Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Avensis/Avensis Verso III

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (kod T270), wprowadzona na rynek w 2009 roku. Avensis III przeszedł stylistyczną rewolucję, za projekt nowego samochodu odpowiedzialni byli styliści z biura designerskiego Toyoty ED2. Nieznacznie zmieniły się też rozmiary auta. Avensis III został zbudowany na nowej płycie podłogowej, którą dzieli z modelem Verso. Model po raz pierwszy nie jest oferowany w słabo sprzedającej się wersji liftback, za to wciąż dostępny jest w odmianach sedan i kombi.

Toyota Avensis III Wagon Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
Toyota Avensis III Wagon Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
Toyota Avensis III Wagon Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
Toyota Avensis III Wagon Facelifting - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Avensis III Wagon Facelifting - galeria redakcyjna - kierownica
Toyota Avensis III Wagon Facelifting - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Toyota Avensis III Wagon Facelifting - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Toyota Avensis

  • Avensis III   2009 - teraz
    Toyota Avensis III
    • Wybierz generację

    • Avensis III (2009 - teraz)
    • Avensis II (2001 - 2009)
    • Avensis I (1997 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję.
Luzacjusz: Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem.

Wersje nadwozia Toyota Avensis III

Silniki Toyota Avensis III

Lista silników:
1.6 Valvematic (132KM), 1.8 Valvematic (147KM), 2.0 Valvematic (152KM), 2.0 D-4D (126KM), 2.0 D-4D (124KM), 2.2 D-4D (150KM), 2.2 D-CAT (177KM), 2.2 D-CAT (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Najtańsza wersja ma benzynowy motor 1.6 132KM – trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to jednak benzynowe 1.8 147KM lub 2.0 152KM. Też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Diesle są jednak znacznie elastyczniejsze – 2.2 D-CAT 177KM jeździ świetnie, ale kosztuje straszne pieniądze. Dobrym kompromisem pomiędzy ceną a spalaniem jest wariant 150-konny. Najsłabszy ma z kolei 126KM – też o dziwo pozytywnie zaskakuje swoją dynamiką.

Publikacje o Toyota Avensis

Czy warto kupić: używana Toyota Avensis III (od 2009)?

Typowy średniak, który nie wyróżnia się linią nadwozia, standardem wykończenia wnętrza, osiągami czy właściwościami jezdnymi. Jest jednak pozbawiony irytujących mankamentów, dzielnie znosi trudy codziennej eksploatacji i powoli traci na wartości. Czy warto kupić używaną Toyotę Avensis III (T27)?

Toyota Avensis Wagon - królowa poprawności
 
Nasz test Toyota Avensis Wagon 2.0 Valvematic Multidrive S Premium

Niektóre samochody nie wyróżniają się z tłumu, nie szokują rozwiązaniami technicznymi, osiągami czy standardem wykonania. Potrafią przy tym zupełnie nie irytować swojego użytkownika. Jedną z kandydatek do tytułu królowej poprawności jest Toyota Avensis.

Toyota Avensis - z emeryta w nastolatka
 
Nasz test Toyota Avensis 2.2 D-CAT 177KM

Każdy typ nadwozia w jakimś stopniu charakteryzuje swojego kierowcę. Oczywiście tylko stereotypowo. Kabriolety odmładzają - przynajmniej psychikę. Białe vany dodają punkty do brawury na drodze, a sedany? Mnożą dwukrotnie faktyczny wiek kierowcy. Czy oby na pewno? Dziś sprawdzamy to na przykładzie Toyoty...

Bez emocji - Toyota Avensis (2003-2008)
 
Nasz test

Popularna, niepozorna, wygodna. Druga generacja Toyoty Avensis nie budzi większych emocji. W przypadku używanych egzemplarzy równie ważny jest fakt, że japońska limuzyna klasy średniej nie wywołuje także negatywnych emocji...

