Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Celica

Model należący do klasy aut sportowych (segment G) produkowany w latach 1970-2006. Celica zastąpiła kultową Toyotą 2000GT i przez 36 lat była jednym z najpopularniejszych aut w swoim segmencie. Do zakończenia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie 7 milionów egzemplarzy. Powstało siedem generacji modelu. W wyczynowych wersjach Celiki tytuły rajdowych mistrzów świata zdobywali Juha Kankkunen, Carlos Sainz i Didier Auriol. Nieoficjalnym następcą modelu został Scion tC, model marki należącej do koncernu Toyota.

Generacje Toyota Celica

  • Wybierz generację: Toyota Celica VII (1999 - 2006)
    Toyota Celica VII

    Toyota Celica VII

    Siódma, ostatnia generacja modelu debiutowała w 1999 roku. Celica VII została zbudowana na platformie podłogowej o symbolu T230, która była udoskonaloną wersją płyty znanej z poprzedniego modelu. Zupełnie zmieniła się natomiast stylistyka auta. Jego sylwetka...

    więcej o Toyota Celica VII

  • Wybierz generację: Toyota Celica VI (1993 - 1999)
    Toyota Celica VI

    Toyota Celica VI

    Szósta generacja modelu debiutowała na rynku w roku 1994. Samochód powstał na platformie podłogowej oznaczonej symbolem T200, którą wykorzystano też m. in. w modelach Carina i Avensis. W porównaniu do swojej poprzedniczki, sylwetka Celiki VI została jeszcze...

    więcej o Toyota Celica VI

  • Wybierz generację: Toyota Celica V (1989 - 1994)
    Toyota Celica V

    Toyota Celica V

    Piąta, uważana za najbardziej udaną, generacja modelu produkowana w latach 1989-1994. Celica V została zbudowana na płycie podłogowej oznaczonej symbolem T180. Otrzymała też zupełnie nowe, rasowe, sportowe nadwozie, po raz ostatni wyposażone w podnoszone...

    więcej o Toyota Celica V

  • Wybierz generację: Toyota Celica IV (1985 - 1990)
    Toyota Celica IV

    Toyota Celica IV

    Czwarta generacja modelu debiutowała w 1986 roku. Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej oznaczonej symbolem T160. Celica po raz pierwszy w swojej historii otrzymała napęd na przednie koła. Znacząco zmieniła się też sylwetka auta –...

    więcej o Toyota Celica IV

  • Wybierz generację: Toyota Celica III (1982 - 1986)
    Toyota Celica III

    Toyota Celica III

    Trzecia generacja modelu była produkowana w latach 1982-1986. Celica III znacznie bardziej różniła się od swoich poprzedniczek. Jej nadwozie stało się bardziej kanciaste, ale przy tym mniej drapieżne i sportowe. Charakterystycznym elementem auta były...

    więcej o Toyota Celica III

  • Wybierz generację: Toyota Celica II (1977 - 1982)
    Toyota Celica II

    Toyota Celica II

    Druga generacja modelu była produkowana w latach 1978-1982. Celica II została zaprojektowana przez Amerykanina Davida Stollery’ego, który częściowo zrezygnował ze stylizacji na „muscle car”. Sylwetka auta wciąż odpowiadała jednak gustom...

    więcej o Toyota Celica II

  • Wybierz generację: Toyota Celica I (1973 - 1978)
    Toyota Celica I

    Toyota Celica I

    Pierwsza generacja Celiki była produkowana w latach 1970-1978, jako następczyni dla modelu 2000GT. Oba auta nie miały ze sobą nic wspólnego. Celica otrzymała zupełnie nowe nadwozie, była też samochodem znacznie tańszym, a co za tym idzie – bardziej...

    więcej o Toyota Celica I

Toyota rzadko pozwala sobie na designerskie eksperymenty, ale tworząc siódmą odsłonę Celiki zrobiła wyjątek - auto z każdej strony prezentuje się nietuzinkowo i nowocześnie. W ciekawą formę "ubrano" również wnętrze, co nie przeszkodziło na szczęście w uzyskaniu świetnej ergonomii. Zaletami kabiny są też bogate wyposażenie i staranny montaż, ale już materiały wykończeniowe mogłyby być lepsze. Do poprawki nadają się także fotele, które może i świetnie podtrzymują ciało na zakrętach, jednak nie zapewniają należytej wygody. Plus za ilość miejsca z przodu i w bagażniku, minus za ciasnotę na tylnej kanapie.

