Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Celica

Model należący do klasy aut sportowych (segment G) produkowany w latach 1970-2006. Celica zastąpiła kultową Toyotą 2000GT i przez 36 lat była jednym z najpopularniejszych aut w swoim segmencie. Do zakończenia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie 7 milionów egzemplarzy. Powstało siedem generacji modelu. W wyczynowych wersjach Celiki tytuły rajdowych mistrzów świata zdobywali Juha Kankkunen, Carlos Sainz i Didier Auriol. Nieoficjalnym następcą modelu został Scion tC, model marki należącej do koncernu Toyota.

Generacje Toyota Celica

  • Wybierz generację: Toyota Celica VII (1999 - 2006)
    Toyota Celica VII

    Toyota Celica VII

    Siódma, ostatnia generacja modelu debiutowała w 1999 roku. Celica VII została zbudowana na platformie podłogowej o symbolu T230, która była udoskonaloną wersją płyty znanej z poprzedniego modelu. Zupełnie zmieniła się natomiast stylistyka auta. Jego sylwetka...

    więcej o Toyota Celica VII

  • Wybierz generację: Toyota Celica VI (1993 - 1999)
    Toyota Celica VI

    Toyota Celica VI

    Szósta generacja modelu debiutowała na rynku w roku 1994. Samochód powstał na platformie podłogowej oznaczonej symbolem T200, którą wykorzystano też m. in. w modelach Carina i Avensis. W porównaniu do swojej poprzedniczki, sylwetka Celiki VI została jeszcze...

    więcej o Toyota Celica VI

  • Wybierz generację: Toyota Celica V (1989 - 1994)
    Toyota Celica V

    Toyota Celica V

    Piąta, uważana za najbardziej udaną, generacja modelu produkowana w latach 1989-1994. Celica V została zbudowana na płycie podłogowej oznaczonej symbolem T180. Otrzymała też zupełnie nowe, rasowe, sportowe nadwozie, po raz ostatni wyposażone w podnoszone...

    więcej o Toyota Celica V

  • Wybierz generację: Toyota Celica IV (1985 - 1990)
    Toyota Celica IV

    Toyota Celica IV

    Czwarta generacja modelu debiutowała w 1986 roku. Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej oznaczonej symbolem T160. Celica po raz pierwszy w swojej historii otrzymała napęd na przednie koła. Znacząco zmieniła się też sylwetka auta –...

    więcej o Toyota Celica IV

  • Wybierz generację: Toyota Celica III (1982 - 1986)
    Toyota Celica III

    Toyota Celica III

    Trzecia generacja modelu była produkowana w latach 1982-1986. Celica III znacznie bardziej różniła się od swoich poprzedniczek. Jej nadwozie stało się bardziej kanciaste, ale przy tym mniej drapieżne i sportowe. Charakterystycznym elementem auta były...

    więcej o Toyota Celica III

  • Wybierz generację: Toyota Celica II (1977 - 1982)
    Toyota Celica II

    Toyota Celica II

    Druga generacja modelu była produkowana w latach 1978-1982. Celica II została zaprojektowana przez Amerykanina Davida Stollery’ego, który częściowo zrezygnował ze stylizacji na „muscle car”. Sylwetka auta wciąż odpowiadała jednak gustom...

    więcej o Toyota Celica II

  • Wybierz generację: Toyota Celica I (1973 - 1978)
    Toyota Celica I

    Toyota Celica I

    Pierwsza generacja Celiki była produkowana w latach 1970-1978, jako następczyni dla modelu 2000GT. Oba auta nie miały ze sobą nic wspólnego. Celica otrzymała zupełnie nowe nadwozie, była też samochodem znacznie tańszym, a co za tym idzie – bardziej...

    więcej o Toyota Celica I

Toyota rzadko pozwala sobie na designerskie eksperymenty, ale tworząc siódmą odsłonę Celiki zrobiła wyjątek - auto z każdej strony prezentuje się nietuzinkowo i nowocześnie. W ciekawą formę "ubrano" również wnętrze, co nie przeszkodziło na szczęście w uzyskaniu świetnej ergonomii. Zaletami kabiny są też bogate wyposażenie i staranny montaż, ale już materiały wykończeniowe mogłyby być lepsze. Do poprawki nadają się także fotele, które może i świetnie podtrzymują ciało na zakrętach, jednak nie zapewniają należytej wygody. Plus za ilość miejsca z przodu i w bagażniku, minus za ciasnotę na tylnej kanapie.