Toyota Avensis I - godny następca

Producenci aut poniekąd nie mają prostego życia. Z jednej strony przy projektowaniu nowego auta, pod presją księgowych (koszty) i opinii publicznej, muszą tak przemyśleć każde swoje posunięcie, by nie być posądzonym o nonszalancję. Stworzenie auta, które nieustannie będzie się psuło i doprowadzało właściciela...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Toyota Avensis

Toyota Avensis na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota AvensisautoWcentrum - społeczność Toyota Avensis

najwyższe oktanyAuta - Toyota Avensis

Toyota Avensis 60,52

Toyota Avensis 75,48

Toyota Avensis 69,21

Toyota Avensis 72,34

Toyota Avensis duża tojka 77,47

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Avensis

zygwaz 63,24

krakoff 30,19

bulin 30,13

jimmek 30,13

lukasz30k 46,04

BMWdriver 30,11

k0za_ 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Avensis

urodzinki
urodzinki ...początki zawsze są trudne. W końcu sobota. Dzień urodzinek 3-letniej Ninki. J...
Walentynki czyli romantyczna wymiana opon.... Nokian na Nokiana
Walentynki czyli romantyczna wymiana opon.... Nokian na Nokiana Tak się stało, że aktualne Nokiany poszły do innego samochodu a musiałem zakupić...
Nowe gumki
Nowe gumki Przyjąłem zasadę, że jeśli średniotygodniowa temperatura spadnie poniżej 7st C, ...
Wymiana opon na zimowe. Nowe opony - nowy test
Wymiana opon na zimowe. Nowe opony - nowy test W zeszłym roku założyłem nowe Micheliny PA2. Przejeździłem jeden sezon prawie be...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Avensis

od 69 900 zł do 158 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (132 - 152 KM): 1.6 Valvematic, 1.8 Valvematic, 2.0 Valvematic

 

Diesel (124 - 190 KM): 2.0 D-4D, 2.0 D-4D PowerBoost, 2.2 D-4D, 2.2 D-CAT, 2.2 D-CAT PowerBoost

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Toyota Avensis
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Avensis

Toyota Avensis 1.6 Valvematic 132KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Protection - 1 850
Pakiet Chrome - 1 750

Cena katalogowa

69 900

Zobacz ofertę Toyota Avensis 1.6 Valvematic 132KM - 4 drzwiowy sedan
 

Toyota Avensis najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
1.8 Twinport ECOTEC (140 KM)
Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
Volkswagen Passat
1.8 TSI (160 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Toyota Avensis Premium Automat  Toyota Avensis Premium Automat
Rocznik: 2011. Przebieg: 130 579 km. Silnik: 2.2 111KM .
Cena: 59 900 zł
Toyota Avensis 2.0 D4D 126 [KM] KOMBI LUNA Toyota Avensis 2.0 D4D 126 [KM] KOMBI LUNA
Rocznik: 2011. Przebieg: 129 328 km. Silnik: 2.0 93KM .
Cena: 48 300 zł

Używane Toyota Avensis

Toyota Avensis
2.0 diesel 116 KM
265 km, 2005
26 000 PLN
Toyota Avensis
2.0 diesel 126 KM
60 000 km, 2009
37 700 PLN
Toyota Avensis
2.0 benzyna 152 KM
6 140 km, 2012
79 900 PLN
Toyota Avensis
2.0 benzyna 152 KM
2 682 km, 2012
81 900 PLN

Ocena auta Toyota Avensis/Avensis Verso III

  • Średnia ocena
    na podstawie 158 opinii
  • 4,38
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wyciszenie
  • Wady
  • - ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Toyota Avensis

Toyota Avensis I Sedan - galeria społeczności Toyota Avensis Sedan 2009 Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna Toyota Avensis Toyota Avensis Kombi 2009 Toyota Avensis II Hatchback - galeria społeczności Toyota Avensis III kombi Facelifting Toyota Avensis 2006 Toyota Avensis I Kombi Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Avensis

  • 1.
  • 4,75 Toyota Avensis II 1.6 VVT-i (110KM) 2003r.
    dodał: Slavoo, 07.06.2010