Z racji napędu na przód, Toyota Celica VII nie jest materiałem do wyczynowej jazdy. Radość z prowadzenia dostarcza jednak niemałą, bo ma sztywne zawieszenie, skuteczne hamulce, a także odpowiednio sprawne silniki. Pod maskę trafiały dwie 1,8-litrowe "benzynówki", obie wyposażone w system zmiennych faz rozrządu i obie uwielbiające wysokie obroty. Już słabsza wersja gwarantuje niezłe osiągi, a przy tym spala niezbyt dużo benzyny. Mocniejsza odmiana jest jeszcze szybsza, ale ma niewiele wyższy moment obrotowy i zużywa odczuwalnie więcej paliwa.

Tym, którzy oczekują od auta bezawaryjnej pracy, Celikę możemy polecić z czystym sumieniem - wystarczy uważać na podwyższone spalanie oleju, nietrwałe siłowniki klapy bagażnika i łatwo rysujący się lakier. Aby zapewnić sobie spokojny sen, trzeba jednak po pierwsze, znaleźć "niekatowany" egzemplarz, a po drugie, dbać o regularne serwisowanie. To ostatnie nie należy do najtańszych - drogie części oraz skomplikowane naprawy podwyższają koszty eksploatacji.

Publikacje o Toyota Celica

Toyota Celica - rzadkie zjawisko
 
Nasz test Toyota Celica – rzadkie zjawisko

Niewielkie, sportowe samochody są ciasne, niepraktyczne i "twarde", przez co poruszanie się nimi po naszych drogach często jest udręką. Jednak dają zarazem tyle radości, że rozsądek schodzi na drugi plan. Są jednak lepsze i gorsze auta. Jaka jest Toyota Celica?

Rasowe coupe z Japonii - Toyota Celica (1993-1999)

Legendę Toyoty Celica budowały niezliczone sukcesy na rajdowych trasach. Szósta generacja modelu była ostatnią, która miała cokolwiek wspólnego z motorsportem. Obecnie efektowne i trwałe coupe można kupić za rozsądne pieniądze.

Toyota Celica V - bestia El Matadora

Urodził się 12 kwietnia 1962 roku w Madrycie. Od najmłodszych lat przejawiał ogromne zainteresowanie sportem. Najpierw w wieku szesnastu lat zdobył mistrzostwo Hiszpanii w squasha, by następnie zafascynować się sportami motorowymi. Już jako osiemnastolatek zasiadł za kierownicą pierwszego auta rajdowego...

Toyota Celica VII - och, ta "Celina"

"Auto fajnie się prowadzi, ale tylko na drogach dobrej jakości". "Auto ma wystarczające osiągi, ale spalanie mogłoby być niższe". "Fajne sportowe autko, ale trochę mało miejsca z tyłu i moje dzieciaki narzekają"... Zawsze znajdzie się powód do narzekania: a to, że za małe,...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Toyota Celica ma już 40 lat

Kiedy by zapytać miłośników klasycznych samochodów o ich wymarzone, sportowe auto, prawie żaden nie wspomni o azjatyckich modelach. Nawet wśród kolekcjonerów pięknych modeli oldtimer, próżno szukać japońskich egzemplarzy. Całość sprowadza się do tego, iż mało kto pamięta, że drapieżna i charakterystyczna...

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Toyota Celica

Społeczność kierowców Toyota CelicaautoWcentrum - społeczność Toyota Celica

najwyższe oktanyAuta - Toyota Celica

Toyota Celica Grafitowy T-Sport 71,74

Toyota Celica 70,66

Toyota Celica 56,58

Toyota Celica Black Pearl 74,95

Toyota Celica 52,49

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Celica

LOTUSEUROPA 30,14

Kamil_Bajko 30,13

MarcinGP 99,11

marciniak 30,14

witek_zdw 30,09

Davinio177 30,04

andriu 100 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Celica

Zimówki
Zimówki To zaczyna już być nudne ;p Ta sama bajka w każdą wiosnę oraz jesień... Tym raze...
Mgłowe spryskiwacze i wymiana żaróweczki.
Mgłowe spryskiwacze i wymiana żaróweczki. Witam. Jakiś czas temu, podczas czytania forum co ma się świecić w środku, zau...
Wymiana koł.
Wymiana koł. Zima postraszyła wiec pora zmienic ogumienie i sprawdzic co tam pod kolami slych...
Elektryczne szyby pod ACC
Elektryczne szyby pod ACC (Mini poradnik) Przyszło ocieplenie więc często otwieram, zamykam szyby. Denerwo...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Celica