Z racji napędu na przód, Toyota Celica VII nie jest materiałem do wyczynowej jazdy. Radość z prowadzenia dostarcza jednak niemałą, bo ma sztywne zawieszenie, skuteczne hamulce, a także odpowiednio sprawne silniki. Pod maskę trafiały dwie 1,8-litrowe "benzynówki", obie wyposażone w system zmiennych faz rozrządu i obie uwielbiające wysokie obroty. Już słabsza wersja gwarantuje niezłe osiągi, a przy tym spala niezbyt dużo benzyny. Mocniejsza odmiana jest jeszcze szybsza, ale ma niewiele wyższy moment obrotowy i zużywa odczuwalnie więcej paliwa.

Tym, którzy oczekują od auta bezawaryjnej pracy, Celikę możemy polecić z czystym sumieniem - wystarczy uważać na podwyższone spalanie oleju, nietrwałe siłowniki klapy bagażnika i łatwo rysujący się lakier. Aby zapewnić sobie spokojny sen, trzeba jednak po pierwsze, znaleźć "niekatowany" egzemplarz, a po drugie, dbać o regularne serwisowanie. To ostatnie nie należy do najtańszych - drogie części oraz skomplikowane naprawy podwyższają koszty eksploatacji.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Toyota Celica

Rasowe coupe z Japonii - Toyota Celica (1993-1999)

Legendę Toyoty Celica budowały niezliczone sukcesy na rajdowych trasach. Szósta generacja modelu była ostatnią, która miała cokolwiek wspólnego z motorsportem. Obecnie efektowne i trwałe coupe można kupić za rozsądne pieniądze.

Toyota Celica V - bestia El Matadora

Urodził się 12 kwietnia 1962 roku w Madrycie. Od najmłodszych lat przejawiał ogromne zainteresowanie sportem. Najpierw w wieku szesnastu lat zdobył mistrzostwo Hiszpanii w squasha, by następnie zafascynować się sportami motorowymi. Już jako osiemnastolatek zasiadł za kierownicą pierwszego auta rajdowego...

Toyota Celica VII - och, ta "Celina"

"Auto fajnie się prowadzi, ale tylko na drogach dobrej jakości". "Auto ma wystarczające osiągi, ale spalanie mogłoby być niższe". "Fajne sportowe autko, ale trochę mało miejsca z tyłu i moje dzieciaki narzekają"... Zawsze znajdzie się powód do narzekania: a to, że za małe,...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Toyota Celica ma już 40 lat

Kiedy by zapytać miłośników klasycznych samochodów o ich wymarzone, sportowe auto, prawie żaden nie wspomni o azjatyckich modelach. Nawet wśród kolekcjonerów pięknych modeli oldtimer, próżno szukać japońskich egzemplarzy. Całość sprowadza się do tego, iż mało kto pamięta, że drapieżna i charakterystyczna...

Japończyk potrafi - Toyota Celica

W przypadku Toyoty cztery triumfy w klasyfikacji kierowców, trzy w rywalizacji konstruktorów oraz aż 43 wygrane rajdy mówią same za siebie. Bardziej utytułowanymi markami w rajdach są jedynie Lancia i Peugeot. Dla wielu kibiców samochodowego szaleństwa nazwy Celica i Corolla brzmią niemal magicznie,...

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Toyota Celica

Społeczność kierowców Toyota CelicaautoWcentrum - społeczność Toyota Celica

najwyższe oktanyAuta - Toyota Celica

Toyota Celica 65,37

Toyota Celica Black Pearl 74,67

Toyota Celica 52,40

Toyota Celica Celina 62,37

Toyota Celica 59,60

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Celica

Kordian1985 30,08

celina172 30,06

willow667 30,12

kamilwawa 30,04

Dzik84 30,11

jarek8zeta 30,05

Diasku 30,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Celica

Wymiana filtrów i oleju.
Wymiana filtrów i oleju. Wczoraj, gdy byłem w szkole mój mechanik powymieniał mi filtry: oleju, kabinowy,...
Mgłowe spryskiwacze i wymiana żaróweczki.
Mgłowe spryskiwacze i wymiana żaróweczki. Witam. Jakiś czas temu, podczas czytania forum co ma się świecić w środku, zau...
Wymiana koł.
Wymiana koł. Zima postraszyła wiec pora zmienic ogumienie i sprawdzic co tam pod kolami slych...
Wielki serwis zrobiony:)
Wielki serwis zrobiony:) Sporo tego ale warto było, autko zyskało na jakości prowadzenia i odżyło. Brzmie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Celica