    Instalacja założona w Toyocie Radość to pierwsza instalacja w moich dotychczasowych autach założona profesjonalnie, aż chce się oglądać jakość montażu. Nie była tania i szczerze mówiąc, to gdybym ja miałbym tyle wydać, to głęboko bym się zastanawiał. Auto przejechało na gazie już 180kkm i za około 20kkm będzie miało do zrobienia głowicę (siada jedno gniazdo na zaworze wydechowym), więc jak na Toyotę, to chyba niezły wynik, a zaoszczędzone pieniądze z jazdy na gazie spokojnie wystarczą na remont (koszt ok. 1,5kkm). Instalacja Vialle wymaga przeglądów co 50-60kkm - w praktyce jest to przegląd/renowacja pompy i czyszczenie zbiornika - koszt 400-600zł. Zalecane jest tankowanie gazu na porządnych stacjach sieciowych. Ja kiedyś w drodze na Chorwację zatankowałem jakiś syf i po powrocie musiałem czyścić całą instalację: pompę, zbiornik, przewody i wtryskiwacze. Z serwisów zdecydowanie polecam SCS (czyli autoryzowanego przedstawiciela), pozostałym tylko się wydaje, że znają instalacje tego typu. Silnik faktycznie chodzi lepiej na gazie, ale wynika to chyba z faktu, że instalacja sterowana jest oryginalnym sterownikiem silnika (nie ma swojego sterownika), więc z chwilą przełączenia na benzynę silnik musi się dostroić do pracy na benzynie. Potrzeba na to kilkudziesięciu kilometrów. Dużą zaletą jest brak paronika, nawet w największe mrozy wystarcza przejechanie 1-2km i silnik przerzuca się na gaz. Podsumowując... jeśli masz okazję kupić auto z instalacją Vialle, to warto się zastanowić. Instalować nową... raczej nie warto.

  • 2.
  • 5,00 Toyota Avensis I 2.0 (128KM) 1998r.
    dodał: kaczor, 15.11.2008

    auto na II generacji jeździ super nic się nie dzieje,świec nie wymieniałem od kupna pojazdu,przewody orginalne tez nie wymieniałem.Oleju spala na 15.000tys ok.0,5-1l.Spalanie gazu w Warszawie 11l a w trasie ok.9 jadąc 120-130(140-150 ok.10-10,5).Uważam ze mówienie że sekwencja jest lepsza nie potwierdza się bynalmniej w mojej starej toyocie.Spadek mocy na II gen.ok.5%.Najważniejsze jest to nie jaka instalacja ale jej prawidłowy montaż(wiem co mówie miałem kilka pojazdów na lpg i bywało róznie)Teraz mam gazownika w Rembertowie na ul.Fiszera i gość ma bardzo duze pojęcie.Był to 32 gazownik który usunął mi problem w silniku 2,0 8zaworowym.Chociaż 31 partaczy w Warszawie i na lubelszczyznie mówili ze ten silnik tak ma.Tych 31 to byli fachowcy od wymiany swiec i przewodów.32 gazownik nie wymieniał swiec i przewodow tylko poprawił po innych partaczach montaz.Zrobiłem 60tys na tych samych swiecach i przewodach i sprzedałem pojazd.Człowiek zadzwonił po 8miesiącach ze dobry zrobił zakup.W tych ciężkich czasach tylko lpg.Disel tez ale tylko nowy,uzywka oznacza trzymanie ok.10.000 w zapasie na podzespoly.Dziekuje

  • 3.
  • 5,00 Toyota Avensis I 1.8 (110KM) 1998r.
    dodał: marek, 13.01.2015

    Rewelacja, toyotą przejechałem po zainstalowaniu gazu 100 tyś (obecnie na liczniku mam 250 tyś km) i żadnych problemów. Nie odczuwam też obniżenia mocy. Przy dynamicznej jeździe pali średnio 8 - 8,5 l/100 km. Wcześniej miałem instalację gazową zwykłą w Fiacie Uno poj. 1.1 i powiedziałem nigdy więcej gazu. Teraz mogę powiedzieć, że montaż instalacji z sekwencyjnym wtryskiem w toyocie z silnikiem 7A-FE był strzałem w dziesiątkę. Polecam każdemu,kto rocznie pokonuje autem duże odległości i chce obniżyć koszty na zakup paliwa. Jedyną wadą jest konieczność przejechania około 3 km w okresie zimowym aby załączył się gaz. Poza okresem zimowym gaz załącza się po 1km.

