Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~MateuszSkar
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Toyota Avensis III
Toyota Avensis Premium + Executive + Style + Park. Auto kupiłem jako nowe pół roku temu. Jestem po pierwszych 20 000 km i oceniam auto na 4+. Świetne prowadzenie to największy plus, dobre spasowanie elementów plastikowych, dobry układ bagażnika, dobra cena w stosunku do poziomu wyposażenia. Minusy: Brak regulacji (zbyt twardego) podłokietnika na wysokość, zbyt mały poziom regulacji kolumny kierownicy, brak siłownika podnoszenia maski silnika, mały zbiornik paliwa, mały zbiornik płynu do spryskiwaczy, brak kontrolki niskiego stanu płynu do spryskiwaczy, brak nawiewów na tylną kanapę, powolny system obsługi nawigacji, brak chłodzenia schowka przed pasażerem, brak regulacji przednich zagłówków w poziomej płaszczyźnie. Brak regulacji wysokości siedzenia pasażera.
4,3
~Krzysztof
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Toyota Avensis III
Samochód to Avensis kombi z silnikiem 2.0 d4d 143 KM. Zacznę od podsumowania dla leniwych: szkoda wysiadać. Samochód dobry, ale z wadami. Niektóre rozwiązania z tamtego wieku, a niektóre wyprzedzają ten wiek ( jak brak CD). Gniazdko 12V w podłokietniku, aż szkoda komentować, gorszego miejsca już się chyba nie dało wybrać. Systemy bezpieczeństwa, czasem krzyczy hamuj bez powodu, czasem w sytuacji zagrożenie nie reaguje, ogólne loteria. Silnik pali tyle ile musi, przy takich gabarytach. Największy minus to brak nawiewów na tył ( nie licząc tych pod nogami). Jednak, gdy człowiek już wsiądzie i jedzie nie zastanawiając się, że tego brakuje, a to jest w złym miejscu, to, żal wysiadac.
4,2
~Wujek
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Toyota Avensis III
Silnik bezawaryjny lecz z hasłem dynamika to jedynie sie tylko widział przez szybe, nie ma różnicy w dynamice pomiedzy 126KM a nowym 143KM. Spalanie ok, trwałość super, koszty żadne. Generalnie to auto jest tak bezpłciowe i nudne i ma tyle emocji w sobie co nastepny odcinek Dynastii (zreszta jak kazda Toyota oprócz tych ze skrzynią CVT tam ryk silnika i zero dynamiki dostarcza wiecej emocji niz jazda Ferarri, oczywiście emocji tych negatywnych).

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 35
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015