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota Celica
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Celica

Toyota Celica

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota Celica
 

Toyota Celica najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi Kamera Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi Kamera
Rocznik: 2013. Przebieg: 20 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 207 700 zł 149 900 zł
Zyskujesz: 57 800 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 S-Cross 2WD Premium Suzuki SX4 S-Cross 2WD Premium
Rocznik: 2013. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 100 zł 72 100 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Celica

Toyota Celica
1.8 benzyna 143 KM
242 000 km, 2000
13 500 PLN
Toyota Celica
1.8 benzyna 143 KM
196 000 km, 2000
13 900 PLN
Toyota Celica
1.8 benzyna 115 KM
185 000 km, 1998
5 200 PLN
Toyota Celica
2.0 benzyna 160 KM
1989
13 500 PLN

Ocena auta Toyota Celica

Wybrane opinie

Toyota Celica Coupe 1.8 16V VT-i (143 KM)

bardzo dobre auto, wymaga serwisowania w terminie, odwdzięczy się za to. Oceniając to auto nie porównujemy go oczywiście do dużych sedanów (np miejsce) tylko z innymi autami sportowymi (coupe, a nie dużymi limuzynami z dużym silnikiem) To jest bardzo fajne, sprawne małe sportowe autko, dające dużą frajdę z jazdy, na drodze może znacznie więcej od przeciętnego samochodu (chodzi o prowadzenie) chociaż nie jest może najszybsze, jeśli chodzi o wersję GT. Często spotykanym określeniem w gazetach czy telewizji jest - małe Ferrari. Tak też wygląda, czy tak samo jeździ? To może powiedzieć osoba która jechała również Ferrari, niemniej cena jest bardzo przystępna. Jeśli zastanawiasz się czy kupić, to kup, a na co zwracać uwagę? dowiesz się tego od miłośników tego modelu skupionych w klubie www.celica-club.org.pl

dodał: Krzysiek
Toyota Celica Coupe 2.0 i 16V (175 KM)

Świetne autko do jazy na co dzień, nawet dla rosziny z 2 dzieci. Bagażnik porównywalny z średnim kompaktem, ale dzielone są składane i dzielone siedzenia. Piękna sylwetka i sportowe osiągi (8 sek do 100km) rekompensują niemałe koszty użytkowania. Ponadczasowy design gwarantuje satysfakcję na lata. Wzorowa niezawodność, godna polecenia dla każdego estety (unikać wiejskiego tuningu) jaki i amatora-sportowca. Niebite auta to ogromna rzadkość, ale warto zaryzykować.

dodał: GM
Toyota Celica Coupe 2.0 Turbo 4WD (242 KM)

BARDZO DOBRY DLA WSZYSTKICH, NIE TYLKO BOGACKICH, PIEKNIE CHODZI NA 5-TYM BIEGU WYPRZEDZAM BEZ REDUKCJI OD 3000, JAK NA TROJCE W NORMALNYM SAMOCHODZIE. NAJLEPSZY NA STARCIE KIEDY INNI MUSZA ZMIENIAC BIEG CIAGNE DO 7000>8000 NA TYM BIEGU I MNIE NIE MA, NIE MA CO GADAC WYRYWA ASFALT SWA MOCA, DLATEGO WERSJA TURBO JEST Z NAPEDEM 4X4 BO CODZIENNIE POTRZEBNE BYLYBY NOWE GUMY. NO I PIEKNA GDY W KICIE TYLKO NIE W PRZESADZONYM PRZODZIE.(ZDERZAK ZOSTAJE ORYG.) POLECAM-

dodał: BLK.UK
Toyota Celica Coupe 1.8 16V VT-i (143 KM)

Potrzebowałem pilnie auta i kupiłem je pod namową znajomych. Teraz wiem, że decyzje podejmowane szybko nie są zbyt dobre :/ Za te pieniądze mógłbym mieć coś lepszego. A dostałem bardzo przeciętny samochód (pod względem technicznym), ale nieprzeciętny pod względem wyglądu, co akurat jest rzecą podrzędną. Bo auto musi najpierw jeździć, a później wyglądać. Żałuje. Nie polecam nikomu, kto jeździ gdzieś dalej niż poza granice swojego miasta.

dodał: Paweł
Toyota Celica Coupe 2.0 i 16V (140 KM)