  • 4.
  • 5,00 Toyota Avensis I 1.8 (110KM) 2000r.
    dodał: Dario, 15.07.2011

    Kilka lat zastanawiałem się nad LPG w Toyocie, wcześniej Carinie E teraz Ave I. W końcu po totalnym zamieszaniu po czytaniu wpisów na forum. Żona postanowiła - zakładamy. I ... jest super, autko spisuje się doskonale, powiem, że mam wrażenie iż na niskich obrotach lepiej się zbiera. Spalanie po mieście do 10l, choć kilka dni temu na trasie nad morze na jednym baku 38l przejechałem dokładnie 500km, ale max prędkość 120 i generalnie spokojna jazda. Sam byłem w szoku. U gazownika byłem 2x przy zakładaniu i po roku na wymianę filtrów.

  • 5.
  • 4,00 Toyota Avensis II 1.8 VVT-i (129KM) 2004r.
    dodał: Nie gaz w ave 2, 25.01.2012

    W moim Avensisie została zamontowana faza ciekła przez Toyote.Wszystko było OK do przebiegu 107000.Wtedy trzeba było robić gniazda zaworowe i głowice.Po następnych 25000 na gazie do zrobienia są tłoki i pierścienie.Polecam to auto na gazie jeśli chce zrobić 100000 potem zaczynają się wydatki.Teraz zostało mi już wymienić silnik. Nie bierzcie pod uwagę komentarzy w stylu zrobiłem 20000 i jest super.Wszystko wychodzi później. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM I PRZESTRZEGAM

  • 6.
  • 5,00 Toyota Avensis I 1.6 (110KM) 2000r.
    dodał: Ted, 01.05.2011

    Właśnie założyłem gaz do mojej Ave. Koszt 2,5 tys. Silnik pracuje równo bez żadnych problemów. Uruchamianie jest na benzynie a po przejechaniu około 300m przeskakuje na LPG praktycznie jest to nie wyczuwalne. Nie odczuwam żadnych strat mocy silnika czy kłopotów z wkręcaniem go na wyższe obroty. Testuję zużycie gazu i podzielę się tą informacją już niedługo.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Avensis

Toyota Avensis

484 komentarze

329 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~pasaciarz~pasaciarz

Mam problem. Mam passata 1.9 tdi,autko mało pali ale gdy jadę przez wieś nocą,to pompowtryski tak stukają ,że wszystkich budzę. Czy z Avensis będzie podobnie? Hałas ten mozna porównać do maszyny do szycia Łucznik

~Bartek M.~Bartek M.

Do ~igor trzebiatowski:
Witam serdecznie, miałem taki przypadek ze swoim avensis. Generalnie ten samochód ma problem z elektryką w postaci zbyt dużego napięcia do świateł. Żarówki palą się jak szalone. U mnie nie trzymał obrotów i trzeba było stojąc na światłach cazasem wrzucić luz i utrzymać gazem obroty. Pierwsze co robiłem w ASO to regulacja napięcia, niewiele to dało, słabsze żarówki (troszke kombinowane) też nie pomogły. A wszystko wskazywało na elektronikę. Po dłuższym czasie okazało się, że winowajcą okazało się paliwo. Doprowadziło to do wymiany katalizatora (juz drugiej), do najpierw uszkodził się zawór przy chłodnicy. Chwile po wymianie było dobrze a potem w ciągu dosłownie jednej szybszej podróży poszła pompa wody. Wszystko tak szybko się działo, że doprowadziło to do zatarcia tłoków! Jak dotarłem do ASO było już po zawodach. Po silniku. Kupiłem silnik z "anglika" wymieniłem i teraz samochód chodzi jak z nut. Trochę to kosztowało, stresu i pieniędzy ale powiem, że warto było. Auto od nowości u mnie i nigdy tak dobrze nie pracował.
Sprawdź jeszcze w ASO pompe wody u siebie, u mnie jak pisałem wszystko wskazywało na elektrykę a okazało się coś innego.
Aha, jeszcze dodatkowo przy traceniu obrotów, włączała mi się kontrolka oprócz silnika, dodatkowo o wyłączonym VSC, to podobno komputer już wariował.

