mam 1000km przebiegu, a jak dobrze wiemy, testy najlepiej wykonywac po przejechaniu około 10tyś km. ukryj
dodano 22.06.2014 przez
Auto po 10 tys. przebiegu. Potrafi oczywiście zejść przy dziadkowym jeżdżeniu poniżej 5 l na trasie. W mieście spala mi ... więcejtak ok 9,5 l. Generalnie auto trochę niemrawe, dla osób jeżdżących na niskich obrotach (do 4 tys.). Pokazuje trochę mocy jak dobrze go się kręci. Wtedy jednak zapomnijmy o oszczędnościach, bo mimo braku turbo, potrafi wówczas pić jak dobry żul pod sklepem. Generalnie jestem jak najbardziej za. Auto dobrze wygląda zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz (mam dodatkowo pakiet emotion, który dobrze nadaje smaczek autu). Zobaczymy jak z tą niezawodnością(mam jeszcze audi i już chyba nigdy niemca nie kupie, bo psuje się co tylko może, to już nową renówka megane była lepsza, tam chociaż nic się nie stało), to moja pierwsza toyota. Ja ze swojej strony dodał bym do tego auta silnik hybrydowy i wówczas można by dojść do fajnego spalania, szczególnie w mieście. Troche mało wydajna klima, ale daje radę. Zawieszenie też bym utwardził, ale może jestem przyzwyczajony do audi, którego zawieszenie oceniam dużo wyżej. Tak po za tym co wymieniłem nie mam uwag. ukryj
dodano 12.09.2013 przez
Auto po 10 tys. przebiegu. Potrafi oczywiście zejść przy dziadkowym jeżdżeniu poniżej 5 l na trasie. W mieście spala mi ... więcejtak ok 9,5 l. Generalnie auto trochę niemrawe, dla osób jeżdżących na niskich obrotach (do 4 tys.). Pokazuje trochę mocy jak dobrze go się kręci. Wtedy jednak zapomnijmy o oszczędnościach, bo mimo braku turbo, potrafi wówczas pić jak dobry żul pod sklepem. Generalnie jestem jak najbardziej za. Auto dobrze wygląda zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz (mam dodatkowo pakiet emotion, który dobrze nadaje smaczek autu). Zobaczymy jak z tą niezawodnością(mam jeszcze audi i już chyba nigdy niemca nie kupie, bo psuje się co tylko może, to już nową renówka megane była lepsza, tam chociaż nic się nie stało), to moja pierwsza toyota. Ja ze swojej strony dodał bym do tego auta silnik hybrydowy i wówczas można by dojść do fajnego spalania, szczególnie w mieście. Troche mało wydajna klima, ale daje radę. Zawieszenie też bym utwardził, ale może jestem przyzwyczajony do audi, którego zawieszenie oceniam dużo wyżej. Tak po za tym co wymieniłem nie mam uwag. ukryj
dodano 12.09.2013 przez
Kto tu nie ma zastrzeżeń. Zawsze mogłoby być taniej. Ale cenowo chyba tak samo jak w innych serwisach. Mają trochę ... więcejpromocji i system zbierania punktów, więc czasami wychodzi wręcz tanio. I tu dodam dla osób wahających się z wyborem silnika. Otóż kolega ma takie same auto, tylko 2.0 benzynę. Robimy podobne trasy, podobny styl jazdy. Elastyczność 2.0 jest nieco lepsza od 1.8 (żadne odkrycie), ale niewiele, a przynajmniej nie na tyle aby płacić za 2 dodatkowe litry na 100 km w mieście. Na trasie różnice są mniejsze, 05-1 litra więcej ale w mieście różnica ogromna. Ogólnie powiem, iż 1.8 jak na osiągi które oferuje i jak na silnik wolnossący, jest bardzo ekonomiczny. Jestem bardzo mile zaskoczony i bardzo cieszę się, że wybrałem ten silnik, tym bardziej, że cena 2.0 to kilka tyś więcej. Co do zaznaczonego spalania poniżej, pewnie są zawodnicy co zejdą poniżej (6 bieg, płaska autostrada i 80 przez najbliższe 500 km, to i 5 litrów wyjdzie). Ja nie potrafię jeżdżę normalnie. ukryj
dodano 02.12.2014 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Avensis III Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Toyota Avensis

Newsy o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 11 newsów o Toyota Avensis

Nowe Toyota Avensis

nowe Toyota Avensis
Toyota Avensis III
ceny od 86 900 zł do 139 900

Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.6 Valvematic 132KM od 2015

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

86 900 zł

Wyposażenie standardowe
Światła stopu typu LED
Boczne kurtyny powietrzne
Klimatyzacja manualna z wyświetlaczem
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Toyota Avensis

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Avensis

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 460

Przejechany dystans

1 470 921 zł

Zatankowanego paliwa

203 264 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

705

Wydanych pieniędzy

268 906 zł

Średnie wydatki na auto

1 372 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 232

Wydanych pieniędzy

344 750 zł

Średnie wydatki na auto

1 759 zł

ZOBACZ 196 dzienników kosztów Toyota Avensis Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 70
komentarzy(17)
komentarzy(2)
komentarzy(5)
komentarzy(5)
komentarzy(8)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Avensis III dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 41
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Toyota Avensis III Dodaj wpis do autodiagnozy