świetny samochód. Już wiem, że nie bedzie to moja ostatnia celica. W tym samochodzie czuć poprostu ducha sportowej motoryzacji! Nie jest to kolejne pseudo sportowe autko typu calibra czy civic coupe ;) (bez urazy dla właścicieli tych marek) . Każdy egzemplarz jest wyjątkowy. No i ten szacunek jakim darza się własciciele celinek. To trzeba przezyc samemu :)

dodał: Piechur

Galerie Toyota Celica

Toyota Celica VII Coupe - galeria społeczności Toyota Celica VI Coupe - galeria społeczności Toyota Celica Toyota Celica VII - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Celica

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Celica

Toyota Celica

83 komentarze

66 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mz~mz

Do ~Pawcio: jeżdżę celica VII
juz dwa lata i powiem Ci ze głupoty piszesz...

~Marek~Marek

Sprzedam Celicę 1995 rok z silnikiem 1.8 Autko w stanie idealnym, biała,alufelgi również w kolorze białym,klima działająca,elektryka,wspomaganie,centralny zamek,radio cd,pieknie wizualnie sie prezentuje,spojler.Autko doinwestowanenamaxa,nic nie puka,nic nie stuka a wrażenia z jazdy rewelacja. Osoby zainteresowane proszę o kontakt telefoniczny 535 019 774

~Pawcio~Pawcio

odradzam celice VII gowno jakich malo awaryjne, spadki mocy, lykanie oleju, stuki w silniku ja juz go rozpracowalem pod kazdym wzgledem odradzam zakupu chcesz pojezdzic tanio i sie niczym nie martwic polecam VI 1.8 jak komus malo mocy to wrzucic sobie silnik 3s-ge ale ten 156 km pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 141
Przejechany dystans
23 027 000 km
Zatankowanego paliwa
761 510 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 748
Wydanych pieniędzy
1 006 477 zł
Średnie wydatki na auto
1 130 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 756
Wydanych pieniędzy
2 206 361 zł
Średnie wydatki na auto
2 476 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (891)

Zużycie paliwa Toyota Celica

Na podstawie 301 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: METE, dodano: 17.02.2009 21:28

Jeżeli wybieracie pomiędzy 1.8L a 2.0 GT - warto dołożyć kilka złotych do GTka. Spalanie jest jedynie 1L wyższe niż w silniku 1.8 7A-FE. Przy 2.0 silniku, jeżdżąc w mieście do 3tys. obrotów - można osiągnąć wynik 8.2-8.3L benzyny. Na trasie Wwa-Gdańsk zachowując dynamikę spaliła mi 7.7L. Oczywiście trzymając ją powyżej 4 tyś i dalej - możemy przy tankowanie otworzyć oczy - ponieważ VI gen. potrafi w mieście wykopcić nawet ponad 12-13L. Przy takich osiągach (auto osiąga setkę w 8 sekund) to naprawdę niewiele.

pełny raport Toyota Coupe 2.0 i 16V

autor: TS_maniac, dodano: 21.10.2013 09:42

Witam, Toyota Celica TSport to genialny samochod! Przy wrazeniach jakie zapewnia nam ten model spalnie jest na prawde nie duze, jesli mowimy o samochodach sportowych, a nie eco-rodzzinnych;) W trasie, przy na prawde spokojnej i jednostajnej jedzie mozna zejsc do okolo 8,8 - 8,5 L/100. W Cyklu mieszanym, miasto, pozamiastem,a tak najczesciej uzytkuje ten samochod, spalanie wynosi 10,4-11 L/100. Dodam jeszcze, ze mam ciezka noge, po prostu lubie zap%@$!&%ać! Maksymlne spalanie jakie udalo mi sie przy tym silniku uzyskać w Celice jak i Corollce to okolo 16-16,5 L/100 przy jezdzie ponad 200km/h nonstop oraz na zamknietej drodzze, gdzie moglem sobie pozwolic na rajdowanie:) Uwazam, ze jest to oszczedny samochod dajacy wiele doskonalych wrazen na drodze. Goraco polecam!

pełny raport Toyota Coupe 1.8 VVTL - i Sport

autor: Skoczu, dodano: 16.02.2011 19:11

Samochód jest umiarkowanie tani w utrzymaniu. Jak na samochód sportowy, pali mało (około 9 litrów po mieście Kraków - a zdarza się zakręcić pod 7000 obrotów). Ceny części w ASO są znośne, niektóre kosmiczne, ale samochód jak najbardziej do utrzymania.

pełny raport Toyota Coupe 1.8 16V VT-i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Celica

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Celica

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Celica

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Celica, oglądali także