~igor trzebiatowski~igor trzebiatowski

Witam,mam nietypowy przypadek,świeci mi sie lampka silnika i w czasie jazdy czasami odcina mi pedal gazu,czyli odcina moc,auto nie gaśnie,ale nie mogę dalej jechać.Sprawdzone zostały wszystkie rzeczy mechaniczne,typu,pompa,wtryski,listwa camon,itd.wszystko jest sprawne,natomiast jest gdzieś problem z elektryką..odcięcie gazu następuje zazwyczaj na drugim biegu,jakby duży pobór mocy,za duży...po zdjęciu klemów z akumlatora,błąd się kasuje ale na chwilę,powraca,lampka się znowu zapala i odcina gaz,czy ktos coś wie?gdzie przyczyna?podobno jeśli jest coś nie w porządku ze światłami,wtedy dzieje się coś z elektrycznościa...proszę o pomoc,nietypowy przypadek....

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
29 276
Przejechany dystans
25 989 981 km
Zatankowanego paliwa
924 608 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 197
Wydanych pieniędzy
1 181 150 zł
Średnie wydatki na auto
1 132 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 797
Wydanych pieniędzy
2 570 858 zł
Średnie wydatki na auto
2 465 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (1 043)

Testy zderzeniowe Toyota Avensis

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Avensis przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Avensis 2.0 D4-D, RHD
2009

Toyota Avensis
Toyota Avensis

Toyota Avensis
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Avensis/Avensis Verso III

Na podstawie 245 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: użytkownik Toyo, dodano: 24.02.2013 11:48

Moja opinia: 3 lata jazdy, 55 tys. km (samochód użytkowany rodzinnie). Sprawdzanie spalania komputerem i zawsze na podstawie przeliczania ilości spalonego paliwa do przejechanych km. - zawsze tankuję do pełna co pozwala mi porównywać obliczone spalanie kompa - a tu czasem są drobne różnice średnio od 0.1 nawet do 0.4 l/km. Spalanie miasto: wielkość miasta 300 tys.; do pracy 12 km; garażowany (zimą to ma znaczenie na dogrzewanie silnika); zimą przy normalnej jeździe średnio 8.4 l/km; można zejść do 7.6 ale to już trzeba naprawdę eko i delikatnie przyśpieszać; latem jest dużo lepiej - średnio 7.2 - 7.4 ale i do 6.8 można zejść, a jak zawsze chcesz być pierwszy na światłach (jeżeli nie trafisz na lepszego przeciwnika :)) to 8.5 do 8.8 średnio pali. Natomiast nigdy na zbiorniku paliwa nie wyszło mi w okolicach 9 l. Jak czytam że w mieście pali 10 to chyba samochodem się nie jeździ a cały dzień w korkach stoi (może i tak jest). Jeżeli w mieście są lekko dłuższe proste to jak da się jechać spokojnie na 5 lub 6 biegu i do tego na tempomacie - bajka aż miło popatrzeć jak średnie spalanie spada - na zbiorniku paliwa o 1 l/km. Spalanie trasa: tutaj znaczenie ma jakość drogi. Autostrada tempomat 140 km/h, klima, pełne obciążenie (bagażnik załadowany po dach - Ci co mają rodzinę daleko i jadą z dziećmi wiedzą o co chodzi) to wychodzi 6.7 - 7.0 l/km (różnie od pory roku). Ale jak się wyłączy klimę, radio to spalanie spada o ok. 0.4 do poziomu 6.6 l/km. Natomiast jak się jeździ w trasie np. (400 - 500 km) trochę po drodze nr 7 i po mazurskich drogach :( utrzymując średnią prędkość na całej trasie na poziomie 80-90 km/h co przyczynia się że lepsze proste jeździ się po 120 - 130 km/h, ograniczenia do 60-70 km/h (nie opowiadajmy bajek na trasie prawie nikt nie zwalnia do 50) to 6.2-6.3 l/km, natomiast jak się jeździ wolniej średnio 70-80 km/h to spada do 5.6 l/km. UWAGA - jak mówię że średnio 70-80 km/h to i tak dłuższymi prostymi trzeba gnać 110-120 km/h. Natomiast rekord eko-jazdy na trasie pustym autem to 5.1 km/h (450 km trasy - i tylko raz - frustracja). Krótkimi odcinkami udawało się zejść poniżej 5 l/km ale przeliczając na całą trasę nigdy.

