Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III

Lata produkcji: 2009 – 2018
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2009, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu (symbol T270). Auto radykalnie odmieniono pod względem stylistycznym, a zaprojektowane zostało przez stylistów ze studia stylistycznego Toyoty ED2. Zmieniły się nieco także wymiary samochodu. Toyota Avensis III powstała na nowej platformie podłogowej, tej samej, na której zbudowano model Verso. Avensis trzeciej generacji tym razem nie jest dostępny w nie najlepiej sprzedającym się wariancie liftback, nadal jednak oferowany jest w wersjach sedan oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~jackis
Sedan 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Samochód bardzo dobry ale przed naprawą, przeróbkami, dostosowaniami i innymi ingerencjami firmy Cygan sp. z oo sp. komandytowa z Marek i Poznania. Program Toyota Plus to program pozbywania się takich wadliwych pojazdów. Złego spasowania po kolizji czy wypadku, pękniętych elementów, wyszczerbionych brzegów szyby przedniej, części ze szrotu, łączenia elementów drutem itp. "innowacji", trudno nazwać profesjonalizmem. Typowe żerowanie na profesjonalizmie innych. Dlatego po Toyotę w tym programie czy nawet po nową radzę udać się ze specjalistą mechanikiem-blacharzem. Gdyż podczas transportu uszkodzenia też się zdarzają. Od pracowników tego dealera nie uzyskacie prawdziwych informacji tak samo jak z historii pojazdu. Ale markę polecam
4,0
~jackis
Sedan 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Samochody bardzo dobre ale przed ich uzdatnianiem po zdarzeniach drogowych przez autoryzowane serwisy toyoty. Części uszkodzone z pojazdów na gwarancji zastępuje się częściami ze szrotów, co w przypadku szyby z bocznymi odpryskami czy w przypadku felg aluminiowych z 2004 r, może na drodze zakończyć się tragicznie dla kierowcy, szczęśliwego posiadacza pojazdu na gwarancji fabrycznej. "Zrozumieć" mogę podmianę felg z 2016r., za ok.1900zł/sz. na felgi z 2004r. za ok.200zł/szt. Ale wymiana szyby przedniej na uszkodzoną, czyli oszczędność kilkuset zł to TRAGEDIA . Ocena takich działań , autoryzowanych przez samą toyotę, jej licencjonowanych dealerów takich jak Cygan sp. z o.o. sp. komandytowa.
3,9
~Koenigsegg
Sedan Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Toyota Avensis III
Auto jest poprawne dla zwykłego Kowalskiego czy Nowaka. Ja od samochodu oczekuję jednak czegoś więcej. Wszystko jest okey to 120 km na godzinę. Powyżej tej prędkości jest głośny, dużo pali, słabo się prowadzi, słychać szum wiatru z uszczelek od drzwi kierowcy. Silnik 2.0 moc 152 konie jest za słaby do tej masy auta, zdecydowanie powinna być zainstalowana turbina może wówczas ten samochód by jeździł. Skrzynia biegów poprawnie. Moim zdaniem jest to duże auto do miasta lub na krótkie trasy. Zdecydowanie nie nadaje się do pokonywania tras 500 km i więcej. Dodam że auto jest bezwypadkowe, salonowe, wersja Prestige.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III
7,1 – 9,3
l/100 km
5,6 – 9,6
l/100 km
7,8 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Toyota Avensis III
Użytkowikom, których Toyoty z tym silnikiem palą 7-8 litrów proponuję zweryfikować stan dpf'a, bo takie spalanie to abstrakcja ;) Trasa PL-Zagranica (700km), 95% trasy z prędk. 140km na tempomacie, opony 205/16/60 spalanie średnie 5.3 bez klimy, ta sama trasa z klimą 5.8 Polska południowa - morze, prędkość 130-140km, 2 osoby dorosłe + 2 dzieci i bagażnik zapakowany po brzegi + klima, spalanie 5.5 Wyjazd rodzinny 170km, 2os dorosle + 2 dzieci, bagazik zapakowany po brzegi, predk. 80-110km bez klimy - spalanie 5.0 Ciekawe jest, że kilka razy zdarzyło się, że komputer zawyżył spalanie.... Wskazywał 6.2, a po zalaniu do pełna wyszło 5.6. Optymalne ciśnienie w oponach, to przód 2.5, tył 2.4. Auto przy 80tyś. pozbawione wad. Jak na 1580kg, przyspieszenie od 0-100 w 10.1 sek to wcale nie taki żółw, ale zarówno przyspieszenia, jak i prędkości przy tej masie nie czuć.. Poza tym to auto rodzinne. Ja jestem bardzo zadowolony, chociaz serwis w ASO Toyoty jest b. drogi. Ale róznice w poszczególnych miastach potrafią być spore. Najdroższy jest serwis Toyota Katowice.