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota Celica
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Celica

Toyota Celica

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota Celica
 

Toyota Celica najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Nissan 370Z 3.7 V6 328KM Platinum Nissan 370Z 3.7 V6 328KM Platinum
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 3.7 242KM .
Cena: 200 700 zł 181 900 zł
Zyskujesz: 18 800 zł Zobacz szczegóły »
Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 90 km. Silnik: 3.7 242KM .
Cena: 200 700 zł 159 900 zł
Zyskujesz: 40 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Celica

Toyota Celica
1.8 benzyna 143 KM
242 000 km, 2000
13 500 PLN
Toyota Celica
1.8 benzyna 143 KM
196 000 km, 2000
13 900 PLN
Toyota Celica
1.8 benzyna 115 KM
185 000 km, 1998
5 200 PLN
Toyota Celica
2.0 benzyna 160 KM
1989
13 500 PLN

Ocena auta Toyota Celica

Wybrane opinie

Toyota Celica Coupe 1.8 16V VT-i (143 KM)

bardzo dobre auto, wymaga serwisowania w terminie, odwdzięczy się za to. Oceniając to auto nie porównujemy go oczywiście do dużych sedanów (np miejsce) tylko z innymi autami sportowymi (coupe, a nie dużymi limuzynami z dużym silnikiem) To jest bardzo fajne, sprawne małe sportowe autko, dające dużą frajdę z jazdy, na drodze może znacznie więcej od przeciętnego samochodu (chodzi o prowadzenie) chociaż nie jest może najszybsze, jeśli chodzi o wersję GT. Często spotykanym określeniem w gazetach czy telewizji jest - małe Ferrari. Tak też wygląda, czy tak samo jeździ? To może powiedzieć osoba która jechała również Ferrari, niemniej cena jest bardzo przystępna. Jeśli zastanawiasz się czy kupić, to kup, a na co zwracać uwagę? dowiesz się tego od miłośników tego modelu skupionych w klubie www.celica-club.org.pl

dodał: Krzysiek
Toyota Celica Coupe 2.0 i 16V (175 KM)

Świetne autko do jazy na co dzień, nawet dla rosziny z 2 dzieci. Bagażnik porównywalny z średnim kompaktem, ale dzielone są składane i dzielone siedzenia. Piękna sylwetka i sportowe osiągi (8 sek do 100km) rekompensują niemałe koszty użytkowania. Ponadczasowy design gwarantuje satysfakcję na lata. Wzorowa niezawodność, godna polecenia dla każdego estety (unikać wiejskiego tuningu) jaki i amatora-sportowca. Niebite auta to ogromna rzadkość, ale warto zaryzykować.

dodał: GM
Toyota Celica Coupe 2.0 Turbo 4WD (242 KM)

BARDZO DOBRY DLA WSZYSTKICH, NIE TYLKO BOGACKICH, PIEKNIE CHODZI NA 5-TYM BIEGU WYPRZEDZAM BEZ REDUKCJI OD 3000, JAK NA TROJCE W NORMALNYM SAMOCHODZIE. NAJLEPSZY NA STARCIE KIEDY INNI MUSZA ZMIENIAC BIEG CIAGNE DO 7000>8000 NA TYM BIEGU I MNIE NIE MA, NIE MA CO GADAC WYRYWA ASFALT SWA MOCA, DLATEGO WERSJA TURBO JEST Z NAPEDEM 4X4 BO CODZIENNIE POTRZEBNE BYLYBY NOWE GUMY. NO I PIEKNA GDY W KICIE TYLKO NIE W PRZESADZONYM PRZODZIE.(ZDERZAK ZOSTAJE ORYG.) POLECAM-

dodał: BLK.UK
Toyota Celica Coupe 1.8 16V VT-i (143 KM)

Potrzebowałem pilnie auta i kupiłem je pod namową znajomych. Teraz wiem, że decyzje podejmowane szybko nie są zbyt dobre :/ Za te pieniądze mógłbym mieć coś lepszego. A dostałem bardzo przeciętny samochód (pod względem technicznym), ale nieprzeciętny pod względem wyglądu, co akurat jest rzecą podrzędną. Bo auto musi najpierw jeździć, a później wyglądać. Żałuje. Nie polecam nikomu, kto jeździ gdzieś dalej niż poza granice swojego miasta.