pełny raport Toyota Kombi 2.2 D-4D

autor: pavlus72@tlen.p, dodano: 18.04.2008 09:26

2 osoby, "emerycka" przejazdzka w weekend nad Soline, bez przekraczania 100km/h, bez ostrego przyspieszania, full relax. 600km. - 8,0l/100km. Normalna jazda mieszana w Polsce 11,5. Jazda po niemieckiej autostradzie (czyli pelne nieprzyjemnie dla ucha rzerzenie super silnika Toyoty) - 12,5 - 13,5 l/100km. Przy takim spalaniu super konstruktorzy wlozyli do samochodu malutki zbiornik, wiec przy takiej jezdzie tankowanie co 3 godziny. Nie sposób usnac za kierownica :-) Osiagi silnika, skrzynia. Jeden przyklad. Zakopianka, pod górke, przedmna Audi A6 1,9 TDI. Moze miec max. 130kM, prawdopodobnie jednak 110kM (mój ma 150! a co!) Audi wazy co najmniej 300-400kg wiecej. Przyspieszanie pod górke w Toyocie - redukcja do 3, w deche, zarzezilo, spalanie 25l a Audi zmyka jakbym Komarem jechal! Taki to silnik. Nie wyprzedzisz bez zmiany biegu na wyzszy w polowie wyprzedzania. Mój passat mial tez 150kM - 1,8T benzyna. Spalal 2-4 litrów mniej i mial prawdziwa moc, moment, i porzadne konie a nie jakies male japonskie koniki.

pełny raport Toyota Kombi 2.0 VVT-i

autor: Marcin S., dodano: 01.07.2014 22:29

Prowadzę listę wydatków. Przejechałem 24000 km od zakupu. Koszt przejechania 1 km (paliwo+naprawy) to 0,86 groszy. Generalnie mało to nie jest, ale wymieniłem sprzęgło z kołem dwumasowym, komplet tarcz i klocków hamulcowych, kupiłem 2 komplety opon, akumulator. Zregenerowałm rozrusznik i reflektory. Z rzeczy niespodziewanych nigdy nic nie miałem. Staram się wymieniac wszystko na czas i zgodnie z książką serwisową. Nie serwisuję auta w ASO. Jestem zdania, że dbanie o auto procentuje bez awaryjną jazdą. I tak dokładnie jest do tej pory. Jeśli chodzi o spalanie to jestem bardzo zadowolony. maksymalne 7,7 uzyskalem jadąc po niemieckiej autostradzie 170-180 km/h. Myślałem, że przy tankowaniu wyjdzie dużo więcej. Przeciętne spalanie miasto/trasa (50/50) to 6,4 L/100 km. Raczej nie mam ciężkiej nogi.

pełny raport Toyota Kombi 2.0 D-4D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Toyota Avensis/Avensis Verso III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Avensis/Avensis Verso III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Avensis III
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Avensis III 2.0 Valvematic 152KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Avensis, oglądali także