7,8
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Kupiłem nowe z salonu, rocznik 2016, silnik 1.8 benzyna, sedan, aktualny przebieg 20.000km Spalanie na trasie przy 90km/h - 5,9L Spalanie na trasie 120km/h - 6,5L Spalanie na autostradzie 140km/h - 7,5-8,0L Spalanie miasto - 10L Spalanie miasto dynamicznie - 12-14L Dynamika silnika słaba, żeby trochę pociągnął trzeba go wkręcić na obroty. Na pełnym baku 52L robię 450km. Poprzednim 1.9TDI robiłem 800km W tym roku sprzedaje, mam jej dość, nie pasuje do mojego charakteru, wezmę coś tylko z turbo żeby pod pedałem był zapas mocy, pali jak 2.0T benzyna, a jest dziadkowozem. To nie jest auto dla 33 latka, przemyślcie to dwa razy. Idealny wóz dla małżeństwa 60+. Niezawodność? Jak się ma coś zepsuć to w każdym aucie się zepsuje tyle warty jest ten slogan reklamowy.
5,4
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Toyota Avensis III
Ave t27 2.0 126km 380tyś przebiegu i tak: zużycie oleju silnikowego po 15tyś km ok 2 mm na miarę (15mmod max do min)olej 0w40. Ave z dpf i spalanie średnie 5.2-5.4.Jak jadę przepisów 90-100tospalanie średnie ok 4.2l/100km. Jak deptam w trasie 160-180km to 6.6l/100km nie przekracza. Aby takie wyniki mieć trzeba: 1. Rozpiąć 5-ty wtrysk który daje paliwo do dpfa. 2. Wpiąć 2 rezystory ok 15ohm/5W jeden w miejsce cewki drugi zamknąć obwód wtrysku. 3. Raz dziennie wykasować błąd dpfa (bo komp będzie próbował go przepalić, taką ma procedurę. Ja jeżdżę już tak przez 80tyś km i wszystko działa. Jak się jeździ 70km/h na 5tym biegu to spalanie waha się między 3,4 a 3,7l/100km.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 28
Szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych
  • Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 20 tys. km
Witajcie. Jestem po pierwszym przeglądzie w serwisie (20 000 km). Oprócz wymiany oleju i filtrów otrzymałem informację, że TYLNE klocki hamulcowe zostały całkowicie zużyte i zostały wymienione. Otrzymałem te klocki, faktycznie były zużyte. Nigdy nie spotkałem się z tak szybkim zużyciem tego elementu. Informacja, którą otrzymałem brzmiała: "Avensis tak ma". Jest to auto typowo flotowe, podróżuję głównie w trasie, bez pasażerów i obciążenia. Ktoś z Was zaobserwował coś podobnego? Chcę ustalić, czy rzeczywiście może się tak zdarzać, czy było to nieuczciwe zagranie ze strony serwisu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Głośna skrzynia + stukot zaciski klocków
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ napędowy
Obecny przebieg auta ok 12tyś, w zasadzie od 5tyś występuje głośna praca skrzyni biegów przy obrotach 900-1000, słychać to najwyrażniej na postoju, dodatkowo stuki w okolicach kół, ASO stwierdza że to stan dopuszczalny podobno w RAV wycisza się dodatkową matą podłogę w kabinie, stuki to zaciski klocków mają być na przegladzie "nasmarowane" (w nowym aucie takie usterki???) Stwierdzenie pracownika serwisu "stan nienormalny ale dopuszczalny - tak jest w modelach toyoty". RAczej nie widzę szans na usunięcie usterek - wad modelu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klocki i tarcze.
  • Toyota Avensis III
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Witam, Mam problem tego typu: Kupiłem Toyotę Avensis 2009 Kombi 2.0 D4D Po przejechaniu niespełna 12000 km okazało się że tarcze zarówno z przodu jak i z tyłu (wraz z klockami) są do wymiany. Silne wibracje przy hamowaniu, pisk i huk z kół podczas jazdy. Po wymianie (w Toyota Katowice- uważam że serwis jest OK, bo jeździmy tam innymi Toyotkami) klocków wszystko było ok do czasu przejechania dystansu 42 000 km - tj. na tych tarczach i klockach 30 000 km. Doszło do całkowitego zużycia klocków z tyłu - które przyniszczyły mi tarcze (nie wiem czemu - wybrałem się do serwisu jak tylko odnotowałem że coś jest nie tak). Z przodu podobna sytuacja - może troszkę lepsza. Co to za tarcze i klocki które wytrzymują dystans 30 k km? Samochód jeździł głównie po autostradach przy nie za szybkich prędkościach. Niekiedy hamulec na trasie 200 km był używany -3, 4 razy!! Jak więc w takim tempie mogą zużywać się cześci Toyoty. Bardzo zasmucił mnie fakt że będę musiał co 15 tysięcy ściągać koła i ręcznie sprawdzać stan klocków i tarczy - bo w inny sposób czeka mnie raz w roku rachunek na komplet systemu hamulcowego to Avensis;/
12 komentarzy
Toyota Avensis III