dodał: Paweł
Toyota Celica Coupe 2.0 i 16V (140 KM)

świetny samochód. Już wiem, że nie bedzie to moja ostatnia celica. W tym samochodzie czuć poprostu ducha sportowej motoryzacji! Nie jest to kolejne pseudo sportowe autko typu calibra czy civic coupe ;) (bez urazy dla właścicieli tych marek) . Każdy egzemplarz jest wyjątkowy. No i ten szacunek jakim darza się własciciele celinek. To trzeba przezyc samemu :)

dodał: Piechur

Galerie Toyota Celica

Toyota Celica VII Coupe - galeria społeczności Toyota Celica VII - galeria społeczności Toyota Celica Toyota Celica VI Coupe - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Celica

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Celica

Toyota Celica

83 komentarze

66 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mz~mz

Do ~Pawcio: jeżdżę celica VII
juz dwa lata i powiem Ci ze głupoty piszesz...

~Marek~Marek

Sprzedam Celicę 1995 rok z silnikiem 1.8 Autko w stanie idealnym, biała,alufelgi również w kolorze białym,klima działająca,elektryka,wspomaganie,centralny zamek,radio cd,pieknie wizualnie sie prezentuje,spojler.Autko doinwestowanenamaxa,nic nie puka,nic nie stuka a wrażenia z jazdy rewelacja. Osoby zainteresowane proszę o kontakt telefoniczny 535 019 774

~Pawcio~Pawcio

odradzam celice VII gowno jakich malo awaryjne, spadki mocy, lykanie oleju, stuki w silniku ja juz go rozpracowalem pod kazdym wzgledem odradzam zakupu chcesz pojezdzic tanio i sie niczym nie martwic polecam VI 1.8 jak komus malo mocy to wrzucic sobie silnik 3s-ge ale ten 156 km pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
28 159
Przejechany dystans
25 374 959 km
Zatankowanego paliwa
889 415 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 127
Wydanych pieniędzy
1 155 105 zł
Średnie wydatki na auto
1 148 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 582
Wydanych pieniędzy
2 472 300 zł
Średnie wydatki na auto
2 458 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (1 006)

Zużycie paliwa Toyota Celica

Na podstawie 307 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: SPRINTER, dodano: 06.03.2010 11:55

Jesli chodzi no spalanie toyoty o pojemnosci silnika 1.8 trzeba przyznac za b dobre auto tak jak podaja katalogi spala srednio okolo 7.5 litra wiadomo w miescie to srednie okolo 9 litrow trasaa okolo 7 jazda mieszana to okolo 7.7 l Ale jakie mamy piekne auto naprawde DOPRACOWANY CHYBEL niech sie schowia calibro/vecty i E36 w coupe Prawdziwe sportowe auto wlasnie tak powinno wygladac a jesli juz ktos chce bardziej poszalec to najlepiej wybrac jednostke 2.0 lub Gt4 dla kobiet i delikatnych chlopcow to auto z silnikem 1.8 jest idealne Polecam szczegolnie wersje SR najlepiej w czerni z orginalnym sportowym pakietem Toyoty

pełny raport Toyota Coupe 1.8 i 16V

autor: Baxter, dodano: 27.06.2010 14:29

Mam instalację gazową po poprzednim właścicielu. Nie jestem zwolennikiem LPG ale cóż-korzystam z niej i jest tanio-tego się nie ukryje. Postanowiłem pieniądze zaoszczędzone na paliwie w pierwszej kolejności odłożyć na ewentualny remont silnika. Ceny części tylko oryginalne-jak to japończyk-tanio nie jest.

pełny raport Toyota Coupe 2.0 i 16V

autor: szarymoto, dodano: 11.10.2013 20:00

Bardzo pozytywna strona Celiny to spalanie. Na trasie przy dynamicznej jeździe nie przekracza 9.4. Jadąc spokojnie na długiej trasie spokojnie można zejść na 8,5. Rekord na dystansie 700km, jadąc z dzieckiem to 7,3l/100km. Na krótszych odcinkach rozbieżność jest duża. Przy częstym wykorzystaniu pełnej mocy wysokoobrotowego silnika może dojść do ponad 13l. Miasto standardowo równe 10l/100km.

pełny raport Toyota Coupe 1.8 VVTL - i Sport

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Celica

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Celica

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Celica

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Celica, oglądali także