Szukaj

Informacje o Toyota Celica

Lata produkcji: 1973 – 2006
Segment: Auta sportowe
Model należący do klasy aut sportowych (segment G) produkowany w latach 1970-2006. Celica zastąpiła kultową Toyotą 2000GT i przez 36 lat była jednym z najpopularniejszych aut w swoim segmencie. Do zakończenia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie 7 milionów egzemplarzy. Powstało siedem generacji modelu. W wyczynowych wersjach Celiki tytuły rajdowych mistrzów świata zdobywali Juha Kankkunen, Carlos Sainz i Didier Auriol. Nieoficjalnym następcą modelu został Scion tC, model marki należącej do koncernu Toyota.
czytaj więcej

Toyota Celica – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Celica

Liczba ocen: 312
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Alex
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Samochod, wygodny ale obcisly ze tak powiem, calkiem obejmuje kierowce siedzacego jak wannie. Typowo bolidowa pozycja, z przodu, z tylu miejsce na nieduza torbe plecak, lub tesciowa. Ktos dla zartu dal tam pasy... Bardzo niski srodek ciezkosci nadaja mu mimo kontrowersyjnych opinii jednak sportowy charakter. Zawieszenie twarde jak kamien, czuc nawet gdy najezdzasz na rozmokniety herbatnik, ale trakcja w ciasnych lukach rekompensuje to w pelni, slucha sie lepiej od Alfy. Auto ma niestety przedni naped, wiec trzeba optymalnie w zakrecie i nie poszalejemy bokiem, mimo ze - o dziwo - na sniegu ma tendencje do nadsterownosci jak stare BMW :). Silnik, hmm 1.8 benzyna 4cyl 16V niby nic, wyzej i krocej przelozony naped zyskuje w miare normalny moment dopiero od 3,5tys obr/min, ale i tak do 6tys zachowuje jak przecietny silnik 1.8, tyle ze z raczej sportowa "elastyka" i polozeniem momentu. Za to powyzej 6300 dostaje istnego szalu, nagle szarpniecie do przodu az do 7100, kiedy otwieraja sie zawory tzw "lift" i auto zostaje wystrzelone do przodu jak z katapulty. Obroty skacza tak szybko ze ani sie nie obejrzymy jak nadal mamy 3 bieg i 140km/h przy 8200obr/m. Nic jej nie bedzie - ona to lubi. Odczucie jest silniejsze niz przy innych 1.8 czy 2.0 z turbo, acz bardzo spoznione. VVTLI Toyoty zachowuje sie podobnie v-tec Hondy tyle ze Toyota pszyspiesza bardziej brutalnie. Tym samochodem da sie naprawde wielu teoretycznie mocniejszych samochodom uciec i to sporo, tylko trzeba zaakceptowac zmiane biegow w zakresie 6300 - 8200 obr/m i wir w baku jaki sie wowczas tworzy. Dawno temu mialem to auto ze 192 konnym silnikiem ponad 2 lata. Nigdy nie zawiodla, krecona do odciecia, przeciazana na zakretach, nie wymagala niczego poza typowymi czesciami eksploatacyjnymi i lepszym olejem. Dzielnie sie trzyma - jest 2020 rok i z tego co wiem dopiero co zdala przeglad. Podsumowujac Toyota zrobila ladne, niezawodne i piekielnie szybkie sportowe coupe i tu powiina byc kropka. Niestety samochod sprawia wrazenie troche jakby projektant sie nie mogl zdecydowac.... I tak wyglad karoserii wyposazenie sugeruje luksus... gdyby nie plastik jakosci tych uzytych Cinquecento, a gdy usiadziemy w bardzo wygodnych skorzanych kubelkach zobaczymy "skorzana" kierownice z Yarisa i wloty powietrza niczym w Dacii Logan. Mimo materialow generalny ksztalt jest bardzo ladny designersko i wszysko na wyciagniecie dloni. Najwieksza jednak sprzecznoscia jest twarde torowe zawieszenie, typowo do scigania wysoko polozone maksimum mocy i jej nagly przyrost, zestawione z ... przednim napedem. Generalnie Celica jest legenda i ikona pierwszej dekady XXIw i mimo paru wad to bardzo udane auto, ktore kierowcy rozumiejacemu jej specyfike da ogromna frajde z jazdy. Nie jest to material na pierwsze auto, celica nie wybacza i wymaga juz nieco doswiadczenia. W koncu troche ponad 6 sek do setki (pomiar wlasny) to juz nie taka taczka.
4,3
~toyociarz
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Świetne auto, daje dużo frajdy z jazdy i przy tym nie zabija kosztami utrzymania. To już moja druga Celica VII i muszę przyznać że jedynym minusem tego auta jest napęd na przód - gdyby nie ten fakt było by to rasowe sportowe auto. Pomimo tego zwłaszcza wersja TS już pozwala poczuć trochę sportowych emocji zwłaszcza powyżej 6 tysięcy obrotów - włącza się wtedy wznios zaworów i auto dostaje niesamowitego kopa. Na dodatek czas obszedł się bardzo łaskawie z linią nadwozia i auto nadal może się podobać i przyciągać wzrok.
4,6
~taki tam
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
WITAM śmigam tym autem 7 lat ( kupiłem go jak pierwsze auto ) i do tej pory nie miałem wypadku ani stłuczki - pytasz się dlaczego ? ok powiem tak - samochód jest w ch.. szybki jak na miasto i jego zawieszenie trzyma w zakrętach jak ta lala. Mieści się wszędzie dużo widać z kokpitu. Jeśli potrzebujesz kogoś wyprzedzić to to robisz a nie modlisz do Boga kierowców żeby teraz nic nie jechało z naprzeciwka. Dupeczką się podoba wiec jest rwanie :) trochę mało miejsca w środku ale jak złożysz siedzenie z tyłu to robi ci się mała kanapa ale wiadomo nie będziesz w nim spał.robisz co masz zrobić i dalej w trasę :P . Nagłośnienie daje rade. A najważniejsze warsztaty podziwiasz z zewnątrz po trasie. no chyba ze sprzęgło ci się skończy ale kupisz je za śmieszne hajsy ok 300pln. Jeśli się zastanawiasz nad kupnem tej maszyny to śmiało ... pali swoje ale na warsztacie zaoszczędzisz bo tam się nie bywa. Rdzy raczej tez nie zauważysz ja w swojej 18 letniej z tym problemów nie mam . ELO ZAŁOGA szczęśliwych posiadaczy

Raporty spalania Toyota Celica

Liczba raportów: 363
Średnie spalanie dla Toyota Celica
8,0 – 16,6
l/100 km
8,8 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Toyota Celica V
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Witam,od 3 lat posiadam Toyotę Celicę V generacji z silnikiem 1.6 ST-i,z której jestem bardzo zadowolony. Ostatnimi czasy bardzo mnie zaskakuje,jeżdżąc zgodnie z przepisami(teren zabudowany 50 max 70 :) ) po za terenem zabudowanym do 110,Celina spala mi poniżej 8 litrów LPG na 100km przy dzisiejszej cenie gazu (ok 2 zł) jest to śmiech na sali.W zeszłym roku zmieniłem butle na większą 43 litrową. Na pełnym zbiorniku robię spokojnie ponad 500 km. Przedstawiam zapisy spalania które ja prowadzę : Na 41.5 l LPG - 587 km = 7,06 na 100 km tyle spaliła mi najmniej przy cenie gazu 1,70 43,6 l LPG - 525 km = 8,3 na 100 km spalanie przy holowaniu Forda Mondeo mk3 w kombii, cena gazu 1,75 41,87 l LPG - 541 km = 7,73 na 100 km cena gazu 1,85 39,91-536 km = 7,44 na 100 km cena gazu 1,94 40,46-542km=7,46 na 100 km cena gazu 1,94 43,06-570=7,55 na 100 km cena gazu 1,96 w trasie Częstochowa - Pułtusk - Częstochowa Jestem bardzo zadowolny z Celicy,samochód niezawodny,w ogóle się nie psujący,ekonomiczny i oczywiście świetnie wyglądający. Szczerze polecam !
8,2
Toyota Celica V
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Było to moje pierwsze auto miałem je od początku 2013r było stare, sypało się, całe malowane i szpachlowane ale i tak bardzo je lubiłem. Jeździłem nim rok robiąc sporo km, o dziwo jak na tak stare auto (21 lat) bezawaryjnie! Spalanie można było zejść do 7.5l, mi utrzymywało się 8l na 100km na dojazdy do pracy 80% cykl poza miejski i 20% miasto. Jeździłem normalnie, bez szaleństw. Samochód o pięknej sylwetce i rasowym wyglądzie, polecam zadbane egzemplarze jako fajne youngtimery którymi można jeździć na co dzień. Sam bym chętnie powrócił do tego samochodu tyle że w mocniejszej wersji z dwu litrowym motorem.
8,2
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Super auto. Dane z jazdy po Warszawie i minimalne spalanie z trasy (wolna jazda). Co bym nie robił około 9. Raz poniżej raz powyżej zależy jakie korki, ale najwięcej 9,5. Zapewne może wypić więcej, ale u mnie nie pali wiele. A silnik mam po wymianie na poliftowy. Nie bierze oleju.
Toyota Celica